Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Sattphalat »

erik m skrev:Altså, når jeg ser de uendelige rekkene av privatbiler som står i kø på småveiene ut til Bygdø en varm sommersøndag eller i fellesferien, tenker jeg at hvorfor har de ikke en masse shufflebusser fra f.eks. Rådhuset? Men ok, jeg er litt ego, og vil egentlig at de stakkars 10-12 mc-parkeringene der nå kanskje kan bli magedobla, så var det godt for noe. Men det er nok for mye å håpe.
Men den politikken som har vært ført i Oslo skulle jo liksom redusere biltrafikken kraftig. Det er jo bare til å grine av. 80.000 biler over Skedsmokorset daglig, sikkert like mange inn Drammensveien - og nå skal den utvides for 30 milliarder, så kanskje det blir 140.000 bile i kø der - som alle skal ned i tunnellen eller ring 3 der det alt er stilelstående kø hver j--- dag! Og E6 og E18 sørfra like forj... tette. Da bør kanskje noen spørre seg om det å flå bilistene i bomring etter bomring egentlig var det som funka best? Og alle veiene ute i distriktene med rasfare og høl, kunne de hatt bruk for de 30 milliardene tro? Nei, tenk om folk hadde fått et realistisk og billig kollektivt alternativ i stedet for alle bomma?
Men nå skal jo Ruter SETTE OPP prisene på de stakkars overfylte linjene de har!!!
Godt å få blåst ut litt.
Det går buss hvert kvarter til Bygdøy . Til og med nå på høsten. Sjekka nå.
Veien er litt smal så jeg tror det ikke går leddbusser. Det går også båt ut .
Synes det er en ganske bra frekvens.
Men når alle jævla turister skal ha med seg bobilen til vikingemuseet er det ikke lett :-)
Det skal de ha byrådet. De har gjort i stand litt flere sentrumsnære badeplasser. Så presset på huk og Bygdøy kanskje blir litt mindre.

De siste åra har biltrafikken gått betraktelig ned inne i byen. Noe som jeg som kjører litt yrkesbil i byen drar nytte av. Utenfor ring3 og tunnelen er det ganske stille på dagtid nå. Lett å komme fram.

Jeg klarer ikke å hisse meg opp over endringane i trafikkbildet som byrådet har fått i stand de siste åra. Renere luft, lett å komme frem, lett å finne parkering selv om det koster skjorta, brukbart kollektiv nett. 10 min fra Lillestrøm med tog, 20 min fra grorudalen med t-bane eller tog.
Nå har ikke jeg privatbil. Bruker bilkollektivet. Har yrkesbil som jeg kan bruke litt privat. Skal jeg rund på fritida tar jeg banen eller kjører mc. Lett liv.

Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Gammelsmurfen »

erik m skrev: 05 nov 2021, 22:19 Nei, tenk om folk hadde fått et realistisk og billig kollektivt alternativ i stedet for alle bomma?
Men nå skal jo Ruter SETTE OPP prisene på de stakkars overfylte linjene de har!!!
Ja helt enig, men det er nok pengene som rår, de har gjort seg avhengig av inntektene de får fra bilistene.
Den eneste fornuftige løsningen hadde vært et godt og effektivt nok kollektivtilbud, med priser som henger litt på greip.
Nå har jaggu VY begynt å skru opp to ganger i året ser det ut til, skarve 2 soner koster nå 62 kr.
Jeg bruker 50 minutter med kollektiv til jobb (hvis ting funker) og 30 min. med bil og 25 min med mc.

Med dagens kapasitet (om man ser bort fra pandemien), så er det ikke mulig om de fleste som kjører bil tar kollektivt grunnet kapasitet.
Det sa de selv i forkant av dette tunnelprosjektet på ring 3 også og noen oppfordret alle til å ta kollektivt.

Men så vil tiden vise om behovet blir like stort? da bi-effekten av pandemien ser ut til å være at det blir mer vanlig å ha en blanding av hjemmekontor og dager med fysisk tilstedeværelse på kontoret. Så belastningen på kollektiven er vesentlig lavere nå.
Min opplevelse på veiene jeg kjører er at det også der er mindre trafikk, men ikke alle er enig i det.
Om det er det at de har glemt hvor jævlig det var på over 1.5 år med pandemi, eller om det er sånn vet jeg ikke.
Men jeg er i hvert fall helt sikker på at der jeg kjører er det mindre trafikk enn før, noe også 10 minutter kortere kjøretid (når jeg kjører bil) bekrefter.

Tror egentlig de fleste av politikerne ikke bryr seg nevneverdig, de har jo fått seg en fin garasje under stortinget ;-)
Selv Rasmus i MDG kjører gammel dieselpurke av en SUV...
Klimamøte vi nettopp har sett en del om i media og at mange av de kom i privat-jet fremfor rutefly eller andre kollektive former, taler også for at de egentlig driter i det.

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Gammelsmurfen »

Sattphalat skrev: 06 nov 2021, 01:00
brukbart kollektiv nett. 10 min fra Lillestrøm med tog, 20 min fra grorudalen med t-bane eller tog.
De to eksemplene der er ikke representative for snittet, fordi det er fra A til B der det går et non-stop tog og den andre en lang T-banelinje.
Alle som er godt kjent i Oslo vet at korrespondanse mellom flere former for transport ofte er en utfordring.
Det er rett og slett helt ræva og komme seg fra A til B på en effektiv måte om man ikke tilfeldigvis er litt heldig med ruta.
Mange ganger kan det være snakk om korte avstander hvor tilbudet/korrespondanse mellom transportmidlene er så ræva at det går fortere å gå kanskje 20-25 minutter.
Før pandemien var også en del busser og t-banelinjer stappet til døra i rushen, skikkelig trivelig å stå som sild i tønne og slite med å finne noe å holde seg i. Mange av bussjåførene tar lite hensyn til det også og kjører som idioter.

Har kjørt en del kollektivt i mange store byer i Europa, det finnes andre som er litt som her, men mange eksempler som kunne ha vært tatt til etterfølge hva gjelder rutenett, logistikk, kapasitet, billettfleksibilitet/former og ikke minst prisnivå.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av niko »

Sattphalat skrev: 06 nov 2021, 01:00
Jeg klarer ikke å hisse meg opp over endringane i trafikkbildet som byrådet har fått i stand de siste åra. Renere luft, lett å komme frem, lett å finne parkering selv om det koster skjorta, brukbart kollektiv nett.

Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Helt enig. Ikke mange minutter ventetid på kollektivt der jeg bor og fine sykkelveier for oss som liker sånt. Livet arter seg sikkert annerledes for småbarnsfamilier, men for egen del er det svært sjelden jeg trenger bil i byen.

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av erik m »

Gammelsmurfen skrev: 06 nov 2021, 03:10
Sattphalat skrev: 06 nov 2021, 01:00
brukbart kollektiv nett. 10 min fra Lillestrøm med tog, 20 min fra grorudalen med t-bane eller tog.
De to eksemplene der er ikke representative for snittet, fordi det er fra A til B der det går et non-stop tog og den andre en lang T-banelinje.
Alle som er godt kjent i Oslo vet at korrespondanse mellom flere former for transport ofte er en utfordring.
Det er rett og slett helt ræva og komme seg fra A til B på en effektiv måte om man ikke tilfeldigvis er litt heldig med ruta.
Mange ganger kan det være snakk om korte avstander hvor tilbudet/korrespondanse mellom transportmidlene er så ræva at det går fortere å gå kanskje 20-25 minutter.
Før pandemien var også en del busser og t-banelinjer stappet til døra i rushen, skikkelig trivelig å stå som sild i tønne og slite med å finne noe å holde seg i. Mange av bussjåførene tar lite hensyn til det også og kjører som idioter.

Har kjørt en del kollektivt i mange store byer i Europa, det finnes andre som er litt som her, men mange eksempler som kunne ha vært tatt til etterfølge hva gjelder rutenett, logistikk, kapasitet, billettfleksibilitet/former og ikke minst prisnivå.
Dessverre stemmer dette alt for godt. For de som slipper å skifte transportmiddel fungere det greit, men ellers er det alt for dårlig. I f.eks. Zürich går du rett av en trikk og rett på en buss eller lokaltog - og omvendt. Venter du mer enn to minutter er det skadale. Og til halve prisen av hva det koster i Oslo. Mange byer i Tyskland og Nederland har tilsvarende. Og overfylte vogner og busser i rushen har kommet tilbake nå her nå.
Bare i Ruter er det 11 overbetalte direktører, i hele Oslo Sporveier med alle underselskapene er det neppe noen som har greid å telle hvor mange! Og hovedprinsippet er ikke å tilby best mulig kollektivtilbud, men billigst mulig. Ikke for oss reisende, men for selskapene! På toppen kommer at VY også driver etter samme prinsipp, og ikke vil ta grunnivesteringer i lokaltrafikken rundt Oslo - og i hvertfall ikke samarbeide med Ruter, Unibuss og younameit!
At det har blitt mindre biler i enkelte sentrumsgater er positivt. Men fortsatt står flere hundre tusen biler i kø inn og ut av Oslo. Hver dag!!!
Dette er alt for dårlig.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av AJ »

Tja... :-k
Hva skal man si?

Millionlønninger og masse privilegier som rimelig Stortingskantine og romslig og rimelig (gratis?) garasje i tillegg til gratis pendlerleilighet for de som faktisk har rett på det etter gjeldende regler.
Kanskje disse folkevalgte har enda flere (gratis...)goder enn hva vi vanlige dødelige vet om :dontknow ?

La meg skynde meg å legge til at jeg har stor forståelse for at folkevalgte til Stortinget fra utkants-Norge, for å bruke et slikt ord, får en grei kompensasjon for at de må bo borte fra sin faste bopel og som de jevnlig pendler til og fra av ulike og antatte familiære årsaker.

Men jeg har altså ingen forståelse for at presumtivt oppegående folkevalgte greier å "misforstå" ganske enkle pendlerleilighetsregler, som Stortinget opererer med. Knapt til å fatte at disse folkene greier å misforstå disse reglene :doh ...!

At noen også leier ut sin faste bolig i utkants-Norge (som de egentlig skal pendle til og fra...) eller leier ut sin sekundærbolig innenfor 40 km grensen fra Stortinget for så å "tilsnike" seg en gratis såkalt pendlerleilighet, blir ganske enkelt utålelig!

Men heldigvis glimter det til innimellom, som da Storingspresidenten i kveld valgte å trekke seg. Selv om det satt langt inne etter massivt press fra såvel media som politikerkolleger på Stortinget:

https://www.abcnyheter.no/nyheter/polit ... dlersakene

Snakk om Kong Salomo og Jørgen Hattemaker...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Gammelsmurfen »

Var også litt morsomt for noen få år siden, da det var et døgn eller to det var bilnekt for dieselbiler inn til Oslo pga. dårlig luftkvalitet.
Når NRK stilte opp og filmet innkjøringen til Stortingsgarasjen og noterte seg skiltnummeret til alle de som kjørte privatbilene sine med dieselmotor på jobb, så slo de opp eierne og ringte de.
Ikke en kjeft som stilte opp :lol

Det er jo ikke greit når de som legger føringer og lager reglene synder mot de selv, joda de er bare mennesker de også men likevel må de forholde seg til det selv innfører.

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av erik m »

Litt morsomt også da Sylvi Listhaug uttalte at det var lurt av stortingspresidenten å gå av. Husker da hu som justisminister forsøkte å klore seg fast til regjeringstaburetten og da det ikke gikk lenger sa omtrent som en furten drittunge at hun var glad hun var ferdig med den barnehagen. :lol
Ja, som de sier der kona kommer fra: "Det var rette ræva som feis!"
Men om vi glemmer hvem som sa det, så var det jo helt riktig. Det er godt at demokratiet fungerer innimellom, sånn at en justisminister som oppfører seg sånn, en stortingspresident som slenger noen milliarder ekstra på bordet for å hjelpe sine losjebrødre med tilgang til stortingsgarasjen, og en annen stortingspresident som "misforsto" reglementet samt en såkalt "kristen" partileder alle måtte gå, uavhengig av partitilhørighet!
Det samme på kommunenivå, når en byråd forsøker å hemmeligholde en budsjettsprekk på 5 milliarder - og som etterhvert viser seg å ha vært enda større... svindel, kameraderi og kostbar udugelighet, det kommer opp i lyset etterhvert og får konsekvenser.
Og det gir et håp om at det norske samfunnet tross alt noen ganger fungerer rimelig bra!

