Varer bestilt fra utlandet behandles langsomt i Norge?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Sakkle
MC: KTM Duke 690

Re: Varer bestilt fra utlandet behandles langsomt i Norge?

Legg inn av Sakkle » 06 nov 2018, 19:00

Kawagutten skrev:
06 nov 2018, 18:36
Bestilte noen airpads fra Shenzhen, China 19 september og de har ikke kommet enda så kan nok bare glemme de. Godt ikke var noe dyrt.
Spørs hvor det er bestilt kanskje, men jeg har flere ganger opplevd å aldri motta ting jeg har kjøpt på ebay. Utelukkende snakk om billige ting men uansett irriterende. Det er noen alvorlig useriøse aktører der ute. Med fare for å virke forutinntatt tror jeg mange av dem sender fra Kina...

cannon
MC: Honda cbr929rr 2000

Legg inn av cannon » 06 nov 2018, 21:49

Sakkle skrev:
06 nov 2018, 19:00
Kawagutten skrev:
Bestilte noen airpads fra Shenzhen, China 19 september og de har ikke kommet enda så kan nok bare glemme de. Godt ikke var noe dyrt.
Spørs hvor det er bestilt kanskje, men jeg har flere ganger opplevd å aldri motta ting jeg har kjøpt på ebay. Utelukkende snakk om billige ting men uansett irriterende. Det er noen alvorlig useriøse aktører der ute. Med fare for å virke forutinntatt tror jeg mange av dem sender fra Kina...
Min opplevelse er at slike lavverdi-kjøp har god kjøper-beskyttelse når man handler gjennom portaler som ebay, alibaba, og også finn. Jeg handler aldri fra selgere på ebay som har under 99%rating, og det har alltid gått bra. De selgere (og kjøpere) jeg har hatt mest trøbbel med har vært private, norske selgere via finn.no.
At selgere sender fra kina er svært vanlig, og det kommer stort sett av at selgeren befinner seg nettopp i kina. Det er derfor varene ofte er billige, kvaliteten på billige kinavarer kan være deretter, og det er ofte gratis frakt (på billigste/tregeste fraktmåte) fordi kinesiske myndigheter subsidierer sine nasjonale produsenter ved å dekke fraktkostnadene når det selges til kjøpere i den vestlige verden.

Brukeravatar
Kawagutten
MC: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Legg inn av Kawagutten » 06 nov 2018, 22:08

cannon skrev:
06 nov 2018, 21:49
Sakkle skrev:
06 nov 2018, 19:00
Kawagutten skrev:
Min opplevelse er at slike lavverdi-kjøp har god kjøper-beskyttelse når man handler gjennom portaler som ebay, alibaba, og også finn. Jeg handler aldri fra selgere på ebay som har under 99%rating, og det har alltid gått bra. De selgere (og kjøpere) jeg har hatt mest trøbbel med har vært private, norske selgere via finn.no.
At selgere sender fra kina er svært vanlig, og det kommer stort sett av at selgeren befinner seg nettopp i kina. Det er derfor varene ofte er billige, kvaliteten på billige kinavarer kan være deretter, og det er ofte gratis frakt (på billigste/tregeste fraktmåte) fordi kinesiske myndigheter subsidierer sine nasjonale produsenter ved å dekke fraktkostnadene når det selges til kjøpere i den vestlige verden.
Har bare opplevd det en gang før,det var også fra Kina men da fikk jeg kr tilbake siden jeg opprettet sak på ebay men nå hadde jeg glemt det innenfor 45 dager. Har sendt melding til selger uten å få svar .Ser ikke ut som det har forlatt landet sitt engang. Har fått andre varer fra Kina på 13 dager så kommer nok an på frakt måten.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Sakkle
MC: KTM Duke 690

Legg inn av Sakkle » 06 nov 2018, 23:23

Joda, men det at man kan få pengene igjen av ebay endrer ikke det faktum at noen av selgerne er rett og slett svindlere. Jeg gadd rett og slett ikke involvere meg i den ebay papirmølla de gangene det gjaldt meg, da det var snakk om ting til under hundrelappen. Mulig det har blitt enklere, men det var litt jobb å få refundert beløpet og jeg synes rett og slett ikke det var verdt tida mi, etter at jeg hadde brukt en god stund på å kontakte selgeren direkte uten nevneverdig svar. Mulig jeg er en del av problemet der, ser jeg nå i etterkant...

mekkern
MC: 2 hjul med motor

Legg inn av mekkern » 07 nov 2018, 05:07

Lett og enkelt å opprette sak på Ebay .hvis alt stemmer ut så kommer pengene tilbake.
har også fått penger tilbake på DX.
bruker forøvrig kun Paypal på netthandel av "diverse".
kredittkort kun på større seriøse kjøp.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
gsx750_80
MC: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Legg inn av gsx750_80 » 09 nov 2018, 17:50

gsx750_80 skrev:
04 nov 2018, 15:59
Den nevnte pakken fra Hong Kong dukket opp i postkassen etter ca en uke i Norge. Venter fortsatt på ett speil til MC som skal ha forlatt Polen for noe over en uke siden. Så er det et par forsendelser til jeg venter på, som antakelig må fortolles. Håper ikke Postnord er involvert, siden de ser ut til å ha lav kundetilfredshet, i alle fall ut fra denne siden å dømme: https://www.trustpilot.com/review/www.postnord.com
Fortsatt ikke sett noe til speilet nevnt over, der sporingen foreløpig slutter med " forlatt landet" (Polen)3:46 AM, lørdag for snart 2 uker siden.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
KawaKjetil
MC: Kawasaki
Sted: Bergen

Legg inn av KawaKjetil » 09 nov 2018, 18:05

Syntes ikke det tar så lang tid med varer fra utlandet. Dekk feks kommer iløpet av knapp uke, max 2. Har sjeldent ventet mer enn 2 uker.
Kjøpte nå sist https://www.ebay.com/itm/362445982476 fra aliexpress i Kina, og de kom på under 2 uker. Kostet kun kr 44,- fritt levert. Kunne jo kjøpt de på Møller i Norge til over 10 ganger prisen fra Kina :O Plastikk er ikke så mye verdt

Svar