Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Låst
Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Tommas »

Snakker vel her om opplyst enevelde.

Det stiller jo også litt krav til "despoten" :thumleft

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Epylypzon »

Det som har skjedd her i det siste har jeg ingen særlige meninger om, da jeg knapt har fått med meg hva som har skjedd.

Når det gjelder om det er behov for ett slikt forum? ja, uten tvil. Jeg er også en ivrig bruker på Facebook og er medlem i flere grupper der (MC grupper , hockeyklubb osv). Men som nevnt av andre før, det kun for å kjapt dele bilder, arrangere / melde seg på diverse arrangementer . For eksempel så er alle i hockey "klubben" jeg er med i medlem i en gruppe. Vi lager et arrangement pr trening / kamp. Da er det veldig lett å se hvem som kommer og ikke. Samt gi enkle beskjeder.

Til reisebrev, diskusjoner, spørsmål og alt det andre som finnes på underforumene her er ikke Facebook brukbart i det heletatt.
Der er MC siden genialt!!



Sendt fra min Z3 Compact
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av JohnnyTh »

With great power, come great responsibility sa Onkel Ben til Petter Parker. Det er viktig å tenke over.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av poulet_cavalier »

Fra et annet, og "litt" større forum: http://advrider.com/index.php?threads/a ... ve.314657/

Virker litt kjent eller hur.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av ole m. »

Da sier jeg takk for meg her inne også, i likhet med en del andre(Lordshaft, Elolz, DrGreve, flere?). Utslagsgivende for min del er utkastelsen av medlemmet «jhn». En stund her trodde jeg at administrasjonen hadde endret seg til det bedre, men jeg tok dessverre feil der.

Jhn våget seg på å skrive den fatale setningen «Lov å ha sine egne meninger? ... ja, man skulle jo tro det, men det finnes mange eks-medlemmer som kan avkrefte det.» i et svar til Toven. http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... &start=180" onclick="window.open(this.href);return false; Dette fikk han en reprimande for på PM, å skrive dette ble visst oppfattet som en provokasjon. Siden jhn valgte å legge ut deler av det han mottok på PM fra admin., brøt han da forumregel § 11, hvor det ikke er tillatt å gjengi hele eller deler av personlige meldinger (PM). For jhn ville det da være umulig å ta opp denne saken i forumet, siden han da må si noe om bakgrunnen, og da bryter han jo denne forumregelen.

Jeg har vært med her i mer enn fem år, og er jo også en av de som ble kastet ut tidligere, med begrunnelsen «…en samlet vurdering av medlemmets 302 poster på forumet, hvor en vesentlig del gikk på negative uttalelser mot andre medlemmer.», sitat moderator SuperMorten.

Jeg oppfordrer (igjen) hver enkelt til å lese gjennom mine poster, og se om du er enig i denne uttalelsen og avgjørelsen. Ja, jeg har vært uenig med administrasjonen her i noen saker, og det er nettopp det jeg tror er grunnen til at jeg ble kastet ut i sin tid, ikke at jeg «vesentlig har vært negativ mot andre medlemmer». Det samme tror jeg gjelder utkastelsen av jhn, man fant en mulighet til å bli kvitt en som stiller litt ubehagelige spørsmål… Her inne kvitter man seg med dem som mener noe annet enn ledelsen, de som sier ifra om det de ser på som urett.

Det har kommet flere forklaringer fra administrasjonen her, jeg blir rimelig provosert over enkelte av svarene fra moderator Bjerknez, som sier
Bjerknez skrev:Det skjer veldig mye i kulissene som ingen andre ser og det er jeg ganske sikker på at de fleste her inne er klar over.
Det hevdes også flere steder at administrasjonen mottar trusler fra brukerne. Hvor vanlig er dette, hvor mange ganger har dette skjedd? Denne forklaringen med at mye skjer i kulissene er med på å mistenkeliggjøre de som plutselig forsvinner herfra, man antyder ting om PM og trusler, og mye arbeid på bakrommet, og sauser dette inn i ulne forklaringer om hvorfor folk blir utestengt. De som blir utestengt får ingen mulighet til å forsvare seg mot dette.
Bjerknez skrev:Alle som blir kastet ut har fått en grunn via e-postadressen dem har oppgitt. Nå har ikke jeg rettigheter til å stenge ute brukere, men begrunnelse skal bli sendt til alle. Grunnen til at denne begrunnelsen evt. ikke kommer frem kan være at man ligger inne med feil epostadresse eller noe. Dette har jeg ikke oversikt over.
Det er blitt hevdet her tidligere at det er som du sier, men i praksis er det ikke slik. Jeg fikk aldri noen advarsel, på forhånd, ingen e-post med begrunnelse, det ble bare ikke mulig å logge inn her mer. Og jeg vet jeg ikke er den eneste som har opplevd dette. De som utestenges får ingen mulighet til å fremlegge sitt syn nærmere, og ingen mulighet til å forsvare seg. Når man behandler medlemmene her sånn, så er det vel ikke så rart at folk blir frustrert og forbanna? Det er vel årsaken til at det koker over litt på et par tråder med dette som tema på BAN innimellom.

