Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av Bjerknez »

Tenkte vi kunne lage litt haraball og litt uskyldig morro ved å lage en slik tråd. De fleste av oss har jo kjørt en del sykler og da er dte jo spennende å høre hva andre mener om sine nagative erfaringer. Kom igjen folkens! Ikke spar på kruttet. Få det ut! :knegg

Har ikke tid til noen begrunnelser før senere i dag, men her er min liste i kronologisk rekkefølge:

1. Kawasaki 300cc Scooter
2. En Harley 2007mod. (husker ikke modell)
3. Suzuki GSX 650F

To be continued...

Klikk her for å nevne de tre beste syklene du har kjørt:
http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=12&t=10520
Sist redigert av Bjerknez den 17 feb 2016, 19:51, redigert 1 gang totalt.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av EasyRider »

Hmm har vel ikke kjørt så mange "kjipe" sykler enda. Men altså.

1. Yamaha DT 50 1988 (50ccm). Husker tilbake i min ungdom at dette var den mest sløve og karakterløse motoren jeg ever har prøvd. Makan til en dau mope. :knegg

2. Harley VROD 2015. Jeg tror jeg rett og slett hadde for store forventninger til denne. Jeg liker nemlig utsende og den litt "røffe" looken på motoren. Men treeg i svinger, og sitter på bakken med beina i være.. nei dette passer ikke meg. Men har kun kjørt 2 Harley i mitt liv og kun 2x2 mil i kjørelengde. Så jeg er forsatt åpen for å kunne bli "frelst"...Tror jeg :-k

3. Suzuki GSX-R 1000. 2014. Plastrakket!! :thumleft Satt veldig godt på den, Virket som en sykkel jeg kunne trives på for å kjøre til den lokale hamburger sjappa. Problemet med denne var jo at jeg kun fikk testet den ca 600 meter før en bil med vikeplikt "ikke" så meg. Og fant ut at å krysse veien når jeg var i krysset var lurt. Så basert på at totale kjøreopplevelsen med et SMELL på slutten, må jeg si at hele var litt kjip!
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av vim »

EasyRider skrev:Hmm har vel ikke kjørt så mange "kjipe" sykler enda. Men altså.

1. Yamaha DT 50 1988 (50ccm). Husker tilbake i min ungdom at dette var den mest sløve og karakterløse motoren jeg ever har prøvd. Makan til en dau mope. :knegg

2. Harley VROD 2015. Jeg tror jeg rett og slett hadde for store forventninger til denne. Jeg liker nemlig utsende og den litt "røffe" looken på motoren. Men treeg i svinger, og sitter på bakken med beina i være.. nei dette passer ikke meg. Men har kun kjørt 2 Harley i mitt liv og kun 2x2 mil i kjørelengde. Så jeg er forsatt åpen for å kunne bli "frelst"...Tror jeg :-k

3. Suzuki GSX-R 1000. 2014. Plastrakket!! :thumleft Satt veldig godt på den, Virket som en sykkel jeg kunne trives på for å kjøre til den lokale hamburger sjappa. Problemet med denne var jo at jeg kun fikk testet den ca 600 meter før en bil med vikeplikt "ikke" så meg. Og fant ut at å krysse veien når jeg var i krysset var lurt. Så basert på at totale kjøreopplevelsen med et SMELL på slutten, må jeg si at hele var litt kjip!
Morsomt likt utgangspunkt som min liste:
1. Yamaha DT 50 1988 (50ccm). Dølleste moppen, som jeg kjøpte da min mye morsommere Suzuki TS50 ble stjålet.
2. Virago. Lånte i 3 måneder og eliminerte glatt alt som heter chopper og lignende med det. Liten og stusselig på alle mulige måter.
3. Suzuki GSX650F. Hadde den i et halvt år i fjor, etter over 20 år uten sykkel. Var fornøyd, helt til jeg begynte å bli varm i trøya og prøvde noen R-sykler. Nå er den solgt og i ettertid har jeg forstått hvor velfungerende, velbalansert og gjennomført kjedelig denne (egentlig gode og fornuftige) sykkelen var :)
Og så ble det en GSXR, som foreløpig ligger langt utenfor "bunn-3 listen", med god margin.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av AJ »

Den kjipeste - eller kanskje heller den skumleste, var en Suzuki GSX-R 1100 fra åttitallet, som var lite raffinert trimmet og ellers ikke så godt vedlikeholdt forøvrig... Glad jeg kom helskinnet fra kjøreturen med den sykker'n...

