Garanti nybil

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Garanti nybil

Legg inn av bergenser83 »

2012 Skoda med 80 km. Fortsatt garanti. Har hørt dunkelyder fra bakaksel. Ser nå at bremsekloss beveger seg i caliper. kan se på det selv, men vurderer å levere den inn, men da risikerer jeg at de sier ingen garanti pga rust, vi byttet caliper, skiver og klosser til høy pris. Noen erfaringer med slike saker? Noen tips til hvorfor kloss beveger seg?

Voksen
Innlegg: 323
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: Garanti nybil

Legg inn av Voksen »

Hvem byttet calipter, skiver og klosser på bilen? Klossen er kanskje for liten til den calpiteren. Har verkstedet gjort det så fikser vel de opp?

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Garanti nybil

Legg inn av bergenser83 »

Klossen er original og har stått på siden bilen var ny. Det jeg lurer på er om dette vanligvis blir tatt som garanti eller om jeg får en stor regning etter å ha levert den til merkeverksted. Isåfall vil jeg forsøke å ordne den selv

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Garanti nybil

Legg inn av Jompa »

Bremseklosser er slitedeler og hvis bilen er kjørt 80 000 km får du det nok ikke på garanti.
Hvis det da ikke skyldes en feil.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Reodor Felgen
Innlegg: 262
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Garanti nybil

Legg inn av Reodor Felgen »

Hadde jeg vært så heldig at bremseklossene på bilen min holdt 80k km...

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Garanti nybil

Legg inn av bergenser83 »

Det handler ikke om slitte klosser. De er på bakhjul og er ikke slitt. De ligger løs i caliper og lager lyd når jeg kjører

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Garanti nybil

Legg inn av Bjerknez »

Sikkert tidenes teiteste spørsmål, men har du tatt av hjulene og sjekket om ikke noe har løsnet med tanke på en splint eller noe? Jeg har ikke mye peilig på dette, men hvis dette nylig har skjedd og du har hatt disse klossene hele tiden, samt at dem ikke er slitte så må det vel være noe som har løsnet eller noe?

Uansett så ville jeg IKKE under NOEN omstendighet kjørt med dette. Jeg har for meg at detet kan gjøre en forholdsvis billig fiks ganske så dyr hvis noe skulle gå galt. Spesielt hvis bremseskivene skulle ryke.

Hvis det er feil klosser så vil vel uansett nye klosser ikke koste all verden kanskje?

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Garanti nybil

Legg inn av Jompa »

bergenser83 skrev:Det handler ikke om slitte klosser. De er på bakhjul og er ikke slitt. De ligger løs i caliper og lager lyd når jeg kjører
Er fjærklipsene på plass?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar