NMCU gjør mye bra...

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
MCtrønder
Innlegg: 17
Registrert: 05 sep 2017, 15:09
Motorsykkelen din: BMW R1200GS

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av MCtrønder »

Hvis MC ikke lenger får benytte kollektivfelt vil jeg tro det blir mange motorsykler på Finn.no fremover.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24076
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Bjerknez »

MCtrønder skrev: 27 jun 2024, 17:37 Hvis MC ikke lenger får benytte kollektivfelt vil jeg tro det blir mange motorsykler på Finn.no fremover.
Nå er nå MC mer enn det å kjøre i kollektivfelt da... Vertfall for de fleste av oss kanskje som kjører MC fordi det er gøy og ikke som redskap og jobbpendling... ?

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4908
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av FredrikE24 »

MCtrønder skrev: 27 jun 2024, 17:37 Hvis MC ikke lenger får benytte kollektivfelt vil jeg tro det blir mange motorsykler på Finn.no fremover.
Det går nok så bra så. Er vel ingenting spesifikt som sies at det ikke er lov.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4908
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av FredrikE24 »

Bjerknez skrev: 27 jun 2024, 17:48
MCtrønder skrev: 27 jun 2024, 17:37 Hvis MC ikke lenger får benytte kollektivfelt vil jeg tro det blir mange motorsykler på Finn.no fremover.
Nå er nå MC mer enn det å kjøre i kollektivfelt da... Vertfall for de fleste av oss kanskje som kjører MC fordi det er gøy og ikke som redskap og jobbpendling... ?
Ja, det betyr mye for mange. For meg betyr det veldig mye i det daglige.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24076
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 27 jun 2024, 18:11
Bjerknez skrev: 27 jun 2024, 17:48
MCtrønder skrev: 27 jun 2024, 17:37 Hvis MC ikke lenger får benytte kollektivfelt vil jeg tro det blir mange motorsykler på Finn.no fremover.
Nå er nå MC mer enn det å kjøre i kollektivfelt da... Vertfall for de fleste av oss kanskje som kjører MC fordi det er gøy og ikke som redskap og jobbpendling... ?
Ja, det betyr mye for mange. For meg betyr det veldig mye i det daglige.
Det kan godt være, men for oss andre som i stor grad kjlrer turer og ikke på jobb i hovedstaden eller storbyer betyr dette egentlig ganske lite. Tror jeg. Jeg håper jo ikke det blir et forbud selvsagt, men skulle det bli det så selger jeg ikke sykkern liksom. Vertfall ikke på grunn av det. :)

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 577
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Canutus »

Klippet fra tryneboken.

"NMCU har i dag avholdt ekstraordinært årsmøte for avstemming over reforhandlet samarbeidsavtale mellom NMCU og Bikelife Norge AS.

Et enstemmig årsmøte vedtok den nye avtalen som blir gjeldende fra 1. juli 2024.

Vi ser frem til videre godt samarbeid med Bikelife Norge AS i tiden fremover."

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24076
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Bjerknez »

Nå har ikke jeg fulgt med veldig rundt dette, men betyr dette at det gamle styret bke sparket grunnet en formodelig ulovlig opprettelse av denne avtalen? Så kommer nytt styre og endrer noen punkter i avtalen og sier tut og kjør?

Signalet dem gir er vel at denne avtalen ikke var så dum allikevel?

Hva JEG mener er riktig galt har jeg ikke nok kunnskap til å konkludere noe med å ikke gidder jeg å tilegne meg det heller. Men samlet sett er kitt inntrykk at det er generelt mye rot og tull i NMCU.

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 577
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Canutus »

Nå er jeg ny i NMCU og kjenner ikke så godt til hva som har greit innenfor mandatet, men jeg må si jeg løftet noen øyebryn opptil flere ganger da denne avtalesaken kom opp. Når avtalen først var signert, så syns jeg det nye styret har fått reforhandlet og omgjort avtalen til noe som kan gi noe begge veier.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24076
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Bjerknez »

Canutus skrev: 28 jun 2024, 08:09 Nå er jeg ny i NMCU og kjenner ikke så godt til hva som har greit innenfor mandatet, men jeg må si jeg løftet noen øyebryn opptil flere ganger da denne avtalesaken kom opp. Når avtalen først var signert, så syns jeg det nye styret har fått reforhandlet og omgjort avtalen til noe som kan gi noe begge veier.
Men var det ikke slik at avtalen ble inngått "ulovlig"? Var ikke det grunnen til at det gamle styre måtte gå?

Hvis det kun var innholdet i avtalen som var temaet så hadde vel neppe styret takket for seg?

