Vurdering av egen MC --> pluss/minus...

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av MaxTron »

Yamaha VMX 12 (Vmax) 1986

Har hatt denne siden 1997. MEEEGET driftssikker og pålitelig motorsykkel som har trengt lite vedlikehold i forhold til alder og bruk/misbruk er mitt inntrykk.

Husk at denne motoren er kjent for å gå mange 100 000km i XVZ Venture Royale, riktignok med 45hk mindre, og litt annen bruk, men dog.

Klassiske feil:

Det er en O-ring i trykkrøret fra oljepumpa som kan vri seg delvis ut, det vil føre til fall i oljetrykk, og det er umulig å oppdage da det som lekker ut går tilbake i bunnpanna, altså ingen utvendig lekasje. Personlig mener jeg dette ikke kan skje vist sykkelen blir behandla litt fornuftig. Med andre ord: det kan skje vist motoren blir rusa opp mot max turtall med kald motor/tykk olje. Disse sykklene SKAL ha mineralsk olje!!

Her er en god beskrivelse av problemet, og hvordan bytte O-ring. Lengre ned står det også beskrevet hvor en skal koble seg på for å måle oljetrykk/montere oljetrykksmåler. Tatt fra den svenske merkeklubbens sider: http://www.vmcs.org/tips.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Andre svakheter er ladestrømsregulatoren som i den gamle versjonen ikke har kjøleribber og er jordet kun ved at den er skrudd fast bak venstre passassjerfothvilerbrakett. Lurt å legge opp en egen jordingskabel til denne. Også pluggen til denne er en svakhet, min var irret, og delvis smeltet. Den ble ganske enkelt klippet bort, og ledningene lodda direkte sammen og isolert med krympestrømper. Denne sitter under venstre sidedeksel og er lett å sjekke tilstanden til.

Når jeg er i gang med elektrisk: Kablene fra batteri til starter (pluss) og fra batteri til motorblokk (minus) er underdimensjonerte. Starter er jordet kun ved at den er skrudd rast i blokka, kan bli korrosjon og dårlig kontakt med alderen. Selv har jeg lagt opp egen jordingskabel fra starter og skrudd rett på motorblokka. Jeg har også lagt opp nye, tykkere, kabler fra batteriets + via startrele og til starter, og fra - polen til jord i blokka. Det er ganske enkelt å lage sjøl, men finns også ferdige sånne kabelsett og få kjøpt.

Litt fusking på lave turtall/bykjøring er ofte så enkelt som pluggledninger/og/eller plugghetter.

Vist ikke det er feilen er det sannsyneligvis sprekk i forgassermembraner og/eller dritt i forgasserene.

Kan ikke komme på flere svakheter her og nå.

Selvfølgelig er gaffelen noe svak i forhold til sykkelens vekt. Progresive fjærer hjelper MYE!!
Selvfølgelig er bremsene svake i forhold til vekt/effekt, stålomspunnet slanger hjelper en del, ombygging til 4 eller fler stempels kalipere hjelper mer.
Husk ar detter er en stor, tung og gammel sykkel, kjøreegenskaper kan og skal ikke samenlignes med en sykkel som er mer enn 20 år nyere. Det som er arti er at det stadig blir gjort, er vel en del av det å ha kultstatus :-D

Her er en oversikt over hva som har skjedd opp gjennom åra utviklingsmessig: http://www.biker.net/vmax/vmax_history.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Og det er ikke så mye. Den eneste store oppgraderingen, og den eneste som er særlig synlig er den nye fronten som kom i 1993. Fra 40 til 43mm innerbein, og fra 282 til 298mm diameter bremseskiver, og fra to til fire stempels bremsekalipere. En annen ting som ikke er nevnt her er at den på ett tidspungt fikk en bedre ladestrømsregulator, dette kan meget vel også ha vært i 1993 siden det står at den fikk kraftigere generator dette året.

En annen ting som skjelden kommer fram i annonser er at det var bare de første 3-4 åra at den faktisk hadde 145hk, senere ble det gradvis mindre også i USA på grunn av krav til støy og avgass. så en noen og nittimodell ligger på rundt 130 hk på veiva.

