Medlemmenes videoer

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
schnellfahrer
Innlegg: 139
Registrert: 13 jul 2012, 18:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE 2017
Sted: Skien

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av schnellfahrer »

Flotte filmer! Samme sommertur som oss :-)
Artig å se hvordan det egentlig ser ut på Vestkapp. Det var grisevær da vi var der.
(et par filmer defra nederst i denne tråden viewtopic.php?f=59&t=13625 )
Yamaha Super Tenere XT1200ZE
x - Honda CBF1000
x - Honda VFR700

Brukeravatar
ireit
Innlegg: 137
Registrert: 18 apr 2012, 12:48
Motorsykkelen din: Kawasaki-Versys/z900
Kontakt:

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av ireit »

Upps. Nesten skremmende hvor forskjellig et og samme sted kan oppleves. Og kanskje enda rarere hvor forskjellig været var på Vestkapp og Hoddevika for dere, som tross alt er på samme sted.... Moro å se filmen din fra Vestkapp, samt de fine bildene fra turen.
Men skremmende lange dagsetapper dere har...
----------------------------------------------------
Våre MC turer:
https://www.youtube.com/channel/UCFH4kO ... 5zswvyIYHA"

Brukeravatar
Connie
Innlegg: 92
Registrert: 06 jun 2017, 22:40
Motorsykkelen din: 1978 XT500, 2017 Z1000SX

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av Connie »

Deler min første egenproduserte video siden jeg ble anmodet om det her inne i sommer. Jeg ligger en plass sånn omtrent midt mellom nybegynner og amatør så ...
På lange turer bruker jeg stort sett kamera, ikke for på lage video men for å dokumentere eventuelle hendelser. Uansett, jeg ble lei av å ha hauger med intetsigende klipp og bilder slengende, og siden sesongen mer eller mindre er over så tenkte jeg å forsøke å sette dette i hop på et vis. Får døyvet toppene av abstinensene samtidig.

Filmen er fra en av sesongens første turer. Har alltid vært fascinert av Vemork, tungtvannsfabrikken og våre gamle helter, så hovedmålet for turen var Vemork. Filmen er i to deler, totalt 2 timer. Denne første er kun transportetappe, 1 time med kjøring, dekker Hardangervidda, Imingfjell og Tessungdalen i meget pent vær. Del to, som forøvrig ligger i "printeren" nå, inneholder Gaustadtoppen, Gaustadbanen og selvsagt Tungtvannskjelleren.

https://www.youtube.com/watch?v=NvCcCWVoMYk
Sist redigert av Connie den 26 nov 2019, 20:37, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av AJ »

Denne skal jeg hygge meg veldig med i dagene framover, helt klart :twothumbs: !
Tipper den ville trigge turlysten veldig til neste sesong :crazy: !!

Stor takk for delingen, Connie :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av ErikW »

Herlig video av en flot tur

kofalk
Innlegg: 5
Registrert: 07 mar 2018, 15:48
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av kofalk »

Nærmer seg sesong igjen nå. Her er en liten smakebit fra MC tur vi hadde til Italia høsten 2019.


Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av AJ »

kofalk skrev: 25 mar 2020, 18:39 Nærmer seg sesong igjen nå. Her er en liten smakebit fra MC tur vi hadde til Italia høsten 2019.

Ah... En riktig så stemningsfull og godt filmet video det der :thumleft !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av kjellv »

Connie skrev: 26 nov 2019, 20:10 Deler min første egenproduserte video siden jeg ble anmodet om det her inne i sommer. Jeg ligger en plass sånn omtrent midt mellom nybegynner og amatør så ...
På lange turer bruker jeg stort sett kamera, ikke for på lage video men for å dokumentere eventuelle hendelser. Uansett, jeg ble lei av å ha hauger med intetsigende klipp og bilder slengende, og siden sesongen mer eller mindre er over så tenkte jeg å forsøke å sette dette i hop på et vis. Får døyvet toppene av abstinensene samtidig.

Filmen er fra en av sesongens første turer. Har alltid vært fascinert av Vemork, tungtvannsfabrikken og våre gamle helter, så hovedmålet for turen var Vemork. Filmen er i to deler, totalt 2 timer. Denne første er kun transportetappe, 1 time med kjøring, dekker Hardangervidda, Imingfjell og Tessungdalen i meget pent vær. Del to, som forøvrig ligger i "printeren" nå, inneholder Gaustadtoppen, Gaustadbanen og selvsagt Tungtvannskjelleren.

https://www.youtube.com/watch?v=NvCcCWVoMYk
Du verden... Merkelig at jeg ikke har sett denne filmen før nå. Dette er film av høy klasse, spesielt del 2. Du fikk en ny abonnent til kanalen din i kveld :yeyeye

