Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Sjekket akkurat, kr 1,70.dypen skrev: 07 des 2023, 07:21 Du har ett tett sommerprogram @rolf-arne :) Godt å ha noe å glede seg til@Jompa har du sjekket strøm prisene her
Godt jeg har bjørkeved
![]()
Å dæven for et strømforbrukJompa skrev: 06 des 2023, 23:26 Sjekker strømforbruk og kostnad hittil i desember.
Det ser ut til at vi kommer veldig godt ut denne måneden.
Med fast pris på 34,84 øre/kW og strømstøtte er kraftselskapet skyldig oss 102 kroner så langt.
Screenshot_20231206_231758_Ishavskraft.jpg
Her i NO2 området hadde det blitt konkurs med slikt forbruk... I fjor høst toppet strømprisen på kr 10.29 og i halve desember lå den på rundt 4-5 kr... Desember i år ligger vel rundt kr 1.75Jompa skrev: 06 des 2023, 23:26 Sjekker strømforbruk og kostnad hittil i desember.
Med fast pris på 34,84 øre/kW og strømstøtte er kraftselskapet skyldig oss 102 kroner så langt.
Screenshot_20231206_231758_Ishavskraft.jpg
Audi Mannen skrev: 08 des 2023, 07:42Å dæven for et strømforbrukJompa skrev: 06 des 2023, 23:26 Sjekker strømforbruk og kostnad hittil i desember.
Screenshot_20231206_231758_Ishavskraft.jpg. Du vet at det går an å lukke vinduer og dører når det er vinter?
Samme herGammelsmurfen skrev: 09 des 2023, 22:16 Denne vinterens første snøfresing litt tidligere i kveld, startet som vanlig på første draget så ingen vits å bruke el-start.
Selv om den har stått siden sist vinter så var det momentan start, men jeg hadde selvfølgelig brukt pumpa for å få bensin nok frem.
Joystick for styring av utkaster, så det er lett å ha kontroll på hvor rester av strøsand fra vei og fortau blir skutt ut![]()
Dere der oppe i nord har jo alltid hatt "gratis" strøm i forhold til oss i sør-vest (NO2 området), eller dvs. dere har betalt bare en moderat overpris som går an å leve med. Det er jo bare omtrent siste mnd at strømprisene har blitt noenlunde lik i hele landet...Jompa skrev: 08 des 2023, 22:28Det er da et ganske moderat forbruk.
Hundehus, drivhus og garasje med varme på I perioder trekker nok også endel strøm uten at jeg vet hvor mye.
Så langt lønner det seg ikke med varmepumpe for min del.
Jeg har fått montert et adapter på HAN-porten på AMS-måleren og driver å lager templates (regnestykker i dette tilfelle).SveinHa skrev: 12 des 2023, 12:31Dere der oppe i nord har jo alltid hatt "gratis" strøm i forhold til oss i sør-vest (NO2 området), eller dvs. dere har betalt bare en moderat overpris som går an å leve med. Det er jo bare omtrent siste mnd at strømprisene har blitt noenlunde lik i hele landet...Jompa skrev: 08 des 2023, 22:28Det er da et ganske moderat forbruk.
Hundehus, drivhus og garasje med varme på I perioder trekker nok også endel strøm uten at jeg vet hvor mye.
Hvorvidt varmepumpe lønner seg er jo et regnestykke. Min luft/vann varmepumpe har normalt en COP på mellom 3 og 3.6 så om jeg mater den med 1 kWh så får jeg ut 3-3.6 kWh i varme så da er det jo bare å finne fram regnemaskinen...
SveinHa skrev: 12 des 2023, 12:31Dere der oppe i nord har jo alltid hatt "gratis" strøm i forhold til oss i sør-vest (NO2 området), eller dvs. dere har betalt bare en moderat overpris som går an å leve med. Det er jo bare omtrent siste mnd at strømprisene har blitt noenlunde lik i hele landet...Jompa skrev: 08 des 2023, 22:28Det er da et ganske moderat forbruk.
Hvorvidt varmepumpe lønner seg er jo et regnestykke. Min luft/vann varmepumpe har normalt en COP på mellom 3 og 3.6 så om jeg mater den med 1 kWh så får jeg ut 3-3.6 kWh i varme så da er det jo bare å finne fram regnemaskinen...
Med de strømprisene dere i nord har, sett opp i mot oss i sone NO1 så er det så godt som gratis.rolf-arne skrev: 12 des 2023, 20:09SveinHa skrev: 12 des 2023, 12:31Dere der oppe i nord har jo alltid hatt "gratis" strøm i forhold til oss i sør-vest (NO2 området), eller dvs. dere har betalt bare en moderat overpris som går an å leve med. Det er jo bare omtrent siste mnd at strømprisene har blitt noenlunde lik i hele landet...Jompa skrev: 08 des 2023, 22:28Det er da et ganske moderat forbruk.
Gratis strøm - hmm da lurer jeg på hva du har i nettleie - her var den 33 øre før ny ordninga... og fyringstida er 12 mnd i året