Øke aktiviteten?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Øke aktiviteten?

Legg inn av AJ »

Det er foruroligende rolig her på MCsiden... :?

Det burde vi straks gjøre noe med!
Men hva skal til?

MC-Forumeter blitt en 'barnepark' og preges av mye som slett ikke har med MC å gjøre; mer 'hvem-er-sammen-med-hvem' osv. osv. ...

Bike forumetfunker helt greit og har haugevis med deltakere.
Bikeport er i ferd med å ta seg opp...
Klikk.no MC er i støpeskjeeen, men fortsatt langt fra å være det det burde være...

MCsiden er vel antakleig et av landets eldste MC-forum, så vidt meg bekjent og burde helt klart har større aktivitet enn hva tilfellet åpenbart er.

Så... hva gjør vi for å få det til å blomstre?

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

Hva skal til for å få det til ???

Jeg for min del bruker forumet til å lete etter tipps (f.eks. den linken angående dekk og slitasje)...

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Dortmunder skrev:Hva skal til for å få det til ???

Jeg for min del bruker forumet til å lete etter tipps (f.eks. den linken angående dekk og slitasje)...

Dortmunder
Nå har ikke jeg sjekket så godt hva folk har skrevet om tidligere på MCsiden, men en idé kan jo være å lage (evt. ta opp igjen) en tråd om hvor man har vært å tur, med bilder, beskrivelser og det hele...

Og slike "Hvordan gjør man det?" (Howto) tråder er jo alltid en fin måte å utveksle erfaringer og kunnskap på.

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

Det var det jeg mente :-)
Vi bør først ha en liten runde på hva brukerne egentlig leter etter her inne.

Og da er jo how to do og turopplevelser to ting man er opptatt av ... flere ??

Men ikke la trådene bli for lange ..... kanskje en for hver tur ???

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Det er mange å velge melom når det gjelder slike sider som dette.
Det er også mange klubber som legger inn slike forum på hjemmesiden deres.
Så det er vel en årsak til at det er vanskelig å få noen nye inn.

Jeg har gjort et forsøk på å holde liv her inne, men til tider er det bare jeg som skriver. Kan bli litt kjedelig å bare lese det en selv skriver:)
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

rogg skrev:Det er mange å velge melom når det gjelder slike sider som dette.
Det er også mange klubber som legger inn slike forum på hjemmesiden deres.
Så det er vel en årsak til at det er vanskelig å få noen nye inn.

Jeg har gjort et forsøk på å holde liv her inne, men til tider er det bare jeg som skriver. Kan bli litt kjedelig å bare lese det en selv skriver:)
Skjønner veldig godt at det blir kjedelig når ingen andre viser interesse...

Uansett så synes jeg det er synd om MCsiden Forumet skal lide en stille død... :(

Men hvordan man skal mobilisere f.eks. folk fra andre forum til å delta aktivt her vet jeg ikke...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Et helt vilt forslag:
Hva med å sende ut en fellesmail eller 'nyhetsskriv' til alle medlemmene med spørsmål om idéer og forslag til aktivitetsøkning?

Noe av det første som må gjøres, tror jeg, er å opprette flere tråder med emner som folk kan kjenne seg igjen i - gjerne også en blogg funksjon...

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Fra starten av, var det flere tråder. Eller rettere sagt, LIKE mange tråder som i dag.
Det ble ryddet opp her inne til to hovedtråder, for å få det litt mere oversiktelig.
Ser helt klart at det bør legges inn flere hovedtråder.
Under MC- tråden, begynner det å bli uoversiktelig.

Forslag på hovedtråder kan jeg tenke meg bør være:

Klær og utstyr ( erfaring på mc-klær, støvler, hjelmer, hansker osv)

Mc-Historier (der en kan fortelle om turer en har vært på)

Turtips ( tips om turer, treff og lignende)

Teknisk (Her kan en spørre, gi svar og gi tips på rep. og mek.)
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

rogg skrev:
Forslag på hovedtråder kan jeg tenke meg bør være:

Klær og utstyr ( erfaring på mc-klær, støvler, hjelmer, hansker osv)

Mc-Historier (der en kan fortelle om turer en har vært på)

Turtips ( tips om turer, treff og lignende)

Teknisk (Her kan en spørre, gi svar og gi tips på rep. og mek.)
Enig!
Bra trådtitler det der :thumbup:
Noen stikkord, som du også har foreslått, er greit å ta med i en parentes, slik at folket vet hva de bør hodle seg innenfor.

Har vi noen der ute med enda flere gode forslag? 8)

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Ja, det er bare å komme med forslag og ideer. Vi venter i spenning:)
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

Hei,

enig meg at det kanskje er litt uoversiktlig med bare en eller to hovedtråder, men kan det ikke bli for mange også ??? Tenkte litt på MC forumet, jeg blir jo nesten slått ihjel av alle valgene man ha :-)

Men kanskje tre hadde vært fint.... en tur, en utstyr/generell og en how to do ... eller to ??? Hva synes dere?

Problemet er jo også å splitte en lav aktivitet på enda flere tråder, da blir det jo ingenting til øvers...

Men tur er jo helt opplagt. Tips og tricks, praktiske opplysninger, for alle de som reiser alt fra to til 365 dager :-)


Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Problemet her er vel at det ligger mange "hovedtema" under MC.
Hadde vært lettere å finne et aktuelt tema, hvis det hadde vært flere hovedtema. Nå er det bare et MC-relatert hovedtema som en må bla seg gjennom.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

rogg skrev:Problemet her er vel at det ligger mange "hovedtema" under MC.
Hadde vært lettere å finne et aktuelt tema, hvis det hadde vært flere hovedtema. Nå er det bare et MC-relatert hovedtema som en må bla seg gjennom.
Bør vel kunne 'fradele' noen av disse temaene/trådene, ikke sant?
Så får man vurdere hvilke og om de skal få nye navn.

Gjør man noe med dette vil nye brukere kunne se at det tross alt skjer noe på dette forumet, dvs. at det gjøres noen endringer på forsiden.
Kanskje det er nettopp slike ting som kan trekke til seg flere brukere?

Ting (forum og andre typer websider...) ) som ser ut til å ligge 'døde' (med liten aktivitet og få oppdateringer...) på internet får sjeldnere og sjeldnere besøk...

Sånn er'e bare, dessverre...

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Helt enig her. Noe nytt på forsiden, noen flere hovedtemaer. Kanskje en oppfrisking med farger også.
Men hvem er det som ordner med slikt her inne????
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

rogg skrev:Helt enig her. Noe nytt på forsiden, noen flere hovedtemaer. Kanskje en oppfrisking med farger også.
Men hvem er det som ordner med slikt her inne????
Veldig godt spørsmål!!

Hvem er moderatorer og slikt noe på dette forumet!?
Om de fleste har trukket seg så er det kanskje på tide med å stable på beina noen nye som kan ta tak i tingene...?
Det forutsetter selvfølgelig at interessen er til stede. Forumet må naturligvis ogs ha en viss mengde brukere i tillegg...
Hvis ikke dør hele greia...

Og mens jeg har ordet, som det så fint heter... :wink: så foreslår jeg at den boksen jeg skriver i akkurat nå utvides, dvs. gjøres noen cm. bredere slik at man får følelsen av å skrive på et 'normalark', for å si det på den måten...
Kan fort bli mindre scrolling også når meldingene blir så lange som nettopp denne... 8)

Svar