Den neste er en eldre Moto Guzzi California, som minnet langt met om svært tilårskomment landbruksmaskineri enn motorsykkel. En helt gjennomført forskrekkelig dårlig kjøregreie med bl.a. en bemerkelseverdig rar kjørestilling...

Den siste er noe av det kjedeligste jeg har kjørt av nyere MC, nemlig Honda CBF 1000. En sykkel helt uten karakter i min bok. Søndyssende motorkarakteristikk, gjennomført uinspirerende å kjøre og heller ingenting å hvile øynene på etter kjøreturen...

Er noen andre kandidater som ligger tett opp til disse tre, men det er altså de tre nevnte som huskes best.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av JohnnyTh »

1 Harley Sportster. ubehaglig ting uten krefter. Når jeg vrei gasshåndtaket så ble det bare mer lyd og vibrasjoner og lite annet.
2 Yamaha DT50.. Samme grunn som alle andre her, men hadde noen litt gøye turer i skogen med den.
3 Harley V-Rod. Egentlig en veldig gøyal opplevelse. Føltes som å fly siden sykkelen var bitte liten og man satt med hender og føtter i været, men etter 10 minutter så ble det bare kjipt. Det blåste opp i buksa på meg og jeg satt ikke veldig godt. Alt for mye vekt på halebenet.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av kjellv »

Jeg satte opp en liste jeg også, ...men jeg har slettet den igjen etter å ha tenkt meg om :-k
Ettersom jeg jobber som MC-selger er det nok best at jeg ikke offentliggjør denne lista. Den kan jeg få i bakhodet fortere enn jeg klarer å følge med :scratch

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av AJ »

kjellv skrev:Jeg satte opp en liste jeg også, ...men jeg har slettet den igjen etter å ha tenkt meg om :-k
Ettersom jeg jobber som MC-selger er det nok best at jeg ikke offentliggjør denne lista. Den kan jeg få i bakhodet fortere enn jeg klarer å følge med :scratch
:knegg
Tror jeg var en klok avgjørelse, ja...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez skrev:Tenkte vi kunne lage litt haraball og litt uskyldig morro ved å lage en slik tråd. De fleste av oss har jo kjørt en del sykler og da er dte jo spennende å høre hva andre mener om sine nagative erfaringer. Kom igjen folkens! Ikke spar på kruttet. Få det ut! :knegg

Har ikke tid til noen begrunnelser før senere i dag, men her er min liste i kronologisk rekkefølge:

1. Kawasaki 300cc Scooter
2. En Harley 2007mod. (husker ikke modell)
3. Suzuki GSX 650F

To be continued...
Da er jeg hjemme forran EDB maskinen igjen så da kan jeg utdype ytterligere:

Kawasaki 300cc Scooter:

En meget rar og gubbete opplevesle og jeg følte meg nesten handikappet der jeg satt. Alt var kjipt. Jeg kjørte den kun for å komme meg på jobb mens sykkelen min var på service. Dashbordet på Scooteren lignet dashbordet på en eldre Golf, lyden var bare en flau opplevelse, de små hjulene gikk nedi allt av humper, ikke mulig å strekke på beina, satt rett opp og ned uten mulighet for å flytte på seg grunnet en forhøyning i salen, motoren var kjip, automat i bytrafikk er helt krise. Sikkert mye mer også, men konklusjonen er ganske klar. DRITKJIP!

En 2007mod. Harley 1400cc til en bekjent:
(Merk at jeg sammenlignet denne den gangen mot min Yamaha XVS1300)

Den virket tyngre enn Yamahaen, bremsene var forferdelig dårlige, motoren var merkbart slappere, den vibrerte noe sinnsykt og salen var heller ikke så mye å skryte av. En rullende støpejernskomfyr.

Suzuki GSX 650F:
Artig når man går fra en tung cruiser til en slik lett sykkel, men gleden varte ikke lenge. motoren var total karakterløs og litt slapp og var det største drawbacket på den sykkelen. Ikke så mye mer å utsette egentlig med tanke på hva man betaler etc. men jeg tror jaggu meg Cruiseren hadde vunnet en lyskryss duell med denne. kanskje ikke direkte en dårlig sykkel i seg selv, men uhyre kjedelig. spesielt motoren.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:Jeg satte opp en liste jeg også, ...men jeg har slettet den igjen etter å ha tenkt meg om :-k
Ettersom jeg jobber som MC-selger er det nok best at jeg ikke offentliggjør denne lista. Den kan jeg få i bakhodet fortere enn jeg klarer å følge med :scratch
Men du selger vel Yamaha, og du har vel ingen Yamaha på listen din huh!? :knegg

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av freddy123 »

Hmmmm.... Listen er ikke alt for lang enda sv sykler jeg har prøvd .... Men,men her kommer den

1. Sliter virkelig med det og velge egentlig siden jeg ser så mye positivt med de fleste mc'er unntatt scootere da for det finnes ikke spennende...

