NMCU gjør mye bra...
Re: NMCU gjør mye bra...
Hvis MC ikke lenger får benytte kollektivfelt vil jeg tro det blir mange motorsykler på Finn.no fremover.
- Bjerknez
- Innlegg: 24292
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Nå er nå MC mer enn det å kjøre i kollektivfelt da... Vertfall for de fleste av oss kanskje som kjører MC fordi det er gøy og ikke som redskap og jobbpendling... ?
- FredrikE24
- Innlegg: 4955
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: NMCU gjør mye bra...
Det går nok så bra så. Er vel ingenting spesifikt som sies at det ikke er lov.
- FredrikE24
- Innlegg: 4955
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: NMCU gjør mye bra...
- Bjerknez
- Innlegg: 24292
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Det kan godt være, men for oss andre som i stor grad kjlrer turer og ikke på jobb i hovedstaden eller storbyer betyr dette egentlig ganske lite. Tror jeg. Jeg håper jo ikke det blir et forbud selvsagt, men skulle det bli det så selger jeg ikke sykkern liksom. Vertfall ikke på grunn av det. :)FredrikE24 skrev: ↑27 jun 2024, 18:11Ja, det betyr mye for mange. For meg betyr det veldig mye i det daglige.
- Canutus
- Innlegg: 593
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Klippet fra tryneboken.
"NMCU har i dag avholdt ekstraordinært årsmøte for avstemming over reforhandlet samarbeidsavtale mellom NMCU og Bikelife Norge AS.
Et enstemmig årsmøte vedtok den nye avtalen som blir gjeldende fra 1. juli 2024.
Vi ser frem til videre godt samarbeid med Bikelife Norge AS i tiden fremover."
"NMCU har i dag avholdt ekstraordinært årsmøte for avstemming over reforhandlet samarbeidsavtale mellom NMCU og Bikelife Norge AS.
Et enstemmig årsmøte vedtok den nye avtalen som blir gjeldende fra 1. juli 2024.
Vi ser frem til videre godt samarbeid med Bikelife Norge AS i tiden fremover."
- Bjerknez
- Innlegg: 24292
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Nå har ikke jeg fulgt med veldig rundt dette, men betyr dette at det gamle styret bke sparket grunnet en formodelig ulovlig opprettelse av denne avtalen? Så kommer nytt styre og endrer noen punkter i avtalen og sier tut og kjør?
Signalet dem gir er vel at denne avtalen ikke var så dum allikevel?
Hva JEG mener er riktig galt har jeg ikke nok kunnskap til å konkludere noe med å ikke gidder jeg å tilegne meg det heller. Men samlet sett er kitt inntrykk at det er generelt mye rot og tull i NMCU.
Signalet dem gir er vel at denne avtalen ikke var så dum allikevel?
Hva JEG mener er riktig galt har jeg ikke nok kunnskap til å konkludere noe med å ikke gidder jeg å tilegne meg det heller. Men samlet sett er kitt inntrykk at det er generelt mye rot og tull i NMCU.
- Canutus
- Innlegg: 593
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Nå er jeg ny i NMCU og kjenner ikke så godt til hva som har greit innenfor mandatet, men jeg må si jeg løftet noen øyebryn opptil flere ganger da denne avtalesaken kom opp. Når avtalen først var signert, så syns jeg det nye styret har fått reforhandlet og omgjort avtalen til noe som kan gi noe begge veier.
- Bjerknez
- Innlegg: 24292
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Men var det ikke slik at avtalen ble inngått "ulovlig"? Var ikke det grunnen til at det gamle styre måtte gå?Canutus skrev: ↑28 jun 2024, 08:09 Nå er jeg ny i NMCU og kjenner ikke så godt til hva som har greit innenfor mandatet, men jeg må si jeg løftet noen øyebryn opptil flere ganger da denne avtalesaken kom opp. Når avtalen først var signert, så syns jeg det nye styret har fått reforhandlet og omgjort avtalen til noe som kan gi noe begge veier.
Hvis det kun var innholdet i avtalen som var temaet så hadde vel neppe styret takket for seg?
- Canutus
- Innlegg: 593
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Dette har blitt gjort rede for hva som skjedde på det årsmøtet, men slik jeg forstod det, så var det styret som trakk seg fra sine verv. Kanskje de følte seg presset, men kastet ble de ikke.
Inngåelse av avtalen var kanskje utenfor mandatet, samt hemmelighold og urimelige vilkår, men inngått avtale er avtale.
Jeg syns nye styret har fått nøstet bra opp i dette, og informert ut til medlemmer og nå også fått årsmøtets velsignelse (Og slik kunne det vært gjort ifra start)
Inngåelse av avtalen var kanskje utenfor mandatet, samt hemmelighold og urimelige vilkår, men inngått avtale er avtale.
Jeg syns nye styret har fått nøstet bra opp i dette, og informert ut til medlemmer og nå også fått årsmøtets velsignelse (Og slik kunne det vært gjort ifra start)
Bjerknez skrev: ↑28 jun 2024, 08:13Men var det ikke slik at avtalen ble inngått "ulovlig"? Var ikke det grunnen til at det gamle styre måtte gå?Canutus skrev: ↑28 jun 2024, 08:09 Nå er jeg ny i NMCU og kjenner ikke så godt til hva som har greit innenfor mandatet, men jeg må si jeg løftet noen øyebryn opptil flere ganger da denne avtalesaken kom opp. Når avtalen først var signert, så syns jeg det nye styret har fått reforhandlet og omgjort avtalen til noe som kan gi noe begge veier.
