Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Låst
KawaKjetil

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av KawaKjetil »

SuperMorten skrev:De som tror at Internett er et demokrati bør ta seg en dram..
Hehe :thumleft en dram på en bar i Kina, Nord Korea... eller andre demokratiske paradis :lol

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

Bergen skrev:
SuperMorten skrev:De som tror at Internett er et demokrati bør ta seg en dram..
Hehe :thumleft en dram på en bar i Kina, Nord Korea... eller andre demokratiske paradis :lol
Har ikke vært noen av stedene... :-k
Men kanskje jeg bør ta en tur :scratch

:knegg



:-)å
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av gsx750_80 »

SuperMorten skrev:Har vært fraværende en god stund, men har lest hele tråden fra topp til bunn. Har etter hvert blitt ganske godt kjent med norske motorsyklister på nett, både her og andre steder, og mener at det såkalte samholdet mellom motorsyklister er bare piss. En motorsyklist er en individualist. Individualister som er alene lenge nok, blir sære. Altså, norske motorsyklister er sære. Bare se på diskusjonen om å ha barn bakpå, eller for den saks skyld, plugge dekk, eller olje fra Biltema. Det er ikke noen diskusjon, men bastante meninger som kastes frem og tilbake uten å være villig til å vike en tomme. Når man blir sagt i mot, og den ene har mer makt enn den andre, vil selvsagt den med mest makt (admin) bruke makten. Men den tapende part, er fortsatt motorsyklist, og kan ikke på noen måte akseptere at han har tapt fighten. Og sånn sett er dette en evigvarende runddans, uten vinnere eller tapere.

Det eneste som er helt sikkert, er at det er AJ sin side, og han gjør som han vil. De som tror at Internett er et demokrati bør ta seg en dram..


Sent from my iPad using Tapatalk
Mye sant i dette, tror jeg. Fikk meg til å dra på smilebåndet og. :-)
Tror jeg skal ta meg en dram uansett. :thumleft
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Jompa »

Blei litt forundret av det tidligere moderator Supermorten skreiv i sitt innlegg.

Samhold mellom motorsyklister på nett er kanskje bare piss som du skriver, men hva med dem som er medlem av klubber, drar på treff i lag, eller kjører på ferie i lag ?

Nå tror ikke jeg at samholdet mellom motorsyklister er hverken mere eller mindre enn samhold mellom andre folk som har felles interesser, f eks spillere på et fotballag, det er ikke såå unikt å kjøre mc.
Men å påstå at det ikke finnes samhold for at motorsyklister er individualister, er skivebom.
Hva slags individualister mener du i såfall ?
Hvis man gjør som meg, dra på gjennomsnittlig et mc-treff pr år ser man etpar hundre uniformerte mennesker hvorav flesteparten drikker øl.
Uniformene varierer en del, enten er man kledd som en biker, der noen passer bedre inn i uniformen enn andre, touringkjører i svart tekstildress med større og mindre innslag av gult og grønt.
Eller racingtypen i skinndress.

Nå er vel HD-folket de som har trukket "individualismen" lengst, godt hjulpet av markedsavdelingen i Milwaukee.
Straks man får på seg noe annet enn hverdagsantrekket, les "uniform" er man en individualist ??
Kanskje sett i forhold til naboene og resten av slekta, som uansett ser på deg som en særing.
Der har du rett Morten, motorsyklister er sære.

Det kan godt være at diskusjoner på nett er kun bastante meninger som kastes frem og tilbake uten at det fører til noe som helst.
Men det kan jo hende at noen trekker sine egne konklusjoner utifra det de leser.
Spør f eks tre rørleggere om hvordan de vil løse ett problem for deg, og du får tre svar, kan godt alle tre være riktig.
Om tre forskjellige mennesker har tre forskjellige erfaringer med Biltemaolje, gjør ikke det at minst to av svarene blir feil.
Selv synes jeg det er artig å delta i diskusjoner der jeg tror/syns jeg kan bidra med noe, og ja, jeg liker "krangletråder".

