Forbruk Mondeo 2.0TDCI man, 116hk

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Forbruk Mondeo 2.0TDCI man, 116hk

Legg inn av SverreOlsen »

Kjellrf skrev:
ZZR-Erling skrev:Kjøper ikke fransk..vil helst ha 1.9 motoren
Var bare for å vise hva som ville blitt ett mer feilfritt bilhold ;)

Kjenner flere med 2006'ish Passat, de fleste har noe å fortelle. Som oljepumpehavari, dysehavari, ledningsnett i motoren som ryker, elektrisk handbrekk som låser seg og må byttes (husk NAF-medlemskap...), lakkrust, xenon lamper som havarerer (til 12.000 + jobb) og diverse elektriske feil.
En hadde sogar en dysespiss som brakk og falt ned i motoren = totalhavari.

Så hvis du har en 2003-modell (husker jeg rett?), ville jeg heller tatt vare på den.

Standar feil på desse bilene ja, men husk det er en av Norges mest solgte, så går veldig mange biler på vegen uten feil, alt etter behandling og hva en treff på. Svigerfar sin har rullet 250 k km og svinghulet er det som har røket til nå, el håndbrekken bruker han hver dag uten feil. God venn med 07 modell a4 har passert 270 k km og kun svinghjulet og noen små feil. Selvfølgelig er jo dvs lager og slitedeler blitt byttet.

ZZR-Erling

Re: Forbruk Mondeo 2.0TDCI man, 116hk

Legg inn av ZZR-Erling »

SverreOlsen skrev:
Kjellrf skrev:
ZZR-Erling skrev:Kjøper ikke fransk..vil helst ha 1.9 motoren
Var bare for å vise hva som ville blitt ett mer feilfritt bilhold ;)

Kjenner flere med 2006'ish Passat, de fleste har noe å fortelle. Som oljepumpehavari, dysehavari, ledningsnett i motoren som ryker, elektrisk handbrekk som låser seg og må byttes (husk NAF-medlemskap...), lakkrust, xenon lamper som havarerer (til 12.000 + jobb) og diverse elektriske feil.
En hadde sogar en dysespiss som brakk og falt ned i motoren = totalhavari.

Så hvis du har en 2003-modell (husker jeg rett?), ville jeg heller tatt vare på den.

Standar feil på desse bilene ja, men husk det er en av Norges mest solgte, så går veldig mange biler på vegen uten feil, alt etter behandling og hva en treff på. Svigerfar sin har rullet 250 k km og svinghulet er det som har røket til nå, el håndbrekken bruker han hver dag uten feil. God venn med 07 modell a4 har passert 270 k km og kun svinghjulet og noen små feil. Selvfølgelig er jo dvs lager og slitedeler blitt byttet.
Aha...hmmm..begynner å ane at disse kan bli dyre, synd de er jo såpass pene. Finner endel skriverier rundt om på rust, og dette forbanna håndbrekket :knegg
Mulig jeg heller går for en gamlere men kanskje mer driftssikker konstruksjon ja..hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

ZZR-Erling

Re: Forbruk Mondeo 2.0TDCI man, 116hk

Legg inn av ZZR-Erling »

Kjellrf skrev:
ZZR-Erling skrev:Kjøper ikke fransk..vil helst ha 1.9 motoren
Var bare for å vise hva som ville blitt ett mer feilfritt bilhold ;)

Kjenner flere med 2006'ish Passat, de fleste har noe å fortelle. Som oljepumpehavari, dysehavari, ledningsnett i motoren som ryker, elektrisk handbrekk som låser seg og må byttes (husk NAF-medlemskap...), lakkrust, xenon lamper som havarerer (til 12.000 + jobb) og diverse elektriske feil.
En hadde sogar en dysespiss som brakk og falt ned i motoren = totalhavari.

Så hvis du har en 2003-modell (husker jeg rett?), ville jeg heller tatt vare på den.
2003 ja. Men du, kjenner du til forskjeller i feilrate 1,9TDI kontra 2,0TDI?

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1595
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Forbruk Mondeo 2.0TDCI man, 116hk

Legg inn av Kjellrf »

Nei, bare at på 2.0 må oljepumpa bytte en eller annen gang, og i værste fall totalhavarert motor når den ryker.

En kompis måtte bytte på en A4- 05/06, den begynte heldigvis først å blinke i oljelampa på høyt turtall. Broren til en kollega opplevde det samme med en A4 -08. Oljepumpa begynner å slure. Har hørt alt mellom 10.000 og 40.000 for å bytte pumpe, det er 2 forskjellige typer ute og går. 2005 har kjede som ryker, mens 2006-08 har ett inngrep som begynner å slure når det blir sllitt.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar