Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Låst
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av RuneMC »

At noen går inn for å slette alle sine innlegg er et separat problem og mer komplekst.
Låsing av innlegg vil isolert sett "beskytte" mot dette, men reiser en rekke andre dilemma.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av LordShaft »

Jeg syns også dette med å slette blogger er en uting, å da med tanke på de brukerne som kan ha glede av å lese innholdet.

Men pga direkte ukloke og likegyldige holdninger fra ledelsen, måtte jeg gjøre noe (mener jeg) de fleste som leser her inne vet hvor de skal gå for å finne igjen de samme turene. Det er ikke optimalt, å det er ikke ønskelig oppførsel fra min side, men jeg akter ikke å bidra til at dette forumet får mere lesere eller brukere.

Når en blir latterliggjort i ene øyeblikket, å de er likegyldig til om du er her eller ikke, samt at postene dine har liten eller ingen verdi. Ja da blir folk rasende.
Jeg har lagt igjen uendelig mange timer med dugnad til felles glede for alle her inne. Noen mer enn andre. Når du da får de holdningene som en jernhånd over deg, ja da føler jeg at det må handles.
I desperasjon velger også ledelsen å forhindre at turene slettes med å låse innleggene. Forståelig nok, men ikke like forståelig er uttalelsene fra ledelsen i ettertid.

Jeg syns det er leit at de som faktisk blir skadelidende er de som har størst glede av de tur rapportene. Men sånn ble det gjort denne gangen.

Note4

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6964
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Jompa »

OBS, dette er IKKE svar på innlegget fra Lordshaft.
Jeg blander meg ikke inn i private kriger, som oftest ikke i hvert fall.

Denne tråden har jeg både lest fra første post, og deltatt i selv, og etter hvert har jeg skjønt at det kanskje er på tide at
noen svelger noen kameler.

Her er en kamel til deg AJ.
Den har puklene fulle av gamle forumkrangler, utkastede medlemmer, utmeldelser, mistenksomhet og annet gush.
Det er best å svelge den hel, for du vet ikke hva som kan tyte ut hvis du deler den i biter.
Når og hvis kamelen blir svelgt, synes jeg du kan invitere alle gamle medlemmer tilbake til mcsiden.
Jada, jeg vet at det er mye å be om....

Her er din kamel.
kamel.jpg

Og så er det flere andre som også burde svelgt en kamel.
Olav K greide det, jeg har svelgt et par, og andre har nok også gjort det.
Her er en hel flokk, nok til alle vil jeg tro.
Disse må også svelges hele av samme årsak som AJs. Man vet aldri hva som kan komme ut hvis de skjæres i biter....
kameler.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Bjerknez »

Faktisk så er jeg helt enig med deg jompa. Slike konflikter vi har hatt her i det siste krever at mange svelger noen kameler, inkludert så klart AJ og oss andre moderatorer. Kan godt være at jeg har ufrivillig bidratt til mer støy her inne til tider, noe som ikke var intensjonen, men man blir sliten av å hele tiden måtte forsvare seg, uavhengig av hvem som startet fighten. Nå er det vel heller ikke meg dette har gått hardest utover, men jeg synes kanskje vi alle bør begrave stridsøksen for denne gang.

Vi har alle forskjellige personligheter. OlavK nevnte det med å bli missforstått. AJ har muligens en atferd som er ganske direkte til tider, men helt ærlig så liker jeg en slik væremåte. Det kommer nok kanskje av at jeg har møtt han noen ganger og vet at han er en trivelig fyr. Da blir det lettere og svelge dette. Jeg vet også at OlavK er en kjernekar. Jeg har også et godt inntrykk av LordShaft, selv om jeg aldri har møtt han. Han er nok minst like direkte som AJ og dette kan i seg selv skape konflikter til tider tror jeg, uten at jeg skal fordele noen skyld. Det er bare sånn det er.

Så hvis noen har følt seg snytt/støtt/plaget/mobbet av mine innlegg så beklager jeg virkelig det. PEACE! :vs

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Monstr »

Som en relativt ny og upartisk bruker får jeg vel komme med noen små ord.

