Idiotparkering! Er det rart vi har de parkeringsbestemmelsene vi har!?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Idiotparkering! Er det rart vi har de parkeringsbestemmelsene vi har!?

Legg inn av AJ »

Her et kroneksempel fra det største tettstedet nær her jeg bor.
Utrolig egentlig at det går an... :eh :fool:

Bilde

http://www.hadeland.no/nyheter/parkerin ... -21-104200

Finnes mange andre tilfeller der ute.
Til skræk & advarsel kan de legges ut her i denne tråden.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Idiotparkering! Er det rart vi har de parkeringsbestemmelsene vi har!?

Legg inn av kjellv »

AJ skrev:Her et kroneksempel fra det største tettstedet nær her jeg bor.
Utrolig egentlig at det går an... :eh :fool:

Bilde

http://www.hadeland.no/nyheter/parkerin ... -21-104200

Finnes mange andre tilfeller der ute.
Til skræk & advarsel kan de legges ut her i denne tråden.
Fantastisk parkering :thumleft
Jeg har selv ved en anledning kommet over en lignende parkering foran et kjøpesenter der vi ankom flere biler på tur sammen. Vi benyttet selvsagt anledningen til å stenge ham skikkelig inne.
Vi satt rundt bordene i en kafe da senterledelsen kalte på oss i høyttaleranlegget og ba om flytting av biler med våre reg.nummer. Vi spiste selvfølgelig ferdig først... :crazy: :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Idiotparkering! Er det rart vi har de parkeringsbestemmelsene vi har!?

Legg inn av kjellv »

Denne er utenfor Molde Storsenter. Fantastisk parkering av en Nissan Micra. Alle parkeringsplassene til venstre er benyttet til Coop Bygg sin hagemøbelutstilling, og dette skaper gjerne full forvirring om parkering. Denne lille bilen klarte nesten å blokkere HK-plassen der vi parkerte Crafteren.
...huffda...jeg glemte visst å sladde regnummeret :redface
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Idiotparkering! Er det rart vi har de parkeringsbestemmelsene vi har!?

Legg inn av Jompa »

Fordelen med mye sne om vinteren er at man kan parkere på en skikkelig måte, så langt til siden for andre biler at døra på føresida går
an å åpne helt. Med god klaring til neste bil.
Fikk tilsnakk fra en parkeringsvakt sist lørda, han mente jeg brukte for mye plass.
Jeg ser ikke noen strek, svarte jeg, og han gav seg med det. :prf
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Idiotparkering! Er det rart vi har de parkeringsbestemmelsene vi har!?

Legg inn av kjellv »

Jompa skrev:parkere på en skikkelig måte, så langt til siden for andre biler at døra på føresida går an å åpne helt.
Kanskje han var Finnmarking han med Micraen :crazy:

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Idiotparkering! Er det rart vi har de parkeringsbestemmelsene vi har!?

Legg inn av Jompa »

Tvilsomt, hadde han vært finnmarking ville han brukt den ledige plassen mellom de to plakatene foran inngangsdøra.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Idiotparkering! Er det rart vi har de parkeringsbestemmelsene vi har!?

Legg inn av kjellv »

:scratch Det hender det står biler der og...

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Idiotparkering! Er det rart vi har de parkeringsbestemmelsene vi har!?

Legg inn av bm »

Jompa skrev:Tvilsomt, hadde han vært finnmarking ville han brukt den ledige plassen mellom de to plakatene foran inngangsdøra.
Det hadde nokk vært meg der, arbeids bilen parkeres så nær kunden som mulig, må ha kort vei for å hente all kunnskapen som ligger begravet i lasterommet......
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Idiotparkering! Er det rart vi har de parkeringsbestemmelsene vi har!?

Legg inn av Jompa »

Æ kom plutselig på en liten historie.
For noen få år siden skulle æ sende en pakke med budbil, samme bilen som tar med avisene til Kautokeino.
Vi ble enige om at pakken skulle leveres hos Altaposten, innafor lasterampen.
Jeg kjørte inn på baksida av trykkeriet, fant ingen høvelig parkeringsplass så jeg lot bare bilen stå der det så ledig ut.
Leverte pakken og var på tur ut til bilen igjen da jeg hørte sirener, veldig nært.
Og ettersom jeg er nyskjerrig, ble jeg stående å se etter ett eller annet utrykningskjøretøy.
Så ingen før jeg kom bort til bilen som jeg hadde parkert på tvers foran utkjøringa fra politiets garage som er i kjellern på
lensmannskontoret.
Ikke rart at sirena hørtes nære ut...
Heldigvis var det svigerbroren min og kompanjongen hans som skulle på utrykning.
Jeg hadde såvidt kommet meg unna da han ringte meg og sa;

Selvsagt maåtte det være du, ingen andre kan finne på noe så idiotisk som å parkere foran politigaragen.
Idiotisk? svarte jeg, " regna med at bilen stod tryggest der"
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Idiotparkering! Er det rart vi har de parkeringsbestemmelsene vi har!?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg kjenner en som driver en Kiwi butikk i nærheten her jeg bor og jeg hadde avtalt og møte han på jobben før han stengte butikken. Da kjørte jeg (med motorsykkelen) rett mot syvedøren til den åpnet seg, kjørte inn i gangen og parkerte :lol

Var et par kunder på utsiden som lurte litt da ja, hehe.

Men det skal sies at jeg fikk tillatelse siden det var rett etter stengetid, men det var artig å se annsiktsutrykket på kundene på utsiden som ennå ikke hadde rukket å kjøre av gårde :lol

xj6
Innlegg: 96
Registrert: 27 jun 2013, 19:06
Motorsykkelen din: -

Re: Idiotparkering! Er det rart vi har de parkeringsbestemmelsene vi har!?

Legg inn av xj6 »

Slettet
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av xj6 den 16 mar 2022, 17:31, redigert 1 gang totalt.
BMW R1250GS bestilt
x Yamaha FJR1300 AE 2016
x Yamaha XJ6 Diversion 2013
x Suzuki GSX750ES 1982
x Suzuki GSX750 1977
x Kawasaki KH100

Gordon
Innlegg: 146
Registrert: 14 nov 2014, 19:44
Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
Sted: Hokksund

Re: Idiotparkering! Er det rart vi har de parkeringsbestemmelsene vi har!?

Legg inn av Gordon »

Joda, det lar seg gjøre å være en idiot når det gjelder parkering. Kone mi har bevegelseshemmet kort og de som feil parkere på slik handikapp stede alltid har en unnskyldning, "Jeg skulle bare........." eller "Jeg også har vondt i ryggen" :[-X Men når det er sagt vil jeg påstår at parkerings plass oppmåling er fremdeles etter 1950 bil størrelse :scratch Det er ikke tatt høyde for at SUV biler eller biler som Range Rover/Chrysler Voyager er bredere enn mange av dagens biler. Dermed kan det være ganske vanskelig ved å åpne dører, med mindre man tar seg den frihet å parkere litt feil :redface Dog det er ingen unnskyldning :[-X
Gordon

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Idiotparkering! Er det rart vi har de parkeringsbestemmelsene vi har!?

Legg inn av spidair »

Gocart parkeringer overalt (kjører grand voyager, to meter bred og fem og en halv meter lang...)

Kom ut av en butikk på Kongsberg der en bil med eieren inni hadde parkert MIDT foran utgangen med en svær plakat på hver side samt to store steiner på hver side av de igjen og siden dette har irritert meg mer enn en gang bestemte jeg meg brått for å la denne idioten unngjelde og gikk rett mot bilen, steg opp på plast støtfangeren og opp på panseret og tok et par skritt over panseret for jeg hoppet ned på siden av bilen som om ingenting var skjedd, som om dette var noe jeg gjorde hver dag liksom... Skal si det ble fart i sjåføren jeg, han rev opp døra og skulle til å brøle et eller annet lite flatterende om min mor antagelig, men før han kom så langt tok jeg tre lange raske byks mot fyren, grep tak i genser brystet hans og rev ham tett inntil meg og sa stille "Neste gang parkerer du vekk fra inngangen om du ikke vil ha folk over panseret på bilen din, OK?!". Han nikket, tydeigvis dritskremt, og sa ingenting, så jeg slapp ham og gikk mot min egen bil og folkene som hadde samlet seg for å se på dette lille opptrinnet sto og gliste da fyren, sprutrød i trynet, rygget bilen vekk uten å se på noen av oss... Tror han lærte noe der gitt...

Jeg burde selvsagt ikke gjort det, (og jeg hadde ikke gjort det om ikke bilen hadde vært en gammel og slitt mitsubitchi Spacewagon), men akkurat der og da så jeg helt rødt! Å være så til de grader ego at man parkerer så og si inni butikken og hindrer alle andre inngang og tvinger dem til å måtte gå omveier for å komme inn og ut skulle vært straffbart... Toppen av idioti... Tror ikke han kommer til å gjøre det igjen, men neste gang tror jeg at jeg skal begrense meg til å snakke til fyren, eller kan det bli dyrt... for meg :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Idiotparkering! Er det rart vi har de parkeringsbestemmelsene vi har!?

Legg inn av kjellv »

Å ta seg tilrette på HK-plasser er dessverre ganske utbredt. Dette er et stort problem for oss som trenger disse plassene, og ikke kan benytte vanlige parkeringsplasser. Min kjære har ei multifunksjonshemmet datter, og har elektrisk rullestol og VW Crafter med rullestolheis bak. Ofte er vi innom Roseby kjøpesenter i Molde på lørdager, gjerne fordi dette er noe jenta setter stor pris på. Der finnes bare to HK plasser vi med enkelhet kan bruke, og ingen andre parkeringsplasser nærmere enn 150 m fra inngangen vi kan benytte. Svært ofte står det biler der, uten HK parkeringstillatelse. Men det er stor plass bak disse parkeringsplassene.
En dag i høst, en skikkelig regnværsdag var begge disse parkeringsplassene opptatt av noen uten HK-tillatelse som "skulle bare, og så regnet det så fælt". Jeg ble så irritert at jeg kjørte inn og parkerte rett bak den som stod nærmest inngangen. Mens vi holdt på å kjøre ut rullestolen kom det ennå en HK bil og leita etter plass. Jeg gikk bort til ham og sa at ingen av de to bilene hadde tillatelse, og han gjerne kunne delta i en liten aksjon for å sperre dem inne. Han gliste, og parkerte bak den andre bilen :-) Jeg vil anta at dette hadde en god opplæringseffekt for de to. De var ganske hissige da vi omsider kom ut igjen, men hadde dårlige argumenter for å stå der de sto. Mange forbipasserende så på opptrinnet med stor interesse, og mye latter var å høre fra dem. Ingen tvil om at de to følte en viss flauhet. Dette gjør jeg gjerne igjen :-)

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Idiotparkering! Er det rart vi har de parkeringsbestemmelsene vi har!?

Legg inn av kjellv »

Idiotparkering kan være så mangt. Denne gang utført av meg. Jeg lånte bort tilhengeren min i går, og måtte derfor flytte Crafteren ut av veien. Satte den bare på plena så lenge. Det skulle jeg ikke gjort, plena var som en våt svamp. Venter på naboen med traktor nå.
DSC_0003.JPG
Sent fra min C6603 via Tapatalk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar