MCnyheter vi har ventet på...?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

¨Denne vil vel gå rett i strupen på Yamaha XVS900 vil jeg tro?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av AJ »

MV Agusta sliter, men gir seg ikke.
Dette ser ut til å bli høstens store nyhet fra den italienske produsenten:

http://www.bike.se/nyheter/bild-pa-ny-mv-agusta-lackt
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ZZR-Erling

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av ZZR-Erling »

12 PHOTOS FOR A CLOSER LOOK AT THE 2017 DUCATI SUPERSPORT

http://www.sportrider.com/gallery-2017- ... -12-photos

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

I kveld har jeg sett direktesendingen fra Yamahas åpningsshow fra EICMA som starter i morgen.
Ikke så veldig mange store nyheter sett med mine øyne. Nye R6 ble vist fram, også racingutgaven fullrigget for superbike. Videre en XSR900 Abarth. Dette er en noe kaferacerpreget utgave med cliponstyre og racerkåpe i karbon. Tøff sykkel. Kommer i kun 650 nummererte eksemplarer. Det ble også vist fram en ny WR450F for Dakarrally 2017, og et nytt konsept T7 som er en Tenereutgave med MT-07 motoren. Tilslutt storscootere, XMax 300 og en ny generasjon TMax 530 i tre varianter med forskjellig utstyrsnivå. Den siste ble presentert av Valentino Rossi og er den mest velutstyrte varianten, DX. Denne har bl.a. GPS og traction Control, elektrisk justert vindskjerm og keyless.

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av JanK »

Skal på EICMA i morgen! :D

Nye Scrambler Dirt Sled! :yeyeye

http://www.asphaltandrubber.com/bikes/d ... sert-sled/

Bilde

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av AJ »

JanK skrev:Skal på EICMA i morgen! :D
Skulle svært gjerne vært der.
Men får greie meg med rapportene fra deg. Og ikke minst bildene :yeyeye ! For det kommer masse bilder, håper jeg :thumleft ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
JosteinBever
Innlegg: 87
Registrert: 19 jun 2016, 15:36
Motorsykkelen din: INGEN At The Moment

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av JosteinBever »

Noen som har noe info og bilder av den nye KTM Duke 390 (2017) Såvidt jeg har fått med meg,så kommer disse (inkl 125-200-250cc) med endel oppgraderinger (generasjon skifte) Hva blir forskjellen? Vil den fortsatt bli produsert i India etc...

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Baffin »

JosteinBever skrev:Noen som har noe info og bilder av den nye KTM Duke 390 (2017) Såvidt jeg har fått med meg,så kommer disse (inkl 125-200-250cc) med endel oppgraderinger (generasjon skifte) Hva blir forskjellen? Vil den fortsatt bli produsert i India etc...
2017 KTM 390 Duke
Bilde

Mulig du finner noen svar her:
This is a full production version of the 2017 KTM 390 Duke which was spotted inside the Indian factory in Pune where the bikes are manufactured by KTM partner Bajaj.

Although the bike is still partially covered, changes to the front light and side panels can still be clearly seen. The new front light appears to be a new LED unit that works with the updated side panels for a new and slightly more aggressive look.

An update for the big-selling 390 Duke was expected because the bike needs to make legal for forthcoming Euro4 emissions testing and noise regulations.

Previous spy shots have shown other visual changes to the bike including a reshaped fuel tank and what appears to be an updated seat unit and a revised rear light but there are sure to be a host of engine internal changes to satisfy new Euro4 regulations. We can also see the front brake disc has been changed also.

KTM is remaining tight-lipped about the changes to the bike but MCN understands this bike will be revealed officially later this year before going on sale in 2017.

The updates to the 390 Duke are not unexpected. Not only is the bike going to have to meet new Euro4 regulations but even without those around the corner, the 390 Duke was first introduced in 2013 so is due a mid-life refresh to keep it competitive. The 373cc single-cylinder motor currently produces 43bhp and this may well go up slightly with changes made for new regulations as more stable combustion and more efficient fuel delivery with the latest engine management systems not only give more power but increase fuel economy too.

There is also the chance KTM will have fitted the second balancer shaft in the cylinderhead as first seen on the KTM 690 Duke launched last year. This extra balancer shaft works to smooth out the low rev engine response.

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Baffin »

JosteinBever skrev:Noen som har noe info og bilder av den nye KTM Duke 390 (2017) Såvidt jeg har fått med meg,så kommer disse (inkl 125-200-250cc) med endel oppgraderinger (generasjon skifte) Hva blir forskjellen? Vil den fortsatt bli produsert i India etc...
2017 KTM 390 Duke
Bilde

Mulig du finner noen svar her:
This is a full production version of the 2017 KTM 390 Duke which was spotted inside the Indian factory in Pune where the bikes are manufactured by KTM partner Bajaj.

Although the bike is still partially covered, changes to the front light and side panels can still be clearly seen. The new front light appears to be a new LED unit that works with the updated side panels for a new and slightly more aggressive look.