Det er også litt merkelig at uenighetene her gjerne topper seg når ledelsen kommer med tilsvar. Svarene har en tendens til å eskalere konfliktene til nye høyder snarere enn å dempe. Ord fra medlemmene tolkes i verste mening, her gis det ikke noe slakk for at meningen kanskje ikke var ment så ille, og slett ikke gjort noe forsøk på å oppklare eller dempe konfliktene. Jeg mener administrasjonen her seriøst bør tenke over hvordan man behandler medlemmene, forsøk å gi folk litt mer slakk, så skal dere se at det går bedre, og at det blir færre konflikter enn før. Trenger man moderering, så gjør dette direkte i tråden, og gi en forklaring på hvorfor man modererer.

Jeg lurer på hvorfor man tilsynelatende er så livredd for folk som har et annet syn på ting her inne? Så redde er man, at man kaster ut kunnskapsrike og fargerike personligheter, som gjør at flere mister forumkompiser, og kjørevenner forsvinner.

Denne måten å drive forum på tiltaler meg ikke. Jeg hadde håpet og trodd at det hadde endret seg siden sist jeg var her, og at administrasjonen ville besinne seg i saken med jhn, etter å ha tenkt seg litt om. Det har dessverre ikke skjedd.

Jeg har ikke lyst til å støtte opp om et forum som drives på denne måten, en konsekvens for meg er at jeg da vil slutte å bidra her inntil det eventuelt skjer vesentlige endringer i driften.

Takk for oppmerksomheten, og takk for meg.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

Ok.
Da har du fått sagt det du ville si, går jeg ut fra.
Siden måten forumet drives på ikke tiltaler deg og du takker for deg både i starten og slutten av posten regner jeg med at dette er en ganske så klar melding til oss om å stenge kontoen din.

Takk til deg.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Reodor Felgen
Innlegg: 262
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Reodor Felgen »

Ikke det at jeg har vært noe aktiv her på forumet men etter min mening bør moderering være på et minimum og utkastelse siste utvei ved gjentatt trolling. Selv om intensjonen med moderering er god så tror jeg det over tid vil virke ødeleggende for et forum.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Olav K »

Nå skriver vel ikke Ole at han ber om at kontoen stenges!? :-k
Slik JEG leser innlegget, sier han takk for seg på lik linje med Lord'n, Elolz, Dr.Greve... er det flere?
Ja Flanker har vel også signalisert at han ikke vil bidra mer. Men disse har vel ikke bedt om å bli stengt ned? Forresten, Dr Greve var vel rimelig klar på at han ønsket det.

Men det må da være mulig å være uenig uten at man skal utestenges?
Ser ut som om også Ole sitt innlegg tolkes i verste mening, slik tradisjonen gjerne har vært. Jeg sitter iallefall med det inntrykket.

Jeg applauderer heller ikke måten det modereres på ( men jeg lar meg imponere stort over effektiviteten)
Men jeg rasler normalt ikke så høyt med sablene, trives bedre med å operere i det skjulte når forbannelsen tar meg.

Jeg håper virkelig Kjell tilfører noe positivt i "internforumet"
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

Alle brukere som har bedt om å få brukerkontoen stengt, eller har takket for seg på en måte som levner liten tvil om det samme, kan når som helst sende sende en mail til forum mailadressen med begrunnet forespørsel om å få kontoen gjenåpnet.
Det har skjedd før og kan gjerne skje igjen.
Hvert enkelt tilfelle vil bli vurdert for seg i forhold til tidligere forumaktivitet.

Mailadressen til forumet er å finne i høyre kolonne på portalsiden under "MCsiden.no kontaktinfo".

Når brukere med egne blogger her inne som signaliserer at de ikke lenger ønsker å bruke MCsiden.no, stenger vi ikke disse brukerkontoene før vi evt. får endelig beskjed om dette. Grunnen er at brukerne skal få ha tilgang til sine egne blogger så lenge de selv ønsker.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Jarle »

Jeg holder meg til spørsmålet i emnet: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Min mening er at JA det er det. Slik dette forumet er bygget opp (kunne sikkert vært gjort annerledes eller bedre) er det mulig å finne frem i gamle tråder, finne svar på spørsmål som er stilt tidligere, få reisetips om steder som har vært nevnt tidligere etc etc.

På Facebook f.eks. er de fleste grupper bare en laaang tråd hvor det er umulig å navigere. Alternativt må man lete etter grupper / sider konkret for det aktuelle temaet.

Å samle erfaring blir en kunnskaps database. MCsiden er en slik kunnskaps database. Hvordan den driftes overlater jeg til de som orker å ta på seg jobben og selv forøker jeg etter beste evne å respektere stedets regler. Normalt holder det med normal folkeskikk.

Håper derfor denne siden vil bestå, å at du eller andre fortsetter å drifte den. Hvis økonomi er en ting, kan muligens reklame være en løsning selv om man ikke egentlig ønsker det?
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

Jarle skrev:Hvis økonomi er en ting, kan muligens reklame være en løsning selv om man ikke egentlig ønsker det?
Dette er selvfølgelig alltids en mulighet og et alternativ som er under løpende vurdering.
Men enn så lenge ønsker vi å ikke være et reklamefinansiert forum.

Nevner samtidig at de logoene vi har i headingen ikke genererer inntekter til forumet. Disse er gjensidige vederslagsfrie utvekslinger av nettlinker/logoer med unntak av Broderi & Sydesign (MCsiden butikken), som leverer høykvalitetsvarer med MCsidens logo.
Absolutt verd en anbefaling :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Ashland »

Etter min mening synes jeg det absolutt er liv laget for Forumet! Facebook er bra til mye, men det ikke erstatte MCSiden på noen måte. Her har vi søkefunksjoner på tidligere tråder, ryddige tråder, selv om det sklir ut til tider, erfaringer og tips ang utstyr, turer osv

Selv om jeg ikke er den mest aktive her inne, har jeg fått møtt noen av folkene herfra og det er hyggelige folk alle sammen! For min del hadde det nok mest blitt soloturer om det ikke hadde vært for MCSiden, noe jeg tror også gjelder for endel andre.

Når det signaliseres fra personene som står bak og drifter forumet, på sikt vil legge det ned bl.a. pga økonomi, tid, negative tilbakemeldinger er det leit. Jeg vet ikke om det har vært noe tema - har ikke lest hele tråden. Men ville det da ikke være bedre å la andre ta over driften, når det er så mange som uttrykker de ville savne forumet om det forsvant??

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av E-strom »

Ja, det er absolutt "liv laga" for forum på internett

Ett forum er en database - den er organisert, har struktur, søkemuligheter - den har "levetid" :thumleft
Facebook er og blir en oppslagstavle hvor alle poster sitt og like etterpå forsvinner det under et annet oppslag... :-k
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

Mange positive tilbakemeldinger på at forum som MCsiden.no og andre basert på samme oppbygning, har livets rett, gjør at jeg absolutt motiveres til å fortsette med MCsiden.no.
Det er mer enn 11 år siden forumet så dagens lys. Kanskje det er liv laga i minst 10 år til?

Det at vi har mottatt donasjoner i det siste tar vi også som et tegn på at brukerne her inne setter pris på forumet :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av SuperMorten »

Har vært fraværende en god stund, men har lest hele tråden fra topp til bunn. Har etter hvert blitt ganske godt kjent med norske motorsyklister på nett, både her og andre steder, og mener at det såkalte samholdet mellom motorsyklister er bare piss. En motorsyklist er en individualist. Individualister som er alene lenge nok, blir sære. Altså, norske motorsyklister er sære. Bare se på diskusjonen om å ha barn bakpå, eller for den saks skyld, plugge dekk, eller olje fra Biltema. Det er ikke noen diskusjon, men bastante meninger som kastes frem og tilbake uten å være villig til å vike en tomme. Når man blir sagt i mot, og den ene har mer makt enn den andre, vil selvsagt den med mest makt (admin) bruke makten. Men den tapende part, er fortsatt motorsyklist, og kan ikke på noen måte akseptere at han har tapt fighten. Og sånn sett er dette en evigvarende runddans, uten vinnere eller tapere.

Det eneste som er helt sikkert, er at det er AJ sin side, og han gjør som han vil. De som tror at Internett er et demokrati bør ta seg en dram..


Sent from my iPad using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Låst