Hva er den beste sykkelen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg anntar at bildet av to menn bak BMW symbolet illustrerer at man er dobbelt så mye mann når man kjører BMW :P :p

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg prøvde og være dønn ærlig når jeg kjøpte BMW'en, men det ble ikke så godt motatt av alle det heller. Prøvde en motsatt strategi med BMW'en kontra den jeg hadde på Street Triplen. Blir liksom galt uansett, haha.

Jeg kan skryte BMW'en opp i vildens sky jeg, men faktisk må den se seg slått av Street Triple R på noen punkter. Altså etter min mening. Nå kommer det jo en ny Speed Triple også som ser unektelig stilig ut. Hadde den vert like lettstyrt som Street Triplen og BMW'en samt hadde hatt LITT mer gamp, så hadde jeg kjøpt den tvert. Men gud bevares... Den skal definitivt prøvekjøres! :thumleft

Må bare vente til Cutless kjøper den, slik at jeg får kjørt den inn for han :lol

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av spidair »

Bjerknez skrev:Jeg prøvde og være dønn ærlig når jeg kjøpte BMW'en, men det ble ikke så godt motatt av alle det heller.
Også noe jeg har merket meg selv, veldig mange mennesker liker ikke ærlighet :) Merkelig, men dessverre sant. Eller for mye ærlighet da...

Små hvite løgner er noe vi alle driver med, hvis ikke ville det vært krig omtrent overalt... he he :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bjerknez »

Men jeg merker at jeg nok kommer til å bli LITT misunnelig på Cutless hvis han kommer til å kjøpe seg den nye Speed'en... Dette tror jeg blir en spennende sykkel... :-)å

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

Min er best :)

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av L-NA »

ZZR-Erling skrev:Min er best :)
:knegg :knegg

....beklager tanke gangen, men sett i sammenheng med Bjerknez sitt inlegg så ...ble det bare litt barnslig humor av det.. :knegg :knegg Sikkert bra BMW`n også ... :lol :lol :lol :lol :lol

Bjerknez
Jeg anntar at bildet av to menn bak BMW symbolet illustrerer at man er dobbelt så mye mann når man kjører BMW :P :p
Unskyld...måtte bare :redface

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

spidair skrev:
Bringisen skrev:Verdens beste sykkel, er fremdeles verdens beste
Jepp, for den som kjører sykkelen.... :-)

Har ingen "favoritt" sykkelmerke og ingen "favoritt" bilmerke, da jeg har innsett at folk får kjøpe hva som passer dem, selv om jeg ikke er enig i det og det samme gjelder for meg.. Ville vært fryktelig trist hvis det fantes bare EN sykkel fra kun ET sykkelmerke man kunne kjøpe, en bil fra et bilmerke etc...

Hvis noen spør meg om hvordan min sykkel er å kjøre har jeg ingen problemer med å være like ærlig med både pros and cons jeg... Blir hverken fornærmet eller prøver å juge på sykkelen egenskaper jeg overhodet ikke kan forsvare... Hvorfor skulle jeg det når alle faktisk selv kan teste sykkelen og finne det ut selv?


Er lenge siden jeg skjønte at vi mennesker bruker noe som heter kognitiv dissonans når vi kjøper noe så dyrt som en bil eller en sykkel.. (Og i de fleste andre sammenhenger også faktisk...). For da må vi brått finne "gode forklaringer" for å "forsvare" kjøpet eller valget vi har gjort og det (heller sinnsvake) bruket av penger på noe vi EGENTLIG ikke trenger (vi KUNNE ha klart oss med den bilen vi hadde, vi KUNNE klart oss med den sykkelen vi hadde, vi KUNNE klart oss med det huset vi hadde... etc...)og det er vel bare å innse at noen bruker mer kognitiv dissonans enn andre i dette... Er bare slik vi er skrudd sammen tror jeg...

Så når noen kommer til meg å sier at de har det beste av ditt eller datt så ler jeg bare inni meg, for jeg vet da med sikkerhet at vedkommende selv syntes de har gjort et valg/kjøp som de ikke kan stå inne for selv engang og derfor har et behov for å forsvare det med alle midler... For smaken er som baken, bare dritt egentlig og passer derfor ikke for alle :-)

Har jeg veldig lyst til å kjøpe et eller annet over 3000,- kroner lar jeg det alltid gå tre dager før jeg bestemmer meg for noe som helst, nettopp fordi den kognitive dissonsen da som regel er bekjempet av fornuften... Og veldig mange ganger, de fleste faktisk, kommer jeg til at jeg faktisk ikke trenger det jeg hadde tenkt å kjøpe... og at jeg kan klare meg med det jeg allerede har... :)
Leser du hele tråden vil du se at alle er enige i det du skriver. Dette er en furte tråd som vekkes til live om vinteren :thumleft
Det er ikke sjelden jeg tenker tankene du beskriver når sykkelen står i garasjen om vinteren, bilen er skitten eller fotoutstyret ligger i kamerasekken. Men hver gang jeg tar sykkelen ut av garasjen og tar godturen, da kommer smilet frem og den deilige følelsen er der. Eller når bilen er nyvasket og man kjører avsted og nyter komforten, da kommer godfølelsen igjen. Eller når jeg er på fototur og rekreasjonen kommer sigende, da er det en befrielse å bruke det herlige utstyret og se de fantastiske resultatene som bare jeg trenger å suge til meg. Da spiller tankene som av og til kommer nada rolle, og den kognitive dissensen kan dra pokker i vold. Da er man bare happy, og hvorfor skal man ikke være happy? Jeg fortjener det jo :lol
Det viktigste er følelsen ved å bruke noe som er perfekt for deg uten at det går utover nattesøvnen.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

Er ikke mye godfølelse i en gammel stinkende Passat :knegg

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:Er ikke mye godfølelse i en gammel stinkende Passat :knegg
Hehe, nei og da er du inne på hva jeg mener ;-)

Ikke alltid det er fornuftig å kjøpe nytt eller for den saks skyld dyrt materiell, da kan man fort få noen av tankene som spidair hadde.

Men akk hvor deilig følelsen er når man bruker det materiellet :prop:
Dette veier opp og får tankene i balanse :mk
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:Er ikke mye godfølelse i en gammel stinkende Passat :knegg
Hehe, nei og da er du inne på hva jeg mener ;-)

Ikke alltid det er fornuftig å kjøpe nytt eller for den saks skyld dyrt materiell, da kan man fort få noen av tankene som spidair hadde.

Men akk hvor deilig følelsen er når man bruker det materiellet :prop:
Dette veier opp og får tankene i balanse :mk

Ja, det er deillig å sette seg på biken å kjenne at alt er slik man vil ha det, til og med ned til minste detalj, feks at ventilhettene har rette logo :mk :-)

Bilde

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av spidair »

I år har jeg parkert sykkelen i stua/kjøkkenet, så jeg kan i det minste sitte på den om PMS'en blir for overveldende... I verste fall får jeg snu sykkelen og lukke opp varanda døren, starte opp og kjøre litt... kanskje til og med rygge bakdekket ut på verandaen og børne litt i snøen... :-) For det var lurt å vinterlagre i stua/kjøkkenet har jeg funnet ut, for hver morgen når jeg trøtt og jævlig kommer ut fra soverommet og får øye på sykkelen kommer det et bredt glis til syne i mitt trøtte ansikt, et glis som holder seg der ihvertfall til jeg står i dusjen...

Kan til og med sitte på sykkelen og spise middag bare for å ha gjort det liksom... :-)

Pynte sykkelen til jul kan jeg gjøre også, tror gutta mine (som jeg skal ha denne jula) vil syntes det ville vært helt toppers med en motorsykkel med julepunt og lys på, skulle ikke forundre meg om de ville være med å pynte den til og med.... :-)

Tenkte å vanke litt hos Buddy MC denne vinteren, kanskje til og med bli medlem der hvis det går, og bygge et lite nettverk med kjøre og treff venner der. Har kjørt alene i to år og føler at jeg har erfaring nok til å ikke være den som sinker noen på tur i det minste... Kommer selvsagt til å kjøre alene også, men det var faktisk ganske gøy å kjøre sammen med noen også... Så er det bare å vente på neste sommer... da skal vi kjøre de samme gamle veiene om igjen og atter skal vi drikke brus og eta pølser... :-) MC sesongen 2015 er et tilbakelagt kapitel, ny frisk til neste år... :-)

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

spidair skrev:I år har jeg parkert sykkelen i stua/kjøkkenet, så jeg kan i det minste sitte på den om PMS'en blir for overveldende... I verste fall får jeg snu sykkelen og lukke opp varanda døren, starte opp og kjøre litt... kanskje til og med rygge bakdekket ut på verandaen og børne litt i snøen... :-) For det var lurt å vinterlagre i stua/kjøkkenet har jeg funnet ut, for hver morgen når jeg trøtt og jævlig kommer ut fra soverommet og får øye på sykkelen kommer det et bredt glis til syne i mitt trøtte ansikt, et glis som holder seg der ihvertfall til jeg står i dusjen...

Kan til og med sitte på sykkelen og spise middag bare for å ha gjort det liksom... :-)

Pynte sykkelen til jul kan jeg gjøre også, tror gutta mine (som jeg skal ha denne jula) vil syntes det ville vært helt toppers med en motorsykkel med julepunt og lys på, skulle ikke forundre meg om de ville være med å pynte den til og med.... :-)

Tenkte å vanke litt hos Buddy MC denne vinteren, kanskje til og med bli medlem der hvis det går, og bygge et lite nettverk med kjøre og treff venner der. Har kjørt alene i to år og føler at jeg har erfaring nok til å ikke være den som sinker noen på tur i det minste... Kommer selvsagt til å kjøre alene også, men det var faktisk ganske gøy å kjøre sammen med noen også... Så er det bare å vente på neste sommer... da skal vi kjøre de samme gamle veiene om igjen og atter skal vi drikke brus og eta pølser... :-) MC sesongen 2015 er et tilbakelagt kapitel, ny frisk til neste år... :-)
Bare husk på at bensindamp er skadelig. Ellers er jeg enig, få biken inn! Min står i kjellerstua :)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av spidair »

ZZR-Erling skrev:
Bare husk på at bensindamp er skadelig. Ellers er jeg enig, få biken inn! Min står i kjellerstua :)
Var det første jeg luktet etter på mandags morgen... (har halv tank sånn ca...) Luktet overhodet ikke bensin, så den saken er grei (Og siden temperaturen er konstant på 24 grader i leiligheten tror jeeg ikke det blir noe problem heller...)

Hadde sykkelen i garasjen hos mine foreldre i fjor og husker hvordan det rev og slet til jeg bare måtte sette meg i bilen og kjøre ned for å klappe sykkelen litt... :-) Nå kan jeg dra den opp i sengen om jeg har lyst til det... he he

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av HeHy »

spidair skrev:
ZZR-Erling skrev:
Bare husk på at bensindamp er skadelig. Ellers er jeg enig, få biken inn! Min står i kjellerstua :)
Var det første jeg luktet etter på mandags morgen... (har halv tank sånn ca...) Luktet overhodet ikke bensin, så den saken er grei (Og siden temperaturen er konstant på 24 grader i leiligheten tror jeeg ikke det blir noe problem heller...)

Hadde sykkelen i garasjen hos mine foreldre i fjor og husker hvordan det rev og slet til jeg bare måtte sette meg i bilen og kjøre ned for å klappe sykkelen litt... :-) Nå kan jeg dra den opp i sengen om jeg har lyst til det... he he
Nå fordamper vel bensin på -42grader elns da?

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

HeHy skrev:
spidair skrev:
ZZR-Erling skrev:
Bare husk på at bensindamp er skadelig. Ellers er jeg enig, få biken inn! Min står i kjellerstua :)
Var det første jeg luktet etter på mandags morgen... (har halv tank sånn ca...) Luktet overhodet ikke bensin, så den saken er grei (Og siden temperaturen er konstant på 24 grader i leiligheten tror jeeg ikke det blir noe problem heller...)

Hadde sykkelen i garasjen hos mine foreldre i fjor og husker hvordan det rev og slet til jeg bare måtte sette meg i bilen og kjøre ned for å klappe sykkelen litt... :-) Nå kan jeg dra den opp i sengen om jeg har lyst til det... he he
Nå fordamper vel bensin på -42grader elns da?
Skjønte heller ikke den her: "(Og siden temperaturen er konstant på 24 grader i leiligheten tror jeeg ikke det blir noe problem heller"

Svar