Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Audi Mannen »

Den veien vi går i Norge nå på tv fronten så er han vel snart inne på Farmen, Nytt på nytt, Robinson ekspedisjonen, Paradise Hotell og til slutt på Luksusfellen. Han er vel kvalifisert for alle skulle jeg tro... og Ola Normann sluker det rått. Skammelig synes jeg, det er vel fortsatt store summer som fortsatt ikke er funnet og 1 offentlig tjenestemann ble skutt og drept som følge av planene til denne mannen, for ikke å snakke om alle de som helt sikkert fikk en fryktelig opplevelse inne i tellesentralen når de tømte flere magasiner i vinduet. Jeg skal ikke støtte Tv2 på denne sendingen.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Bjerknez »

Audi Mannen skrev: 17 jan 2022, 10:30 Den veien vi går i Norge nå på tv fronten så er han vel snart inne på Farmen, Nytt på nytt, Robinson ekspedisjonen, Paradise Hotell og til slutt på Luksusfellen. Han er vel kvalifisert for alle skulle jeg tro... og Ola Normann sluker det rått. Skammelig synes jeg, det er vel fortsatt store summer som fortsatt ikke er funnet og 1 offentlig tjenestemann ble skutt og drept som følge av planene til denne mannen, for ikke å snakke om alle de som helt sikkert fikk en fryktelig opplevelse inne i tellesentralen når de tømte flere magasiner i vinduet. Jeg skal ikke støtte Tv2 på denne sendingen.
Sikkert veldig trivelig for familien til politimannen og se det trynet på TV....

Klarer dem ikke finne noen andre enn Toska til å kommentere sjakk? Er det virkelig så folketomt?

Jeg er for at folk skal få en ny sjanse, men det finnes jo en mellomting mener jeg. Toska i seg selv er helt sikkert en trivelig fyr som slett ikke bør være voldelig. Men TV2 burde definitivt tenkt seg om to ganger før dem ansetter denne fyren. Jeg tenker da på etterlatte som blir påminnet av Toska hver dag.

Som nevnt. Brått dukker han opp på Farmen og det som værre er også. Med Viggo Kristiansen som programleder. Var vel ikke lenge siden Viggo slapp ut heller. Han ER jo faktisk i følge papirene helt uten skyld. Uten at jeg skal si at jeg har fulgt med veldig i den saken.

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 494
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av MGR1 »

Ifølge sosionomer er det overgriperen som er det egentlige offeret...

kaLARSnikov
Innlegg: 172
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '04 DL650 V-Strom
Sted: Østfold

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av kaLARSnikov »

Tilsynelatende greit for de etterlatte i alle fall.
Jeg har snakket med familien. Ingen hadde noen innsigelser på om dere bruker Toska. Alt som kan bidra til at han eller de andre domfelte kan bidra til samfunnet, er positivt, sier Kjetil Klungland, den avdøde politimannens sønn.
https://www.tv2.no/a/14460611/

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av AJ »

kaLARSnikov skrev: 17 jan 2022, 14:01 Tilsynelatende greit for de etterlatte i alle fall.
Jeg har snakket med familien. Ingen hadde noen innsigelser på om dere bruker Toska. Alt som kan bidra til at han eller de andre domfelte kan bidra til samfunnet, er positivt, sier Kjetil Klungland, den avdøde politimannens sønn.
https://www.tv2.no/a/14460611/
Men det er også flere ofre i denne saken. Mange ansatte som opplevde dette høyst brutale ranet. Jeg mener å ha lest for ikke altfor lenge siden at flere av disse er blitt uføretrygdede etter langvarig posttraumatisk stresssyndrom...

Veldig bra å få ferdigsonede tilbakeført samfunnet og selvfølgelig aller helst i jobb.
Men med en så brutal hendelse med en så profilert straffedømt så burde man kunne greie å la være å gi vedkommende plass i TV-ruta, rett i ansiktet på de som fortsatt sliter etter ranet.
Toska er sikkert god på sjakk og kunne antakelig gjort en like god jobb i kulissene hos TV2, som sjakkekspert.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

BjørnSover
Innlegg: 385
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av BjørnSover »

Enig i at domfelte bør kunne bidra i samfunnet, men her brukes et brutalt brekk med påfølgende ‘kjendisstatus’ for å komme inn i kjendisvarmen. Ansett ham bak kamera, i kantinen, bak miksepulten eller andre jobber hvor han ikke tjener på kjendisstatusen. Det er ikke særlig forebyggende om tunge kriminelle soner, er fri for alt ansvar og rir inn i solnedgangen etter kjendisrunden som Bjerkenez beskriver

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av kjellv »

BjørnSover skrev: 17 jan 2022, 21:41 Enig i at domfelte bør kunne bidra i samfunnet, men her brukes et brutalt brekk med påfølgende ‘kjendisstatus’ for å komme inn i kjendisvarmen. Ansett ham bak kamera, i kantinen, bak miksepulten eller andre jobber hvor han ikke tjener på kjendisstatusen. Det er ikke særlig forebyggende om tunge kriminelle soner, er fri for alt ansvar og rir inn i solnedgangen etter kjendisrunden som Bjerkenez beskriver
TV2 vet så inderlig godt at dette vil skape rabalder, og at rabalder er penger. De gir Toska en talerstol, og betaler ham for å bruke den. Dette er så feil som det kan få blitt synes jeg. Her i huset blir TV2 boikottet et par uker framover. Ikke det at jeg tror det hjelper, men jeg slipper i alle fall å se ham.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: 17 jan 2022, 21:45 Dette er så feil som det kan få blitt synes jeg.
Veldig enig i dette.
Helt greit, slik jeg ser det, om TV2 hadde laget et eget program om Toska med fokus på hans "bravader", livet på frifot før pågripelse, rettsak, dom, soning og tilbakeføring til samfunnet med et kritisk journalastisk blikk.
Men å bruke ham som en "ekspert" i beste sendetid i TV-ruta... ? :[-( :[-X !

Her har dere plumpa skikkelig, TV2 :gk !!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Relax »

kjellv skrev: 17 jan 2022, 21:45
KJELLV:

TV2 vet så inderlig godt at dette vil skape rabalder, og at rabalder er penger. De gir Toska en talerstol, og betaler ham for å bruke den. Dette er så feil som det kan få blitt synes jeg. Her i huset blir TV2 boikottet et par uker framover. Ikke det at jeg tror det hjelper, men jeg slipper i alle fall å se ham.
[/quote]



Money money, money .....
Hvor mange sponsorer av TV2 vil ha seg frabedt å bli vist i reklame før og etter showet med han!?
🤔
"Do the right thing"

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av kjellv »

Relax skrev:
kjellv skrev: 17 jan 2022, 21:45
KJELLV:

TV2 vet så inderlig godt at dette vil skape rabalder, og at rabalder er penger. De gir Toska en talerstol, og betaler ham for å bruke den. Dette er så feil som det kan få blitt synes jeg. Her i huset blir TV2 boikottet et par uker framover. Ikke det at jeg tror det hjelper, men jeg slipper i alle fall å se ham.


Money money, money .....
Hvor mange sponsorer av TV2 vil ha seg frabedt å bli vist i reklame før og etter showet med han!?
Bilde[/quote]Ja det blir spennende å se. Intrum har allerede trukket seg, og det forundrer meg ikke om det kommer flere.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


BjørnSover
Innlegg: 385
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av BjørnSover »

kjellv skrev: 17 jan 2022, 21:45 TV2 vet så inderlig godt at dette vil skape rabalder, og at rabalder er penger. De gir Toska en talerstol, og betaler ham for å bruke den. Dette er så feil som det kan få blitt synes jeg.
Enig. Bra den første sponsoren har trukket seg.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er så absolutt ikke i mot at folk skal få en ny sjanse. Såpass oppegående må vi være, men denne saken lukter det virkelig svidd av.

Jeg tror det er mange som ville gitt både bein og armer for en slik jobb og jeg er ganske overbevist om at Norge har langt bedre sjakkeksperter enn Toska. Da må man jo spørre seg om hvorfor akkurat Toska ble valgt ut.

Et PR stunt det lukter død sild av spør du meg.

Hadde han faktisk vært et unikt tillfelle så hadde jeg kunnet svalget avgjørelsen til TV2, men jeg er som nevnt ganske overbevist om at han ikke er så inteligent som man skal ha det til. Man kan gjerne si at han var hovedpersonen og hjernen bak Nokas ranet, men man må også huske at ranet gikk skeis og dem ble tatt hele gjengen.

Riktignok er det 50 mill på avveie, men disse 50 millionene skal fordeles på alle involverte i så tillfelle. La oss si 10 personer totalt. 10 personer med 10 år bak murene eller i eksil andre steder i verden. Gevinsten er nok heller så som så, selv om dem skulle hatt disse pengene i dag.

Hadde han brukt den påståtte mesterhjernen sin til å faktisk jobbe for pengene, så hadde nok resultatet sett bedre ut.

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Gammelsmurfen »

Bjerknez skrev: 18 jan 2022, 15:27 Riktignok er det 50 mill på avveie, men disse 50 millionene skal fordeles på alle involverte i så tillfelle. La oss si 10 personer totalt. 10 personer med 10 år bak murene eller i eksil andre steder i verden. Gevinsten er nok heller så som så, selv om dem skulle hatt disse pengene i dag.
Hvor gjør man forresten av så mye kontanter? De har garantert serienummerne på det meste av disse, så komme inn på Norges Bank for å veksle inn disse utgåtte sedlene er i så fall en dårlig idé :lol

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 494
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av MGR1 »

Gammelsmurfen skrev: 18 jan 2022, 21:51
Bjerknez skrev: 18 jan 2022, 15:27 Riktignok er det 50 mill på avveie, men disse 50 millionene skal fordeles på alle involverte i så tillfelle. La oss si 10 personer totalt. 10 personer med 10 år bak murene eller i eksil andre steder i verden. Gevinsten er nok heller så som så, selv om dem skulle hatt disse pengene i dag.
Hvor gjør man forresten av så mye kontanter? De har garantert serienummerne på det meste av disse, så komme inn på Norges Bank for å veksle inn disse utgåtte sedlene er i så fall en dårlig idé :lol
Man smugler de til utlandet, og veksler de inn i vekslingsboder. Så setter man pengene inn på konto i det aktuelle landet. Evt. kjøper noe for dem. Mye jobb da, og det forsvinner en del i vekslingen. Ikke trivielt å reise med mye cash på seg heller.

Dette ble sikkert gjort før sedlene gikk ut på dato.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Domino »

Hvis det er brukte sedler har de ikke serienumrene.

Svar