Italienske skjønnheter!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har prøvekjørt en Dragster 800RR i fjor sommer. Du kan lese min mening om den her:
https://bjerknez.no/provekjort-mv-agust ... rykk-9727/

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av barske »

Nicolay skrev: 07 nov 2018, 14:44 Noen her som har kjøremessig erfaring fra rivale 800, samt erfaring rundt kvalitet/driftsikkerhet? :)
Men ja, fornuften tilsier at jeg burde gå for annet, noe jeg foreløpig følger :)
Jeg har en Brutale Dragster RR selv. Det er en 2015 modell og eneste som har vært med den er at starterclutchen gikk. Dette gikk selvsagt på reklamasjon. På min er det en litt større service hver 12.000 hvor de foretar ventiljustering. Denne kom seg på 9500,- til meg i sommer.
Har dog ikke erfaring med rivale 800, men det er vel den samme motoren som brukes?

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av overlay »

barske skrev: 08 nov 2018, 07:12
Nicolay skrev: 07 nov 2018, 14:44 Noen her som har kjøremessig erfaring fra rivale 800, samt erfaring rundt kvalitet/driftsikkerhet? :)
Men ja, fornuften tilsier at jeg burde gå for annet, noe jeg foreløpig følger :)
Jeg har en Brutale Dragster RR selv. Det er en 2015 modell og eneste som har vært med den er at starterclutchen gikk. Dette gikk selvsagt på reklamasjon. På min er det en litt større service hver 12.000 hvor de foretar ventiljustering. Denne kom seg på 9500,- til meg i sommer.
Har dog ikke erfaring med rivale 800, men det er vel den samme motoren som brukes?
Etter hva jeg har skjønt har de justert opp service intervallet på ny sykler mtp. vanlig service til 15k km nå. Vet ikke om det inkluderer ventiljustering hver gang, eller hver 30k km

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av gsx750_80 »

barske skrev: 08 nov 2018, 07:12
Nicolay skrev: 07 nov 2018, 14:44 Noen her som har kjøremessig erfaring fra rivale 800, samt erfaring rundt kvalitet/driftsikkerhet? :)
Men ja, fornuften tilsier at jeg burde gå for annet, noe jeg foreløpig følger :)
Jeg har en Brutale Dragster RR selv. Det er en 2015 modell og eneste som har vært med den er at starterclutchen gikk. Dette gikk selvsagt på reklamasjon. På min er det en litt større service hver 12.000 hvor de foretar ventiljustering. Denne kom seg på 9500,- til meg i sommer.
Har dog ikke erfaring med rivale 800, men det er vel den samme motoren som brukes?
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av gsx750_80 »

barske skrev: 08 nov 2018, 07:12
Nicolay skrev: 07 nov 2018, 14:44 Noen her som har kjøremessig erfaring fra rivale 800, samt erfaring rundt kvalitet/driftsikkerhet? :)
Men ja, fornuften tilsier at jeg burde gå for annet, noe jeg foreløpig følger :)
Jeg har en Brutale Dragster RR selv. Det er en 2015 modell og eneste som har vært med den er at starterclutchen gikk. Dette gikk selvsagt på reklamasjon. På min er det en litt større service hver 12.000 hvor de foretar ventiljustering. Denne kom seg på 9500,- til meg i sommer.
Har dog ikke erfaring med rivale 800, men det er vel den samme motoren som brukes?
Merkeverksted i Trøndelag skulle ha 8500 for service på en av mine mopeder. Dro heller til Northbike i Sundsvall, og tok det som en tur. 4 timer og 4108 NOK. Under halv pris..
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av AJ »

Sjelden sak og om den er noen skjønnhet kommer an på øynene som ser.
Delikate detaljer på motoren, i mine øyne.

Bilde

Bilde

Mer å lese her:
https://advrider.com/the-little-known-f ... otorcycle/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av Jompa »

Ikke noen skjønnhet i mine øyne.
Men motoren er ganske spesiell, en MV Agusta firer. MV er vel også omtrent den eneste italienske produsenten som har laget og lager sykler med rekkefirer ?

En ekte italiensk skjønnhet.
MV.jpg
Mere om MV Agusta her
https://www.mvagusta.com/en/history
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av Snikendeugle »

Likte Ferrarien litt faktisk. Fronten og linjene på siden :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Duke944
Innlegg: 95
Registrert: 05 nov 2014, 23:15
Motorsykkelen din: Desert Sled, Sherco 5.1, DRZ 400

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av Duke944 »

Tålamod tålamod....
IMG_0494.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av Jompa »

Duke944 skrev: 20 des 2019, 10:01 Tålamod tålamod....
IMG_0494.eg

Nå, har du sagt a får du si b. Din sykkel ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Duke944
Innlegg: 95
Registrert: 05 nov 2014, 23:15
Motorsykkelen din: Desert Sled, Sherco 5.1, DRZ 400

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av Duke944 »

Yooh. Ligger i molekyler. Tenkte å lage en litt mer moderne sykkel uten at det nødvendigvis synes. Trur det er mulig å slanke denne T3´n med tredve - førti kilo. ALT er overdimmensjonert. Men stresser ikke; det tar tid å skaffe deler til en fornuftig pris.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av AJ »

Italienske Mondial er tilbake :D !

Helt greie å hvile øynene på disse modellene her... ;) :

Mer om de nye Mondialsyklene her: https://www.fbmondial.com/en/home/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar