Bruk hjelm for f***!!!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Låst
D_Demon
Innlegg: 103
Registrert: 01 aug 2004, 16:59
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Elverum

Bruk hjelm for f***!!!

Legg inn av D_Demon »

Må bare få ut litt irritasjon her.
Kjørte i går en fin liten tur med min Yamaha Virago XV 125. Kongetur. Deilig vær og masse andre bikere på veien. Satt koste meg til jeg møtte en biker som fikk meg til å tenne på alle pluggene: Idioten satt i t-shorte og UTEN HJELM. Det med t-shorta er idiotisk nok når du kjører på en sterkt traffikert gate i 100km/h, men å ikke ha på seg hjelmen i tillegg, den eneste beskyttelsen vi er PÅBUDT å bruke, merkelig nok. Hvem faen er det som kjører rundt i norge uten hjelm? For å være helt ærlig satt jeg å håpa han møtte en liten mann i blått som kunn stoppe han, sjelden jeg tenker sånn men akkurat der gjorde jeg det. Hva slags hjernedød idiot er det som kjører rundt uten hjelm a?

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Äh, han behöver inte hjälm, han har ju uppenbarligen inte så mycket att skydda. :roll:

D_Demon
Innlegg: 103
Registrert: 01 aug 2004, 16:59
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Elverum

Legg inn av D_Demon »

neivel da :oops: er kanskje ikke helt nødvendig for han, men er godt med hjelm for oss som har noe å beskytte da.

Gjest

Re: Bruk hjelm for fa**!!!

Legg inn av Gjest »

D_Demon skrev:Hva slags hjernedød idiot er det som kjører rundt uten hjelm a?
Jeg er HELT enig. Det er en litt eldre mann som til stadighet kjører rundt her uten hjelm.

En dag så stopper jeg jæ***** og ber ham ta seg sammen og være et forbilde for andre, ikke en dust som kan risikere å gjøre andre til mordere. Jeg blir også fa** så irritert, men det er nok sant som rerell sier :roll:

Dessuten så er det nok bare et tegn på at man bryr seg om andre at vi blir å forbanna. Ikke sant D_Demon :wink:

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jeg kjørte i 4 år uten hjelm....det var ikke påbudt da. Standard bekledning var shorts og t-skjorte.
Etter et smell satt jeg bort sykkelen i mange år og i 1986 bestemte jeg meg å prøve å kjøre igjen, denne gangen med nyinkjøpt kjøreklær og hjelm....
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

D_Demon
Innlegg: 103
Registrert: 01 aug 2004, 16:59
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Elverum

Legg inn av D_Demon »

Shadowman skrev:
Dessuten så er det nok bare et tegn på at man bryr seg om andre at vi blir å forb****. Ikke sant D_Demon
Helt klart, ellers hadde jeg gitt faen i om han kjørte seg i hjel eller ikke.
Vet du hvem denna fyren som kjører rundt uten hjelm er Shadowman? Stopp'n å kjeft han ned som bare faen, det har'n fortjent.

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Jag klarar inte att irritera mig över folks val vad gäller skyddsutrustning. En kollega till mig sa en gång att han inte låter idioter i trafiken förstöra hans dag (genom att göra honom irriterad), vilket jag försöker tänka på ibland. Funkar rätt bra. Det funkar så bra att min fru ibland klagar på mig för att jag inte tutar mer på folk. :lol:

Varför ens lägga energi på att skälla ut någon som kör utan hjälm? Det är inte er det gör ont på när han trynar. Ja, vi kan säkert drömma upp ett antal extremt långsökta kopplingar till vårdkostnader och skattepengar osv, men hallå!? Visst kan man skaka på huvudet och tycka att personen i fråga har för många fåglar i antennen eller nåt, men att stanna och skälla ut honom skulle inte falla mig in.

Om han kör in i sidan på mig så att jag får hans hjärnsubstans på min bil eller nåt, DÅ blir jag irriterad. :P

D_Demon
Innlegg: 103
Registrert: 01 aug 2004, 16:59
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Elverum

Legg inn av D_Demon »

Jeg ville stoppa og skjelt han ut først og fremst fordi han vistnok var en litt eldre mann, og derfor trolig en erfaren biker. Det gjør han til et forbilde for andre yngre bikere, jeg ville ikke likt om min sønn nettopp fikk seg en 125ccm og fant ut at han som kjørte uten hjelm er erfaren og derfor en jeg skal se opp til, derfor kjører jeg uten hjelm.

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

D_Demon skrev:Jeg ville stoppa og skjelt han ut først og fremst fordi han vistnok var en litt eldre mann, og derfor trolig en erfaren biker. Det gjør han til et forbilde for andre yngre bikere, jeg ville ikke likt om min sønn nettopp fikk seg en 125ccm og fant ut at han som kjørte uten hjelm er erfaren og derfor en jeg skal se opp til, derfor kjører jeg uten hjelm.
Som förälder kan du inte vara beroede av att alla andra runt dina barn ska uppföra sig som DU vill. Det är DITT ansvar att lära dina barn att hjälm är bra, inte hans. Ska du skälla på alla som röker också, eller gör annat som du helst inte vill att dina barn ska ta efter?

Gjest

Legg inn av Gjest »

rerell skrev:Om han kör in i sidan på mig så att jag får hans hjärnsubstans på min bil eller nåt, DÅ blir jag irriterad. :P
Du er klar over at hvis du hadde kjørt ned fyren, så hadde du antakelig blitt dømt for uaktsom drap? Akkurat DET kunne vært jæv*** kjipt for deg å måtte leve med (eller en annen uheldig stakkar). :cry:

Men å skjelle ut fyren hadde jeg nok ikke gjort. Det hadde uansett vært MYE bedre hvis fyren hadde fått litt kjeft av politiet, en kraftig bot og mistet lappen i 3 mnd. Det hadde han fortjent for å utsette andre for den risikoen han gjør.

Dessuten så var det et godt tips med å ikke la andre ødelegge dagen din, bare for de er idioter i traffikken (jeg er sikkert ikke helt uskyldig selv). Det skal jeg jammen prøve :wink:

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

ShadowMan skrev:Du er klar over at hvis du hadde kjørt ned fyren, så hadde du antakelig blitt dømt for uaktsom drap?
Äh, bara om det var mitt fel. Jag gör ALDRIG fel i trafiken. :roll:

GSXR

Legg inn av GSXR »

Er fyren dum nok til å kjøre uten hjelm, blir det fort det siste han gjør.
Ska itj store smeill'n te for å få åpna dein nøtta og gi slæpp på dein strikken som heill sammen øran. E vel itj nå ainna oppi der :).

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...
Hjelm er noe som alltid skal være på "næpa " er min mening. Så det burde være bedre å snakke med dem som kjører uten, en å la være.

Dette har med holdning å gjøre...ser bare på ungene...har alltid, fra de var små, snakket om hvor viktig det er å bruke hjelm...Nå på trøsykkel. Ja helt fra de satt på trehjulingen. Elstejenta tryna for mange år siden på trøsykkel, kløyv hjelmen, men berga "næpa"

Så starter vi tidlig med holdningskampanje, hjelper det når dem blir mopedulver også....
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

timoteusmunk

zenRidin'

Legg inn av timoteusmunk »

there are so many fools out there in traffic. cagers on cellphones, boneheads on motorcycles etc.etc., but i have come to the conclusion that getting all worked up over ignorance and stupidity of other people, is just a waste of time and energy.
in actual fact, my take on the act of motorcycle riding, is to stay calm
and respect mankind at large. hell, you breathe better and can consentrate.

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Thanks for the info timoteusmunk.
I know now that at least one motorcyclist is not a bonehead.
:mrgreen:
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Låst