Det som er positivt: Utseendet, Motor/drag (står i stil med utseende) Enormt ettermarked vist en har lyst til å stasje opp, trimme, eller bygge om. Aktive merkeklubber over hele verden, sjekke ut den norske her http://www.vmax.no" onclick="window.open(this.href);return false; . Store merketreff over hele verden, sjekk blant annet: http://www.nordicvmaxmeet.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av MaxTron »

Da er æ kommet til min nyeste sykkel. Her har æ også "juksa litt" og delvis kopier fra tidligere skriblerier :redface
Er vel ikke akkurat en kort og konsis pluss / minus notis, her kommer det æ har kaldt:

Yamaha VMX 17 (Vmax) 2009 Min historie

Var jo ein av dæm som satt å venta på nett da den nye Vmax'n vart lansert, og såg bildan bære minutt etter dæm vart lagt ut på nett. Likt det meste av det æ såg, men likt jo selvfølgelig IKKE prisen!! 239 000 Norske oljedaler, BUUHUU!!! Det at æ var så dum at æ gikk inn på den amerikanske siden og fann ut at den kosta 95 000kr å kjøpe ower there gjorde ikke saken bedre.

Lot mæ imponer over all den moderne teknologien dæm brukt i en Cruser-type sykkel. Er jo variable innsugstrakter, lange for bunndrag, og korte for toppeffekt. Fulljusterbare fjæringskomponenter, fjærspenn, demping og returdemping rundt om. Radialmonterte bremsekalipere og ABS, dette var jo R1-teknologi, MINST!! samtidlig som æ merka at æ vart ganske skeptisk "hmmm... er det driftssikkert alt det her da tru, kjæm den te å varra like villig og lite vedlikeholdskrevanes som gammelMax'n om 20 år??" tænkt æ i mitt stille sinn "sekkert lik bra at æ IKKE har råd..."

Så bynt det å dukke opp prøvekjøringa og testa rundt omkring på nettet, det va jo stort sett bære skryt og godord om masse POWER og gode kjøreegenskapa, det einaste negative var att ABS’n pulserte litt sakte -og at den var lettkjørt!!?? "Hmmm.. en Vmax ska da IKKE varra lettkjørt, SKA jo varra nødt te å bruk krefter og aktiv motstyring for å få den te å (litt motvillig) gjær som du vil, litt av sjarmen og Vmax-følelsen det" Kjendt at æ vart ENDA meir skeptisk, og negativ omtale av ABS’n og ja, hadde jo aldri prøvd sykkel med ABS, ikke kunne den slås av heller, Hmmm -SKEPTISK!! Men den VAR jo RÅ da, og FIIN JA!!

Snakka med folk som ha kjøpt eller prøvd etter kvart, og dæm sa jo det samma, ikke bra... Vart jo heller ikke heilt kvitt den der "vil ha"-følelsen. MÅTT få prøvd en!!!! Men det passa jo allder, va jo ittj akkurat så mang som va villig te å låne ut heller. Slo mæ sånn nogenlunde til ro med at den vart for dyr...

DA dukka det selvfølgelig opp en på finn.no som va prisa til "bare" 298 000,- det fulgte også med 2 vindskjermer, sidevesker, ”sissybar” med en liten bagasjebærer, og overtrekk mem Vmax-logo, alt originalt ekstrautstyr, i tillegg fulgte det med depotstøtte foran og bak Gikk å tvinna litt en par daga, snakka med en kompis som ha en på telefon. Han hadde jo stolt vifta med utskrifta av bestillinga på Norgestreffet på sortland, og æ fikk jo seinere se herligheten på diverse treff. Han påsto hardnakka at æ garantert kom te å lik den, og at det IKKE va nå fare med å bære "løp-å-kjøp". Så ringt æ da en dag til selgarn, fikk pruta litt, ringt te banken, dæm sa ittjnå problem... Da va det gjort da..

Va fortsatt skeptisk da vi kjørt innover te Østersund for å hente den. (selgar'n va trailersjoffør frå finnmark, så va praktisk sånn) Men no ØNSKA æ selvfølgejig at æ likt den, tidligar hadd æ litt løst te å IKKE lik den siden æ ha bestæmt mæ for att den va for dyr...