Men det skal få lov til å bli motorishpania furia 50cc som en kompis hadde under mopedtiden :) denne var det noe alvorlig galt med forgassern på så den gikk så tregt at jeg tror bestemor med gåstolen sin hadde vunnet i et dragrace :)

2. Suzuki rmx 50cc, denne var det ikke noe feil med og motoren gikk som den skulle men var utrolig mye tregere enn am6 motorene som sitter i mange andre 50cc mopeder ... Men jeg har alikevell mange gode minner fra skogsturer osv :)

3. Min egen vintermoped, den hadde 70cc og eff.anlegg og gikk greit nok,men noen rakett var det så absolutt ikke dette heller. siden jeg hadde 1.stk motorhavari som resulterte i 1 ukes skruing når de andre gutta var ute å herja på nysnøen så skal den få lov til å havne innpå lista her den også , gasswiren røk også på vei hjem fra skolen en gang som resulterte i at jeg måtte dytte den et godt stykke med "parkdress" ....

Men jeg velger at den skal få delt 3. Plass med en monkeybike .... Dette også er utrolig dølle saker mht til motorkraft og er desidert det slappeste jeg hsr kjørt noensinne med sin 50cc 4t mopedmotor :) , men på en annen side en monkey er jævlig kule også ikke pga motor bare str og hele pakka gjør de morsomme å kjøre :)




Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av hakhap »

Då skal vi se, er vel igrunn ikke så mange kjipe sykler jeg prøvd.

1. Kawasaki ER-6 2014
Den føltes liten, rent fysiskt, motoren ga ikke noe inntrykk av å gjøre noe, nå skal det sies jeg prøvde en Aprilia Dorsoduro 1200 rett før så det kan ha påvirket noe :-k , kort syntes jeg den var kjedelig og som alle små R4 må en høyt i turtall for det skal skje noe.

2. Kawasaki Vulcan S 2015
Prøvde denne i sommer mest for morro skyll men den savnet allt av effekt og cruiser følelse. Den er kanskje greit som om en ikke har kjørt noe annet. Jeg satt rimelig greit på den for å være en "liten" sykkel, men er ikke en cruiser for meg da må jeg no opp i mere kubikk.

3.Honda VFR800 2015
Fikke denne som låne sykkel i 2 dager og når jeg satte meg på den tenkte jeg ah clipons dette må det skje noe med men ikke i det hele, jeg vred å vred på gassen og det skjedde ikke mye på denne sport-tourern. Grei komfort med en nok så forover lent stilling men likvevell satt jeg igjen med et helhetsintrykk at den manglede drag og krefter.

2 og 3 testedes etter jeg begjynte kjøre Tuonoen, så det spiller selvfølig inn :knegg
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

ZZR-Erling

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av ZZR-Erling »

HD VROD: veldig dårlig markklaring, ustabil

K1600GT: remote kjørefølelse

GW: som over

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: Men du selger vel Yamaha, og du har vel ingen Yamaha på listen din huh!? :knegg
Nei selvfølgelig ikke :crazy:
Men hvem vet hvilke bruktsykler jeg kommer til å ha i butikken i årene framover :-k

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev: Men du selger vel Yamaha, og du har vel ingen Yamaha på listen din huh!? :knegg
Nei selvfølgelig ikke :crazy:
Men hvem vet hvilke bruktsykler jeg kommer til å ha i butikken i årene framover :-k
Det kjipeste med å være selger er at man ikke kan være ærlig.

Kunde: Åhhh... den Skoda Octaviaen der virket litt spennende...
Selger: Ja, dette er en flott bil!......

Det er så fordømt kjedelig å snakke med selgere som snakker i din retning HELE tiden. :-# :x :crazy:
Det hele handler vel bare om hvordan man pakker inn ordene :knegg

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: Det kjipeste med å være selger er at man ikke kan være ærlig.
Joda, det går godt an å være ærlig selv om man er selger. Dette handler mer om å fremheve det man mener er positivt om salgsobjektet, og heller si minst mulig om alt annet. Men det er ofte best å si fra til kunden dersom man ser at dette blir feil type sykkel til denne kunden. Heller miste et salg enn å selge en sykkel til en kunde som du helt klart vet blir feil. Jeg håper jo selvfølgelig å ha samme kunde i butikken neste gang også :-k

Svar