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 577
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Canutus »

Dette har blitt gjort rede for hva som skjedde på det årsmøtet, men slik jeg forstod det, så var det styret som trakk seg fra sine verv. Kanskje de følte seg presset, men kastet ble de ikke.
Inngåelse av avtalen var kanskje utenfor mandatet, samt hemmelighold og urimelige vilkår, men inngått avtale er avtale.
Jeg syns nye styret har fått nøstet bra opp i dette, og informert ut til medlemmer og nå også fått årsmøtets velsignelse (Og slik kunne det vært gjort ifra start) :thumleft
Bjerknez skrev: 28 jun 2024, 08:13
Canutus skrev: 28 jun 2024, 08:09 Nå er jeg ny i NMCU og kjenner ikke så godt til hva som har greit innenfor mandatet, men jeg må si jeg løftet noen øyebryn opptil flere ganger da denne avtalesaken kom opp. Når avtalen først var signert, så syns jeg det nye styret har fått reforhandlet og omgjort avtalen til noe som kan gi noe begge veier.
Men var det ikke slik at avtalen ble inngått "ulovlig"? Var ikke det grunnen til at det gamle styre måtte gå?

Hvis det kun var innholdet i avtalen som var temaet så hadde vel neppe styret takket for seg?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24076
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Bjerknez »

På en annen side så fikk i vertfall det gamle styret igjennom en avtale som det nye styret ikke engang hadde vurdert fra start. Men allikevel så sier dem at det er en god avtale, med kun noen endrede vilkår.

Så det gamle styret var kanskje ikke HELT på jordet allikevel? Kanskje bare LITT? Om noe i det hele tatt?

Slik jeg har oppfattet det, så har dette blitt litt storm i vannglass kanskje?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24076
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Bjerknez »

Uten at jeg kjenner spesielt til BikeLife, så mener jeg det kan være gunstig med et samarbeid for å kanskje få rekrutert flere unge MC'ister på sikt. Slik jeg oppfatter NMCU så er det en litt "gubbete" og kjedelig" organisasjon. Ja, dem gjør nok veldig mye bra for oss, men jeg har for meg at det sitter en del eldre støttemedlemmer der som sponser hele skuta. Når den eldre generasjonen dør ut og medlemstallene synker er det kanskje for sent og snu...

Om det var riktig å plukke ut akkurat BikeLife som partner skal jeg ikke mene så mye om, men noe må vertfall gjøres hvis dem skal få rekrutert nye MC folk av den yngre garde tror jeg.

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 577
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Canutus »

Slik jeg ser det, så var det i den gamle avtalen noen HELT urimelige vilkår for NMCU, og hemmeligholdet som avtroppende styre feilet på. Når slikt kommer til overflaten, så er storm i vannglass uungåelig.
Nytt styre, ny giv, nye muligheter. Slik avtalen er nå, så har jeg tro på at det kan føre noe godt med seg hvis NMCU hiver seg med i spillet.
Bikelife tror jeg har en grei bredde i MC-miljøet både ifht. sykkeltyper og alder.
Bjerknez skrev: 28 jun 2024, 09:05 På en annen side så fikk i vertfall det gamle styret igjennom en avtale som det nye styret ikke engang hadde vurdert fra start. Men allikevel så sier dem at det er en god avtale, med kun noen endrede vilkår.

Så det gamle styret var kanskje ikke HELT på jordet allikevel? Kanskje bare LITT? Om noe i det hele tatt?

Slik jeg har oppfattet det, så har dette blitt litt storm i vannglass kanskje?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38871
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av AJ »

Ingen MC i tungtrafikk(kollektiv)feltene, ser det ut til :-k ...:

https://nmcu.org/wp-content/uploads/202 ... ten-MC.pdf
Satser på at NMCU presser på i denne saken.

Kan være verd å få med seg denne saken også:

https://inyheter.no/03/07/2024/mc-kaste ... tivfeltet/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

greina
Innlegg: 149
Registrert: 12 jun 2021, 20:40
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F, Honda Africa Twin
Bosted: Ullensaker

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av greina »

AJ skrev: 03 jul 2024, 18:52 Ingen MC i tungtrafikk(kollektiv)feltene, ser det ut til :-k ...:

https://nmcu.org/wp-content/uploads/202 ... ten-MC.pdf
Satser på at NMCU presser på i denne saken.

Kan være verd å få med seg denne saken også:

https://inyheter.no/03/07/2024/mc-kaste ... tivfeltet/
Som tungbilsjåfør tror jeg ikke "tungbilfeltet" har noe for seg. Jeg tror at det kommer til å danne seg kø med tungbiler der kollektivfeltet slutter og det er tid for å skifte kjørefelt, de færreste personbilister er interresert i å slippe inn 20-25 meter vogntog forran seg i køen (jeg snakker av erfaring). Og da er vi i grunnen like langt, bortsett fra at busser og drosjer blir stående enda lengre i kø. Men jeg håper jeg tar feil og at løsningen fungerer.
Som motorsyklist bruker jeg kollektivfeltet der det har vært tilgjengelig, men jeg bedriver heller lane-splitting en å bli liggende mellom (eller i blindsonen til) to vogntog.

Svar