Bilder fra dine beste MC minner!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Bilder fra dine beste MC minner!

Legg inn av Bjerknez »

Det er jo PMS tider nå og da tenkte jeg at jeg kunne starte en tråd hvor vi kunne poste bilder som beskriver de beste MC minnene fra 2014 og 2015.

Her er noen enkle regler:
1. Bildet må selvtatt.
2. MAKS 3 stk. bilder.
3. Hvert bilde som postes (maks 3 stk.) må inneholde en forklaring/beskrivelse for hvorfor DETTE bildet viser ditt beste minne etc.

Det er ikke meningen at detet skal være noen bildekonkurranse med flotte redigerte bilder tatt med fullformatkamera etc. Bildet skal bety noe for DEG og ingen andre. :thumleft

_____________

Her er mitt bidrag:

Bilde
Dette bildet er et bilde som alltid kommer til å minne meg på gleden av å kjøre motorsykkel fullt lovlig for første gang! Dette var det aller første bilde jeg tok etter at jeg fikk MC lappen og bildet er tatt på Skjærhalden på Hvaler utenfor Fredrikstad. Jeg feiret med en alkoholfri pils :thumleft

Bilde
Dette er et av bildene jeg tok i forbindelse min og Cutless' første overnattingstur i telt hvor MC var fremkomstmiddelet. Vi kjørte ikke langt, men vi fant et knallint sted like ved et tjern. Vi fyrte opp bålet, la oss ned og pratet litt skjit og pilset. Det beste av alt var at jeg denne kvelden sove ute under åpen himmel for aller første gang i mitt liv. Litt småkjølig, men HELT vindstille, ingen nedbør og helt stjærneklart! Rett og slett en magsisk opplevelse!

Bilde
Dette bildet er tatt på en rasteplass (tror det er ett sted rundt Jondalen?) og her var vi på vei mot Lyngdal. Utrolig flotte og svingete veier og det er absolutt en av turene som sitter friskt i minnet.

Jeg kunne postet flere titalls bilder til da jeg har vert på mange kanonflotte turer med hyggelige mennesker her inne, men disse bildene er nok de som har gitt meg de beste minnene i 2015! :vs

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: Bilder fra dine beste MC minner!

Legg inn av Blaamand »

Første sesong med MC ble preget av vanvittige oppturer og én nedtur

Her fra en tur over Krokkleiva. Fine grusveier fra Sundvollen til Lommedalen
image.png
Kan ikke eie supermotard uten litt bakhjulskjøring :mc1
image.jpeg
Kunne vært foruten denne, men jeg kom fra det uskadd og sykkelen har blitt reparert.
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BRAAAAAP! :mc1

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bilder fra dine beste MC minner!

Legg inn av Tommas »

Jeg trodde biler hadde vikeplikt for mc i fotgjengerfelt? ;-)

(bra det gikk bra!)

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: Bilder fra dine beste MC minner!

Legg inn av Blaamand »

Hahahaha:) trodde jeg også!
Verste er at etter han hadde skuffa inni meg(jeg stod på rødt lys med begge bena i bakken) så presterte han å si; jeg trodde du skulle kjøre jeg :O
BRAAAAAP! :mc1

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bilder fra dine beste MC minner!

Legg inn av Bjerknez »

Ohh.. den så ikke bra ut Blaamand :-)å

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: Bilder fra dine beste MC minner!

Legg inn av Blaamand »

Bjerknez skrev:Ohh.. den så ikke bra ut Blaamand :-)å
Var ikke gøy, men er fornøyd med at det gikk bra med meg:) også hadde jeg jo fått en ripe(pga heftig offroading :twothumbs: ) i bakfelgen som irriterte meg voldsomt og da passet det jo bra med ny felg :roll
BRAAAAAP! :mc1

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bilder fra dine beste MC minner!

Legg inn av Jompa »

Dette blir bilder som er vist tidligere:

Her er jeg vel 15 år.
Selv om dette ikke er en mc, hadde jeg bestemt meg for at en gang skulle det bli "storsykkel"
DSCF2611.JPG

Min første sykkel. Suzuki GS 1100 G, 86.


På mc-treff igjen i 2011, første treff på ca 25 år.
Maxtron, som tidligere var svært aktiv på forumet, og meg.
Harstad 2011 011.jpg


Det ble litt rot med bildene.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bilder fra dine beste MC minner!

Legg inn av AJ »

Et av de beste MC-minnene fra 2014 og 2015 sesongene er turen til Danmark hvor vi leide et sommerhus nord på Langeland, nærmere bestemt Lohals. En søvnig og åpenbart fraflytningstruet liten havnelandsby med flott solnedgang, noe et av bildene nedenfor forhåpentligvis evner å formidle.
Fraflytningstruet fordi overraskende mange hus var til salgs.

Været var flott den uken vi var der. Men på vei nedover, spesielt langs Svenskekysten kjørte vi et et regnvær vi aldri har opplevd maken til på MC-tur. Til slutt måtte vi bare kjøre til siden og stoppe på bensinstasjon til uværet ga seg med det verste.
Men en uforglemmelig opplevelse var det og vi holdt oss tørre hele tiden, takket være regndress fra Europris ;-) .

Danmark kan være et artig land å kjøre MC i og TomTom'en hjalp oss med å finne de morsomme avstikkerne gjennom landet til Fredrikshavn.
Før vi kom dit måtte vi bare stoppe på Øknsebjerg, hele 95 meter over havet med utsikt over store deler av Danmark, fikk vi nærmest inntrykk av :knegg .

