AJ skrev: ↑05 nov 2018, 13:26
Jaha... : Bobiler ønskes sidestilt med fritidsbåter hva gjelder avgift:
"Et ferie- og fritidskonsept
Bobilen bør derfor behandles som et mobilt feriested på kjøl, mener han."
Helt greit for meg, dersom de kjører bobilene sine på havet og vaser i veien for skipsfarten langs kysten i stedet for å plage vettet av alle som ferdes langs veiene!!
Det burde vært totalforbud mot slike semi-mobile respatex-skur langs norske veier!!
Dem virker ikke spesielt solid bygget nei. Det værste er at på de fleste bobiler så går jo hjulene langt på innsiden av karosseriet. Kombiner dette med høyt tyngdepunkt og smale dekk så har man fasiten på veltepetter.
AJ skrev: ↑05 nov 2018, 13:26
Jaha... :-k : Bobiler ønskes sidestilt med fritidsbåter hva gjelder avgift:
"Et ferie- og fritidskonsept
Bobilen bør derfor behandles som et mobilt feriested på kjøl, mener han."
Helt greit for meg, dersom de kjører bobilene sine på havet og vaser i veien for skipsfarten langs kysten i stedet for å plage vettet av alle som ferdes langs veiene!!
Det burde vært totalforbud mot slike semi-mobile respatex-skur langs norske veier!! :ills
He he! Ikke så galt det.
Du er jo inne på noe der. Et kjøretøy som rekreasjon og dom kan flyte med trafikken.
Som nevnt over så passer MC rett inn i denne definisjonen. Jeg ville nå også lagt til andre rekreasjonsmidler også som sportsbiler etc.
8
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Jompa skrev: ↑09 nov 2018, 21:40
Det er vel sannsynlig at en eller flere opplever slutten på karrieren i disse dager......
Tja, om du tenker på Helge Ingstad, så er vel ikke det utenkelig. Lydlogg fra VG, her: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4 ... ce=vgfront
Gjentatte advarseler til Helge Ingstad, men de later til bare å dure på, til det smeller..
Jompa skrev: ↑09 nov 2018, 21:40
Det er vel sannsynlig at en eller flere opplever slutten på karrieren i disse dager......
Tja, om du tenker på Helge Ingstad, så er vel ikke det utenkelig. Lydlogg fra VG, her: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4 ... ce=vgfront
Gjentatte advarseler til Helge Ingstad, men de later til bare å dure på, til det smeller..
Tror jeg venter med å vurdere og spekulere til havarikommisjonen og politiet er ferdige med saken, jeg...
Siden forsvaret ikke uttaler seg om saken (noe som er helt vanlig), sitter vi med et ganske begrenset bilde av hva som faktisk skjedde.
Jompa skrev: ↑09 nov 2018, 21:40
Det er vel sannsynlig at en eller flere opplever slutten på karrieren i disse dager......
Tja, om du tenker på Helge Ingstad, så er vel ikke det utenkelig. Lydlogg fra VG, her: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4 ... ce=vgfront
Gjentatte advarseler til Helge Ingstad, men de later til bare å dure på, til det smeller..
Tror jeg venter med å vurdere og spekulere til havarikommisjonen og politiet er ferdige med saken, jeg...
Siden forsvaret ikke uttaler seg om saken (noe som er helt vanlig), sitter vi med et ganske begrenset bilde av hva som faktisk skjedde.
Selvfølgelig er det ikke min oppgave å vurdere, det tar havarikommisjonen seg av.
Men å spekulere regner i alle fall jeg som "helt innenfor".
Nå har det kommet frem ganske mye allerede, f eks lydloggen fra kommunikasjonen mellom trafikksentralen og skipene.
Så å tippe på karriereslutt for en eller flere i marinen er langt fra noe skudd i mørket.
Sakkle skrev: ↑12 nov 2018, 09:09
Tror jeg venter med å vurdere og spekulere til havarikommisjonen og politiet er ferdige med saken, jeg...
Siden forsvaret ikke uttaler seg om saken (noe som er helt vanlig), sitter vi med et ganske begrenset bilde av hva som faktisk skjedde.
Selvfølgelig er det ikke min oppgave å vurdere, det tar havarikommisjonen seg av.
Men å spekulere regner i alle fall jeg som "helt innenfor".
Nå har det kommet frem ganske mye allerede, f eks lydloggen fra kommunikasjonen mellom trafikksentralen og skipene.
Så å tippe på karriereslutt for en eller flere i marinen er langt fra noe skudd i mørket.
Joda, spekuler i vei...
Skal bli spennende å se hva de kommer frem til ang. årsak og evt. ansvar i alle fall.
Blir ingen økning i bil- og drivstoffavgiftene, skal vi tro det ferdigforhandlede statsbudsjettet for 2019.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering