Tank '79 GS 550

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Tank '79 GS 550

Legg inn av B. Sveigdalen »

En venninne av meg kjøpte en '79 Suzuki GS 550 i fjor sommer, så dette ble et lite prosjekt i vinter. Salen som satt på sykkelen passet ikke, og var så dårlig at det ble kjøpt en ny en. Men da viste det seg at tanken også var feil, trolig fra en GS 750, så ingenting stemte overens. Hun har nå ringt land og strand rundt for å få tak i en riktig tank, men det nærmeste hun har kommet er Krangnes(?) i Trondheim. Denne krevde dog litt arbeid før lakkering, så det hadde vært greit med en som er noenlunde strøken. Dette er av typen med rundt lokk midt oppå, som er gjemt under et firkantet låsbart vippedeksel.

Er det noen som har noen gode tips på noen som kan ha noe slik, eller har kanskje noen av dere liggende noe slik? Sidedekslene er også av interesse, da det ene er skåret i stykker pga, den for store tanken. Et orginalt 4-2, evt. 4-1 anlegg er også av interesse.

Takker for tips!
GSX-R 750

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Legg inn av ejs »

Hei

Prøv dette forumet.
www.thegsresources.com

De har deler til salgs..+ deler ønskes spalte

Det er nesten garantert deler på EBAY.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Hvordan går det med leitinga...Er det noe tank og deksel å finne.
Rart det dærre å leite. Når en endelig finner det man trenger, så dukker det opp mange som vet av slikt utstyr.
Håper det går greit med deg, B. Sveigdalen
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Heisann. Jeg kan jo gi dere en liten oppdatering. Vi fant en helt ny og ubrukt tank på eBay, nærmere bestemt hos Schumanns Motorrad i Heidelberg, Tyskland. Den kom på 1500,- så penger ble overført forrige uke. Vi har ikke hørt noe fra fyren nå, men han har solgt mye, og har bra "feedback" på eBay, så vi velger å tro at dette skal gå bra, og at tanken dukker opp snart. Dere skal få høre hvordan det går.

Etternavnet Schumann kan jo gi diverse assosiasjoner, men, men.. :lol:
GSX-R 750

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

B. Sveigdalen skrev:Heisann. Jeg kan jo gi dere en liten oppdatering. Vi fant en helt ny og ubrukt tank på eBay, nærmere bestemt hos Schumanns Motorrad i Heidelberg, Tyskland. Den kom på 1500,- så penger ble overført forrige uke. Vi har ikke hørt noe fra fyren nå, men han har solgt mye, og har bra "feedback" på eBay, så vi velger å tro at dette skal gå bra, og at tanken dukker opp snart. Dere skal få høre hvordan det går.

Etternavnet Schumann kan jo gi diverse assosiasjoner, men, men.. :lol:
Håy...

Får da virkelig håpe at det dukker opp noe. Alltid litt ekkelt å betale på forehand, og må vente på produktet.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Det er litt spennende, ja. Jeg handlet mye deler til en spesiell bil jeg hadde på denne måten fra Tyskland, og det gikk alltid bra, men det kan også gå galt, og en gang må være den første..

Da får jeg dele tapet med venninna, siden det var jeg som fant på dette.. :?
GSX-R 750

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

B. Sveigdalen skrev:Det er litt spennende, ja. Jeg handlet mye deler til en spesiell bil jeg hadde på denne måten fra Tyskland, og det gikk alltid bra, men det kan også gå galt, og en gang må være den første..

Da får jeg dele tapet med venninna, siden det var jeg som fant på dette.. :?
Håy..

Ja, noen sjanser må en ta. Jeg handlet sykkelen til dattra mi, så betalte jeg først, og fikk den sendt etterpå. Kjøpte den til og med usett...Gikk greit, men en annen sak er om den var slik som selger sa.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Joda, tanken dukket opp den, etter litt om og men. For det første tok det veldig lang tid. Pakka ble ikke sendt før jeg skrev en litt krass mail hvor jeg truet med å legge inn en *veldig* dårlig bewertung (tilbakemelding) om selgeren på eBay profilen hans. Og for det andre sendte fyren den til postadressa som jeg registrerte meg med på eBay for mange år siden. Det vil si at moren min fikk pakka..

Men tanken var helt strøken, og har aldri vært montert på noen sykkel. Den manglet merker, kran, osv. og var som ny. Men den var lakkert, så det er bare å flytte over alt fra den gamle tanken. Så alt i alt endte dette bra, selv om jeg personlig begynte å bli skeptisk. Mer skeptisk enn jeg turde å fortelle venninna.. :lol:
GSX-R 750

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...

Godt det endte bra... Alltid en sjans å ta, med det dærre forehandsbetalingen.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar