EU godjenning av mc

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

EU godjenning av mc

Legg inn av Relax »

Jeg så i et magasin at man vurderte EU godkjenning av MC også.
Pro og contra's selvfølgelig , og veien fram er forhåpentlig lang :wink:

Jeg tenker på alle de om har gjort noen "modifiseringer" som ikke alltid er etter boka f.eks andre potter, eventuell boring av potter, andre lys eller koplinger osv.

Hva syns dere?

Er det greit og bare bra med EU godkjenninger?

Tror dere det vil komme?

For min del ville det bare bety kjedelig ekstraarbeide :? :cry:
"Do the right thing"

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...

Eu - kontoll på biler har vel ikke ført til de forventningene som ble satt. Tror heller ikke det er noe å hente på MC heller.

NMCU uttaler seg
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Nei, det tror ikke jeg heller. Motorsykler er stort sett entusiastkjøretøy, brukt og vedlikeholdt av entusiaster som vet hva de driver med. Følgene av en ulykke med en sykkel er dessuten såpass store at de færreste motorsyklister tar sjanser med dekk, bremser og andre vitale ting. Deler blir heller byttet en gang for mye enn for lite.

Ellers vil jeg tro at mange med f.eks heftige Slip-on potter og andre uoriginale anlegg kan slite litt dersom EU kontroll blir innført. Vet ikke hvilke grenser det finnes på støy fra MC, men enkelte anlegg (Mitt V&H inkludert) frembringer en forferdelig lyd..
GSX-R 750

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Dette med EU-kontroll er å påføre enda mere utgifter på folket. Jeg ser ingen hensikt med det.
Med biler er det mulig enkelte steder å kjøpe kontroll. Jeg tok opp en sak med biltilsynet i Tønsberg etter ei vennine kjøpte en bil med ny EU kontroll. Bak dør falt av da jeg åpnet den. Hos biltilsynet visste de ingen interesse og jeg ble bedt om å betale for ny kontroll hos dem.
Eieren av verkstedet trodde ikke på meg men kom å så på bilen og i sjokk tok med bilen tilbake og leverte den reparert. Han kunne opplyse at han som godkjente bilen for en bror hadde sin siste arbeids dag der.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...

Dette med EU kontroll, har jo ikke gitt de resultatene som ønsket. Det var mye fokusert på bilens tilstand, og derfor kontrollen.
Men det er ikke tvil om at det som blei glemt, er holdningen til de som ferdes i trafikken.
Her skulle det heller vært obligatoriske opplæring eller info, orientering om adferd i trafikken.
Et adferdskurs annet hvert år, hadde ikke skadet, isteden for EU-kontroll
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

rogg skrev:Håy...

Et adferdskurs annet hvert år, hadde ikke skadet, isteden for EU-kontroll
Ja, du snakker fremdeles om bilførere regner jeg med :?:
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Misha skrev:
rogg skrev:Håy...

Et adferdskurs annet hvert år, hadde ikke skadet, isteden for EU-kontroll
Ja, du snakker fremdeles om bilførere regner jeg med :?:
Håy...

Ja, det er jo dem som må EU-kontroleres jo. Vi på to hjul slipper unna...enda...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar