Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Låst
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av simpson »

Eller folk og diskutere med..... :scratch

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av L-NA »

Siden noen ser ut til at det regner emne om forumdrift som utdebatert, mens andre er dritt lei, så er det vel på tide å hive inn ett inlegg, om kansje ett litt annet syn på dette med forum på nett. :-)
Jeg kan kansje kalles noe sånt som en "litt uregelmessig bruker".

Grei underholdning når en er ferdig med å skjekke FB, lese nyheter, osv.
Passelig med useriøse tema, samt en og annen interesann sak om MC og tekniske saker. Fantastisk flotte tur referat, og mange flotte bilder. Generelt mye hyggelig lesing.

Og mye hyl og skrik for noen blir kastet ut...ja,ja. Kast meg ut, og jeg finner noe annet.
For å si det enkelt "det driter jeg i". Tar noen fra med Donald blad, så finner jeg meg ett nytt. Det er ett FORUM godt folk. Ikke har Dere mistet stemmeretten, og full pressefrihet fortsatt. Bildenne og tekstenne regner jeg med Dere har, eller Copy/Paste.

Ikke så enkelt nei..? Skjønner det :-)å :-)å
Rettigheter til redigering...? var det noen som sa...?
Har mann skrevet på det store nett, og lagt ut bilder i hytt å pine..ja,ja... Sorry.
La det nå vel være, om ett sykkel bilde langs en veikant har så forb...stor verdi...så hold det for deg selv! Og noen gråter litt for en kranglefant eller to har fått sparken, og sitter og ikke får være med mer....slutter i sympati....???

Jaggu sier jeg smør...synest så tydelig at både en og to fortsetter kranglingen her inne :-) Men da til stor glede og god underholdning for min del. Takk skal Dere fan meg ha :D :D

Ellers så kan man jo bare prøve med ett innlegg i en av landets større aviser, for så å angre på det du har sagt eller skrevet i etter tid...!!?!?
Jeg er redd Advokat reningen vil være stor får redigeringen er fullført...

Og så til denne kritikken ang forumsledelsen...Jeg har forsåvidt lite å ingenting jeg vil si om dette . Men...bortsett fra - at hadde det vert jeg som var ene og alene eier av dette Forumet, så hadde mange av Dere vert sparket ut for lenge siden, og Jeg hadde gitt F`n i hva Dere mente....men heldigvis for alle parter...jeg er bare en tilfeldig uregelmassig bruker som verken er hårsår, eller nærtagende. Og som Dere forstår, det hadde vel neppe vert noe Forum i hele tatt om jeg hadde makta....sån er det bare :roll

Og skriver noen en litt irriterende kommentar som jeg mener burde vert svart på... tja...kan jo kansje slenge litt dritt om det passer sån, men krever det at jeg event. må rette meg opp fra sofa kroken for å nå bort til tastaturet...ja da driter jeg som oftest i det....

Og har jeg noe på hjertet som jeg mener er viktig å få frem, Ja da bruker jeg andre fora en ett MC forum.
Vil bare til slutt takke AJ for at han gidder å drive med dette, sån at jeg kan stikke innom sån i ny og ne. Skrive litt om verdens beste sykkel som nå er bytett ut, eller bare lese om hva andre uvitende stakkere synest om den saken...sån som en og annen BMW eier... :knegg :knegg
Og skulle det skje at den muligheten ikke byr seg.....ja,ja det finnes da annen underholdning her på det store nett :-)å :-)å

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37840
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

L-NA skrev: Ellers så kan man jo bare prøve med ett innlegg i en av landets større aviser, for så å angre på det du har sagt eller skrevet i etter tid...!!?!?
Jeg er redd Advokat reningen vil være stor får redigeringen er fullført...
Jobber selv i avis som journalist og vurderte, men lot være å nevne nettopp dette i en annen opphetet tråd her inne hvor en bruker ble "rød i toppen" av at et par poster var låst for redigering. Samme brukeren var redd for at bilder og tekst kunne stå i fare for å bli misbrukt og at det "kunne tas fra ham". Men siden L-NA nevner det velger jeg likevel å skrive det jeg hadde tenkt i den andre tråden.
Selvfølgelig er det mulig at det vi skriver på nett kan bli "misbrukt" og "tatt fra oss"! Det er bare å klippe & lime, det. Noe alle vet. Uavhengig av om bilder og tekst er låst for redigering eller ikke. Unntaket er når websiden har lagt inn en ekstra funksjon som hindre klipp&lim, noe kun ytterst få nettsider har.
Hvem brukeren hadde som mistenkte for mulig misbruk og tyveri nevnte han ingenting om... En utenforstående og tilfeldig passerende? Eller har han noen konkrete mistenkte :scratch ? Spiller for så vidt ingen rolle.

Samme kan skje på hans eget forum, om innlegget er åpent for redigering eller ikke.
Med slik bekymring for eget materiale på nett, bør man være ytterst varsom med å publisere noe i det hele tatt.

Samme med å uttale seg til media. Har man en inngrodd mistillit til journalister og trykt media på papir og nett, så styr for enhver pris unna enhver situasjon hvor det du sier kan komme på trykk. For har det først gjort det så blir det stående som det er. Nytter ikke å komme sutrende senere at det du har sagt kan misbrukes eller "tas fra deg", uten at jeg er helt sikker på hva brukeren egentlig mener med det. Mener han at de som publiserer finner ut at de vil "gi" det han har skrevet til en annen person og påstå at det kommer fra denne personen i stedet :scratch :dontknow ..... :-)å ?

Det normale er at straks noe er publisert på papir eller på nett så er det publisert uten mulighet for redigering (på papir) og samme praksis følges på nett hvor det er redigeringsmuligheter. Slik fungerer det i media og det bør ikke overraske noen om det samme skjer på sosiale medier, som MCsiden og andre forum er en del av.
Dementier forekommer riktignok, men i svært liten grad, og langt utenfor det som er diskutert om redigering her på forumet.

Jeg er ingen stor bruker av Facebook og kjenner ikke til redigeringsmulighetene der, men det vil ikke forundre meg om postene brukerne skriver der inne ikke lar seg redigere etter en viss tid.
På et forum som MCsiden gir programvaren flere muligheter til å gi brukeren adgang til redigering, fra ikke å kunne redigere posten i det hele tatt etter at den er publisert, til en begrenset redigeringstid som f.eks. et kvarter, en halvtime osv. etter publisering.
Noen forum har satt en slik tidsbegrenset redigeringstid.
Egentlig ingen dum løsning, som kan bidra til at folk tenker seg om et par ganger før de legger ut det de skriver.

Her på MCsiden er noen innlegg låst for redigering nettopp for å vise for ettertiden at "bordet fanger". Greit å ha om det skulle komme påstander som lett kan tilbakevises ved nettopp å vise til et slikt låst innlegg.
På samme måte som en uttalelse publisert i media.

Liker man ikke at virkeligheten er slik så får man rett og slett trå varsomt eller fortsatt leve i sin egen oppkonstruerte verden. Finnes mange "bobler" man kan lulle seg inn i en rosa halvdøs, om det er det man ønsker.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av kjellv »

L-NA skrev:Siden noen ser ut til at det regner emne om forumdrift som utdebatert, mens andre er dritt lei, så er det vel på tide å hive inn ett inlegg, om kansje ett litt annet syn på dette med forum på nett. :-)
Jeg kan kansje kalles noe sånt som en "litt uregelmessig bruker".

Grei underholdning når en er ferdig med å skjekke FB, lese nyheter, osv.
Passelig med useriøse tema, samt en og annen interesann sak om MC og tekniske saker. Fantastisk flotte tur referat, og mange flotte bilder. Generelt mye hyggelig lesing.

Og mye hyl og skrik for noen blir kastet ut...ja,ja. Kast meg ut, og jeg finner noe annet.
For å si det enkelt "det driter jeg i". Tar noen fra med Donald blad, så finner jeg meg ett nytt. Det er ett FORUM godt folk. Ikke har Dere mistet stemmeretten, og full pressefrihet fortsatt. Bildenne og tekstenne regner jeg med Dere har, eller Copy/Paste.

Ikke så enkelt nei..? Skjønner det :-)å :-)å
Rettigheter til redigering...? var det noen som sa...?
Har mann skrevet på det store nett, og lagt ut bilder i hytt å pine..ja,ja... Sorry.
La det nå vel være, om ett sykkel bilde langs en veikant har så forb...stor verdi...så hold det for deg selv! Og noen gråter litt for en kranglefant eller to har fått sparken, og sitter og ikke får være med mer....slutter i sympati....???

Jaggu sier jeg smør...synest så tydelig at både en og to fortsetter kranglingen her inne :-) Men da til stor glede og god underholdning for min del. Takk skal Dere fan meg ha :D :D

Ellers så kan man jo bare prøve med ett innlegg i en av landets større aviser, for så å angre på det du har sagt eller skrevet i etter tid...!!?!?
Jeg er redd Advokat reningen vil være stor får redigeringen er fullført...

Og så til denne kritikken ang forumsledelsen...Jeg har forsåvidt lite å ingenting jeg vil si om dette . Men...bortsett fra - at hadde det vert jeg som var ene og alene eier av dette Forumet, så hadde mange av Dere vert sparket ut for lenge siden, og Jeg hadde gitt F`n i hva Dere mente....men heldigvis for alle parter...jeg er bare en tilfeldig uregelmassig bruker som verken er hårsår, eller nærtagende. Og som Dere forstår, det hadde vel neppe vert noe Forum i hele tatt om jeg hadde makta....sån er det bare :roll

Og skriver noen en litt irriterende kommentar som jeg mener burde vert svart på... tja...kan jo kansje slenge litt dritt om det passer sån, men krever det at jeg event. må rette meg opp fra sofa kroken for å nå bort til tastaturet...ja da driter jeg som oftest i det....

Og har jeg noe på hjertet som jeg mener er viktig å få frem, Ja da bruker jeg andre fora en ett MC forum.
Vil bare til slutt takke AJ for at han gidder å drive med dette, sån at jeg kan stikke innom sån i ny og ne. Skrive litt om verdens beste sykkel som nå er bytett ut, eller bare lese om hva andre uvitende stakkere synest om den saken...sån som en og annen BMW eier... :knegg :knegg
Og skulle det skje at den muligheten ikke byr seg.....ja,ja det finnes da annen underholdning her på det store nett :-)å :-)å
Stor takk til L-NA :thumleft
Her får du fram perspektiver som ikke har kommet fram tidligere i tråden. Og du verden så mye rett du har! Sammenligninger med ordet fritt-spalter i aviser og ting man legger på nett andre steder er helt korrekt. Angreknappen er ikke vanlig, det som er sendt er sendt.
Skriver man i kommentarfeltet til avisartikler får man bare stå for det som er skrevet, det er fullt søkbart mange steder man ikke har oversikt over i overskuelig framtid. Man kan ikke gå inn å endre i etterkant, og heller ikke be om at det blir slettet. Dette er det faktisk ikke mye å lage bråk om her inne, her står man i grunnen ganske fritt med hva man har lagt ut til sammenligning.
Godt at andre synspunkter kommer fram, det er sunt!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av LordShaft »

Siden AJ referer til meg, så får jeg prøve å svare litt. Jeg står for alt jeg har skrevet eller sagt. Her er det ikke snakk om å redigere eller prøve å fjerne poster rundt om. Men i min egen blogg, som jeg har brukt som en liten dagbok. Der vil jeg gjerne ha full makt til å dele eller slette det jeg vil. Er dette så rart å forstå?

Det er merkelig at dette skal latterliggjøres i ene enden, men å slette private bilder på en annen manns Dropbox er helt ålreit.

Hva med å gå litt i seg selv, ta til seg kritikken, gjerne justere litt på handlingsmønster. For det er merkelig at så utrolig mange, tilsynelatende oppegående mennesker reagerer på akkurat der samme.

Å sette seg selv i offerrollen er blitt kvalmende populært merker jeg.



Note4

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Olav K »

Det var tydeligvis en fredelig lørdagskveld, og noen tenkte:
"Hva kan jeg finne på for å fyre opp i medlemsmassen??? :-k :-k "

"JOOOO, jeg stenger av redigeringmulighetene til en av medlemmene og ser hva som skjer"

Så før jeg hisser meg opp... kan noen være litt snill med seg selv, og la meg endre litt på innleggene i bloggen min??
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Olav K »

Takk
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37840
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

Olav K skrev:
Så før jeg hisser meg opp... kan noen være litt snill med seg selv, og la meg endre litt på innleggene i bloggen min??
Hisser deg opp :eh
Oh... nå ble je skræmt, gitt! Også på selveste Halloween, da gitt.

For en sutrete gjeng noen av dere på det "hyggelige" forumet er :-)å .
Jeg syns rett og slett dere prøver for hardt og er ganske sikker på at dere biter dere selv i halen etter hvert.

Men, samma det.
To av turrapportene dine er låst opp igjen.
Jeg kan gjøre det enkelt for deg.
Bare gi oss beskjed så sletter vi hele bloggen din så slipper du å plages mer med det.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Olav K »

Nei, du skal ikke få den gleden :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Jompa »

Måtte kikke innom kantns kjøreblogg for å se om den enda er intakr, hadde nesten venta meg enda en blogg med bare punktumer og :vs

Jeg har allerede skrevet "hundre ganger" hva jeg synes om forumregler, moderering, utestenging mm, så denne gangen skal jeg la være å mene noe som helst annet enn at det er veldig synd,
uansett hvem sin skyld det er, at dette flotte forumet ser ut til å gå opp i liminga.....
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37840
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

Jompa skrev: uansett hvem sin skyld det er, at dette flotte forumet ser ut til å gå opp i liminga.....
Det var da voldsomt så "vinterdepressivt" dette var da... :eh .
Tru'kke MCsiden.no går opp i liminga fordi noen brukere blir sure og grinete og gjør det de kan for å tegne et bilde som er verre enn hva det faktisk er.
Og det tror jeg faktisk de fleste brukerne her inne har god vurderingsevne til å forstå.

Også må jeg jo nesten får lov til å si at jeg stusser litt når du stikker innom her kun for å komme med poster som dette, å fortelle om hva du mener om feil vi gjør her på MCsiden, moderatorer som ikke holder mål og at forumet, etter dine analyser åpenbart, går opp i liminga :scratch .
Hadde det i mitt tilfelle vært eneste grunnen til at jeg stakk innom et forum jeg er registrert bruker av så ville jeg rett og slett latt være og tenkt; hvorfor gidde å bry seg? La nå dette forumet seile sin egen sjø på skakkjørt kjøl...

"Livsfarlig" selvfølgelig å foreslå det, men hva med å bidra med noe mer konstruktivt?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Jompa »

Ta en titt helt til venstre på forumets forside, på brukertoppen, og tell etter hvor mange av dem som fremdeles er aktive.

Selvsagt har ikke bare de fleste, men alle brukerne her inne vurderingsevne.
Når de aller fleste velger å bare lese, og kanskje humre litt for seg selv over en tråd som dette, får det bli deres sak.
Svært mange treff i denne tråden de siste dagene tyder i alle fall på en viss interesse.

Men AJ, ærlig talt.
Du mener da ikke i fullt alvor at jeg bare stikker innom for å kritisere deg og moderatorene, og for å spre dommedagsprofetier som at
forumet går opp i liminga ?

Riktignok har jeg lagt min egen blogg i "vinterdvale", men akkurat som pinnsvinet våkner jeg av og til og rister piggene litt.

Det du foreslår er slett ikke livsfarlig, jeg har sagt før at det er her jeg føler meg mest "hjemme" av de tre forumene jeg er mer eller mindre aktiv på.
Jeg innbiller meg at de aller fleste av mine bidrag på forumet kan regnes på plussida, men om det er feil skal jeg "vurdere min stilling".
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av kjellv »

Jompa skrev:Ta en titt helt til venstre på forumets forside, på brukertoppen, og tell etter hvor mange av dem som fremdeles er aktive.

Selvsagt har ikke bare de fleste, men alle brukerne her inne vurderingsevne.
Når de aller fleste velger å bare lese, og kanskje humre litt for seg selv over en tråd som dette, får det bli deres sak.
Svært mange treff i denne tråden de siste dagene tyder i alle fall på en viss interesse.

Men AJ, ærlig talt.
Du mener da ikke i fullt alvor at jeg bare stikker innom for å kritisere deg og moderatorene, og for å spre dommedagsprofetier som at
forumet går opp i liminga ?

Riktignok har jeg lagt min egen blogg i "vinterdvale", men akkurat som pinnsvinet våkner jeg av og til og rister piggene litt.