Da er det betenkelig at du ser ut til å støtte tanken på at den som har makta også sitter på retten til å ha rett, uansett.
Du tar feil når du nevner evigvarende runddans, for den varer bare til "makta" sier stopp og stenger danselokalet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av JohnnyTh »

AJ skrev:
Bergen skrev:
SuperMorten skrev:De som tror at Internett er et demokrati bør ta seg en dram..
Hehe :thumleft en dram på en bar i Kina, Nord Korea... eller andre demokratiske paradis :lol
Har ikke vært noen av stedene... :-k
Men kanskje jeg bør ta en tur :scratch

:knegg



:-)å
Bare så du vet det så er admin i Nord-Korea ikke veldig snill :-)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av SuperMorten »

Jompa skrev:Blei litt forundret av det tidligere moderator Supermorten skreiv i sitt innlegg.

Samhold mellom motorsyklister på nett er kanskje bare piss som du skriver, men hva med dem som er medlem av klubber, drar på treff i lag, eller kjører på ferie i lag ?

Nå tror ikke jeg at samholdet mellom motorsyklister er hverken mere eller mindre enn samhold mellom andre folk som har felles interesser, f eks spillere på et fotballag, det er ikke såå unikt å kjøre mc.
Men å påstå at det ikke finnes samhold for at motorsyklister er individualister, er skivebom.
Hva slags individualister mener du i såfall ?
Hvis man gjør som meg, dra på gjennomsnittlig et mc-treff pr år ser man etpar hundre uniformerte mennesker hvorav flesteparten drikker øl.
Uniformene varierer en del, enten er man kledd som en biker, der noen passer bedre inn i uniformen enn andre, touringkjører i svart tekstildress med større og mindre innslag av gult og grønt.
Eller racingtypen i skinndress.

Nå er vel HD-folket de som har trukket "individualismen" lengst, godt hjulpet av markedsavdelingen i Milwaukee.
Straks man får på seg noe annet enn hverdagsantrekket, les "uniform" er man en individualist ??
Kanskje sett i forhold til naboene og resten av slekta, som uansett ser på deg som en særing.
Der har du rett Morten, motorsyklister er sære.

Det kan godt være at diskusjoner på nett er kun bastante meninger som kastes frem og tilbake uten at det fører til noe som helst.
Men det kan jo hende at noen trekker sine egne konklusjoner utifra det de leser.
Spør f eks tre rørleggere om hvordan de vil løse ett problem for deg, og du får tre svar, kan godt alle tre være riktig.
Om tre forskjellige mennesker har tre forskjellige erfaringer med Biltemaolje, gjør ikke det at minst to av svarene blir feil.
Selv synes jeg det er artig å delta i diskusjoner der jeg tror/syns jeg kan bidra med noe, og ja, jeg liker "krangletråder".

Da er det betenkelig at du ser ut til å støtte tanken på at den som har makta også sitter på retten til å ha rett, uansett.
Du tar feil når du nevner evigvarende runddans, for den varer bare til "makta" sier stopp og stenger danselokalet.
Ingen har vel sloss og kriget mer i fredstid enn mc-klubber (HA/Bandidos osv). Ikke mye samhold på tvers av klubb. Poenget mitt var bare at det ikke er noe mer samhold blant MC-folk, enn blant f.eks frimerkesamlere. Selvsagt treffer man folk og får venner. Jeg har fått mange gode venner gjennom min mc-hobby. Men jeg har også blitt erfart at det finnes mc-folk jeg absolutt ikke har noe ønske om å treffe, eller bli kjent med. Med andre ord, så er mc-folk akkurat som alle andre folk.

Men jeg står på mitt når jeg sier at dette ikke er noe demokrati. Man kan like det eller ikke, men dette er AJ sin side, og vi er på besøk hos her. Mcsiden er ikke finansiert av NAV eller andre offentlige sosiale tjenester. Den er privat drevet, og AJ kan gjøre nøyaktig som han vil. Om han vil legge den ned, gi den bort eller kaste ut alle. Han gjør som han vil, og ikke noe vi kan gjøre med det. Sier ikke at jeg liker det, men konstaterer bare fakta, og må bare respektere det.

Og når danselokalet stenger, finner de ivrigste bare en ny fest :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

Kikket nettopp innom de tre andre MC-forumene jeg stikker innom fra tid til annen.
Siste innlegg på det som har vært det største hva gjelder antall registrerte medlemmer var for mer enn 16 timer siden. Og innlegget før det igjen var for 1 dag og 19 timer siden.
Ingen veldig stor aktivitet, kan man vel være enig om... :-k

På et av de minste er det litt mer bevegelse, men heller ikke her er det "kø i døra"...

Og på det nest største når det gjelder antall registrerte medlemmer er det akkurat nå 3 brukere - to BOT'er og meg som gjest...
Ingen trengsel der heller, altså...

Ikke så stor aktivitet her på MCsiden.no nå på lørdag formiddag, men langt mer enn på de andre forumene.

Uansett har trenden for disse forumene vært at aktiviten har vært nedadgående, mens aktiviteten på Facebook har økt.
Rett og slett en klar trend i tiden, som har pågått en god stund allerede og som jeg også har grunn til å tro skjer uavhengig av diskusjoner om drift av forumer. Noe spesielt MCsiden.no og Bike forumet har hatt sin del av.

Sår får man være enig eller uenig i min analyse.
Men dette er nå slik jeg ser utviklingen og må si jeg er spent på hvordan det vil se ut om et års tid.
Tror mye vil endre seg fort i dette 'flyktige' sosialmediesamfunnet og forummarkedet i tida framover.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
500DOHC
Innlegg: 76
Registrert: 27 nov 2011, 14:16
Motorsykkelen din: '77 Yamaha XS500 '78 Yamaha XS650

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av 500DOHC »

Var akkurat innom et par av mine for å se, det ene har 34000 medlemmer og der er ca 150 pålogget, 12 nye innlegg siste time.
Det andre har 24000 medlemmer og der er 170 pålogget.
[album]3317[/album]

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

500DOHC skrev:Var akkurat innom et par av mine for å se, det ene har 34000 medlemmer og der er ca 150 pålogget, 12 nye innlegg siste time.
Det andre har 24000 medlemmer og der er 170 pålogget.
Facebooksider eller forum basert på samme eller lignende programvare som her på MCsiden?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
500DOHC
Innlegg: 76
Registrert: 27 nov 2011, 14:16
Motorsykkelen din: '77 Yamaha XS500 '78 Yamaha XS650

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av 500DOHC »

AJ skrev:
500DOHC skrev:Var akkurat innom et par av mine for å se, det ene har 34000 medlemmer og der er ca 150 pålogget, 12 nye innlegg siste time.
Det andre har 24000 medlemmer og der er 170 pålogget.
Facebooksider eller forum basert på samme eller lignende programvare som her på MCsiden?
Forum, vBulletin og SMF.
[album]3317[/album]

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Jompa »

Ja, jeg har tru på at både uavhengige og sponsede/merkeforum har ei fremtid.
Forumene er såpass spesifikke, i motsetning til f.eks facebook at det går an å søke på det man er ute etter.
Ellers kan man jo også bare surfe rundt i temaene å finne ting av interresse.
Hvordan forumene kommer til å fungere rent teknisk i fremtiden har jeg ingen formening om.

Når det gjelder dette forumet, synes jeg at det har en fin mix av temaer og medlemmer, basert på mc-interresse.
Selv om det av og til blir mere "mix" enn mc.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

Jeg kan uten videre innrømme at jeg ble litt "inspirert" til å legge ut link til en aktuell tråd på MCsiden på hjemmesidebloggen til Snikkeren.
Innlegget med link til tråden på MCsiden var et lite pek og spøkefullt tilsvar, med blunkefjes for hva det er verd, til Snikkerens gjentatte poster med link til hjemmesidebloggen sin hver gang.
Det er det vi har reagert på. At han brukte MCsiden som en ren promoteringskanal for bloggen sin, som for øvrig også har en forumlignende modul, sist jeg sjekket.
Ikke at det spilte inn som en faktor. Det var flere poster på rad med gjentakelse av link som var grunnen.

Det skal også nevnes at jeg ikke fant noen regel mot å linke til andre sider i bloggen til Snikkeren. Dette ikke nevnt som noe forsvar for det jeg gjorde, som var og er uønsket nettoppførsel

Jeg har selv gått i baret når det gjelder dette og fått så ørene flagrer for de feiltrinnene opp gjennom årene. Selv om dette ligger godt tilbake i tid er det fortsatt noen som gjerne trekker det fram igjen.
Det får jeg bare leve med.
Sist det skjedde var at jeg fikk en, etter min oppfatning, ufin og uhøflig melding fra en administrator på en av de største MC-sidene på Facebook. I stedet for å gå inn i noen diskusjon om måten budskapet ble formidlet og regelhåndhevingen på den aktuelle Facebooksiden, svarte jeg kort med samme tone og slettet meg fra siden. Enkelt og greit. Hadde ingen behov for å "takke for meg" på åpen Facebookside. Jeg vurderte fortsatt medlemskap, men syntes siden ga meg så lite at sletting var helt uproblematisk.

Jeg har også gjort tabben med begå "forumharakiri". Og kommer aldri til å gjøre det igjen om jeg skulle være uenig i driften av et forum jeg er medlem av.
Og ja, jeg er medlem av flere, men kun et par norske (utenom MCsiden) og logger meg inn på det ene en sjelden gang.

Når det gjelder linking til andre andre forum, blogger og hjemmsider hadde MCsiden en annen tidligere moderator som også benyttet forumet til å promotorere egen blogg. Dette ble også gjort gjentatte ganger og ble stoppet da flere brukere reagerte og ba moderatorteamet ta affære.

Linking i poster har også vært tema i MC-forumet for flere år tilbake. Og er det, nær sagt selvfølgelig fortsatt, noe Supermons bekrefter i en tråd i MC-forumet. Lordshaft har også tidligere vært krystallklar på dette.
Bjerknez fikk en eller to poster moderert ved at linken til MCsiden ble fjernet.
Som han selv skrev i en post i MC-forumet den 6. okt. gjorde han dette for å tipse en bruker om et mer aktivt forum med større muligheter for respons. Ikke helt stuerent, som han uttrykte det, men det skjedde da det var svært liten aktivitet i MC-forumet i forhold til hva tilfellet var på MCsiden.
På den tiden kunne vi "utnyttet" situasjonen og spammet ned MC-forumet med linker til aktuelle tråder på MCsiden. Men det gjorde vi naturligvis ikke.

Vi registrerer selvfølgelig at mange reagerer tildels voldsomt på vår moderering. Jeg kommer ikke til å kommentere noe av det som skrevet, men vi merker oss selvfølgelig hva som uttrykkes og gjør våre tanker og refleksjoner.
Noe mer har jeg ikke tenkt å nevne om det.

Jeg legger denne posten i "Liv laga" tråden siden jeg mener den passer bedre der enn i tråden til Snikkeren.
For noen er diskusjonen sikkert ikke lagt død med dette, men det hadde vært trivelig om de som fortsatt vil bruke MCsiden kan gjøre det uten å bruke tid på noe som svært sjelden er et problem for de aller fleste brukerne på forumet.

Jeg håper mange fortsatt finner mange positive ting med MCsiden.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Snikkeren »

Sorry mac, men dette blir for dumt.

Ja, det ble flere poster på rad i bloggen min med link til siden min. Men alle linkene var MC-relatert. Jeg beskrev også hva det ble linket til hver gang, så kunne folk vurdere om det var noe de ville lese mer om eller ikke.

Hadde jeg skrevet direkte her på MCsiden, så er ikke det gitt at det hadde kommet noen kommentarer imellom innleggene. Jeg har flere plasser i bloggen min innlegg som ikke har fått respons, og det har mange andre i sin blogg også. Er det da spam?

