voldtekt på Skagentreffet

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
bentebr
Innlegg: 10
Registrert: 01 jan 2005, 20:33
Motorsykkelen din: Din MC her

voldtekt på Skagentreffet

Legg inn av bentebr »

3 nordmenn er siktet for å ha voldtatt 2 14 åringer som var på treff i Danmark. Er det slikt rykte en ønsker å ha i motorsykkelmiljøet?? heldigvis er de fleste menn klokere enn dette.. trur jeg.. :(

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

Jeg tror du burde overlate det til domstolen å dømme de tre. Politiet fant i alle fall ikke nok bevis til å holde de fengslet.


Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

bentebr har velikke dømt noen, eller...
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
bentebr
Innlegg: 10
Registrert: 01 jan 2005, 20:33
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av bentebr »

[quote="Dortmunder"]Jeg tror du burde overlate det til domstolen å dømme de tre. Politiet fant i alle fall ikke nok bevis til å holde de fengslet.


Hei dortmunder (og alle andre). Selvfølgelig overlater jeg det til domstolen. Det er alltid den rette instansen i slike tilfeller. men bare sånn til orientering: så er siktelsen fremdeles opprettholdt se: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124425

Det som jeg hadde som ønsket med dette utropet mitt, var ikke å korsfeste noen "på direkten", men sette søkelyset på at noen kan virkelig finne på å gjøre slikt i en kultur som skryter så uhemmet av kameratskap og vennskap- også i alkoholpåvirket tilstand.

Det som jeg ønsker aller minst, er en diskusjon hvor menn står på den ene siden og skal forsvare menn, og alle kvinner som ymter noe annet er mannshatere eller feminister. Verden er ikke slik lenger. Det er heller ikke alle menn som voldtar, heldigvis er de i et lite mindretall.

Men for folk "der ute", og som ikke kjenner til MC miljøet, stempler miljøet med en gang. Jeg har blitt møtt av folk som spør hvorfor jeg er med på "noe slikt", og må forsvare miljøet og MCinteressen. Heldigvis er slike episoder svært, svært få, og derfor får det nok også det presseoppslaget det har fått.

Men jeg håper at både oppslaget mitt på spalteplass og her på debattsiden, kan også aktivisere en positiv motstand mot slike overgrep som ble beskrevet i artikelen. Det vil gagne oss alle - menn og kvinner!

Med vennlig hilsen Bente

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Enhver normalt oppegåene person med en smule intelligens vet utmerket godt at slike perverse apekatter kan finnes i alle miljøer og samfunnslag, inkludert prester og politikere.
Javel, så er 3 mc-karer tiltalt for voldtekt i skagen. At noen dermed kritiserer deg for å henge sammen med voldtektmenn og det som verre er, sier mer om dem enn deg. Stigmatisering er det vel det kalles? Nei, bare hold hodet hevet og ikke bry deg. Slike idioter nytter det ikke å diskutere fornuftig med anyway.

Og når det gjelder "positiv motstand" så høres det jo fint ut, men det burde være helt unødvendig. Enhver mann med noenlunde omløp i toppetasjen ville ikke drømme om å røre en kvinne uten at hun ville det selv, og vi menn burde ikke måtte gå i tog med bannere :"Vi er imot voldtekt!" for at resten av befolkningen skal forstå det.
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Drittsekker finnes i alle miljøer, likevel tror jeg mc-miljøet er mindre belastet enn andre miljø. Årets Super-Rally (Harley treff, for de ukjente) ble arrangert på Vinstra, og ettersom det er sagt, er det mer bråk på den årlige countryfestivalen på Vinstra enn det var på Super-Rally. Selv om det var mye mer folk.

Og som Misha sier, så vil det å ta avstand fra dette falle seg så naturlig for de fleste, at man skal ikke behøve å kjøre noen "kampanje" for det. Bra at det nevnes, ja, men jeg tror overhodet ikke at denne saken er representativ for mc-miljøet.
GSX-R 750

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

i 1988 så jeg en naken mann som sykklet inn i gårdsplassen min i Trondheim, tok på seg bukse og forsvant nedover bakken. Det han ikke visst var at jeg hadde følere som aktivisert en stor lyskaster som lyste opp hele nabolaget etter 3 sekunder. Jeg kjente igjen mannen som stamkunde fra Cafe 3B.
Jeg ringte politiet og sa det jeg opplevd men fikk til svar et spørsmål om jeg klaget fordi jeg ikke kunne se mer. Jeg la på.
Tidlig dagen etter fikk jeg besøk av noen politifolk som etterlyst en mann på trådsykkel som voldtok en kvinne som luftet hunden sin like over der jeg bodde.....
Jeg nektet å la meg avhøre.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

