Høsten 06

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Høsten 06

Legg inn av rogg »

Håy..

Man ser det...lauvet begynner å skifte farge, og det ramler av. Høsten er like rundt hjørnet.
Får vi like fin høst som i fjor, er det mange fine dager å kjøre sykkel på.
Her er noen bilder fra min høsttur i fjor. Dem ble tatt den 19.oktober. Dagstempraturen var oppe i 18 - 20 gr. Om natten krøp tempen ned i
-5gr.
Bilde

Bilde

Bilde
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Høsten har kommet her vest, selv om trærene mister blader viser temp. måleren stadig vekk over 20 grader.....


Å kjøre sykkel nå er bare maxxxx. Med full kjøredress uten å svett flere kilo, tørre veier, ingen turist trafikk (bobiler i kolonne)..

Minuset er at for tiden trenger jeg å transportere en del deler som ikke passer på jernet, derfor har jeg tapt og vil tape noen mil i tiden som har vært og kommer..

Men erstadig opptimist..........................
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Her er det fortsatt sommer og sol. 27-30 °C og ikke antydning til høsten. Her er det fortsatt sommer 2006. 8)
Sist redigert av Indian den 05 okt 2006, 10:24, redigert 2 ganger totalt.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Indian skrev:Her er det fortsatt sommer og sol. 27-30 grader og ikke antydning til hoesten. Her er det fortsatt sommer 2006. 8)
Håy...
Og hvor er "her"...?
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Tvinitla
Innlegg: 253
Registrert: 01 okt 2006, 11:09
Motorsykkelen din: BMW R1150RT
Sted: Hordaland

Legg inn av Tvinitla »

Skulle ut for å kjøre meg en fin høsttur, oppdaget at bakdekket var slitt helt inn på korden.
Er vel på tide å parkere sykkelen for vinteren selv om det kunne ha blitt mange fine ettermiddagsturer.
Mine sykler:
nå BMW R1150RT '01
ex. BMW K1200LT '00
ex. YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 159.000)
ex. SUZUKI GSX 750 ES '85
ex. PUCH SV 175 '59

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Tvinitla skrev:Skulle ut for å kjøre meg en fin høsttur, oppdaget at bakdekket var slitt helt inn på korden.
Er vel på tide å parkere sykkelen for vinteren selv om det kunne ha blitt mange fine ettermiddagsturer.
Håy...

Velkommen til forumet "Tvinitla".

Ja det er lurest å la den stå med utslitte dekk. Og når det nærmer seg kjøretid, har sikkert "Indian" her på forumet gode tilbud på dekk.

Jeg har prøvd å komme i en rytme med å bytte vekselvis for og bakdekk annet hvert år. Nytt bakdekk i år, så det blir nytt foran til våren igjen.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

rogg skrev:
Tvinitla skrev:Skulle ut for å kjøre meg en fin høsttur, oppdaget at bakdekket var slitt helt inn på korden.
Er vel på tide å parkere sykkelen for vinteren selv om det kunne ha blitt mange fine ettermiddagsturer.
Håy...

Velkommen til forumet "Tvinitla".

Ja det er lurest å la den stå med utslitte dekk. Og når det nærmer seg kjøretid, har sikkert "Indian" her på forumet gode tilbud på dekk.

Jeg har prøvd å komme i en rytme med å bytte vekselvis for og bakdekk annet hvert år. Nytt bakdekk i år, så det blir nytt foran til våren igjen.
Bare å komme med dimensjon på dekk og jeg kan sende deg prisen.
Sist redigert av Indian den 05 okt 2006, 10:17, redigert 1 gang totalt.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

rogg skrev:
Indian skrev:Her er det fortsatt sommer og sol. 27-30 grader og ikke antydning til hoesten. Her er det fortsatt sommer 2006. 8)
Håy...
Og hvor er "her"...?
'Her' i kveld var jeg ut med to jenter....taxi til et utested på fjellet.... en halv liter Becks og to Cola og taxi tilbake til sentrum. Totalpris med taxi ble til ca 65 kroner og det med ca 20 kroner i driks til sjåføren.
Så videre til sentrum for en stor pizza, to Cola og en Ursus ble 40 kroner til....
Billig her for oss dødelige fra Nord.
Neste år planlegger jeg en mc tur hit....masse å se her......
Temperaturen i dag var 32 °C og sol. Mye lettkledde å se her men Indian er en fyr som setter moral i høysetet så jeg konsentrerte meg om det kulturelle. 8)
Sist redigert av Indian den 05 okt 2006, 16:18, redigert 4 ganger totalt.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...

Høres ut til at du har det bra her. Var på et lokalt sted for ikke mange mnd. siden, og kjøpte meg en cognac og kaffe. Da var det med påfyll av kaffen....180 norske riksdaler..... På en måte skjønner jeg avholdsfolk.
Og det var ingen jenter med.... :D
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Her koster en 100ml Congac 12 kroner og en kaffe kommer til ca 5 kroner. Totalprisen blir 22 kroner med påfyll. :shock:
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

Huff da, nå ble det mye alkohol her gitt :lol: hold dere edru når dere kjører 8)

Men denne høsten er bare helt fantastisk. Har vært ute og kjørt på tirsdag, det var knall !!! Skyfri himmel, vindstille og varmt. Kjørte ut mot sjøen og hadde noen boller og fanta (!) der, herlig.

Men jeg skjønner at dere er klare for en fest gutter ... kanskje bør vi arrangere et høst-treff :D

Ha en fortsatt fin høst ... med mange kjøreturer ...

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Flotte bilder ...

Legg inn av Relax »

yepp, ...og ja, tiden er snart inne for å "lagre" sykkelen.,.. dessverre ..

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Indian er tilbake etter en vellykket tur til Romania. Jeg bruker de neste dagene til uttørking etter bekjentskep med rumenske priser i noen uker. 8)
Ikke bare det med jeg giftet meg også med ei flott jente på 19 år. :shock:
Hun setter pris på kvalitet når hun velger en flott mann på '37' år..... 8)
Sist redigert av Indian den 18 okt 2006, 02:45, redigert 1 gang totalt.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Just kidding.... hun er ikke 19 men nesten like gammel som mæ. Håper at æ ikke blir stemplet som en gammel gris for et spøk. :(
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Legg inn av Relax »

Indian skrev:Just kidding.... hun er ikke 19 men nesten like gammel som mæ. Håper at æ ikke blir stemplet som en gammel gris for et spøk. :(
Gratulerer uansett :D :D

Var selv i Romania for noen år tilbake .. og , ja ..særlig på lande var det absolutt mulig å bli "fuktig" for en meget billig penge..

Jeg tenker på St. Petersburg osv pr sykkel noen ganger, men lurer på om det er bra med bensinstasjoner osv der .. så jeg har drøyd det så langt.
En ting er å kjøre alene eller en guttetur , da ordner man det meste og tar noe risiko, men jeg "sykler" alltid med madammen bakpå, og da liker jeg å være litt mer "safe" ..
Men, kanskje en dag ... :wink: :D
"Do the right thing"

Svar