Året´s første tur

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

Jeg bare si det ... leasing er billigere :lol:

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Ikke årets første tur, men ihvertfall første oppstart. Startkabler fra bilen, og litt tørrkjøring til oljetrykkslampa slokner. På med bensinkrana, og fyre opp. Litt variert turtall til motoren er gjennomvarm, og så et par drag opp på 8-10000 omdreininger. Er litt svak for lyden av en hissig motor, ihvertfall når man ikke har hørt den på snart et halvt år. :)

Så nå er det bare å ta den siste pussen, montere på igjen kåpene, og vente på at isen på gårdplassen skal forsvinne. Så i påskeuka tenker jeg det blir en liten tur, ja.
GSX-R 750

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Har blitt noen turer på meg, og er i skrivende øyeblikk, på tur ut i påskesolen. En tur nedover Østfold i dag...Mange flotte veier innover Østfoldsiden..
Har det blitt noe påsketur på deg B. Sveigdalen...?
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Jeg var ute en liten tur på torsdag, men jeg må si det var alt annet enn varmt. Forrige uke var det knallvær, så jeg hadde store forhåpninger til påskeværet. Men etter at jeg fikk ferie, har det bare blåst og vært ufyselig. Så det får nok bli litt bedre temperatur før det blir noe mer kjøring på meg.. :(

Og du hadde en fin tur i går? Dere er litt mer heldige med vær og temperatur nedover hos dere, skjønner jeg.
GSX-R 750

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

håy...

Ja, jøss. Skal ikke klage på været. Det har blåst litt, men ikke værre en at det har gått å kjøre sykkel. Solen har virkelig vist seg fram.

Det blei nesten 30 mil på meg nedover østfold. Det er mange flotte veier innover i østfold. Men som du også sier...tempen er ikke den varmeste jeg har kjørt i. Må kle seg skikkelig, og ta noen stopp og varme seg på en kaffekopp. Godt det finnes rikelig med bensinstasjoner :D
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy....

Hvem kan først melde om årets første tur i år.... 2008
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Var en tur over til Sverige i helga. Da på fire hjul, men møtte en tohjuling i Sverige og en i Halden. Så noen er i gang allerede.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Jan Tore
Innlegg: 19
Registrert: 02 nov 2005, 22:39
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Alta

Legg inn av Jan Tore »

Tja... Har nu tatt en tur. Litt seint på året for første turen, men sykkelen har vært skrudd i atomer for lakkering. Ferdig for 2 dager siden!
Jan Tore

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Jan Tore skrev:Tja... Har nu tatt en tur. Litt seint på året for første turen, men sykkelen har vært skrudd i atomer for lakkering. Ferdig for 2 dager siden!
Håy...

Bilder...Bilder....bilder....:)
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

GSXR

Legg inn av GSXR »

Jan Tore skrev:Sykkelen har vært skrudd i atomer for lakkering. Ferdig for 2 dager siden!
Hei, om du ønsker kan du se flere av medlemmenes sykler Her.
Vært artig om du også kan slenge inn et bilde av sykkelen din.
(Nysgjerrig vet du, hehe)

Jan Tore
Innlegg: 19
Registrert: 02 nov 2005, 22:39
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Alta

Legg inn av Jan Tore »

Ja, nå har jeg også fått lagt ut noen bilder av min sykkel her http://forum.mcsiden.com/viewtopic.php?t=165&start=60
Jan Tore

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

HÅY....
Påsken er sesongstart for meg...Men ka e det som skjer?????
Bar mark og masse varmegrader i heile vinter.....Og så kom Påska. Med snystorm og glatte veier. Var oppe i 17 minus på hytta i Sverige. Og den ligger i lavlandet.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Bra med kuldegrader her også... :?

Sykker'n ble tatt ut siste dagen i mars i fjor. Det skjer neppe i år... dessverre.

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

Hehe, rakk å kjøre olja varm imellom siste og nåværende snøføret :P

Olja er skiftet, sykkelen vasket og jeg står klar til årets sesong. Fyrer som heia med åpen verandadør, men snøen vil ikke forsvinne :-(

Har noen sagt noe om drivhuseffekt??? Hvor er den når man trenger den ???? 8)


Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy....
Tror det er kjøpt for mange kvoter...Blei jo vinter av det:))))
Nei, får kjøpe noen færre kvoter til neste år..
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar