Noen som liker RC-biler?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
NicolaisenTorben
Innlegg: 2
Registrert: 18 jan 2024, 04:29
Motorsykkelen din: Harry kjører en Suzuki 750 1977 modell

Noen som liker RC-biler?

Legg inn av NicolaisenTorben »

Noen RC-eiere? Biler/lastebiler/andre RC-kjøretøyer eller eller rc-fly
Jeg har sett på noen få Youtube-videoer de siste 6 månedene og bestemte meg til slutt for å bite i nakken og komme i gang.
Hva er en god RC-butikk for å styre meg i riktig retning, https://www.dynamrc.com/collections/rc-airplanes det er så mange valg.

Online
Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1341
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Noen som liker RC-biler?

Legg inn av Gammelsmurfen »

I Norge er det vel omtrent bare to større aktører igjen, Elefun i Grimstad og Norwegian Modellers i Tønsberg, begge med nettbutikker.
Liten vits i å handle sånt fra utlandet med mindre det er noe du må ha som du ikke får tak i her hjemme.

Rha
Innlegg: 293
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Noen som liker RC-biler?

Legg inn av Rha »

Har kjørt nm rundene i scala crawler hos norrc i mange år.
Nå er det mest fly og heli som fenger. Dette er i fra i dag på en "public day" i forbindelse med seilfly vm som er på Elverum flyplass som heter Starmoen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Rha
Innlegg: 293
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Noen som liker RC-biler?

Legg inn av Rha »

Har du en lokal butikk er det fint å støtte den, da det er fryktelig kjedelig å ikke få kjørt eller flydd for noe du kunne kjøpt lokalt.
Ellers så er det som nevnt elefun som er størst, de eier også norwegian.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Noen som liker RC-biler?

Legg inn av simpson »

Gammelsmurfen skrev: 25 mai 2024, 12:16 I Norge er det vel omtrent bare to større aktører igjen, Elefun i Grimstad og Norwegian Modellers i Tønsberg, begge med nettbutikker.
Liten vits i å handle sånt fra utlandet med mindre det er noe du må ha som du ikke får tak i her hjemme.
Mange norske nettbutikker som er veldig bra. rcmester.no er bare en av de men verdt å kikke innom.
Norwegian modellers har gått litt ut på dato og har mest generelt innen fly.

Online
Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1341
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Noen som liker RC-biler?

Legg inn av Gammelsmurfen »

simpson skrev: 25 mai 2024, 15:14
Gammelsmurfen skrev: 25 mai 2024, 12:16 I Norge er det vel omtrent bare to større aktører igjen, Elefun i Grimstad og Norwegian Modellers i Tønsberg, begge med nettbutikker.
Liten vits i å handle sånt fra utlandet med mindre det er noe du må ha som du ikke får tak i her hjemme.
Mange norske nettbutikker som er veldig bra. rcmester.no er bare en av de men verdt å kikke innom.
Norwegian modellers har gått litt ut på dato og har mest generelt innen fly.
Joda, men spørs hva man driver med, men mange har tatt kvelden en etter en de siste årene, spesielt de som drev med fly.
Nå er det bare isopor-drit å få tak i snart...
Bil er nok noe mer stabilt, selv om Smallsize la ned. Hobbyco på Strømmen og Sami RC på Tåsen lever fortsatt.
Tror nok giganten Elefun har danket ut flere av de andre som ikke importerer i store volum slik de gjør.

Virker også som om hobbyen (fly) har gått inn i en periode med lav aktivitet de siste 5-ish årene.
Usikker på årsak, men jeg kan tenke meg det er litt sammensatt, stramme regler og krav fra luftfartstilsynet, Pandemien, "dyrtid" etc.

Svar