Det du foreslår er slett ikke livsfarlig, jeg har sagt før at det er her jeg føler meg mest "hjemme" av de tre forumene jeg er mer eller mindre aktiv på.
Jeg innbiller meg at de aller fleste av mine bidrag på forumet kan regnes på plussida, men om det er feil skal jeg "vurdere min stilling".
De aller fleste av dine innlegg, i hvert fall de jeg har lest siden jeg dukket opp i forumet for 3,5 år siden er både positive og interessante. Jeg ble lettet og glad da du kom tilbake hit igjen for noen uker siden etter et kort fravær Jompa!

Noen ganger kan nok vi søringer ha problemer med å fange opp humoren til Finnmarkinger. Dere er direkte, bruker gjerne sterke ord og uttrykk, men har ofte en veldig lun og fin humor mellom linjene som vi lett misforstår eller ikke får med oss.
Det skal ikke forundre meg om noen slike har blitt misforstått og feiltolket i dine innlegg :-k

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av tagesk »

AJ skrev: På et forum som MCsiden gir programvaren flere muligheter til å gi brukeren adgang til redigering, fra ikke å kunne redigere posten i det hele tatt etter at den er publisert, til en begrenset redigeringstid som f.eks. et kvarter, en halvtime osv. etter publisering.
Noen forum har satt en slik tidsbegrenset redigeringstid.
Egentlig ingen dum løsning, som kan bidra til at folk tenker seg om et par ganger før de legger ut det de skriver.
Det tror jeg er feil strategi (ganske uavhengig av hva målet måtte være).

På UKGsr har de det slik. Man lager et innlegg, leser korrektur efter å ha snakket i telefonen, og rekker ikke 15-minutterfristen for å kunne rette på saken.
Til å bli gal av!

På ADVrider kan man endre på innleggene, men ikke tittelen (på første) som jo "identifiserer" tråden. Argumentet er at du skal vite hva tråden handler om. Du skal ikke "lures" til å tro at tråden er en annen enn den er ved at den har skiftet navn. Min mangeårige tråd heter Riding in Tuscany, men jeg kan ikke legge til "ny sykkel side 76".
Fungerer fint.

Jeg liker ikke å lese et innlegg, for så i neste innlegg se at "det og det er feil". Men jeg så ikke noe feil. Det er fordi innlegget efter det igjen er "nå er det rettet". Men jeg liker absolutt selv å kunne rette feil som jeg legger merke til; særlig linker som ikke fungerer og slikt.
JEG, i motsetning til alle andre, er selvfølgelig til å stole på, og vil aldri bruke en slik mulighet til historieforfalskning.

Jeg liker absolutt ikke at noen (har mulighet til å) slette innleggene sine i eftertid. Linker til innlegg jeg vil ta vare på, men som slutter å fiungere fordi skribenten har begynt å krkangle med eieren av forumet. Så å slette innlegg ukevis (eller årevis) efter at de er skrevet, det er jeg ikke tilhenger av. Det gjøres kanskje for å "straffe" forumeieren (eller en moderator) men det straffer i like stor grad alle de andre deltagerne.
Og jeg har ikke gjort noe galt, og jeg vil at forumet skal hindre andre å straffe meg!

Så, alt i alt, foreslår jeg at innlegg kan redigere i, la oss si, to døgn. Derefter blir det låst. Naturligvis: dette må være lett å forstå, og være synlig med store bokstaver ett elelr annet sted.

Jompa, om du fremdeles henger omkring her: Ikke heng omkring i denne tråden. Start heller en ny og forklar meg hvorfor i all verden man skal drive på å flikke på en gammel sykkel når nye sykler har bedre teknologi, går bedre, bedre bremser, bedre på alle måter. Hva er det med gamle sykler?

Oh well - lørdag morgen leggger jeg ut på en 2.500 km mc-tur sørover i Europa. Lover å rapportere!

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Jompa »

kjellv.

Takk for svar, og takk for svaret, hvis du skjønner hva jeg mener.
Dette med humor virker begge veier.
Jeg har f eks veldig vanskelig for å forstå sørlendingers humor, har en del kjente i Kristiansand og Mandal.
Det er ikke sånn at jeg ikke skjønner humoren, men syns ikke de samme tingene er morsomme.
Det er en liten nyanse mellom å forstå humor og å dele humor :scratch

Tagesk.
Tar deg på ordet, må bare tenke ut et brukbart første inlegg i tråden.
En god tråd må nødvendigvis vekke interesse og engagement hos flere enn trådstarter om den skal bli god og få et langt liv.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Låst