An update for the big-selling 390 Duke was expected because the bike needs to make legal for forthcoming Euro4 emissions testing and noise regulations.

Previous spy shots have shown other visual changes to the bike including a reshaped fuel tank and what appears to be an updated seat unit and a revised rear light but there are sure to be a host of engine internal changes to satisfy new Euro4 regulations. We can also see the front brake disc has been changed also.

KTM is remaining tight-lipped about the changes to the bike but MCN understands this bike will be revealed officially later this year before going on sale in 2017.

The updates to the 390 Duke are not unexpected. Not only is the bike going to have to meet new Euro4 regulations but even without those around the corner, the 390 Duke was first introduced in 2013 so is due a mid-life refresh to keep it competitive. The 373cc single-cylinder motor currently produces 43bhp and this may well go up slightly with changes made for new regulations as more stable combustion and more efficient fuel delivery with the latest engine management systems not only give more power but increase fuel economy too.

There is also the chance KTM will have fitted the second balancer shaft in the cylinderhead as first seen on the KTM 690 Duke launched last year. This extra balancer shaft works to smooth out the low rev engine response.

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

ducati750
Innlegg: 82
Registrert: 16 mai 2010, 20:21
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada 620
Sted: Notodden

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av ducati750 »

JanK skrev:Skal på EICMA i morgen! :D

Nye Scrambler Dirt Sled! :yeyeye

http://www.asphaltandrubber.com/bikes/d ... sert-sled/

Bilde

Bilde

Må ha følelse... :yeyeye

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av gsx750_80 »

Baffin skrev:RYKTE: NY Z900 FRA KAWASAKI

Bilde

Ryktebørsen jobber på spreng før den store MC-messen i Köln i begynnelsen av oktober. Engelske MCN slår fast at Kawasaki kommer med en retro-utgave av klassiske Z900.

I følge MCN vil Kawasaki lansere sin Z900RS i løpet av få uker, og sykkelen er ment å ta opp konkurransen med Yamaha XSR900 og Triumph Thruxton.


FLERE RETRO-MODELLER
MCN navngir ingen kilder for påstanden om at Kawasaki skal lansere Z900R snart, men referer til «japanske kilder» med mye innsideinformasjon. Det er denne informasjonen som har dannet fundamentet for det data-genererte bildet som illustrerer denne artikkelen. Og sykkelen ser virkelig lekker ut, komplett med klassiske klokker, rund lykt og den ikoniske «stumpen» bak salen. De samme kildene sier til MCN at Kawasaki vil komme med ytterligere retromodeller som fokuserer på fabrikkens lange historie.

Baffin
Dette så lovende ut, synes jeg. En god del retrodesign er ikke vellykkede i det hele tatt, synes jeg, muligens med unntak av noen av de større luftkjølte (1300? ) fra Yamaha. Men, det er som vanlig spørsmål om smak og behag.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Jompa »

De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av WikingTnT »

Ikke helt objektiv...- men i disse scrambler-tider så tyckar jeg denne er litt spesiell ...https://www.youtube.com/watch?v=fcqx2TxjsBs

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Jompa »

gsx750_80 skrev:
Baffin skrev:RYKTE: NY Z900 FRA KAWASAKI

Bilde

Ryktebørsen jobber på spreng før den store MC-messen i Köln i begynnelsen av oktober. Engelske MCN slår fast at Kawasaki kommer med en retro-utgave av klassiske Z900.

I følge MCN vil Kawasaki lansere sin Z900RS i løpet av få uker, og sykkelen er ment å ta opp konkurransen med Yamaha XSR900 og Triumph Thruxton.


FLERE RETRO-MODELLER
MCN navngir ingen kilder for påstanden om at Kawasaki skal lansere Z900R snart, men referer til «japanske kilder» med mye innsideinformasjon. Det er denne informasjonen som har dannet fundamentet for det data-genererte bildet som illustrerer denne artikkelen. Og sykkelen ser virkelig lekker ut, komplett med klassiske klokker, rund lykt og den ikoniske «stumpen» bak salen. De samme kildene sier til MCN at Kawasaki vil komme med ytterligere retromodeller som fokuserer på fabrikkens lange historie.

Baffin
Dette så lovende ut, synes jeg. En god del retrodesign er ikke vellykkede i det hele tatt, synes jeg, muligens med unntak av noen av de større luftkjølte (1300? ) fra Yamaha. Men, det er som vanlig spørsmål om smak og behag.


Det ser ut til at ryktene går i flere retninger, både med og uten kompressor. Her er etpar photoshopbilder,
Z900RS ser ut til å være navnet, i hvert fall. Det blir spennende å se
kawasaki-soul-charger-concept.jpg
Kawasaki-Supercharged-Z900.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av AJ »

Ny Norton V4 :O !
Lanseres 19.11.2016, ser det ut som...:

http://www.nortonmotorcycles.com/news/2 ... v4-teaser/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar