MCnyheter vi har ventet på...?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av AJ »

Når det kommer til felgfarge så er i hvert fall ikke jeg spesielt kravstor. Sort holder helt fint for meg...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

Sakkle skrev: 14 okt 2018, 23:04
AJ skrev: 14 okt 2018, 22:57 Jeg har sans for Yamaha, som lager mye bra, men noe av fargevalget deres på MT-serien kan jeg styre min begeistring for...
For så vidt enig... og den blå, som tydelig selger bra, synes jeg ikke ser bra ut i det hele tatt. Men folk liker forskjellige ting...

Jeg synes den "gamle" varianten med gule felger er stilig, jeg. Ikke sikker på om jeg er "kul" nok til å kjøre rundt på den selv, men drar alltid på smilebåndet når jeg så den rulle rundt i trafikken.
MT09 er jo i utgangspunktet en veldig god sykkel, noe salgstallene viser. Det som irriterer meg mest er som nevnt de kjipe fargene og ikke minst hvordan disse er plassert på sykkelen.

SP modellen får man kun i blå versjon (i følge hjemmesiden dems) og skal man ha den sorte så må man ta den "vanlige" modellen. Allikevel selger den vanlige modellen i sort mest i følge kjellv. Det sier meg at folk velger den rimeligere utgaven for å få den sorte.

Noe som i mitt hode betyr at kjøperne ikke er så begeistret for fargene som kanskje Yamaha tror....?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 14 okt 2018, 22:52 Det med farger og sammensettingen av disse er ikke så lett som mange kanskje tror. Det går også litt på smak. Eldre og mer sofistikerte mennesker med sans for detaljer er ofte mer kritiske til fargevalg, mens yngre tror jeg er mer "gult er kult". Altså så tror jeg unge mennesker blir dratt mer mot sterke farger.

Her har jeg etter beste evne prøvd og finne fargekoden ut fra bildene over og plassert disse side om side. Ikke noen fasit så klart, men man ser (vertfall i mine øyne) hvilke farger som passer best sammen.

Agusta.jpg

Yamaha.jpg

En litt forenklet forsøk på og forklare hva jeg mener, men alt starter jo med og finne en eller flere farger som matcher, for så og ta det videre til design prosessen. Det øverste bildet er fargekoder hentet fra Agusta bildet og den nederste er hentet fra Yamahaen.

Ut i fra et slik eksempel så skal man altså implementere disse fargene strategisk på sykkelen. Yamaha har valgt å lakkere felgene samt et klistremerke i rødt, mens Agusta har valgt å dysse ned fargene samt lakkere flere steder på sykkelen.

Kostnaden rundt dette er nok høyere på Agustaen, noe også prisen gjenspeiler, men det som irriterer meg litt er at Yamaha allikevel ønsker og klinke til med sterke farger.

Får man ikke til å designe sykkelen på samme måte som andre til budsjettet som er satt så gjør det heller enkelt og gå for "trygge" farger. Sort og hvitt eller en kombinasjon av dette fungerer stort sett veldig bra. Som kjellv selv nevner. Den sorte er en bestselger, og jeg ser jo helt klart hvorfor.

Ikke få MT09 til å se "billigere" ut enn det den egentlig er mener jeg. Det er jo i utgangspunktet en meget potent sykkel til en meget hyggelig pris. Ikke ødelegg sykkelen med å dyppe den i neonfarger. Den blir ikke noe kulere av det.
Fant noen orntlige bilder av den omsider, men det er likevel vanskelig å se om fargen på tanken er grå, silver eller hvit..
2019_yam_mt09_eu_mlnm4_stu_002_03-62361.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 14 okt 2018, 23:19
Bjerknez skrev: 14 okt 2018, 22:52 Det med farger og sammensettingen av disse er ikke så lett som mange kanskje tror. Det går også litt på smak. Eldre og mer sofistikerte mennesker med sans for detaljer er ofte mer kritiske til fargevalg, mens yngre tror jeg er mer "gult er kult". Altså så tror jeg unge mennesker blir dratt mer mot sterke farger.

Her har jeg etter beste evne prøvd og finne fargekoden ut fra bildene over og plassert disse side om side. Ikke noen fasit så klart, men man ser (vertfall i mine øyne) hvilke farger som passer best sammen.

Agusta.jpg

Yamaha.jpg

En litt forenklet forsøk på og forklare hva jeg mener, men alt starter jo med og finne en eller flere farger som matcher, for så og ta det videre til design prosessen. Det øverste bildet er fargekoder hentet fra Agusta bildet og den nederste er hentet fra Yamahaen.

