Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller galskap?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
olepeder
Innlegg: 203
Registrert: 19 jul 2012, 04:26
Motorsykkelen din: BMW K1600GT
Sted: Levanger

Re: Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller ga

Legg inn av olepeder »

JohnnyTh skrev:De fleste steder som selger tråsykkel utstyr, feks XXL
Ok, takk

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller galska

Legg inn av Flanker »

olepeder skrev:
Flanker skrev:Da er planen, med forbehold om været, å ta sykkelen til Telenor Arena. Bukse, hjelm og støvler x2 får plass i topp- og sidekoffertene når vi kommer frem. Jakkene låses fast i sykkelen med en wirelås, og sykkelen i seg selv sikres med en skivelås. Da kan vi gå normalt kledd på konsert, og forhåpentligvis mangler det ikke noe når vi kommer ut igjen...


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Hvor får man kjøpt wirelås, skulle hatt det til helga?
Jeg kjøpte min på Biltema. En ganske solid sak som er kveiles opp i spiral og har kodelås. Får plass under setet gjør den også :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller galska

Legg inn av Flanker »

Carpa skrev:Vil gjerne vite hvordan det gikk med parkeringen når du har vært der. Skal nemlig på The Wall 15. aug :D
Ikke så alt for god morgen alle sammen! Jeg er snart klar for jobb, etter å ha vært i seng kl. 2 i natt. Var det lurt med MC til konserten? Både ja og nei...

Vi var tidlig ute og rullet av E18 mot Fornebu ca. 18:30. Hele veien nedover mot og forbi arenaen var for anledningen uten mulighet for å kjøre av noe sted. Som sagt har jeg aldri vært her før, og svingte til høyre ved første mulighet etter arenaen, her var det også skiltet til parkering. Og parkere fikk vi, til 200 spenn! Ikke snakk om å få kjøre inn der gratis med sykkelen. Full pris, det var varmt som faen og såpass mye trafikk at å snu var tilnærmet umulig. En svært sur 200-lapp kom opp av lomma.

Vi hadde fullt koffertsett på GSen, og alt kjøreutstyr fikk vi presset ned i disse, foruten hjelmene som ble låst fast til sykkelen. Hett tips er å ha på seg minst mulig klær. Det var sykt varmt inne på Telenor Arena, og jeg svettet som en gris i shorts og t-skjorte.

Problemet var når alle skulle ut igjen. Fullstendig anarki nede på parkeringsplassen og ingen som slapp ut fordi man sperret utkjørselen for å gi shuttlebussene prioritet. Dette, fortsatt drøye 25 varmegrader og luftkjølt boksermotor var ingen god kombinasjon. Og etter å ha sneket meg et godt stykke frem i køen måtte jeg til slutt bare kjøre til siden og stoppe, da sykkelen begynte å bli farlig varm. Fikk i oss litt vann og forbannet det mest talentløse parkeringssystemet jeg ever har sett. 30 min. senere slapp bilene ut i nokså greit tempo og vi snek oss igjen på utsiden av køen og kom oss ut av parkeringshelvete. Havnet da på en rundtur rundt arenaen før man kunne kjøre ut mot E18 igjen, der trafikken gikk i sneglefart. Men god plass til å blåse forbi med MC på siden, så det gikk greit når vi kom oss så langt.

Var det verdt slitet? Ja, konserten var veldig bra. Og alternativet med å stampe i bil hadde vært verre. Skulle bare ønske je hadde kjørt en liten rekognoseringstur først for å gjøre meg kjent der ute. Kanskje hadde jeg da klart å ta meg frem til en gratis parkering...


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller ga

Legg inn av RuneMC »

Ja, du fikk tipsene om hvor det var gratis å parkere med MC (med 15 min gangtid til Telenor Arena). (Du skulle da svingt til venstre ved Aker Solutions, eller venstre i rundkjøringen ved IT-Fornebu og til ventstre ved Scandic og så rett gjennom rundkjøring ved P-hus (og så rett innenfor bommen er MC-pakeringen til venstre).