Hvis det kun var innholdet i avtalen som var temaet så hadde vel neppe styret takket for seg?
- Bjerknez
- Innlegg: 24292
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
På en annen side så fikk i vertfall det gamle styret igjennom en avtale som det nye styret ikke engang hadde vurdert fra start. Men allikevel så sier dem at det er en god avtale, med kun noen endrede vilkår.
Så det gamle styret var kanskje ikke HELT på jordet allikevel? Kanskje bare LITT? Om noe i det hele tatt?
Slik jeg har oppfattet det, så har dette blitt litt storm i vannglass kanskje?
Så det gamle styret var kanskje ikke HELT på jordet allikevel? Kanskje bare LITT? Om noe i det hele tatt?
Slik jeg har oppfattet det, så har dette blitt litt storm i vannglass kanskje?
- Bjerknez
- Innlegg: 24292
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Uten at jeg kjenner spesielt til BikeLife, så mener jeg det kan være gunstig med et samarbeid for å kanskje få rekrutert flere unge MC'ister på sikt. Slik jeg oppfatter NMCU så er det en litt "gubbete" og kjedelig" organisasjon. Ja, dem gjør nok veldig mye bra for oss, men jeg har for meg at det sitter en del eldre støttemedlemmer der som sponser hele skuta. Når den eldre generasjonen dør ut og medlemstallene synker er det kanskje for sent og snu...
Om det var riktig å plukke ut akkurat BikeLife som partner skal jeg ikke mene så mye om, men noe må vertfall gjøres hvis dem skal få rekrutert nye MC folk av den yngre garde tror jeg.
Om det var riktig å plukke ut akkurat BikeLife som partner skal jeg ikke mene så mye om, men noe må vertfall gjøres hvis dem skal få rekrutert nye MC folk av den yngre garde tror jeg.
- Canutus
- Innlegg: 593
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Slik jeg ser det, så var det i den gamle avtalen noen HELT urimelige vilkår for NMCU, og hemmeligholdet som avtroppende styre feilet på. Når slikt kommer til overflaten, så er storm i vannglass uungåelig.
Nytt styre, ny giv, nye muligheter. Slik avtalen er nå, så har jeg tro på at det kan føre noe godt med seg hvis NMCU hiver seg med i spillet.
Bikelife tror jeg har en grei bredde i MC-miljøet både ifht. sykkeltyper og alder.
Nytt styre, ny giv, nye muligheter. Slik avtalen er nå, så har jeg tro på at det kan føre noe godt med seg hvis NMCU hiver seg med i spillet.
Bikelife tror jeg har en grei bredde i MC-miljøet både ifht. sykkeltyper og alder.
Bjerknez skrev: ↑28 jun 2024, 09:05 På en annen side så fikk i vertfall det gamle styret igjennom en avtale som det nye styret ikke engang hadde vurdert fra start. Men allikevel så sier dem at det er en god avtale, med kun noen endrede vilkår.
Så det gamle styret var kanskje ikke HELT på jordet allikevel? Kanskje bare LITT? Om noe i det hele tatt?
Slik jeg har oppfattet det, så har dette blitt litt storm i vannglass kanskje?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39226
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Ingen MC i tungtrafikk(kollektiv)feltene, ser det ut til ...:
https://nmcu.org/wp-content/uploads/202 ... ten-MC.pdf
Satser på at NMCU presser på i denne saken.
Kan være verd å få med seg denne saken også:
https://inyheter.no/03/07/2024/mc-kaste ... tivfeltet/
https://nmcu.org/wp-content/uploads/202 ... ten-MC.pdf
Satser på at NMCU presser på i denne saken.
Kan være verd å få med seg denne saken også:
https://inyheter.no/03/07/2024/mc-kaste ... tivfeltet/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 153
- Registrert: 12 jun 2021, 20:40
- Motorsykkelen din: Honda CBR1000F, Honda Africa Twin
- Bosted: Ullensaker
Re: NMCU gjør mye bra...
Som tungbilsjåfør tror jeg ikke "tungbilfeltet" har noe for seg. Jeg tror at det kommer til å danne seg kø med tungbiler der kollektivfeltet slutter og det er tid for å skifte kjørefelt, de færreste personbilister er interresert i å slippe inn 20-25 meter vogntog forran seg i køen (jeg snakker av erfaring). Og da er vi i grunnen like langt, bortsett fra at busser og drosjer blir stående enda lengre i kø. Men jeg håper jeg tar feil og at løsningen fungerer.AJ skrev: ↑03 jul 2024, 18:52 Ingen MC i tungtrafikk(kollektiv)feltene, ser det ut til ...:
https://nmcu.org/wp-content/uploads/202 ... ten-MC.pdf
Satser på at NMCU presser på i denne saken.
Kan være verd å få med seg denne saken også:
https://inyheter.no/03/07/2024/mc-kaste ... tivfeltet/
Som motorsyklist bruker jeg kollektivfeltet der det har vært tilgjengelig, men jeg bedriver heller lane-splitting en å bli liggende mellom (eller i blindsonen til) to vogntog.