Tur'n frå Østersund te svenskegrensa va nærmest plagsom. Va jo selvfølgelig heftig drag og bra sittestilling og alt det der, men kan jo kjør heilt greit rett fram med hvilken rokk som helst.

Så bynt det eendelig å bli svingåt nedover mot Meråker, bynt så smått å slapp litt mer av, smila litt inni hjelmen. Så mere svinga mellom Meråker og Hegra. No fikk æ kjenn kålles den egentlig er å kjøre, glisa brett og nynna lystig inni hjelmen!!

Den er overraskanes lik den gamle Vmax'n, må bruk omtrent lik mye krefter for å få den te å legge sæ ned, men kan kjøre betydelig hardar i svengan. Den mangle selvfølgelig gynginga og fleksinga som den gamle har når den bli pressa litt i svingan, og bremsa og fjæring er selvfølgelig en heilt ny og vidundelig verden.

MEN! den kjennes fortsatt ut som en Vmax, ikke på godt og vond, har bære beholdt det gode :-D

I ettertid skal det sies at det var en liten skuffelse da æ fikk brev fra importøren om Recall på grunn av dårlig jording, og dårlig forbindelse mellom Accelerator Position Sensor (APS) og Throttle Position Sensor (TPS) Dette kunne jo faktisk være farlig!! Det kunne i verste tenkelige tilfelle gjøre at gassen hengte seg, eller kanskje enda verre at sykkelen kunne gi gass selv!?? Dette var jo også litt av ett prestisjeprosjekt for Yamaha, den skulle jo være arvtageren etter ett kult-ikon i motorsykkelhistorien. Og de hadde satt ut rykter og skrudd opp forventningene i årevis!! Sånt burde ikke skje!!

Men når det først var skjedd, det hadde vært tilfeller der gassen hadde “hengt igjen” det vil si gått bare delvis tilbake til tomgang, så er inntrykket at Yamaha har vært meget seriøse og flink til å følge opp. Personlig så har æ IKKE merka nån ting, æ har heller ikke hørt om nån tilfeller her i landet, og no er den aktuelle ledningspakken erstatta. Håper det ikke blir flere sånne ting, for mye elektronikk gjør mæ skvetten…

Anna “minus”:
Selvfølgelig veldig dårlig egna til å ha bagasje på, og er vel heller ikke tenkt til noe tursykkel, det skal IKKE få hindre mæ ;-)
Fothvilerene for passasjer er plasser minst like høyt som på en RR-sykkel, ikke er de særlig pene heller. Dette er selvfølgelig gjort for å få plass til de noe høye og spesielle eksospottene. Dette er også delvis grunnen til at æ bytter til anna eksos, planer om å bygge om litt der…
Syns også det er trist at de på en sykkel som er så påkostet med tanke på motor, chassis, hjuloppheng og bremser bare klasker på billigste sort hyllevare i plast av brytere på styret.
Ellers savner æ veltebøylene som er på gammelMax’n når æ føle for å strekke ut føtterne på litt lengre turer. Er jo ingen ramme under motorn på denne så det blir vel litt grubling men får vel ordna nånting.

Da har æ vel fått med det meste som æ kan komme på… :-D
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av Jompa »

Fordeler:
nesten veteran, rimelig forsikring
smale hjul, 130 bak og 110 foran, ikke følsom for spor i asfalten
Ikke mange av dem, folk er nyskjerrige
god sittestilling
alltid ett eller annet som må fikses, mange fine timer i garasjen
skikkelig 80-talls sykkel med "traktormotor"
bred motor, alltid varm på beina, selv på en normal sommerdag i Finnmark

Ulemper:
for smalt imellom speilene, ser bare mine egne skuldre ( og er ikke spesielt bred over skuldrene)
kåpglasset styrer vinden rett i trynet på meg
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av MaxTron »