"Interessant" parkeringspris - vet jo at shuttle-bussene også tar myyye mer enn vanlig bussbillett-pris, så det lønner seg nok med kollektivt å ta buss/tog til Lysaker og gå derfra (10-15 min). De vanlige bussene stoppet ikke på Telenor Arena når det var Bieber konsert, men vet ikke om det er vanlig...

Selv hadde jeg nok reist kollektivt i god tid, tatt en Sjøfly-burger med god drikke til på Sjøflyhavna Kro og deretter gått en tur langs sjøen oppover og tatt over til Telenor Arena. (Ca 20 min) Ser jo ut som om dere brukte like mye tid i kø, pluss ca prisen av en burger til parkering. (Er nok lurt å bestille bord på Sjøflyhavna kro om man velger den varianten på en konsertdag).
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller ga

Legg inn av Flanker »

RuneMC skrev:Ja, du fikk tipsene om hvor det var gratis å parkere med MC (med 15 min gangtid til Telenor Arena). (Du skulle da svingt til venstre ved Aker Solutions, eller venstre i rundkjøringen ved IT-Fornebu og til ventstre ved Scandic og så rett gjennom rundkjøring ved P-hus (og så rett innenfor bommen er MC-pakeringen til venstre).

"Interessant" parkeringspris - vet jo at shuttle-bussene også tar myyye mer enn vanlig bussbillett-pris, så det lønner seg nok med kollektivt å ta buss/tog til Lysaker og gå derfra (10-15 min). De vanlige bussene stoppet ikke på Telenor Arena når det var Bieber konsert, men vet ikke om det er vanlig...

Selv hadde jeg nok reist kollektivt i god tid, tatt en Sjøfly-burger med god drikke til på Sjøflyhavna Kro og deretter gått en tur langs sjøen oppover og tatt over til Telenor Arena. (Ca 20 min) Ser jo ut som om dere brukte like mye tid i kø, pluss ca prisen av en burger til parkering. (Er nok lurt å bestille bord på Sjøflyhavna kro om man velger den varianten på en konsertdag).
Kollektivtransport er det desidert beste ja. Den muligheten hadde vi dessverre ikke, da siste tog mot Drammen og Sande passerte Lysaker 23:40 ish.

Og å komme seg noe annet sted enn ned til der vi parkerte var vanskelig når man ikke er kjent. I alle rundkjøringene hadde politiet sperret av slik at det kun var mulig å kjøre rett frem, ihvertfall så langt ned som vi kjørte. Så det ble dyrt, men verdt pengene allikevel :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller ga

Legg inn av RuneMC »

@Flanker - Isåfall - overnatte på Scandic :thumleft (En tusenlapp og oppover for dere to)
Tror ikke de stenger rundkjøringen ved IT-Fornebu ihvertfall, for det er veien videre for alle som bor på Snarøya, men kan hende man må kjøre nedom den for å kunne kjøre mot Lysaker igjen..

Edit: Måtte le når jeg leste overskriften til anmeldelsen av konserten i dagens VG "Slapt i saunaen" :lol :lol :lol
Sist redigert av RuneMC den 26 jul 2013, 11:53, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller ga

Legg inn av Carpa »

Hmm, tror jeg må ta meg en tur inn kvelden før for å se hvordan det er, det er nemlig samme konsert da.
200 kr for å parker var litt av en blodpris, og det er jo helt hårreisende hvor lite tilrettelagt fremkommeligheten er ut dit når det er konsert.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller ga

Legg inn av Carpa »

Det var ikke noe problem å kjøre mc inn til konserten i dag. Snek oss forbi køen og fikk parkere gratis på anviste konsert parkeringsplasser :thumleft

Vi snek oss ut rett før konserten var over, så vi slapp kø når vi skulle ut igjen.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller galska

Legg inn av Epylypzon »

Har dette endret seg noe?
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Svar