Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av AJ »

Ok, da setter vi i gang med det Jompa forslo...:
Jompa skrev:Da vil jeg foreslå "mc-sidens kåring av tidenes mc".
Den som foreslår bestemmer selv kriteriene, som må begrunnes.

Adm setter deadline for å komme med forslag, og setter opp avsteminga. Kunne vært artig ?
... i denne tråden: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=143057#p143057" onclick="window.open(this.href);return false;.

Kom med begrunnede forslag på hvilken MC-modell dere mener fortjener en plass blant de det skal stemmes over etter at forslags-fristen utløper.
Avstemningen (pollen) vil bli begrensa til 12 stk. Så da er det bare å foreslå i hytt og vær!
Så får vi i mod.teamet, etter fristens utløp, gå gjennom tråden og se hvilke modeller som havner på på poll-lista. For å få en viss peiling i så måte er det selvfølgelig helt greit at flere nevner samme modell, men gjerne med annen begrunnelse eller utdypning i tillegg til den andre har gitt av samme MC.

Vi setter fristen til å komme med velbegrunnede forslag til 31.12.2012 kl. 23:00.

Ok!

Da
er det bare å sette i gang!

Og husk endelig å være litt x-tra kreative og tenk at MC-historien strekker seg langt tilbake i tid... ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Hvilken er tidenes MC? MCsidens utvelgelsesprosess...

Legg inn av Kawasaki »

ZZR 1100,kongen av nittitallet.

Dem som trenger bedre begrunnelse kan gå tilbake til frimerkesamlingen sin :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av gorbys »

Suzuki GS serien selfølgelig! Skuddsikre motorer, krafitgere og med mye bedre kjøreegenskaper enn sine motstandere.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av joo »

Den klareste kandidaten: BMW R80 GS selvsagt.

Bilde

her representert ved en Dakar-versjon.

Dette er sykkelen som er forfar til alle store reise-enduroer/adventurer.
Stammet fra GS800 som fabrikkteamet kjørte på slutten av 70-tallet.
Den lille/korte franskmannen Gaston Rahier ble kjent da han vant noen Paris-Dakar på en sånn. Han ble kjent som "The little man with the giant reputation."
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av ZZR-Tom »

ZZR1100 var bra og ZZR1400 er best :P :p
Men det er nok ingen MC som eir meir berykta en Hayabusa. Mangen MC folk må gjerne google for å sjå ka en Ducati 916 er, men alle veit ka Hayabusa er, til og med folk uten peiling på MC.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av DrGreve »

Honda VFR750 uten tvil. Når Honda slapp løs V4-motoren i 82-83 så var den belemret med problemer fra starten av. Spesielt oljesmøringen til toppen var problemet som ga V4 ett litt frynsete rykte. Noe ble gjort etterhvert, men bare sånn halvveis. Linjeboring i 85 hjalp mye og VF1000R lansert i 85 fikk kultstatus omtrent umiddelbart. Den var bedre enn forgjengerne og hadde mindre problemer enn de tidligere modellene. VF1000F-2 var også god hvis man holdt seg til visse rutiner. I 86 ble VFR750 lansert og den var bunnsolid fra dag en og fram til i dag. I 98 ble VFR800 lansert og i 2002 tror jeg V-tecsystemet ble lansert. Nå i år ble VFR1200 lansert.
Men den som har vært den mest suksessrike på alle plan var 750 utgaven. I årevis stemte journalister fram den som den ultimate sykkelen på alle bruksområder. Vei, bane, touring. You name it. Så den er mitt forslag til tidenes motorsykkel.
Jeg kan jo nevne at en av førerne i løpet på Isle of Man hentet ut en VFR750R/RC30 fra butikk og hevdet seg meget godt. Husker ikke navnet i farten.

Bilde
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av simpson »

DrGreve skrev: Jeg kan jo nevne at en av førerne i løpet på Isle of Man hentet ut en VFR750R/RC30 fra butikk og hevdet seg meget godt. Husker ikke navnet i farten.
Det eneste VFR750F og VFR750R har tilfelles er en V4 på 750 kubikk.
Det er totalt forskjellige sykler så å nevne de i samme setning blir helt feil.
VFR750R kostet også ganske nøyaktig dobbelt så mye, kr 129.990 i 1988.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av DrGreve »

simpson skrev:
DrGreve skrev: Jeg kan jo nevne at en av førerne i løpet på Isle of Man hentet ut en VFR750R/RC30 fra butikk og hevdet seg meget godt. Husker ikke navnet i farten.
Det eneste VFR750F og VFR750R har tilfelles er en V4 på 750 kubikk.
Det er totalt forskjellige sykler så å nevne de i samme setning blir helt feil.
VFR750R kostet også ganske nøyaktig dobbelt så mye, kr 129.990 i 1988.
Som bildet viser så går jeg for den VFR750-en som har blitt hyllet av motorjournalister i en årrekke. RC30 tok jeg med for å beskrive kvaliteten på motorene :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av EasyRider »

Ja, da skal jeg bidra med et forslag.

