Dersom linken ikke fungerer så er det rundt 2:30.
Den viser at selv om du ikke trykker noe som helst på rattet så vil sykkelen utføre en "counter steer".
...Aka kontra styring og fartstilpasning før svingen, slik vi alle lærte på MC skolenFredrikE24 skrev: ↑02 jun 2021, 23:42 "Å begynne svingen med styret feil vei og forbremsbruk er igrunn akkurat det samme som jeg gjør"
På seg selv kjenner man andre.
Mulig det. Jeg kontrastyrer også i krypefart, blant annet for å balansere. Lener ikke kroppen i noen retninger.127Tom skrev: ↑03 jun 2021, 21:52 Ja, men diskusjonen gikk ut på om man kontrastyrer ved krypkjøring, noe jeg og Fredrik er veldig uenig med hverandre i
Hvis jeg står i garasjen min og skal ta en venstre U-sving rett etter at motorsykkelen er startet og står stille, så vrenger jeg rattet til venstre, ser mot venstre og lener kroppen og sykkelen over mot venstre i det sykkelen begynner å bevege seg. Rattet har aldri noen da vært i i motsatt retning eller jeg har trengt å pushe på venstre side av styret for at sykkelen skal ta denne svingen.
Jeg bruker kun kontra når jeg kommer opp i en viss hastighet, aldri ved sakte krypkjøring.
Men du er nå åpen for at det er mulig å kontrastyre i gangfart, eller er det fortsatt slik at det som ikke funker for deg rett å slett er umulig?127Tom skrev: ↑03 jun 2021, 21:52 Ja, men diskusjonen gikk ut på om man kontrastyrer ved krypkjøring, noe jeg og Fredrik er veldig uenig med hverandre i
Hvis jeg står i garasjen min og skal ta en venstre U-sving rett etter at motorsykkelen er startet og står stille, så vrenger jeg rattet til venstre, ser mot venstre og lener kroppen og sykkelen over mot venstre i det sykkelen begynner å bevege seg. Rattet har aldri noen da vært i i motsatt retning eller jeg har trengt å pushe på venstre side av styret for at sykkelen skal ta denne svingen.
Jeg bruker kun kontra når jeg kommer opp i en viss hastighet, aldri ved sakte krypkjøring.