Mercedes A-klasse-dynamo

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Mercedes A-klasse-dynamo

Legg inn av kjellv »

Jeg skal hjelpe min sønn med innkjøp av hans første bil, og har kommet over en rimelig Mercedes A160 fra 1999. Den er innmari fin, lite rust og lav km. Men den har ett problem, og det er dynamo. Derfor selges den billig. Den lager en irriterende høy ulelyd når den går, og selgeren (ei flyvertinne med zero peiling) har fått oppgitt hos det lokale MB-verksted at dynamoen må byttes og hadde fått en pris på 13000 for jobben.
Det tar jeg på strak arm tenkte jeg...
På lørdag var jeg og så på bilen, men klarte ikke å se den omtalte dynamoen. Den er antakelig nede på høyre side av motoren, men umulig å se. Ikke engang reima var mulig å se! Ikke skjønner jeg hvordan man kan angripe dette uten å ta ut motoren heller, for der var det trangt!
Noen som har vært borti jobben før?

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1595
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Mercedes A-klasse-dynamo

Legg inn av Kjellrf »

Finns noe hvis man googler. Byttes undenifra.

http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... p?t=115332
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Mercedes A-klasse-dynamo

Legg inn av kjellv »

Kjellrf skrev:Finns noe hvis man googler. Byttes undenifra.

http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... p?t=115332
Ok, takker :thumleft
Jeg tar sjansen. Vi kjøper bilen, og bestiller Haynesbok... :-k Jeg føler meg ikke truffet av begrepet "faint hearted" :crazy:

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Mercedes A-klasse-dynamo

Legg inn av SverreOlsen »

Fikk samme pris på merkeverksted for dynamobytte på min bil, tenkte å gjer det selv, men trengte spesialverktøy og måtte demontere halve bilen for å komme til, endte med ett mecaverksted som kun skulle ha 4800! Bruker bilen hver dag så ble verkstedet sin jobb :-) min hadde røket helt vel å merke.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Mercedes A-klasse-dynamo

Legg inn av kjellv »

SverreOlsen skrev:Fikk samme pris på merkeverksted for dynamobytte på min bil, tenkte å gjer det selv, men trengte spesialverktøy og måtte demontere halve bilen for å komme til, endte med ett mecaverksted som kun skulle ha 4800! Bruker bilen hver dag så ble verkstedet sin jobb :-) min hadde røket helt vel å merke.
A-klasse du har?

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Mercedes A-klasse-dynamo

Legg inn av SverreOlsen »

Nei er en Ford :-) men det eg ville fram til var att en kan få en mye billigere pris hvis en ringer rundt til noe annet en MB verkstedet. Ford forhandleren skulle ha 6000 kun for dynamoen. De fleste plasser får en også pant for gammel dynamo, hvis du bytter selv :-)


Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Mercedes A-klasse-dynamo

Legg inn av kjellv »

Bilen har vi kjøpt, og hadde en trivelig verkstedkveld på onsdag med byttet dynamo ++. Fikk den til ca 1800 gjennom en av våre leverandører på jobb. Trivelig kveld var det, skikkelig kvalitetstid for både far og sønn! Min håpefulle fikk gjøre det aller meste selv, jeg bare instruerte og holdt oss med kaffe :thumleft

Svar