Kawasaki GPz 900r
(ZX900A eller Ninja 900) Produsert fra 1984 til 2003
Bilde

En banebrytende sykkel når den kom ut.
Første motorsyklen med en 16 ventilert vannavkjølt rekke firer.
Motoren var på 908ccm og produserte 115 hk.
Motoren var også en del av rammen noe som var helt nyskapende i 1984, som førte til lavere vekt.
Dette var den første masseproduserte syklen hadde en topfart på over 240km/t.
Den fikk også skryt av å være lettkjørt selv om dette var en "high Performance" sykkel.
GPz'n gjorde det også bra i TT løpet på Isle of Man med en første og andreplass.
De første 8 årene var motoren stor sett uforandret. kun noen små ting som ble ordnet på.
Med tanke på at denne sykkelen var i produksjon i 19år er jo imponerende.
Den overlevde flere av sine storebrødre som Gpz 1000r

Ble et ikon etter Top Gun filmen 86, sykkelen for gutta med hår på brystet.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=J2eoBWZp64s[/video][video]http://www.youtube.com/watch?v=6yexcIBbxr8[/video]
>>---------------------------------------------------------------------------^En dokumentar snutt om hvordan de utviklet GPz900r
Fakta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_GPZ900R

Litt mer info her:
http://www.classicbikersclub.com/articl ... ki-gpz900r
http://motorbike-search-engine.co.uk/cl ... allery.php
Bilde
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av Intruder »

Tidenes motorsykkel er etter min mening utvilsomt Harley Davidson....
En av mange gode grunner til det er at de ligner på motorsykler.Visstnok er de dyre,men du får oppmerksomhet og kjøreglede i stort monn... :mc2
Og så liker jeg andre sykler som ligner litt på the real thing..... :mc7 :yeahright :yahoo
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av mekkern »

Intruder skrev:Tidenes motorsykkel er etter min mening utvilsomt Harley Davidson....
En av mange gode grunner til det er at de ligner på motorsykler.Visstnok er de dyre,men du får oppmerksomhet og kjøreglede i stort monn... :mc2
Og så liker jeg andre sykler som ligner litt på the real thing..... :mc7 :yeahright :yahoo
Bare hvis det bråker som et helvete...ellers går det 20 på dusinet av de nå...

:P :p

Edit- beklager avsporing.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av Intruder »

Var ingen avstemning detta da Mekkern...og Harleyer skal ha god gammeldags lyd,liksom litt brum-brum... :thumleft :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av ZZR-Tom »

Intruder skrev:Tidenes motorsykkel er etter min mening utvilsomt Harley Davidson....
En av mange gode grunner til det er at de ligner på motorsykler.Visstnok er de dyre,men du får oppmerksomhet og kjøreglede i stort monn... :mc2
Og så liker jeg andre sykler som ligner litt på the real thing..... :mc7 :yeahright :yahoo
Men Harley er jo et MC merke, vilken Harley forslår du som tidenes MC ;-)

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av Banditmannen »

Går jo ikke ann å ha en slik kåring uten Honda CB 750!
Var vel aldri først, størst eller raskest, men er og blir et ikon! :thumleft

Bilde


Edit:Fiksa bildelink. :-)
Sist redigert av Banditmannen den 15 jan 2013, 19:09, redigert 3 ganger totalt.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av ArcticTiger »

For meg er tidenes Mc Triumph Bonneville :thumleft Produsert i "alle" år, men etter min smak er det årsmodellene 1968-69-70 som er de flotteste.
Lette, hendige, anvendelige sykkler med bra prestanda for sin tid, og mer klassisk, tidløs Mottor-sykkel design finnes ikke :D
Bilde
Sist redigert av ArcticTiger den 15 des 2012, 15:56, redigert 1 gang totalt.

Svar