Jompa skrev:Fordeler:
nesten veteran, rimelig forsikring
smale hjul, 130 bak og 110 foran, ikke følsom for spor i asfalten
Ikke mange av dem, folk er nyskjerrige
god sittestilling
alltid ett eller annet som må fikses, mange fine timer i garasjen
skikkelig 80-talls sykkel med "traktormotor"
bred motor, alltid varm på beina, selv på en normal sommerdag i Finnmark

Ulemper:
for smalt imellom speilene, ser bare mine egne skuldre ( og er ikke spesielt bred over skuldrene)
kåpglasset styrer vinden rett i trynet på meg
He-He, ikke mye negativt der nei :D
Og det lille du har nevnt er jo enkelt å ordne??
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av ejs »

Jompa skrev:Fordeler:
nesten veteran, rimelig forsikring
smale hjul, 130 bak og 110 foran, ikke følsom for spor i asfalten
Ikke mange av dem, folk er nyskjerrige
god sittestilling
alltid ett eller annet som må fikses, mange fine timer i garasjen
skikkelig 80-talls sykkel med "traktormotor"
bred motor, alltid varm på beina, selv på en normal sommerdag i Finnmark

Ulemper:
for smalt imellom speilene, ser bare mine egne skuldre ( og er ikke spesielt bred over skuldrene)
kåpglasset styrer vinden rett i trynet på meg

Kan jo montere zr7 eller zzr1200 speil.

og Mra touring kåpeglass??
If it ain't broke, I'll break it.

lefty293
Innlegg: 205
Registrert: 19 des 2010, 15:42
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
Sted: Røros

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av lefty293 »

noboss skrev:Boss Hoss 350

pluss

size matters
365 hk


minus

ubrukelig til alt annet enn cruising. (og bournout)
bare 365 hk.
Artig,hva med forbruket?
Alt er mulig, bare du vil nok!

2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av Onsløv »

OK, tror ikke jeg har skrevet i denne tråden.
Tenkte å skrive litt om syklene jeg har hatt, og mine inntrykk og sammenligning av disse.

'00 Honda Deauville 650
Pluss:
Lettkjørt og stabil sykkel, enkelt å vedlikeholde.
De innebygde koffertene gir mulighet til å ta med en del. FInt om man er på vei hjem fra jobb, og konemor sender melding om at jeg må kjøpe ditten og datten.
Kan kjøre en stund før man bli trøtt og sliten.
Bensingjerrig med sine 0,4l/mil i forbruk.

Minus:
Litt liten guffe med sine 56 hk og ca like mye nm, spesielt når man er to på og sykkelen er feriepakket.
De originale koffertene er litt små, men om man får tak i, så finnes det større koffertlokk. Imidlertid var det mange forandringer på modellene, så ikke ta for gitt at de passer

'01 Yamaha XJ 900
Pluss:
Stor og stabil sykkel, veldig touringvennlig også med to på.
Kan kjøre leeenge uten å bli trøtt og sliten.
Passelig guffe til feriepakket sykkel med to på. 89 hk og 90 nm.
Kardang drevet sykkel.
Motor kjent for å være svært holdbar ved jevnlige servicer.

Minus:
Fullkåpe-versjonen var tungvint å ta servicer på.
Mye demontering av plast for å komme til her og der.
F.eks måtte man av med bagasjebærer, begge sidekåpene bak for å komme til batteriet.
Stor og tung sykkel gjør den vanskelig å håndtere mellom biler i kø.

'01 Kawasaki GPZ 500
Pluss:
I forhold til XJ'en jeg hadde tidligere, er denne som en tråsykkel å regne i manøvering. Lanesplitting går som en lek.
Flott pendlersykkel.
Ser enkel ut å vedlikeholde og ta service på.

Minus:
Kjededrift som trengs litt tilsyn med av og til.
Heftig giring påkreves med sin 6 trinns kasse og svake motor.
Draget kommer ikke før man nærmer seg 7000, og da er det på tide å gire, pga man når rødmerkinga 1 sekund etterpå (starter på 11.000)
Ikke muligheter til å ta med seg noe som helst på sykkelen uten å ha boks eller bagasjeløsning.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av AJ »

Tar fram denne 'glemte' tråden igjen jeg, fordi det er kommet en del nye medlemmer her inne som ikke vet om den, kanskje?

Leser gjerne om folks positive og mindre positive opplevelser og erfaringer med egen sykkel, jeg :-)
Kan også være nyttig for de som vurderer å bytte sykkel eller som er på jakt etter sin aller første...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av Intruder »

Den beste MCen i verda er den som jeg har nå..!!
Du skulle bare høre om mottor`n ville gå.. :lol

Jeg kødder,har hatt min 1992 Suzuki Intruder 750 i seks år,den går og går og jeg har ihvertfall ikke hatt noen problemer.En gammelmannssykkel :gk som jeg er godt fornøyd med !!
Men noen liker.................... :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av Mysterion »

Vel.. ta min da: 97 -ZX7R Ninja
Possitivt:
Stabil i høy hastighet. Går bra. skuddsikker motor. God lyd :D

Negativt:
Vibrerer, krapp sittestilling. tung

ellers meget fornøyd med den.... :D
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av AJ »

Tar fram denne tråden igjen også. Tror den passer bra ved siden av Kjøpt/Solgt MC? Hva har du kjøpt og event. hva har du solgt? som Globe nettopp startet.

Har man byttet ut den man har så har man gjerne også gjort seg opp meninger om 'plusser' og 'minuser'... ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1301
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av biker7 »

Kawasaki ZX9R 1999mod.

Pluss: Går bra, forholdsvis lett, lettkjørt, grei kjørestilling til å være R-sykkel, bra forsikringspris(ihvertfall for meg gjennom Liveo :-) ), Rett farge ;-)

Minus: Litt slitsom for småkjøring i lave hastigheter, litt ofte ventiljustering(1200km), ellers ikke mye negativt i mine øyne.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av Svein2 »

Honda CBF1000FA 2012
z_cbf1000fa_rod.jpg
Etter 1070km kan jeg prøve å skrive noen plusser og minuser med det jeg har kjøpt.
Jeg må unnskylde meg med at den første begeistringen langt i fra lagt seg, så det gjenspeiler seg nok i denne minitesten. :redface

Pluss: Lettkjørt med gode kjøreegenskaper. Godt tyngdepunkt. Smidig og liker seg i svinger. Virker som god Kvalitet. God Komfort. Allsidig.
Går meget bra fra lavt turtall, det å gi på ved forbikjøring i 6 gir fra 60-70 km/t
er ikke noe problem, går meget fort forbi, girer du ned 1 gang går det helt for jævlig fort forbi. Girer du ned 2 ganger skjønner du lite
før du ser bilen(e) i speilen. Ser ikke ut som noe en rørlegger har konstruert.

Minus: Egentlig ikke funnet noe enda, men jeg har lest at noen syns den har anonymt utseende, dårlig lyd og at du kan bli fort lei den.
Vel, dette er vel smak og behag, hva du er vandt med og hva slags eksponeringsbehov man har.
På grus er den ikke best, men heller ikke håpløs ved vanlig vettug kjøring.

Jeg er så langt skikkelig fornøyd :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av Dexter »

Mye av det samme inntrykket jeg har Svein2 :thumleft

På minussiden handler det for min del litt mer om praktiske ting. F.eks; må av med kåpedeler/plastikk for å bytte lyspærer foran... men til gjengjeld så er den lettskrudd på andre området. Bakbremselysbryteren er litt klønete plassert. Den er mye eksponert for støv, søle, vann og dritt, noe som lett fører til en litt mindre fungerende bryter... men det er kanskje ikke så mange alternativer.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av ejs »

Dexter skrev:Mye av det samme inntrykket jeg har Svein2 :thumleft

På minussiden handler det for min del litt mer om praktiske ting. F.eks; må av med kåpedeler/plastikk for å bytte lyspærer foran... men til gjengjeld så er den lettskrudd på andre området. Bakbremselysbryteren er litt klønete plassert. Den er mye eksponert for støv, søle, vann og dritt, noe som lett fører til en litt mindre fungerende bryter... men det er kanskje ikke så mange alternativer.
:thumleft

Kan jo ha banjobolt med bryter :D
If it ain't broke, I'll break it.

Svar