Dagens bilde

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dagens bilde

Legg inn av AJ »

Grendel skrev: 23 apr 2017, 18:09 Det er en lekker Moto Guzzi du har der, @AJ! Virkelig nydelig!

Er det forresten en Alfa Romeo som står bak i garagen til høyre?

8-)
En 2006 Alfa Romeo GT 2,0 JTS Benzina, ja :D .

Guzzi'en er dog ikke min, men er en demosykkel fra Hadeland MC. Denne har jeg testkjørt i helgen for avisen jeg jobber for. Saken kommer på i avisen neste onsdag.

Og ja, det er en nydelig sykkel med en overraskende kvikk motor på 744 kubikk, som fra V II modellen er blitt oppgradert med andre sylindertopper og med det fått 4 HK ekstra slik at den du ser på bildet, V III 2017 mod., har 52 HK. Ikke avskrekkende på papiret, men i virkelighetens verden er dette fyrrige hester.
Denne sykkelen overrasker veldig!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

olela
Innlegg: 133
Registrert: 26 jul 2016, 09:11
Motorsykkelen din: N/A
Sted: Skien
Kontakt:

Re: Dagens bilde

Legg inn av olela »

Selv om ikke været var på din side AJ, håper jeg du deler dine erfaringer med V7'en...

Edit: Ser du har skrevet noe om Guzzi samtidig som jeg skreiv dette. Nydelig sykkel som jeg også håper å få testet snart. Kjørte en Street Twin nå i helga og den er ca tilsvarende motormessig. Ble meget positivt overrasket over denne. Men selve sykkelen ble litt for liten for meg fysisk.

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: Dagens bilde

Legg inn av Grendel »

AJ skrev: 23 apr 2017, 18:20
Grendel skrev: 23 apr 2017, 18:09 Det er en lekker Moto Guzzi du har der, @AJ! Virkelig nydelig!

Er det forresten en Alfa Romeo som står bak i garagen til høyre?

8-)
En 2006 Alfa Romeo GT 2,0 JTS Benzina, ja :D .

Guzzi'en er dog ikke min, men er en demosykkel fra Hadeland MC. Denne har jeg testkjørt i helgen for avisen jeg jobber for. Saken kommer på i avisen neste onsdag.

Og ja, det er en nydelig sykkel med en overraskende kvikk motor på 744 kubikk, som fra V II modellen er blitt oppgradert med andre sylindertopper og med det fått 4 HK ekstra slik at den du ser på bildet, V III 2017 mod., har 52 HK. Ikke avskrekkende på papiret, men i virkelighetens verden er dette fyrrige hester.
Denne sykkelen overrasker veldig!
Jeg håper den artikkelen din kommer på nett-avisen også?
Linker du den opp hit i så fall, @AJ?
Det vil være artig å lese om Moto Guzzi!

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dagens bilde

Legg inn av AJ »

Grendel skrev: 23 apr 2017, 18:32
Jeg håper den artikkelen din kommer på nett-avisen også?
Linker du den opp hit i så fall, @AJ?
Det vil være artig å lese om Moto Guzzi!

8-)
Kommer til å legge ut saken her,ja :) .
Så det er bare å følge med... ;) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: Dagens bilde

Legg inn av Grendel »

AJ skrev: 23 apr 2017, 18:46
Grendel skrev: 23 apr 2017, 18:32
Jeg håper den artikkelen din kommer på nett-avisen også?
Linker du den opp hit i så fall, @AJ?
Det vil være artig å lese om Moto Guzzi!

8-)
Kommer til å legge ut saken her,ja :) .
Så det er bare å følge med... ;) .
Jeg er ny her, så det er vel et dumt spørsmål.
Vil det da bli en tråd under:
/MC og garasjeprat /MC aktuelt


8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dagens bilde

Legg inn av AJ »

Grendel skrev: 23 apr 2017, 19:16
Jeg er ny her, så det er vel et dumt spørsmål.
Vil det da bli en tråd under:
/MC og garasjeprat /MC aktuelt

8-)
Hm... :-k Godt spørsmål, egentlig... ;)
Kanskje det blir en egen Moto Guzzi V7III tråd i "Tung MC" under "MC og garasjeprat"?

Uansett så vil du ikke gå glipp av det, det lover jeg :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: Dagens bilde

Legg inn av Grendel »

Det skal jeg huske på, @AJ!

For det meste nå så rettes min oppmerksomhet mot å få tatt MC-Lappen. Og på timen jeg hadde på onsdag så fikk jeg ordentlig sving på krypkjøringen. Jeg har fortsatt god følelse i kroppen.

8-D
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dagens bilde

Legg inn av AJ »

Grendel skrev: 23 apr 2017, 19:34 Det skal jeg huske på, @AJ!

For det meste nå så rettes min oppmerksomhet mot å få tatt MC-Lappen. Og på timen jeg hadde på onsdag så fikk jeg ordentlig sving på krypkjøringen. Jeg har fortsatt god følelse i kroppen.

8-D
Stå på videre og få gjerne noen til å ta bilder av deg mens du kjører og få lagt det ut her i tråden :thumleft .
Lykke til :twothumbs: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Dagens bilde

Legg inn av Skogstrollet »

Har dessverre ikke blitt så mye kjøring på meg denne helgen, det eneste ble en tur til bilvasken på jobben i dag :roll

Bilde

Parkerte faktisk sykkelen der, med tanke på værmeldingen for det nærmeste drøye døgnet, så får den stå tørt og tryggt :thumleft
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Dagens bilde

Legg inn av Jompa »

Å ? Æ trudde først du parkerte den der for at noen andre skulle få mulighet til å vaske sykkeln :P
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Dagens bilde

Legg inn av Skogstrollet »

Jompa skrev: 23 apr 2017, 21:48 Å ? Æ trudde først du parkerte den der for at noen andre skulle få mulighet til å vaske sykkeln :P
:lol

Vel, parkerte den i garasjen på jobb, ikke akkurat i bilvasken... litt klønete formulert av meg kanskje :P
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Dagens bilde

Legg inn av biker7 »

Trivlig tur til Charlottenberg/Sverige i dag, og klarte å holde oss nesten bare på grus og bakveier på turens ca 20mil ;-) Bildet er tatt ved Varaldsjøen. :D

Bilde
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Dagens bilde

Legg inn av WikingTnT »

Er det en XT660 kompisen din har ? , i så fall har jeg noen tips for å gjøre den livligere med forholdsvis beskjedne midler.
Min -05 ble en helt annen sykkel med disse modifiseringene ihvertfall :-)

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Dagens bilde

Legg inn av biker7 »

WikingTnT skrev: 24 apr 2017, 08:11 Er det en XT660 kompisen din har ? , i så fall har jeg noen tips for å gjøre den livligere med forholdsvis beskjedne midler.
Min -05 ble en helt annen sykkel med disse modifiseringene ihvertfall :-)
En XT660R ja. Litt usikker på årsmodell.. (-05 - -07..?) Jaha, hva gjorde du ? :D
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Dagens bilde

Legg inn av WikingTnT »

biker7 skrev: 24 apr 2017, 13:10
WikingTnT skrev: 24 apr 2017, 08:11 Er det en XT660 kompisen din har ? , i så fall har jeg noen tips for å gjøre den livligere med forholdsvis beskjedne midler.
Min -05 ble en helt annen sykkel med disse modifiseringene ihvertfall :-)
En XT660R ja. Litt usikker på årsmodell.. (-05 - -07..?) Jaha, hva gjorde du ? :D
Jeg byttet til litt grovere headers , mellom-pipe og Leovince slip-on. Fjernet luft-snorkel , byttet til dna-filter og et luftfilter-deksel med åpning.
Monterte PowerCommander 3 og lastet ned software tilpasset denne konfigurasjonen. Sykkelen ble en helt annen med kvikkere respons , bedre bunndrag og selvfølgelig grovere lyd ;) .
XT`n er veldig dopet som standard og fortjener mer luft og bensin :thumleft

Kjøpte delene her : https://www.off-the-road.de/en/XT-660R- ... ne-Tuning/
XT-h-side.jpg
XT-vside.jpg
XT-pc.jpg
XT-høyredna.jpg
XT-dna.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar