Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av AJ »

Tommas skrev:
AJ skrev:Til og med jeg, som har stor sans for italienere må kaste inn inn håndkleet og erkjenne at Triumph'en appellerer mer til MC-følelsene enn Ducati'en... :redface

Jeg regner med "MC-følelsene" er noe annet enn det estetiske ;-)
Ikke nødvendigvis, nei...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av Tommas »

Alltid likt Speed Triple, men det er mer på tross av fronten. Nesten som en trasig ingeniør har trumphet gjennom (tog du han..) at "slik skal det bli"... Og slikt står det jo litt respekt av ;-)

ZZR-Erling

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av ZZR-Erling »

1. K1300S: Savner ingenting, alt er der. Det er ingen kompromiss, den perfekte multipurpose!
2. S1000RR/GSXR1000: herlig råskap!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av Bjerknez »

Haha, smaken er helt tydelig forskjellig. Alle er vel mer eller mindre enige om at Ducati har noen meget flotte sykler designmessig. Spesielt Panigale. Kunne lett hatt en slik i taket...

Det jeg derimot IKKE liker er at noen begynner å blande Fleinsopp og Grandiosa. Det blir som å sette sidevesker på en Panigale i mitt hode! Så et kraftig rævspark fra meg til Tommas for den! (Tøff på avstand...)

Jeg vet ikke hvorfoe jeg synes den Speed Triplen er så usannsynlig tøff, men jeg bare digger den. Rett og slett en sykkel som skiller seg ut og som ser veldig bra ut i forhold til andre plastrakketter. Det er bare så synd at den på en måte (kanskje) blir litt for "kultivert" og snill. Jeg synes dem kunne presset litt mer gamp ut av motoren. Men jeg skal jaggu meg prøvekjøre den nye modellen for den har jeg ikke kjørt.... :redface

ZZR-Erling

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av ZZR-Erling »

...noen som fikk kalde føtter? Hvor ble det av verste bike-tråden? :-)

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av hakhap »

Bjerknez skrev: Jeg vet ikke hvorfoe jeg synes den Speed Triplen er så usannsynlig tøff, men jeg bare digger den. Rett og slett en sykkel som skiller seg ut og som ser veldig bra ut i forhold til andre plastrakketter.
Kanskje for at det ikke er en plastrakket uten en naken eller muligens streetfighter sykkel :scratch
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av Tommas »

hakhap skrev:
Bjerknez skrev: Jeg vet ikke hvorfoe jeg synes den Speed Triplen er så usannsynlig tøff, men jeg bare digger den. Rett og slett en sykkel som skiller seg ut og som ser veldig bra ut i forhold til andre plastrakketter.
Kanskje for at det ikke er en plastrakket uten en naken eller muligens streetfighter sykkel :scratch
:thumleft :D

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av EasyRider »

Bjerknez skrev: Jeg har lyst til å ta med Triumph Speed Triple på en fjerde plass, men det er jo ikke helt lov. Men grunnen til at denne ikke havner lenger opp er fordi jeg syntes motoren skuffet litt. Den går som et skudd, men i forhold til pris og kubikk så burde den hatt mer effekt i toppregisteret synes jeg. Men den tar igjen på komfort og utseende. Spesielt den nye 2016 modellen. Det er faktisk noe av det vakreste jeg har sett... Jeg vil til og med si at den slår Panigale med tanke på det estetiske. :redface

Bjerknez!!! Dette er jo som å sammenligne en Mazda M5 mot en Ferrari 488 GTB. erru ---> :crazy:

Det går jo bare ikke punktum..... :[-( :knegg
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av Bjerknez »

EasyRider skrev:
Bjerknez skrev: Jeg har lyst til å ta med Triumph Speed Triple på en fjerde plass, men det er jo ikke helt lov. Men grunnen til at denne ikke havner lenger opp er fordi jeg syntes motoren skuffet litt. Den går som et skudd, men i forhold til pris og kubikk så burde den hatt mer effekt i toppregisteret synes jeg. Men den tar igjen på komfort og utseende. Spesielt den nye 2016 modellen. Det er faktisk noe av det vakreste jeg har sett... Jeg vil til og med si at den slår Panigale med tanke på det estetiske. :redface

Bjerknez!!! Dette er jo som å sammenligne en Mazda M5 mot en Ferrari 488 GTB. erru ---> :crazy:

Det går jo bare ikke punktum..... :[-( :knegg
Haha, jeg forventer ikke at andre nødvendigvis mener det samme, men jeg står for det jeg har sagt. Den nye Speed Triple er utrolig lekker. Jeg er sikkert en av de ytterst få som digger fronten på den. Det er noe eget, noe sært, og jeg liker det. :thumleft

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av Tommas »

Bjerknez skrev:[Haha, jeg forventer ikke at andre nødvendigvis mener det samme, men jeg står for det jeg har sagt. Den nye Speed Triple er utrolig lekker. Jeg er sikkert en av de ytterst få som digger fronten på den. Det er noe eget, noe sært, og jeg liker det. :thumleft

Men plastrakett er det ikke ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, nei ikke sånn plastrakett vi alle til vanlig tenker på. Jeg vagte ordet fordi jeg ville ha frem at den ikke virker like "billig" som en annen sykkel som er neddynket av plast. :)

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av freddy123 »

1. aprilia rs 125cc uplombert 34hk edition , denne gikk som en kule for en 16 åring og med en toppfart på over 170kmt speedometer fart og et lett og svingvillig chassi og en hissig 2t-motor så ble det ikke feil... tror den veide rundt 150kg...

uansett en veldig morsom bike som jeg hadde utrolig mye glede av i 3 år.

2. dette må bli bjerknez gamle traver try-umff street triple 675cc, et enormt drag for meg som er vandt med 48hk gjør at denne går av med seiern og lyden av trippel-motoren var jo litt digg den også da ..

3. her må det bli sportstern etter så mange problemfrie km sammen og turer så fortjenern en plass den også, en utrolig tøff sykkel som jeg har hatt mye glede av i 2 sesonger dette også, litt slapp motor, men en utrolig fin cruiser med skikkelig buldrende v-twin låt. utrolig deilig og kunne hive seg nedpå sportster sete etter jobb og bare suse avgårde og ikke tenke på annet en neste sving :)

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av L-NA »

AJ skrev:Kommer antakelig bare til å nevne en, nemlig Moto Guzzi Stelvio som overrasket stort da jeg entret salen på den hos Loxkel i Ski og la ut på motorveien mot Oslo.
Det var som å oppdage motorsykkelkjøring på nytt :D . Bredt styre, oppreist kjørestilling og buldrende sylindre med markerte kjøleribber rett foran beina trygt plassert med perfekt vinkling på solide fotpinner og akkurat passe med vibrasjoner fra den overraskende friske V2 motoren. Og en utrolig god sal!
En sykkel med en helt spesiell karakter.

Hadde kjørt Triumph Tiger Explorer i to dager i forveien, men den sykkelen ble kun et blekt minne i forhold til kjøreopplevelsen som Stelvio leverte.
Merker at jeg har lyst på en ny når jeg skriver dette... :-# :x
Bortsett fra at jeg aldri har kjørt Tigeren, så kopierer jeg AJ sin erfaring. 100% samme erfaring og oplevelse. Så langt er det ingen over, eller ingen ved siden av Stelvioen . Men Superteneren en god nr to.
Selv om jeg ikke er i tvil om at Superteneren jeg har i dag er på mange måter en bedre sykel, så var kjøreopplevelsen "feelingen" .som Stelvio gav noe utenom alt annet jeg har kjørt.. (ikke så mange det....)
....og at jeg en dag kjøper Stelvio igjen....tja. det er meget mulig.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av hakhap »

Så langt blir det...

Aprilia Tuono V4 1100 Factory
Aprilia Tuono V4R
Aprilia Dorsoduro 1200 eller Triumph Street Triple R
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Svar