Jeg har selv moderert på en av de største norske bilforumene i en årekke, uten å ha vært i nærheten av sånne diskusjoner som har vært her inne de siste månedene.

Jeg tror ikke jeg kommer til å fortsette å poste noe her inne dersom det blir sånn at jeg ikke kan redigere mine egne innlegg. Grunnen til det er fordi jeg synes det blir en for stor inngripen i folks rettigheter her inne.

Jeg mener selv at det jeg poster her inne, skal jeg få rå over selv, da det er mitt eget verk. Akkurat sånn det fungerer på andre forum. Jeg forventer SELVFØLGELIG også at dersom jeg en dag vil ha slettet min brukerkonto, så holder det å sende en melding til en administrator, og brukerkontoen samt innlegg slettes med det samme. Vi er da alle voksne mennesker her inne, og jeg synes det blir feil dersom forumledelsen skal nekte å slette en brukerkonto med det argument at brukeren kanskje vil angre, og komme tilbake. Det er sånne ting man sier til små barn, som ikke evner å se konsekvensene av egne handlinger, noe vi alle klarer fint på egenhånd her inne.

Dog har jeg ikke noe å utsette på hvordan ting har blitt gjort her inne i forhold til meg selv. Eneste jeg har hatt med AJ å gjøre siden jeg registrerte meg her var å bytte brukernavn, noe som gikk relativt smertefritt til tross for at mitt første forslag ble avvist. Shit happens, og det noe man må tåle.

Bjerknez har jeg møtt ved et par anledninger på Tyrigrava, og har ikke noe å utsette på han heller, og det var en trivelig kar som var glad i vafler! :thumleft

Kjellv har jeg aldri møtt, men har det inntrykket gjennom hans innlegg at dette er en SVÆRT saklig, reflektert og trivelig person. Du tilfører dette forumet MYE bra.

Hva andre sitter på av erfaringer og synspunkter er det ikke min oppgave å mene noe om, så det lar jeg pent være. (viktig å kjenne sine begrensninger) ;)

Den eneste trenden jeg synes er negativ, er det at nå som mange av de ivrigste bidragsyterne her inne forsvinner over til andre forum, så melder flere om låsing av redigeringsmuligheter sånn at de ikke kan få fjernet det de har skrevet her inne i egne blogger. Det synes jeg er ytterst uheldig, og får dette forumet til å fremstå ganske diktaturisk uttad. Uheldig for oss, uheldig for AJ og uheldig for MCsiden.

Med dette innlegget er jeg ikke ute etter å ta noen som helst over hodet. Jeg har altfor lite fartstid her inne til å skulle mene en hel haug om hvordan folk her inne er. Dog tenker jeg at som så ferskt medlem som jeg selv er, så kan det kanskje være greit å få inn noen innlegg med litt "ferskt blod", som ikke er skrevet av noen med lang fartstid og flere tusen innlegg bak seg.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av gsx750_80 »

RuneMC skrev:At noen går inn for å slette alle sine innlegg er et separat problem og mer komplekst.
Låsing av innlegg vil isolert sett "beskytte" mot dette, men reiser en rekke andre dilemma.
De fleste saker har vel flere sider, men jeg er likevel skeptisk til at det skal la seg gjøre å endre egne innlegg særlig mange timer etter at de er skrevet. En diskusjon feks, ville kunne
manipuleres på uhederlig vis, dersom folk kunne gå inn og endre (/"tilpasse") enkelte argumenter på et senere tidspunkt. (Skulle det være helt spesielle årsaker til å fjerne innlegg
bør det likevel kunne gjøres, feks ved direkte sjikane eller ærekrenkelser, evt at avsender
var åpenbart psykisk syk i gjerningsøyeblikket.)
En tidsluke på noen timer synes jeg kan være ok, slik at man rekker rette opp i enkelte irriterende skrivefeil feks.
Sist redigert av gsx750_80 den 02 nov 2015, 21:35, redigert 1 gang totalt.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av HeHy »

+1 er på helt samme ståsted og hvis ikke jeg har muligheter til å rå over det jeg eventuelt poster, vil jeg nok heller desverre ikke poste. Mer enn dette vil jeg ikke mene om ting.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av hakhap »

Editering eller ikke editering er ett spørsmål det.

Personlig har jeg ikke vært medlem av forum hvor trådene lukkes for editering og synes det er bristende tillit og respekt til medlemene hvis det skall bli sånn.
Hvis en frykter endring og manipulering av diskusjoner så tenker jeg en har litt andre problem en å lukke trådene for endring.
Det er litt sånn frihet under ansvar for å ikke manipulere ala facebook grupper som bytter etter medlemene kommet inn.

Just my 2 cents.

Kan ikke huske hvis jeg trengt å gå tilbake å endre noen av mine poster noe sted, men jeg ønsker ikke å være foruten den muligheten.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av gsx750_80 »

hakhap skrev:Editering eller ikke editering er ett spørsmål det.

...
Hvis en frykter endring og manipulering av diskusjoner så tenker jeg en har litt andre problem en å lukke trådene for endring.
...
Du er lite konkret, men tenker altså at noen av oss som er skeptiske til editering har "litt andre problem".
Kan du lufte dine tanker litt omkring dette, for å opplyse oss som muligens mangler selvinnsikt i våre problemer?

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av gsx750_80 »

hakhap skrev:Editering eller ikke editering er ett spørsmål det.

Personlig har jeg ikke vært medlem av forum hvor trådene lukkes for editering og synes det er bristende tillit og respekt til medlemene hvis det skall bli sånn.
Hvis en frykter endring og manipulering av diskusjoner så tenker jeg en har litt andre problem en å lukke trådene for endring.
Det er litt sånn frihet under ansvar for å ikke manipulere ala facebook grupper som bytter etter medlemene kommet inn.

Just my 2 cents.

Kan ikke huske hvis jeg trengt å gå tilbake å endre noen av mine poster noe sted, men jeg ønsker ikke å være foruten den muligheten.
Heldig du, som tydeligvis skyter "innertier" hver gang du ytrer deg.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av hakhap »

gsx750_80 skrev:
hakhap skrev:Editering eller ikke editering er ett spørsmål det.

...
Hvis en frykter endring og manipulering av diskusjoner så tenker jeg en har litt andre problem en å lukke trådene for endring.
...
Du er lite konkret, men tenker altså at noen av oss som er skeptiske til editering har "litt andre problem".
Kan du lufte dine tanker litt omkring dette, for å opplyse oss som muligens mangler selvinnsikt i våre problemer?

Sikter på forum som ting ikke medlemmene, men tolke det som du ønsker.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av hakhap »

gsx750_80 skrev:
hakhap skrev:Editering eller ikke editering er ett spørsmål det.

Personlig har jeg ikke vært medlem av forum hvor trådene lukkes for editering og synes det er bristende tillit og respekt til medlemene hvis det skall bli sånn.
Hvis en frykter endring og manipulering av diskusjoner så tenker jeg en har litt andre problem en å lukke trådene for endring.
Det er litt sånn frihet under ansvar for å ikke manipulere ala facebook grupper som bytter etter medlemene kommet inn.

Just my 2 cents.

Kan ikke huske hvis jeg trengt å gå tilbake å endre noen av mine poster noe sted, men jeg ønsker ikke å være foruten den muligheten.
Heldig du, som tydeligvis skyter "innertier" hver gang du ytrer deg.
Ja heldig eller bare ikke kan huske, hvilket det er vet jeg ikke og det er derfor jeg skrev sånn, men ettersom jeg ikke er norsk kanskje det jeg skrev var litt frekt?
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av gsx750_80 »

hakhap skrev:
gsx750_80 skrev:
hakhap skrev:Editering eller ikke editering er ett spørsmål det.

Personlig har jeg ikke vært medlem av forum hvor trådene lukkes for editering og synes det er bristende tillit og respekt til medlemene hvis det skall bli sånn.
Hvis en frykter endring og manipulering av diskusjoner så tenker jeg en har litt andre problem en å lukke trådene for endring.
Det er litt sånn frihet under ansvar for å ikke manipulere ala facebook grupper som bytter etter medlemene kommet inn.

