For en tur

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Spacecab
Innlegg: 15
Registrert: 13 okt 2006, 15:30
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

For en tur

Legg inn av Spacecab »

Som nevnt tidliger har hadde jeg ikke kjørt sykkel på ca 15 år før jeg i fjor høst kjøpte en Honda Transalp. Denne ble hovedsaklig kjøpt for å spare tid til og fra jobb, noen dagsturer har det selfølgelig blitt, ok det, men ikke den heeeeelt store opplevelsen.

Kvelden før vi skulle reise vestover på 14 dagers ferie, ble det fra undertegnede slengt ut en bemerkning (mest på fleip) om at vi kanskje skulle ta sykkelen siden vi hadde den stående. Jaggu ble det ja fra kona, helt utrolig :) Jeg angret selvfølgelig bemerkningen med en gang, men en er jo mann for sine ord :? Så ble det å pakke ut av bilen og finne ut hva en skulle ta med i en toppkoffert og en bag på toppen av denne. (Tror kona angret når hun så hvor lite det var plass til, tenk 14 dager uten hårføner :D

Vi bestemte oss for å overnatte i hytte eller på hotell, dette pga plassmangel til telt og annet utstyr.

Kjørte Gubrandsdalen til Otta, derfra til Måløy, Kråkenes fyr, Vestkapp platået, Bremanger, Knuteholmen, Florø, Bergen, Bruravik, Hardangervidda til Ål hvor det ble noen dager på hytta. Vi kjørte mest mulig på mindre veier og vi fikk sett deler av landet vi alldri hadde sett eller kommet til å kjøre til med bil. Vist har vi tidligere blitt godt mottatt når vi kom til steder med bil, men ikke noe i nærheten av den mottakelsen vi nå opplevde, den var bare helt utrolig.

Med bil har vi stort sett bare stoppet på rasteplasser for å late vannet, men nå kom rasteplassene virkelig til sin rett. Jeg viste ikke at dette landet har så mange fine rasteplasser med så mye kjempefin utsikt. Ofte når vi stoppet på rasteplasser tok det ikke lange tiden før det dukket opp flere sykkler og praten var igang, rekorden tror jeg var da vi traff to ektepar fra Danmark og ble sittende og prate og oppdaget at vi hadde sittet i to timer :-)

Dette var noe av den mest opplevelsesrike ferien vi har hatt på lenge.
Kona har nå meldt seg på kjøreskole for å ta lappen :-)
To nye sykkler blir bestilt til neste år, hun vil ha en Intruder og jeg har fått tillatelse til å kjøpe en Gold Wing (den tillatelsen trodde jeg alldri jeg skulle få.) Transalpen blir beholdt som til og fra jobben sykkel.

Neste år blir det nord norge

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...
Ja se det, det nytte å slenge med leppa:)
Jeg har nettopp byttet fra Shadow til BMW R1100 RT og er kjempefornøyd. Dette med tanke på å bruke sykkel til ferieturer, og små helgeturer. Fruen liker seg bakpå, så jeg slipper unna med en sykkel.
Men te Nordnorge skal vi neste sommer og det på to hjul.
Norgestraffet er i Vesterålen på Sortland. Den blir i juli, så det passer fint med ferie da.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar