Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

Legg inn av AJ »

Tja...
Tar sjansen på en tråd om våre offentlige 'oppdragere'. som skal passe på at vi følger reglene som gjelder.

Hvordan synes du lovens håndhevere som politi, tollere og biltilsynsfolk håndterer jobben?
(Interessant å høre for oss som jobber i media... ;) )
Hva har du selv opplevd?
Enkelt og greit.
Kjør debatt ;) .

Det er vel neppe særlig tvil om at politiet har noen utfordringer, noe denne saken viser:

[img]http://s25.postimg.org/bd5ikzkq7/Helgefylla.jpg[/img]

Klikk på bildet for å lese hele saken.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

Legg inn av Tonys »

De er vel et snitt av den norske befolkningen de og, med de variasjoner det har og by på, på godt og vondt.
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

Legg inn av AJ »

For egen del må jeg bare si at jeg i all hovedsak er fornøyd med de gangene jeg har vært i kontakt med etatene.
Også da jeg ble stoppet og kontrollert av tollere rett ved Montellebello campingen utafor Charlottenberg i fjor høst - for første gang - og måtte levere fra meg en treliter med rødvin i bytte mot et forenklet forelegg på 800,- kr... :redface

Høflig og korrekte betjenter, ingenting å si på det...
Selvfølgelig surt med tre-literen og giroen... :sk? .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

Legg inn av Bjerknez »

Min erfaring med politi og rettsvesen er heldigvis ikke veldig stor, men har jo hatt mine ungdomsår jeg også med flatfyll og faenskap, uten å gå nærmere inn på detaljer. men har intet på rullebladet for å si det sånn. Jeg har faktisk ikke en eneste prikk på førerkortet heller... merkelig nok etter en sesong med MC...

Men nok om det...
Jeg har aldri vert en såkalt "outsider" som har vert i mot politiet/rettsvesen etc. Generelt sett har jeg bare gode erfaringer med politiet selv om det ikke alltid har gangnet meg de få gangene noe har skjedd. Det viktigste for meg er at man blir behandlet rettferdig og med respekt. Såpass krever jeg av politiet, selv om jeg til tider for mange mange år siden kunne være litt av en drittsekk i fylla :lol

Har aldri følt noe ovenfra og ned holdnonger og selv om madrassen på "glattsella" ikke er av merket "Jensen Royal" så sovner man jo som en stein der når man er i fyllerus :lol

Dagen derpå er dog ikke like morsom og det er DA lærepengen føles best. Fylleangst, avhør, foreldre som lurer på hvor jeg er etc. Å her kommer jeg til poenget. Det er svært hyggelige politimenn som har avhørt meg dagen derpå. Evt. forenklede forelegg har jeg tatt i mot med smil om munnen. Jeg har også blitt stoppet i en del trafikkontroller og javnt over synes jeg politiet fremstår proffesjonelt og det synes jeg er veldig bra.

I det siste har jeg også hatt en del med helsevesenet å gjøre. Både grunnet min far og også for egen del da jeg har hatt en del problemer med prolaps i ryggen. God hjelp og få hele veien og jo lenger inn i systemet man kommer jo bedre blir man tatt vare på føler jeg. Alt går på skinner. Min far har også fått ekstremt god hjelp. Han måtte overnatte på sykehuset på selveste julaften og da spurte de han faktisk om han ville ha en flaske med vin. Det var ribbe til middag og det var også juleunderholdning på sykehuset. Glemte jeg å nevne at han hadde enerom med flatskjerm på veggen, eget toalett og tidenes mest avanserte send som får Jensen Royal madrassen hjemme til å ligne på skumgummien man finner på glattcella? God oppfølging hele veien.

Det eneste jeg har å klage på når det kommer til helsevesenet er fastlegene. Altså første innstans for de fleste av oss som trenger medisinsk hjelp eller andre ting. Jeg føler at fastlegene er der for å skrive ut sykemeldinger og sjekke blodtrykket. Første gang jeg gikk til fastlegen med ryggproblemer så var spørsmålet: "Hvor lang sykemelding trenger du?" Jeg sa at jeg i hovedsak ikek var der for sykemelding men for å faktisk finne ut hva som var galt med ryggen. Ikke overraskende sjekket han blodtrykket (som forøvrig viste seg å være bra) og etter dette skulle han skrive ut smertestillende til meg.....

Igjen så spurte jeg litt kverulerende om disse tablettene klarte og fjerne symtomer, noe jeg fikk beskjed om at de ikke gjorde. De bare lindret smerten. Okay sa jeg da, det blir jo som og feie støvet under matta. Jeg vil jo bli kvitt støvet. Han satt seg forran pc'en og mumlet noe om at jeg kanskje burde bli sjekket av en ryggspesialist... YOU THINK!!!

Historien er lang, men jeg stopper der. Konklusjonen er at så lenge man kommer seg forbi første innstans, så går alt så meget bedre når det kommer til helsevesenet.

Rettsvesenet har jeg ikke vert borti da det ikke har vert noen alvorlige saker jeg har vert innblandet i så der kan jeg ikke uttale meg. Ei heller brannvesenet heldigvis. :twothumbs:

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

Legg inn av Flanker »

Til din fastleges forsvar skal det sies at 80-90% av akutte ryggplager folk går til legen med er diffuse, tilnærmet umulig å diagnostisere og går over av seg selv ila. 1-3 mnd. ved smertelindring og mest mulig normal aktivitet. I løpet av ett år har 50% av Norges befolkning vondt i ryggen. Ryggvondt er altså noe av det din fastlege ser mest av gjennom en arbeidsdag.

Sånn sett er du ett av unntakene som bekrefter regelen, og fastlegen har gjort to ting riktig: Han har møtt deg som en av 90% pasientene og grepet til reseptblokka som sitt førstevalg, og han har lyttet til ditt ønske om utredning hos spesialist fordi det tross alt er du som kjenner din egen kropp best. At han ville sykemelde deg sporenstreks er vel mer uheldig, såfremt du ikke hadde en fysisk belastende jobb for ryggen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oppfatninger om de som

Legg inn av Bjerknez »

Flanker skrev:Til din fastleges forsvar skal det sies at 80-90% av akutte ryggplager folk går til legen med er diffuse, tilnærmet umulig å diagnostisere og går over av seg selv ila. 1-3 mnd. ved smertelindring og mest mulig normal aktivitet. I løpet av ett år har 50% av Norges befolkning vondt i ryggen. Ryggvondt er altså noe av det din fastlege ser mest av gjennom en arbeidsdag.

Sånn sett er du ett av unntakene som bekrefter regelen, og fastlegen har gjort to ting riktig: Han har møtt deg som en av 90% pasientene og grepet til reseptblokka som sitt førstevalg, og han har lyttet til ditt ønske om utredning hos spesialist fordi det tross alt er du som kjenner din egen kropp best. At han ville sykemelde deg sporenstreks er vel mer uheldig, såfremt du ikke hadde en fysisk belastende jobb for ryggen.
Uten å gå nærmere inn på detaljer som er uinterresante for andre her så er nok historien lenger enn som så. Det at 90% av pasientene hans har et problem betyr jo ikke at han som proffesjonel part kan sette meg i en bås og forhåndsbestemme hva det er som feiler meg ved å kaste en sykemelding og en resept på smertestillende etter meg. Jeg fortalte han at jeg hadde hatt vondt i ryggen over lenger tid (nesten ett år) og at jeg har fått beskjed av arbeidsgiver om å oppsøke lege da han fant flere tomesker med Paracet/Ibux i kontorskuffen min.

Da synes jeg det var rart at han bare ville sykemelde meg og putte meg på enda en kur med smertestillende. Det hele føltes uansett noe enkelt..

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

Legg inn av Flanker »

Ja da kan vi være enige :thumleft

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

Legg inn av SverreOlsen »

Dårlig erfaring med politiet.. Da gjelder det ikke fulla, fart eller lignende. Samboeren ble påkjørt av Westcon lastebil når hun stod i ett kryss, lastebilen stakke fra "ulykken", pga grinende unge å ta seg av prøvde hun ikke å følge etter han. Mange vitner men politiet hendla saken uten å følge det opp. Skade for 45 tusen og delkasko hjalp ikke meg.
Politiet snakket til samboeren min som hun var en liten unge og hun fikk ikke lov til og anmelde det da hun ikke var eier av bilen, og att sånt hente dagligt og det ikke var noe vits å anmelde det.

I sommer, da eg ble påkjørt av en mann som ikke var så god på norsken for å si det sånn. Politiet, nokk en gang barre uforskammet. Bilfører fortalte ambulansepersonnelet att han holdt 50 kmt da han ikke overholdt vikeplikten og meide meg ned, stod i pappirene som ambulansepersonalet hadde. Eg var heldig så klarte å se han ikke kom til å klare å stoppe og løftet opp foten før han traff(hadde ingen andre muligheter til å komme meg vekk). Ble hentett med ambulanse, videre i rønken på sykehuset, heldigvis barre skamslått, fortsatt vondt nede i korsryggen men ingenting er "ødelagt".
Politiet ringte meg på sykehuset og spurte hvordan det gikk, eg sa det som det var att eg var heldig som hadde foten i behold, att eg obsaverte att han ikke hadde tenkt å stoppen og fikk opp foten. Spurte dem om lappen hans hadde røket og fikk svar tilbake att nei det hadde den ikke. Svarte da att eg ville anmelde det, men det ble så mye arbeid for dem med rapporter osv om eg ikke kunne la vær.... Eg er lei av politiet sine handlinger og har absolutt ingenting til overs for dem.
Der var litt frustrasjon ute gitt..

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

Legg inn av Leffy »

Bjerknez skrev: Det eneste jeg har å klage på når det kommer til helsevesenet er fastlegene. Altså første innstans for de fleste av oss som trenger medisinsk hjelp eller andre ting. Jeg føler at fastlegene er der for å skrive ut sykemeldinger og sjekke blodtrykket. Første gang jeg gikk til fastlegen med ryggproblemer så var spørsmålet: "Hvor lang sykemelding trenger du?" Jeg sa at jeg i hovedsak ikek var der for sykemelding men for å faktisk finne ut hva som var galt med ryggen. Ikke overraskende sjekket han blodtrykket (som forøvrig viste seg å være bra) og etter dette skulle han skrive ut smertestillende til meg.....
Halleluja. Nå kjenner jeg helsevesenet meget godt og er så enig med deg i det der. Har flydd ut og inn av sykehus siden 96 til dagens dato og jeg har og fått så lite tiltro til fastleger. Har blitt feildiagnostisert, feilmedisinert og det er bare og skrive ut smertestillende, antibiotika og sykmeldinger. Nå skal jeg ikke dra alle under en kam, men for min del så unngår jeg de så lenge jeg kan. Takk og lov så har jeg hatt min egen spesialist ved det lokale sykehuset som jeg har brukt som en fastlege også. Da skjer det ting ganske så fort.

Nå har jeg aldri blitt stoppa i tollkontroll så der kan jeg ikke si så mye. Bor ikke langt unna grensa heller, så har noen forskjellige muligheter på grensebutikker og lignende. Pleier stort sett og kjøre dit om sommeren med sykkelen og da blir det somregel ikke med noe mye over igjen. Litt snus og ei flaske jägermeister pleier og ligge i tankveska.

Ei heller hatt noe mye med politi og rettvesen og gjøre. Blitt stoppa i et par promillekontroller og fikk min første bot for 2 år siden. Hele 78km/t i 70 sona, av en fotoboks. Vært en bajas i bil i mine ungdomsår, kjørt 3 år på MC og aldri blitt stoppa eller fått noe tilsnakk på 2 hjul. Merkelig nok så er jeg mye roligere på motorsykkel. Får satse på at det har kommet med alderen ;)

Men, så skal det sies at jeg har hatt litt flaks, der det gjelder tekniske kontroller, lasere osv. Aldri blitt vinka inn selv om jeg har hatt litt for høy fart i noen soner. En meget hyggelig politimann som vinket ned farten min en gang. Også var det teknisk kontroll fra biltilsynet da jeg hadde en sprekk i frontruta og jeg kjørte forbi pga av plassen var full :p
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

Legg inn av kalleklovn »

SverreOlsen skrev:Dårlig erfaring med politiet.. Da gjelder det ikke fulla, fart eller lignende. Samboeren ble påkjørt av Westcon lastebil når hun stod i ett kryss, lastebilen stakke fra "ulykken", pga grinende unge å ta seg av prøvde hun ikke å følge etter han. Mange vitner men politiet hendla saken uten å følge det opp. Skade for 45 tusen og delkasko hjalp ikke meg.
Politiet snakket til samboeren min som hun var en liten unge og hun fikk ikke lov til og anmelde det da hun ikke var eier av bilen, og att sånt hente dagligt og det ikke var noe vits å anmelde det.

I sommer, da eg ble påkjørt av en mann som ikke var så god på norsken for å si det sånn. Politiet, nokk en gang barre uforskammet. Bilfører fortalte ambulansepersonnelet att han holdt 50 kmt da han ikke overholdt vikeplikten og meide meg ned, stod i pappirene som ambulansepersonalet hadde. Eg var heldig så klarte å se han ikke kom til å klare å stoppe og løftet opp foten før han traff(hadde ingen andre muligheter til å komme meg vekk). Ble hentett med ambulanse, videre i rønken på sykehuset, heldigvis barre skamslått, fortsatt vondt nede i korsryggen men ingenting er "ødelagt".
Politiet ringte meg på sykehuset og spurte hvordan det gikk, eg sa det som det var att eg var heldig som hadde foten i behold, att eg obsaverte att han ikke hadde tenkt å stoppen og fikk opp foten. Spurte dem om lappen hans hadde røket og fikk svar tilbake att nei det hadde den ikke. Svarte da att eg ville anmelde det, men det ble så mye arbeid for dem med rapporter osv om eg ikke kunne la vær.... Eg er lei av politiet sine handlinger og har absolutt ingenting til overs for dem.
Der var litt frustrasjon ute gitt..
Nå er vel jeg ganske innhabil når det kommer til å uttale meg om slike saker som dette, men det er utrolig trist å høre at du og ditt ble behandlet på denne måten uten at jeg skal gå videre inn på nettopp dette. Synd du har dette inntrykket av Politiet. :sorry

Ellers er det bra å høre andre har møtt fine folk i de forskjellige etatene.

Selv jobber jeg mye på tvers med brann og helse og har mye godt å si om disse. Jeg har vært borti leger som virkelig ikke egner seg også, men slik er det vel over alt. :-k
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

Legg inn av AJ »

Ble stoppet av en yngre konstabel for et par år siden etter at det gikk litt heftig sånt rent fartsmessig fra Hønefoss og hjem til Hadeland på rv. 16. Blålysene i bakspeilet fikk meg til å føle på at lappen var i ferd med å ryke...
Konstabelen var hyggelig og ikke oppgiret på noen måte da han minte meg på at "dette gikk vel litt i forteste laget". Hvorpå jeg svarte at "det var vel ikke mer enn hundre" og fikk til svar noe om det var vel i overkant av det og fikk en velfortjent advarsel og "god tur videre"...

:-)å ...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Voksen
Innlegg: 323
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

Legg inn av Voksen »

Og hvordan oppfatter andre folk oss der vi er i det daglige?.... Ikke lett dette.

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

Legg inn av SverreOlsen »

Ja mye fra og til hva folk du treffer på. Gjelder uansett hva yrke en holder på med. Har ett tilfelle der vegvesenet godkjente sykkelen min, for å så få mangellapp 3 timer senere i kontroll pga manglende refleks over/under skilte. Det var vel å merke ikke full godkjenning av sykkelen, dem såg barre raskt over da eg fikk klage for mangel av speil og noe smått tidligere og måtte vise att eg hadde ordnet . Dem gjer jo kun jobben sin:-)

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Oppfatninger om de som

Legg inn av gsx750_80 »

Flanker skrev:Til din fastleges forsvar skal det sies at 80-90% av akutte ryggplager folk går til legen med er diffuse, tilnærmet umulig å diagnostisere og går over av seg selv ila. 1-3 mnd. ved smertelindring og mest mulig normal aktivitet. I løpet av ett år har 50% av Norges befolkning vondt i ryggen. Ryggvondt er altså noe av det din fastlege ser mest av gjennom en arbeidsdag.

Sånn sett er du ett av unntakene som bekrefter regelen, og fastlegen har gjort to ting riktig: Han har møtt deg som en av 90% pasientene og grepet til reseptblokka som sitt førstevalg, og han har lyttet til ditt ønske om utredning hos spesialist fordi det tross alt er du som kjenner din egen kropp best. At han ville sykemelde deg sporenstreks er vel mer uheldig, såfremt du ikke hadde en fysisk belastende jobb for ryggen.
Hørte om ryggproblemer og relativt ferske forskningsresultater på transistorradioen min, her for noen dager siden. Det ble hevdet av mange, kanskje de fleste, ryggproblemer kunne kureres med trening.
Legene skrev ofte ut medikamenter i stedet, da det var sterke kommersielle kreftter i sving for å selge smertestillende og andre legemidler. Litt om undersøkelsene de viste til, her:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmedhealt ... back-pain/
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Oppfatninger om de som

Legg inn av gsx750_80 »

gsx750_80 skrev:
Flanker skrev:Til din fastleges forsvar skal det sies at 80-90% av akutte ryggplager folk går til legen med er diffuse, tilnærmet umulig å diagnostisere og går over av seg selv ila. 1-3 mnd. ved smertelindring og mest mulig normal aktivitet. I løpet av ett år har 50% av Norges befolkning vondt i ryggen. Ryggvondt er altså noe av det din fastlege ser mest av gjennom en arbeidsdag.

Sånn sett er du ett av unntakene som bekrefter regelen, og fastlegen har gjort to ting riktig: Han har møtt deg som en av 90% pasientene og grepet til reseptblokka som sitt førstevalg, og han har lyttet til ditt ønske om utredning hos spesialist fordi det tross alt er du som kjenner din egen kropp best. At han ville sykemelde deg sporenstreks er vel mer uheldig, såfremt du ikke hadde en fysisk belastende jobb for ryggen.
Hørte om ryggproblemer og relativt ferske forskningsresultater på transistorradioen min, her for noen dager siden. Det ble hevdet av mange, kanskje de fleste, ryggproblemer kunne kureres med trening.
Legene skrev ofte ut medikamenter i stedet, da det var sterke kommersielle kreftter i sving for å selge smertestillende og andre legemidler, ble det sagt. Litt om undersøkelsene de viste til, her:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmedhealt ... back-pain/
mvh

-gsx750_80

Svar