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av kjellv »

erik m skrev:Litt morsomt også da Sylvi Listhaug uttalte at det var lurt av stortingspresidenten å gå av. Husker da hu som justisminister forsøkte å klore seg fast til regjeringstaburetten og da det ikke gikk lenger sa omtrent som en furten drittunge at hun var glad hun var ferdig med den barnehagen. Bilde
Ja, som de sier der kona kommer fra: "Det var rette ræva som feis!"
Men om vi glemmer hvem som sa det, så var det jo helt riktig. Det er godt at demokratiet fungerer innimellom, sånn at en justisminister som oppfører seg sånn, en stortingspresident som slenger noen milliarder ekstra på bordet for å hjelpe sine losjebrødre med tilgang til stortingsgarasjen, og en annen stortingspresident som "misforsto" reglementet samt en såkalt "kristen" partileder alle måtte gå, uavhengig av partitilhørighet!
Det samme på kommunenivå, når en byråd forsøker å hemmeligholde en budsjettsprekk på 5 milliarder - og som etterhvert viser seg å ha vært enda større... svindel, kameraderi og kostbar udugelighet, det kommer opp i lyset etterhvert og får konsekvenser.
Og det gir et håp om at det norske samfunnet tross alt noen ganger fungerer rimelig bra!
Jeg husker en annen sak jeg var veldig opptatt av akkurat i samme tidsrom som et samlet pressekorps KUN var opptatt av Listhaugs exit. Nemlig Stortingets behandling av om Norge skulle innlemmes i ACER.
Det var INGEN mediedekning av ACER saken mens heksejakten på Listhaug pågikk, og ACER kreftene i Stortinget fikk arbeidsfred samtidig som pressen ikke gikk i dybden på hva ACER er.
Nå får i alle fall store deler av landet føle resultatet av avtalen som lar det Europeiske kraftmarkedet styre strømprisene våre..

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk



Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Bjerknez »

Jeg stoler snart mer på det som vises på Youtube kontra dokumentarer på TV.

Pressen i dag er så komersielle og utvannet at jeg nesten blir litt skremt når jeg tenker på hvor dette skal ende.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Jeg stoler snart mer på det som vises på Youtube kontra dokumentarer på TV.

Pressen i dag er så komersielle og utvannet at jeg nesten blir litt skremt når jeg tenker på hvor dette skal ende.
Alt av media, inkludert Youtube krever at man er kritisk og gjør seg egne meninger om hva som presenteres. Alt vil være farget av produsentens ståsted, politisk og sosialt. Svært sjelden vil innholdet være 100% nøytralt og korrekt.
Er det en sak man fatter interesse for bør man bruke litt tid, sjekke flere mediers dekning av saken og få innblikk i saken sett fra flere sider.
Så kan man gjøre seg opp en mening..

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 19 nov 2021, 08:21
Bjerknez skrev:Jeg stoler snart mer på det som vises på Youtube kontra dokumentarer på TV.

Pressen i dag er så komersielle og utvannet at jeg nesten blir litt skremt når jeg tenker på hvor dette skal ende.
Alt av media, inkludert Youtube krever at man er kritisk og gjør seg egne meninger om hva som presenteres. Alt vil være farget av produsentens ståsted, politisk og sosialt. Svært sjelden vil innholdet være 100% nøytralt og korrekt.
Er det en sak man fatter interesse for bør man bruke litt tid, sjekke flere mediers dekning av saken og få innblikk i saken sett fra flere sider.
Så kan man gjøre seg opp en mening..

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Ja, det er jeg fullstendig klar over :)

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av erik m »

kjellv skrev: 19 nov 2021, 07:38 Jeg husker en annen sak jeg var veldig opptatt av akkurat i samme tidsrom som et samlet pressekorps KUN var opptatt av Listhaugs exit. Nemlig Stortingets behandling av om Norge skulle innlemmes i ACER.
Det var INGEN mediedekning av ACER saken mens heksejakten på Listhaug pågikk, og ACER kreftene i Stortinget fikk arbeidsfred samtidig som pressen ikke gikk i dybden på hva ACER er.
Nå får i alle fall store deler av landet føle resultatet av avtalen som lar det Europeiske kraftmarkedet styre strømprisene våre..

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Vel, de store riksdekkende avisene og nrk dekket ikke ACER, men enkelte aviser som Nationen og Klassekampen gjorde en hederlig innsats. Gruppa "Stopp ACER" hadde utrolige 84.000 medlemmer, og innlegga var mange og grundige. Men det hjalp jo lite, når både Høyre, Frp, Venstre og Arbeiderpartiet stemte for å overlate kontrollen med strømmen vår til Brüssel.
Og som kjellv skriver; nå begynner vi å merke konsekvensene av dette. Og når utenlandskablene kjører for fullt, blir det mye tøffere utpå nyåret.
Og det er ingen ting Stortinget kan gjøre med det.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av cannon »

erik m skrev: 20 nov 2021, 01:09
kjellv skrev: 19 nov 2021, 07:38 Jeg husker en annen sak jeg var veldig opptatt av akkurat i samme tidsrom som et samlet pressekorps KUN var opptatt av Listhaugs exit. Nemlig Stortingets behandling av om Norge skulle innlemmes i ACER.
Det var INGEN mediedekning av ACER saken mens heksejakten på Listhaug pågikk, og ACER kreftene i Stortinget fikk arbeidsfred samtidig som pressen ikke gikk i dybden på hva ACER er.
Nå får i alle fall store deler av landet føle resultatet av avtalen som lar det Europeiske kraftmarkedet styre strømprisene våre..

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Vel, de store riksdekkende avisene og nrk dekket ikke ACER, men enkelte aviser som Nationen og Klassekampen gjorde en hederlig innsats. Gruppa "Stopp ACER" hadde utrolige 84.000 medlemmer, og innlegga var mange og grundige. Men det hjalp jo lite, når både Høyre, Frp, Venstre og Arbeiderpartiet stemte for å overlate kontrollen med strømmen vår til Brüssel.
Og som kjellv skriver; nå begynner vi å merke konsekvensene av dette. Og når utenlandskablene kjører for fullt, blir det mye tøffere utpå nyåret.
Og det er ingen ting Stortinget kan gjøre med det.
Mener du "dekket ikke" eller "protesterte ikke mot"? Feks Aftenposten har hatt bred dekning av Acer over lang tid. Det samme gjelder NRK.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av kjellv »

cannon skrev:
erik m skrev: 20 nov 2021, 01:09
kjellv skrev: 19 nov 2021, 07:38 Jeg husker en annen sak jeg var veldig opptatt av akkurat i samme tidsrom som et samlet pressekorps KUN var opptatt av Listhaugs exit. Nemlig Stortingets behandling av om Norge skulle innlemmes i ACER.
Det var INGEN mediedekning av ACER saken mens heksejakten på Listhaug pågikk, og ACER kreftene i Stortinget fikk arbeidsfred samtidig som pressen ikke gikk i dybden på hva ACER er.
Nå får i alle fall store deler av landet føle resultatet av avtalen som lar det Europeiske kraftmarkedet styre strømprisene våre..

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Vel, de store riksdekkende avisene og nrk dekket ikke ACER, men enkelte aviser som Nationen og Klassekampen gjorde en hederlig innsats. Gruppa "Stopp ACER" hadde utrolige 84.000 medlemmer, og innlegga var mange og grundige. Men det hjalp jo lite, når både Høyre, Frp, Venstre og Arbeiderpartiet stemte for å overlate kontrollen med strømmen vår til Brüssel.
Og som kjellv skriver; nå begynner vi å merke konsekvensene av dette. Og når utenlandskablene kjører for fullt, blir det mye tøffere utpå nyåret.
Og det er ingen ting Stortinget kan gjøre med det.
Mener du "dekket ikke" eller "protesterte ikke mot"? Feks Aftenposten har hatt bred dekning av Acer over lang tid. Det samme gjelder NRK.
Det var stor mangel på dekning av denne saken på de mest brukte riksdekkende plattformer, f eks NRK og TV2 nyheter på TV som de aller fleste er innom av og til. Der druknet saken i heksejakten på Listhaug.
Man måtte altså aktivt søke etter opplysningene, men dette var det jo bare de som hadde fattet interesse for saken på et tidligere tidspunkt som gjorde.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Svar