Jeg reagerte ikke på at du la inn en link til en tråd på MCsiden som et svar til et spørsmål på siden min. Det jeg reagerte på var at du neste svar ga grei beskjed om at han måtte logge inn her for å få svar, og linket på nytt til samme tråden. Når jeg har fått kommentarer her i bloggen min, så har jeg ikke bedt folk om å stille spørsmålet inne på siden min, men svart der spørsmålet kom. Det er en vesentlig forskjell der.

Selv om innleggene i bloggen min linker til siden min, så er det like fullt innlegg som genererer trafikk her på MCsiden. Og også generere aktivitet. Jeg har fått flere spørsmål i bloggen min, som jeg også har besvart.

Og det var jo heller ikke som om jeg ikke deltok i de andre trådene på MCsiden, så at jeg bruker MCsiden som en rein reklamekanal for siden min faller på sin egen urimelighet.

Og den forumlignende modulen du snakker om på siden min. Seriøst? Det ligger 3 emner i den. Diskusjoner om artiklene på siden, Ønsker til siden, og tilbakemeldinger til siden. Kan det da kalles et forum?


Jeg har lagt ned mye tid her på MCsiden, både i form av innlegg, som moderator, og også ved å arrangere PreHøstTuren år etter år. Jeg har vært en av få som faktisk har tatt deg åpent i forsvar på andre forum. Ikke fordi jeg synes all kritikk derfra har vært feilberettiget, men fordi jeg har synes det har gått over grensen når du opplyste meg om at du følte det som mobbing. Og dette er takken for innsatsen.......

Nei, da takker jeg heller for meg, enn å fortsette å bidra til aktivitet på dette forumet.
PS. For de som lurer på hva som skjer med PreHøstTuren nå, så kan jeg berolige dere med at den kommer til å bestå, bare ikke her på MCsiden.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av kuleberg »

Ufattelig trist utvikling for oss brukere som ser stor nytte og verdi i forum på nettet. Selv bruker jeg mye forum av forskjellige typer og som oftest fungere di bra.
Jeg er redd en slik drift er sårbar, da folkene på forum skjelden har personlige relasjoner, og derav har kanskje lettere for å vende ryggen eller bruke unødvendig makt.
Trist, men det kan se ut som at makt og frykt river motorsykkelforumenes brukere fra hverandre.

Når det er sakt, så er det enkelt og greit, admin og moderator er, som det står, admin og moderator. Nettsider og forum er drevet av noen, som soleklart bestemmer hvordan ting skal være.
Det er også helt fritt valg om man ønsker å bruke tjenesten eller ikke.
Samtidig så medbringer det å være sjef og ledere et visst ansvar om man ønsker drift i fremtiden. Har ikke ledelsen evnen til å styre etter brukeres evne så vil det heller ikke være mange brukere å lede etter en stund.

At noen faller ut er vanskelig å unngå, spesielt med diskusjoner med tonefraværende skrift svart på hvit, og mange personer med forskjellige personligheter og meninger. Personer som trolig ikke hadde vært i samme omgangskrets om forumet var et nabolag.

Jeg ønsker alle brukere her (siden det er her inlegget skrives) en fin høst, og håper den noe dårlige stemmingen snur, slik at vi kan diskutere, le og dele erfaringer i lang tid fremover

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av mortenolb »

Hva med da Orion reklamerte hardt for den websiden han laget i forbindelse med scrambleren? Var ikke noe drama rundt det, og det er ingen spesiell forskjell på det eksempelet og snikkeren sitt nå. Personlig synes jeg det begynner å gå over kanten her nå, og det virker som ledelsen går ekstra hardt ut av ren vrede fordi de er irriterte over utviklingen den siste tiden. Effekten av det ser vi jo. Enda flere som takker for seg. For meg begynner det å se ut som selvsabotasje, enten det er bevisst eller ubevisst.

Låst