En minnerik tur, så absolutt.

Ble mange turer i 2015 også, på langt mer spennende veier, men likevel står denne Sverige og Danmark turen som det jeg veil trekke fram spesielt fra disse to sesongene.

Bilde

Bilde

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Bilder fra dine beste MC minner!

Legg inn av Fsva »

Blaamand skrev:Første sesong med MC ble preget av vanvittige oppturer og én nedtur

Kunne vært foruten denne, men jeg kom fra det uskadd og sykkelen har blitt reparert.
image.jpeg
Dette er kanskje det jeg frykter mest, fordi man ikke har kontroll over sånne ulykker.
Skjedde dette 19. august? Da var jeg på AMD i Oslo akkurat når en lignende KTM ble lastet av bergingsbilen, den hadde blitt påkjørt bakfra. Bergingsbilen stakk så for å hente enda en motorsykkel som hadde blitt påkjørt bakfra. :eh 2 stk på samme dag.

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: Bilder fra dine beste MC minner!

Legg inn av Blaamand »

Fsva skrev: Dette er kanskje det jeg frykter mest, fordi man ikke har kontroll over sånne ulykker.
Skjedde dette 19. august? Da var jeg på AMD i Oslo akkurat når en lignende KTM ble lastet av bergingsbilen, den hadde blitt påkjørt bakfra. Bergingsbilen stakk så for å hente enda en motorsykkel som hadde blitt påkjørt bakfra. :eh 2 stk på samme dag.
19. August er helt riktig! Jeg må si at det er imponerende at du husker datoen :D
BRAAAAAP! :mc1

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bilder fra dine beste MC minner!

Legg inn av kjellv »

Fint PMS-tiltak dette :twothumbs:
Får komme med et bidrag jeg også da. Her blir det bare TDMen, siden jeg ennå ikke har kjørt en eneste meter med FJRen.
DSC_0576.jpg
Dette var en weekendtur tidlig i Juni 2014. Første overnattingstur dette året, og første tur med min kjære bakpå. Bildet er tatt på Åndalsnes hvor vi hadde en kort stopp før Trollstigen. Turen gikk videre til Geiranger hvor vi overnattet. Neste dag var det ferge til Hellesylt, og derfra korteste vei hjem i regnvær.
DSC_0638.jpg
Dette bildet er tatt uka etter, en av mine mange kveldsturer til Eikesdal. Her er på Øverås, med lakseelva Eira i bakgrunnen. Noen hundre meter lenger ned i elva står Kong Harald med fluestanga og koser seg. Han er noen dager på laksefiske her hvert år.
DSC_0723.jpg
Siste bildet er fra Grimsdalen mellom Østerdalen og Dovre. Her er Dovrefjell på høyre side og Rondane på venstre side. Bilde er tatt en søndag seint i August 2014, på vei hjem fra en langweekend rundtur jeg hadde blant annet innom Østersund.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Dotcom
Innlegg: 59
Registrert: 18 jun 2015, 19:16
Motorsykkelen din: Suzuki Gladius 650 2012
Sted: Ringerike

Re: Bilder fra dine beste MC minner!

Legg inn av Dotcom »

Fra første langturen min! Oppe på tungtvann museet på Rjukan :)

Bilde

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bilder fra dine beste MC minner!

Legg inn av Bjerknez »

Den MC turen jeg for min del husker aller best var den første turen jeg hadde alene til Trollhattan i Sverige med Cruiseren etter jeg fikk lappen. Ikke noen lang tur, ikke gikk det spesielt fort, men det å nyte livet alene på to hjul for første gang, HELT alene hvor man fant noen øde områder og stoppe på for å ta seg en kaffe og nyte stillheten før man kjørte videre. DET var nok den MC turen jeg kanskje husker aller best.

Bortsett fra denne, så stiller Lyngdal turene i fjor seg langt opp på lista. Herregud for noen flotte MC veier. En flott og hyggelig gjeng var det også som kjørte sammen. Ja.. det blir egentlig vanskelig å rangere da alle turene har sine egenheter. Men jeg holder fast med det jeg skrev først. Den første langturen på cruiser alene etter lappen var i boks var episk. Jeg gliste som en konfirmant forran pengebordet... hele veien :redface

Brukeravatar
ireit
Innlegg: 137
Registrert: 18 apr 2012, 12:48
Motorsykkelen din: Kawasaki-Versys/z900
Kontakt:

Re: Bilder fra dine beste MC minner!

Legg inn av ireit »

.
17-mai.JPG
En av mine bedre var 17 mai 2013 over Tyin sammen med Proppen. Rart å kjøre ut av Oslo på en dag hvor alle skulle til byen og så kjøre over Tyin hvor det var helt still og folketomt. Så ble også hjemturen litt mer spennende enn normalt, da vi på Dombås oppdaget at dekket var utslitt.

https://www.youtube.com/watch?v=pv1B9KMR8r8

dekk.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
----------------------------------------------------
Våre MC turer:
https://www.youtube.com/channel/UCFH4kO ... 5zswvyIYHA"

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Bilder fra dine beste MC minner!

Legg inn av Tonys »

Må bli turen jeg hadde rundt Trollstigen og Geiranger i sommer.
115 mil i strålende solskinn.
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Svar