Just my 2 cents.

Kan ikke huske hvis jeg trengt å gå tilbake å endre noen av mine poster noe sted, men jeg ønsker ikke å være foruten den muligheten.
Heldig du, som tydeligvis skyter "innertier" hver gang du ytrer deg.
Ja heldig eller bare ikke kan huske, hvilket det er vet jeg ikke og det er derfor jeg skrev sånn, men ettersom jeg ikke er norsk kanskje det jeg skrev var litt frekt?
Hei, det du skrev var godt innenfor det akseptable, etter min mening. Den andre postingen min var muligens ikke noe bedre, i så måte (om man tenker på frekke svar).. Forhåpentligvis går det opp i opp..
No hard feelings.. Ha en god dag.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av JRO »

Bjerknez skrev:Faktisk så er jeg helt enig med deg jompa. Slike konflikter vi har hatt her i det siste krever at mange svelger noen kameler, inkludert så klart AJ og oss andre moderatorer. Kan godt være at jeg har ufrivillig bidratt til mer støy her inne til tider, noe som ikke var intensjonen, men man blir sliten av å hele tiden måtte forsvare seg, uavhengig av hvem som startet fighten. Nå er det vel heller ikke meg dette har gått hardest utover, men jeg synes kanskje vi alle bør begrave stridsøksen for denne gang.

Vi har alle forskjellige personligheter. OlavK nevnte det med å bli missforstått. AJ har muligens en atferd som er ganske direkte til tider, men helt ærlig så liker jeg en slik væremåte. Det kommer nok kanskje av at jeg har møtt han noen ganger og vet at han er en trivelig fyr. Da blir det lettere og svelge dette. Jeg vet også at OlavK er en kjernekar. Jeg har også et godt inntrykk av LordShaft, selv om jeg aldri har møtt han. Han er nok minst like direkte som AJ og dette kan i seg selv skape konflikter til tider tror jeg, uten at jeg skal fordele noen skyld. Det er bare sånn det er.

Så hvis noen har følt seg snytt/støtt/plaget/mobbet av mine innlegg så beklager jeg virkelig det. PEACE! :vs
Legger merke til at det er kun Bjerkis som forsøker å svelge kameler, ingen andre hverken administrator eller andre brukere. Kanskje venter mange på hva AJ svarer i denne tråden før de tilbereder kamelen for svelging.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av simpson »

JRO skrev:
Bjerknez skrev:Faktisk så er jeg helt enig med deg jompa. Slike konflikter vi har hatt her i det siste krever at mange svelger noen kameler, inkludert så klart AJ og oss andre moderatorer. Kan godt være at jeg har ufrivillig bidratt til mer støy her inne til tider, noe som ikke var intensjonen, men man blir sliten av å hele tiden måtte forsvare seg, uavhengig av hvem som startet fighten. Nå er det vel heller ikke meg dette har gått hardest utover, men jeg synes kanskje vi alle bør begrave stridsøksen for denne gang.

Vi har alle forskjellige personligheter. OlavK nevnte det med å bli missforstått. AJ har muligens en atferd som er ganske direkte til tider, men helt ærlig så liker jeg en slik væremåte. Det kommer nok kanskje av at jeg har møtt han noen ganger og vet at han er en trivelig fyr. Da blir det lettere og svelge dette. Jeg vet også at OlavK er en kjernekar. Jeg har også et godt inntrykk av LordShaft, selv om jeg aldri har møtt han. Han er nok minst like direkte som AJ og dette kan i seg selv skape konflikter til tider tror jeg, uten at jeg skal fordele noen skyld. Det er bare sånn det er.

Så hvis noen har følt seg snytt/støtt/plaget/mobbet av mine innlegg så beklager jeg virkelig det. PEACE! :vs
Legger merke til at det er kun Bjerkis som forsøker å svelge kameler, ingen andre hverken administrator eller andre brukere. Kanskje venter mange på hva AJ svarer i denne tråden før de tilbereder kamelen for svelging.
Ække alle som liker hår i munnen... :knegg

Låst