Ut i fra et slik eksempel så skal man altså implementere disse fargene strategisk på sykkelen. Yamaha har valgt å lakkere felgene samt et klistremerke i rødt, mens Agusta har valgt å dysse ned fargene samt lakkere flere steder på sykkelen.

Kostnaden rundt dette er nok høyere på Agustaen, noe også prisen gjenspeiler, men det som irriterer meg litt er at Yamaha allikevel ønsker og klinke til med sterke farger.

Får man ikke til å designe sykkelen på samme måte som andre til budsjettet som er satt så gjør det heller enkelt og gå for "trygge" farger. Sort og hvitt eller en kombinasjon av dette fungerer stort sett veldig bra. Som kjellv selv nevner. Den sorte er en bestselger, og jeg ser jo helt klart hvorfor.

Ikke få MT09 til å se "billigere" ut enn det den egentlig er mener jeg. Det er jo i utgangspunktet en meget potent sykkel til en meget hyggelig pris. Ikke ødelegg sykkelen med å dyppe den i neonfarger. Den blir ikke noe kulere av det.
Fant noen orntlige bilder av den omsider, men det er likevel vanskelig å se om fargen på tanken er grå, silver eller hvit..
2019_yam_mt09_eu_mlnm4_stu_002_03-62361.jpg
Hvis sykkelen er som på bildet "offwhite" og ikke blågrå og felgene er mer orange så er det LITT bedre. Men uansett ser det ikke veldig pent ut i mine øyne. :sk?

ZZR-Erling

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av ZZR-Erling »

Felger kan gjerne være som på min, BMW Indigo Blue :twothumbs:

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Sakkle »

2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Fsva »

IMZ-Ural har laget en motorsykkel med dedikert plass for drone i sidevogna. Litt artig at noen tør å lage et sånt nisjeprodukt.
De har til og med installert vindpølse på teleskopstang :knegg

Online
mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av mekkern »

mekkern skrev: 11 okt 2018, 18:24 Jeg gleder meg til at jeg får dato for å ta en ny indianersykkel i nærmere ettersyn...så får jeg se om den er slik jeg håper...mangler dog dato på innbydelsen ennå..

https://www.indianmotorcycle.com/en-us/ftr1200-s/

Bilde
Bedre enn bilde...faktisk kostet titten en god slump penger gitt... :roll
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Skogstrollet »

Triumph har jo klart å lansere noe some ser ut som en brukbar scrambler :O

https://ultimatemotorcycling.com/2018/1 ... ast-facts/


XE versjonen er den mest interessante, men regner med at prisen vil bli litt over budsjettet mitt :sk?
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Grendel »

Fsva skrev: 23 okt 2018, 15:40 IMZ-Ural har laget en motorsykkel med dedikert plass for drone i sidevogna. Litt artig at noen tør å lage et sånt nisjeprodukt.
De har til og med installert vindpølse på teleskopstang :knegg
Kult.
Tro om James Bond får en slik....

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Online
mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av mekkern »

Jeg har ventet og venter fortsatt på denne... Levering forespeilet i april/mai...smører meg med stor tube tålmodighet og gleder meg til neste sesong. penere i virkeligheten enn på bilde også.

Bilde

https://ultimatemotorcycling.com/2018/1 ... ast-facts/
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Stian87 »

mekkern skrev: 26 okt 2018, 08:44 Jeg har ventet og venter fortsatt på denne... Levering forespeilet i april/mai...smører meg med stor tube tålmodighet og gleder meg til neste sesong. penere i virkeligheten enn på bilde også.

Bilde

https://ultimatemotorcycling.com/2018/1 ... ast-facts/
Knallstilig! Vet man noe om hva en sånn lekkerbisk ligger på i norske kroner?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

Ikke det værste jeg har sett dette. 1200ccm, 120 HK'er, Twin, 115NM. Sikkert en artig sykkel dette :)

Online
mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av mekkern »

Jeg skal betale ca 233000,- +/- endringer i avgifter for den rød/sort/hvit utgaven som heter Race replica.
De som ikke er S og er litt enklere koster noe mindre men det tenkte jeg ikke på og gikk "all in". :crazy:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 26 okt 2018, 09:19 Jeg skal betale ca 233000,- +/- endringer i avgifter for den rød/sort/hvit utgaven som heter Race replica.
De som ikke er S og er litt enklere koster noe mindre men det tenkte jeg ikke på og gikk "all in". :crazy:
Skal du kjøpe den altså?

Kult :thumleft

Svar