Hei Bente,
håper du ikke misforstår meg nå, men denne diskusjonen handler nokså konkret om tre personer og er ikke "på generell basis". Nå det er sagt og jeg leser innleggene her så få jeg inntrykk av at det har skjedd en voldtekt på skagen-treffet. Det vil si at vi allerede har konstatert at mennene er skyldige. Vi vet alle at når alkoholen går inn så går vettet ut. Dette gjelder både menn og kvinner. Grensene kan vaskes ut og uttalelser være nokså uklare (fortsatt både menn og kvinner!).
Vær så snill og ikke se verden bare hvit og svart, vi vet faktisk ikke hva som har skjedd, siktelsen ble oppretthold så at politiet kan etterforske grunndig, men resultatet lar vente på seg. Det var bare det jeg reagerte på, ikke på en konstruktiv diskusjon om temaet. Men jeg må jo være enig med de andre her at det finnes kriminelle i alle miljøer. Kanskje burde diskusjonen dreie seg om at vi må være flinkere å ta vare på hverandre, særlig når "de andre" er på fylla (og det kan skje den beste :wink: )...

Dortmunder
(som kanskje overreagerer ???)
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: voldtekt på Skagentreffet

Legg inn av rogg »

bentebr skrev:3 nordmenn er siktet for å ha voldtatt 2 14 åringer som var på treff i Danmark. Er det slikt rykte en ønsker å ha i motorsykkelmiljøet?? heldigvis er de fleste menn klokere enn dette.. trur jeg.. :(
Håy..
Huff ja, fikk med meg disse nyhetene i ferien min. Ikke noe hyggelig å lese om slike saker.
For hver negativ sak for mc-miljøet må det minst ti posetive for og rette opp. Det viser seg også på ulykker.
Jeg har ikke færdes lenge i mc-miljø...ca 6-7 år, men første gang jeg hører om noe slikt som dette.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
bentebr
Innlegg: 10
Registrert: 01 jan 2005, 20:33
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av bentebr »

Dortmunder skrev: Vær så snill og ikke se verden bare hvit og svart, vi vet faktisk ikke hva som har skjedd, siktelsen ble oppretthold så at politiet kan etterforske grunndig, men resultatet lar vente på seg. Det var bare det jeg reagerte på, ikke på en konstruktiv diskusjon om temaet. Dortmunder
(som kanskje overreagerer ???)
Hei Dortmunder og alle dere andre..:)
Jeg kan forsikre deg om at jeg er vel kanskje den som ser verden minst i sort og hvitt. Og jeg er glad for at siktelsen blir oppretholdet, men også at det foretas en grundig etterforskning. Det fortjener alle i en slik sak. Jeg har nemlig jobbet med begge sidene...
Allikevel, for meg var dette en viktig sak - fordi voldtekt berøver mennesker den trygghet og frihet som vi alle ønsker å ha. Ikke minst vi MCfolk som plasserer friheten som noe av det mest grunnleggende i en motorsyklists sjel.. da skal vi ikke frarøve andre den..

De fleste som leser avisene, ser at det foregår svært mange voldtekter i alle samfunnslag og i alle kulturer, ofte som en følge av for mye alkohol eller andre rusmidler. Vi vet jo at det konsumeres mye alkohol på f.eks treffene, og hvis dette debattinlegget har aktivisert 80- 100 stykker til tenke gjennom sin egne holdninger, ja så sier jeg hurra til det! Da har jeg faktisk klart å oppnå mye av det jeg ønsket da jeg leste artiklene i Aftenposten, VG og Dagbladet.
Selv om MC siden ikke på langt nær har så mange lesere som disse tre avisene, er alle som tar en stilling mot voldtekt viktige personer, og da er 100 personer mange..
**
Selv om dette er en "solskinnside" med nesten bare "snille" mcnyheter, synes jeg det er på sin plass av og til å ta opp slike tunge saker fra tid til annen. Ingen har vondt av en god diskusjon om alvorlige temaer.

Jeg vil derfor takke alle med sitt bidrag til en konstruktiv debatt- også disse som ikke har skrevet noe, men som kanskje har diskutert dette over kaffikoppen et eller annet sted. Fortsett å bidra til det konstruktive miljøet som finnes i mcmiljøet - iallefall hos de fleste av oss.. 99%..

Hilsen Bente- en engasjert medborger med forkjærlighet for MC...

Svar