Jeg tenkte da jeg begynte på filmen at siden den er på over en time blir det å skumme gjennom og få med seg noen høydepunkter. Men jeg endte opp med å se hele, og etterpå del 2. Gikk glipp av både nyhetene og kjendisfarmen. Men det er like greit, for dette var en flott opplevelse :prf
Turen opp Måbødalen var en stor opplevelse. Du ble liggende bak en trailer hele veien opp, og uten å skrive et eneste ord var det ingen problem å oppfatte din frustrasjon. Jeg kjente også på den fantastiske følelsen du måtte ha når du endelig fikk en åpning, slapp kreftene løs og dro forbi. Denne følelsen var veldig kjent :twothumbs:
Nå ser jeg at du har ennå en film liggende klar på tuben. Den skal få ligge til i morgen kveld :yeyeye

Brukeravatar
Connie
Innlegg: 92
Registrert: 06 jun 2017, 22:40
Motorsykkelen din: 1978 XT500, 2017 Z1000SX

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av Connie »

1000 Takk, det var aldri meningen å verken lage, eller legge ut, filmer fra turene mine. Men jeg fant ut at det var i grunnen det enkleste fremfor å beskrive turene med ord til de som var interessert. I tillegg kan det være et greit minne når jeg sitter og filosoferer på gamlehjemmet. På lengre soloturer kjører jeg med kamera uansett, til nå har jeg bare gjort det for å kunne dokumentere eventuelle hendelser.

Utfordringen med filmer fra turene i fjor har vært at jeg ikke visste at jeg kom til å lage film før lenge etter at turen var over, så jeg har forsøkt å sette sammen filmene med det materialet jeg hadde.

Jeg har planer om å lage en film fra turen til Lofoten og Umeå også, men igjen ... når det ikke var lagt opp til det i forkant blir jeg bare sittende og irritere meg over alt jeg ikke tok bilde av som jeg absolutt burde tatt bilde av, i tillegg til at jeg ikke hadde med speilrefleks.

I år har jeg en plan om en ny tur til Lofoten siden jeg brukte altfor lite tid der i fjor. Kanskje Nordkapp også, dersom vær og virus er samarbeidsvillig vel og merke. Alternativt går turen sørover til Lübeck, Dahme Camping og kanskje Krakow dersom jeg tør, men det var før disse virusene dukket opp ... nå får jeg bare vente og se.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av kjellv »

Connie skrev: 26 mar 2020, 05:57 1000 Takk, det var aldri meningen å verken lage, eller legge ut, filmer fra turene mine. Men jeg fant ut at det var i grunnen det enkleste fremfor å beskrive turene med ord til de som var interessert. I tillegg kan det være et greit minne når jeg sitter og filosoferer på gamlehjemmet. På lengre soloturer kjører jeg med kamera uansett, til nå har jeg bare gjort det for å kunne dokumentere eventuelle hendelser.

Utfordringen med filmer fra turene i fjor har vært at jeg ikke visste at jeg kom til å lage film før lenge etter at turen var over, så jeg har forsøkt å sette sammen filmene med det materialet jeg hadde.

Jeg har planer om å lage en film fra turen til Lofoten og Umeå også, men igjen ... når det ikke var lagt opp til det i forkant blir jeg bare sittende og irritere meg over alt jeg ikke tok bilde av som jeg absolutt burde tatt bilde av, i tillegg til at jeg ikke hadde med speilrefleks.

I år har jeg en plan om en ny tur til Lofoten siden jeg brukte altfor lite tid der i fjor. Kanskje Nordkapp også, dersom vær og virus er samarbeidsvillig vel og merke. Alternativt går turen sørover til Lübeck, Dahme Camping og kanskje Krakow dersom jeg tør, men det var før disse virusene dukket opp ... nå får jeg bare vente og se.
Da har jeg hatt gleden av å se den siste filmen din også. Like stor opplevelse denne som filmene i går.
Jeg ser at du tar deg mye bedre tid enn meg når jeg er på tur. Jeg også kjører mest alene, trives best da. Men jeg går nok glipp av mye underveis, det er nok mye jeg kjører forbi.
Vikafjellet er nydelig i så fint vær. Det har jeg til gode å oppleve enda. Jeg kjørte der en del ganger med bil for ca. 30 år siden, men det var på vinteren. Fint da også, men ikke så hyggelig i dårlig vær med kolonnekjøring.
Jeg kjørte der i 2017 med MC, da var det ikke fint vær. Tåke og 6 grader ved tunellen husker jeg. Måtte leite opp filmen jeg laget etter denne turen og gjenoppleve den. Vikafjellet ca. 20 minutter ut i filmen..



Brukeravatar
Connie
Innlegg: 92
Registrert: 06 jun 2017, 22:40
Motorsykkelen din: 1978 XT500, 2017 Z1000SX

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av Connie »

Flott rutevalg på turen din. Plutselig ble alle turene gjennom Lærdalstunnelen et plagsomt minne nå når jeg ser alternativet med gamleveien rundt. Jeg har kjørt der noen ganger med bil før tunnelen kom og det er jo nesten et liv siden, deretter har ruta gått i glemmeboka. Heretter kommer jeg til å trille rundt.

Er óg enig med beskrivelsen av Gudvangatunnelen, sur, fuktig, og tung eim av eksos uansett om det er trafikk eller ei. Tveit Camping besøker jeg når solen uforvarende skinner, samtidig som både Storm og Yr er enig i at det vil vare et par dager, og jeg ikke har planlagt noe annet. Så jeg har aldri kjørt over der i annet enn sol. Nå tror jeg det er 4-5m med snø oppå der.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av kjellv »

Connie skrev: 28 mar 2020, 06:26 Flott rutevalg på turen din. Plutselig ble alle turene gjennom Lærdalstunnelen et plagsomt minne nå når jeg ser alternativet med gamleveien rundt. Jeg har kjørt der noen ganger med bil før tunnelen kom og det er jo nesten et liv siden, deretter har ruta gått i glemmeboka. Heretter kommer jeg til å trille rundt.

Er óg enig med beskrivelsen av Gudvangatunnelen, sur, fuktig, og tung eim av eksos uansett om det er trafikk eller ei. Tveit Camping besøker jeg når solen uforvarende skinner, samtidig som både Storm og Yr er enig i at det vil vare et par dager, og jeg ikke har planlagt noe annet. Så jeg har aldri kjørt over der i annet enn sol. Nå tror jeg det er 4-5m med snø oppå der.
Rutevalget kom av seg selv. Jeg planlegger så lite jeg kan når jeg er på tur. Turen blir til underveis. Dette er fordelen med å kjøre alene som jeg oftest gjør. Jeg lar gjerne værmeldingene om kvelden avgjøre mye av retningen for neste dag, og det dukker ofte opp stedsnavn og skilter langs veien som jeg har hørt om før og får lyst å utforske. Da endrer kursen seg ofte. Artig å kjøre slik, når jeg starter hjemmefra har jeg som regel ikke bestemt stort mer enn hvilken dag jeg bør være hjemme igjen, men har ofte en tre-fire grunnideer som er aktuelle.
På denne turen er det to ting jeg husker at jeg skal unngå å gjøre igjen dersom jeg kan unngå det. Det ene er Gudvangatunellen, det andre er E16 Bergen-Voss. Jeg er ikke veldig glad i tuneller, og denne strekningen består mest av tuneller er inntrykket jeg sitter igjen med.. Men for all del, naturen utenfor tunellene var fantastisk, og jeg er veldig glad at jeg har fått kjørt denne beryktede strekningen.
Tveit Camping husker jeg godt. Særlig for den fantastiske fossen like ved. Men også for en hyttenabo, en amerikaner på leid Harley som jeg pratet mye med utover kvelden. Vi hadde mye interessant å prate om, og litt godt å drikke som vi delte raust med hverandre :prf

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av oivindg »

Jeg kjørte gamleveien fra Voss til Dale med bil en gang. Bør være fin med MC også.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av kjellv »

oivindg skrev: 28 mar 2020, 15:23 Jeg kjørte gamleveien fra Voss til Dale med bil en gang. Bør være fin med MC også.
Fv314 ja.. :-k Takk for tipset, denne skal testes neste gang jeg er på sørsiden av Vikafjellet :prf
Jeg har zoomet den inn i google maps, og kjørt noen strekninger i street wiew. Denne frister ja :twothumbs:

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av oivindg »

kjellv skrev: 28 mar 2020, 19:50
oivindg skrev: 28 mar 2020, 15:23 Jeg kjørte gamleveien fra Voss til Dale med bil en gang. Bør være fin med MC også.
Fv314 ja.. :-k Takk for tipset, denne skal testes neste gang jeg er på sørsiden av Vikafjellet :prf
Jeg har zoomet den inn i google maps, og kjørt noen strekninger i street wiew. Denne frister ja :twothumbs:
Flott vei over fjellet. Jeg kjørte E16 vestover fra Voss og tok inn på Fv314 ved Bulken. På kartet ser det ut som det kan være fint å ta Fv311 på sørsida av Vangsvatnet fra Voss i stedet for å ta E16 første delen.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Svar