NMCU gjør mye bra...
Re: NMCU gjør mye bra...
Sånn er politikken, det er stort sett ikke fagidioter som har ministerposter. Og samferdselspolitikken handler mer om å dytte milliarder rundt omkring enn hobbyaktiviteter som MC. Solvik-Olsen ville kanskje svart bedre på det, men kan nok ikke regne med mer fra en typisk minister.
«Regjeringen vil legge bedre til rette for motorsykkel som et miljøvennlig og arealeffektivt transportalternativ i de største byene» - arealeffektivt - joda, miljøvennlig - tja, må vel være en eller annen lobbyist som har sneket det inn i erklæringen mens de andre gumlet kanapéer.
«Regjeringen vil legge bedre til rette for motorsykkel som et miljøvennlig og arealeffektivt transportalternativ i de største byene» - arealeffektivt - joda, miljøvennlig - tja, må vel være en eller annen lobbyist som har sneket det inn i erklæringen mens de andre gumlet kanapéer.
Re: NMCU gjør mye bra...
Leste i siste MC-bladet at NMCU har framforhandlet gunstig forsikringsrabatt dersom du er forsikra i Tryg. Det er jeg, og meldte fra om at den rabatten vil jeg gjerne ha. Men den fikk jeg ikke, fordi jeg har OBOS-rabatt fra før. Ja, ja. Var vel for mye å håpe på. De fleste har vel en eller annen rabatt for tiden, så det spørs hvor mye NMCU-avtalen er verdt.
- FredrikE24
- Innlegg: 3105
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Min motorsykkel: BMW K1200RS og Jawa 350/640
- Sted: Nordre Follo
Re: NMCU gjør mye bra...
Jeg er ikke medlem av noen klubb utover BMW Car Club Norway. Kun for å få rabatt på BMW-deler. NMCU er sikkert vel og bra, men jeg kommer nok aldri til å bli medlem.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 31987
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Min motorsykkel: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Etter et halvt liv i NMCUs tjeneste gikk Wenche Jordfall av med pensjon i 2015, som den første daglige leder i organisasjonen, om jeg ikke husker helt feil.
Torsdag 15. okt. døde hun, 72 år gammel:
https://nmcu.org/wenche-jordfald-har-forlatt-oss/11290/
Trist...
Husker jeg snakket litt med henne på et Norgestreff i Fredrikstad for mange år siden.
Hyggelig dame, ingen tvil om det. Og hun gjorde seg tydelig og godt bemerket overfor myndigheter og politikere. En foregangskvinne for oss gatemotorsyklister her i landet.
Hvil i fred og alle gode tanker til samboer Morten, datter Malin og øvrig familie.
Torsdag 15. okt. døde hun, 72 år gammel:
https://nmcu.org/wenche-jordfald-har-forlatt-oss/11290/
Trist...

Husker jeg snakket litt med henne på et Norgestreff i Fredrikstad for mange år siden.
Hyggelig dame, ingen tvil om det. Og hun gjorde seg tydelig og godt bemerket overfor myndigheter og politikere. En foregangskvinne for oss gatemotorsyklister her i landet.
Hvil i fred og alle gode tanker til samboer Morten, datter Malin og øvrig familie.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 31987
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Min motorsykkel: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering

Re: NMCU gjør mye bra...
Jeg håper ikke det.....
Vi motorsyklister trenger NMCU.
8-/
...bare en død fisk følger strømmen....
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
- Bjerknez
- Innlegg: 17364
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Min motorsykkel: El-tråsykkel, med kurv!
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Slik jeg leser det, så skal dem kutte utgifter FØR det evt. går galt. Det sies også i artikkelen at dem har budsjettert med en medlemsvekst som ikke har vært i tråd med realitetene. Slikt kan man jo ikke alltid forutse.
Det skrives også at det skal satses mer på den digitale biten, noe jeg tror er en god tanke.
Men det ligger vel i undertonen her at dem trenger flere betalende medlemmer selvsagt for at regnestykket skal gå opp.
Det skrives også at det skal satses mer på den digitale biten, noe jeg tror er en god tanke.
Men det ligger vel i undertonen her at dem trenger flere betalende medlemmer selvsagt for at regnestykket skal gå opp.
Min blogg: www.bjerknez.no
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 31987
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Min motorsykkel: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Enig i det.
Men jeg synes NMCU er for lite til stede i den offentlige debatten når det er nyheter om bl.a. økning av MC-ulykker og dødsfall.
Da er det gjerne Statens Vegvesen eller andre som kommer på banen med "skremselspropaganda".
Hvorfor ber ikke NMCU om "taletid" i media når slike nyheter kommer?
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering

Re: NMCU gjør mye bra...
Riktig. NMCU kommer alltid med riktig informasjon etterpå og i andre medier. Jeg vet ikke om det alltid er NRK etc som velger å gi mikrofonen til bare sine venner i SVV og Trygg Trafikk eller om de egentlig (burde) ha krav om å gi en bredde og objektiv informasjon....?AJ skrev: ↑02 nov 2020, 20:15Enig i det.
Men jeg synes NMCU er for lite til stede i den offentlige debatten når det er nyheter om bl.a. økning av MC-ulykker og dødsfall.
Da er det gjerne Statens Vegvesen eller andre som kommer på banen med "skremselspropaganda".
Hvorfor ber ikke NMCU om "taletid" i media når slike nyheter kommer?
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 31987
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Min motorsykkel: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Ny underskinner på autovernet på en MCvennlig strekning i Innlandet, mye takket være NMCU Oppland
:
https://nmcu.org/nye-underskinner-langs-mjosa/11481/

https://nmcu.org/nye-underskinner-langs-mjosa/11481/
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 31987
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Min motorsykkel: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
NMCU (sjekk linken i forumheadingen) sliter litt om dagen, som så mange andre interesseorganisasjoner for tiden.
Medlemsveksten har ikke utviklet slik organisasjonen har håpet og ønsket. Så nå er sparekniven tatt i bruk og et av sparetiltakene er å kutte ut papirversjonen av medlemsbladet.
Men det kan leses på nett og årets siste nr., som nå er ute, kommer altså kun som PDF versjon.
Jeg har nettopp bladd gjennom og skumlest flere av sakene og synes dette ble fyldig og bra. Flere interessante artikler.
All grunn til å anbefale alle å lese
.
Og er du ikke NMCU medlem så er det kanskje på tide å bli det?
Medlemsveksten har ikke utviklet slik organisasjonen har håpet og ønsket. Så nå er sparekniven tatt i bruk og et av sparetiltakene er å kutte ut papirversjonen av medlemsbladet.
Men det kan leses på nett og årets siste nr., som nå er ute, kommer altså kun som PDF versjon.
Jeg har nettopp bladd gjennom og skumlest flere av sakene og synes dette ble fyldig og bra. Flere interessante artikler.
All grunn til å anbefale alle å lese

Og er du ikke NMCU medlem så er det kanskje på tide å bli det?
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering

-
- Innlegg: 545
- Registrert: 11 apr 2010, 19:42
- Min motorsykkel: Ny står og venter .... :- )
- Sted: Vestfold
Re: NMCU gjør mye bra...
Støtter opp NMCU og idag fornyet jeg medlemskapet mitt ved å betale for 2021. 

http://nmcu.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tempo Corvette 300 1965(Comet motor) Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)
Tempo Panther1968(Tempo Fighter 125 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer
2021 Ny står hos forhandler for montering av ekstrautstyr
Tempo Corvette 300 1965(Comet motor) Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)
Tempo Panther1968(Tempo Fighter 125 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer
2021 Ny står hos forhandler for montering av ekstrautstyr

Re: NMCU gjør mye bra...
Viktig som @Solo-rider skriver!
Uten NMCU så ville det neppe vært så gode forhold.
I romjulen tok jeg avgjørelsen og kjøpte Livsvarig medlemskap i NMCU.
Her lengter jeg etter vår....
8-)
Uten NMCU så ville det neppe vært så gode forhold.
I romjulen tok jeg avgjørelsen og kjøpte Livsvarig medlemskap i NMCU.
Her lengter jeg etter vår....
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 31987
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Min motorsykkel: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
Slår et slag for NMCU igjen etter å ha lest MC-bladet nr. 1/21 på nett.
Mange interessante saker
.
Syns faktisk kvaliteten på innholdet har hevet seg et par hakk etter at bladet gikk over til å bli et rent nettmagasin.
Sikkert tilfeldig, men likevel.
Verd å få med seg, etter min mening.
Mange interessante saker

Syns faktisk kvaliteten på innholdet har hevet seg et par hakk etter at bladet gikk over til å bli et rent nettmagasin.
Sikkert tilfeldig, men likevel.
Verd å få med seg, etter min mening.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 31987
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Min motorsykkel: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
