Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22898
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av Bjerknez »

Ja, enkelt og greit. Nevn de tre beste motorsyklene du har kjørt/eid som har gitt deg et smil om munnen.

Dette er for min del en langt vanskeligere situasjon enn å nevne de tre kjipeste da det er mange som kommer høyt på listen her, men siden jeg kun kan nevne tre så får jeg prøve så godt jeg kan...

1. Triumph Street Triple R
2. BMW S1000R
3. KTM 1290 SuperDuke R

Triumph Street Triple R:
Dette blir hakk i plata for min del, men grunnen til at denne havnet over de andre to på listen er rett og slett et helhetsinntrykk. Den er kanskje ikke best på noe i forhold til de to andre, men jeg mener den er samlet sett en mer gjennomført sykkel. Ikke noen utklassing her, men det blir nok en vag seier, selv om de to andre er mer "spennende". Rett og slett en balansert og lett sykkel med feit lyd og et utseende som skiller seg litt ut i positiv grad. Prisen er også tatt i betrakning. Flott sykkel!

BMW S1000R:
Egentlig vil jeg rangere denne på lik linje som SuperDuke, men på to forskjellige måter. Dem kan på en måte ikke sammenlignes, selv om dem befinner seg i samme kategori, mer eller mindre. BMW'en er mer raffinert, har bedre dempere og virker mer "skummel" da effekthurven er litt annerledes. Men jeg tror jeg setter BMW'en som nummer to her.

KTM SuperDuke:
Ja, det er en sykkel som har det meste. Den har ingen svakheter som jeg kunne finne. Motoren er mer ketchup enn BMW'en og i den forbindelse så virker den mer "brutal". Utseendet og lyden er i en klasse for seg selv og jeg satt veldig godt på den.

Jeg har lyst til å ta med Triumph Speed Triple på en fjerde plass, men det er jo ikke helt lov. Men grunnen til at denne ikke havner lenger opp er fordi jeg syntes motoren skuffet litt. Den går som et skudd, men i forhold til pris og kubikk så burde den hatt mer effekt i toppregisteret synes jeg. Men den tar igjen på komfort og utseende. Spesielt den nye 2016 modellen. Det er faktisk noe av det vakreste jeg har sett... Jeg vil til og med si at den slår Panigale med tanke på det estetiske. :redface

Lyst til å nevne de tre kjipeste syklene også? Det kan gjøres her:
http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=12&t=10516

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37861
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av AJ »

Kommer antakelig bare til å nevne en, nemlig Moto Guzzi Stelvio som overrasket stort da jeg entret salen på den hos Loxkel i Ski og la ut på motorveien mot Oslo.
Det var som å oppdage motorsykkelkjøring på nytt :D . Bredt styre, oppreist kjørestilling og buldrende sylindre med markerte kjøleribber rett foran beina trygt plassert med perfekt vinkling på solide fotpinner og akkurat passe med vibrasjoner fra den overraskende friske V2 motoren. Og en utrolig god sal!
En sykkel med en helt spesiell karakter.

Hadde kjørt Triumph Tiger Explorer i to dager i forveien, men den sykkelen ble kun et blekt minne i forhold til kjøreopplevelsen som Stelvio leverte.
Merker at jeg har lyst på en ny når jeg skriver dette... :-# :x
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6955
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av kjellv »

Jeg har også problemer med å komme opp med flere enn en sykkel som har utmerket seg av de jeg har prøvd. Dette må helt klart bli Yamaha XT1200Z Super Tènèrè
En utrolig fin sittestilling og god sal, behagelig knevinkel og bredt godt styre. Den er stor, en høy og brei stor tank foran deg kan gjøre folk betenkt om at denne er veldig tung og ustabil i sakte fart. Men det er ikke tilfelle. Den er tung, men tyngdepunktet er lavt og stabiliteten god. Herlig motorlyd, og massevis av moment hele veien opp. En fantastisk sykkel som jeg en periode vurderte veldig sterkt å kjøpe. Jeg antar jeg på ett eller annet tidspunkt blir eier av en slik.
Men nå har jeg ikke prøvd FJRen enda da... :-k
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av JohnnyTh »

Yamaha MT-125 Tror aldri jeg har blitt så overrasket noen gang før som når jeg oppdaget hvor gøy denne lettvekteren var å kjøre.
Gtr1400 Selvsagt. Dette fartslokomotivet som har tatt meg på lange turer og lokale småturer uten et eneste feilslag.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37861
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av AJ »

Må også nevne KTM 690 Duke med Akrapovic slip-on, som Spinnin Wheel i Mysen åpenbart hadde fått satt opp på optimalt vis.
En skikkelig artig sak :twothumbs: !
Kjapp som bare det og riktig så svingvillig :D .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av Tommas »

Bjerknez skrev:Spesielt den nye 2016 modellen. Det er faktisk noe av det vakreste jeg har sett... Jeg vil til og med si at den slår Panigale med tanke på det estetiske. :redface
Jeg beklager, men nå har du vel puttet fleinsopp på Grandis'en :O


Bilde

Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av Olav K »

Ta deg en bolle,Tommas. :crazy: Fleinsopp lizzom :[-(
Det der var de klokeste orda som Bjerkiz noensinne har klart å tyne ut av et tastatur :[-o<
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av Tommas »

Nå pleier jo Berknez å være like objektiv som en nordkoreansk politikk-journalist, så jeg tror vi må ta slike utsagn med en klype salt. Speed triple er jo en helt grei sykkel til sitt bruk, men det blir feil å smusse til italienske supermodeller med britiske havneskjøger ;-)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av Olav K »

Tommas skrev:Nå pleier jo Berknez å være like objektiv som en nordkoreansk politikk-journalist, så jeg tror vi må ta slike utsagn med en klype salt. Speed triple er jo en helt grei sykkel til sitt bruk, men det blir feil å smusse til italienske supermodeller med britiske havneskjøger ;-)
Er du stygg i munnen din???? :O
Vil du slåss? :evil :twisted
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av freddy123 »

Tommas skrev:Nå pleier jo Berknez å være like objektiv som en nordkoreansk politikk-journalist, så jeg tror vi må ta slike utsagn med en klype salt. Speed triple er jo en helt grei sykkel til sitt bruk, men det blir feil å smusse til italienske supermodeller med britiske havneskjøger ;-)
+1 helt enig med deg:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av Tommas »

Olav K skrev:Er du stygg i munnen din???? :O
Meg? :lol

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37861
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av AJ »

Til og med jeg, som har stor sans for italienere må kaste inn inn håndkleet og erkjenne at Triumph'en appellerer mer til MC-følelsene enn Ducati'en... :redface
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av vim »

1) CBR 600. En deilig 1999 modell. Rund og fæl i designet, men den første R-sykkel jeg noengang kjørte - og aldri glemte :)
2) Ducati Panigale 899. Masse sjel, passe- men håndterlig rå og elektronikk i rikelig monn.
3) BMW S1000RR. Komplett og brutal, men kanskje litt for sivilisert likevel?

Og så vet jeg bare - helt uten å ha prøvd den, at Panigale 1299 er den "aller beste" for øyeblikket :)
Og at GSXR750 er den beste jeg har hatt gleden av- og råd til å eie.

Toven

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av Toven »

Tommas skrev:Nå pleier jo Berknez å være like objektiv som en nordkoreansk politikk-journalist, så jeg tror vi må ta slike utsagn med en klype salt. Speed triple er jo en helt grei sykkel til sitt bruk, men det blir feil å smusse til italienske supermodeller med britiske havneskjøger ;-)
Hahahahah :lol

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Nevn de tre beste syklene du har kjørt...

Legg inn av Tommas »

AJ skrev:Til og med jeg, som har stor sans for italienere må kaste inn inn håndkleet og erkjenne at Triumph'en appellerer mer til MC-følelsene enn Ducati'en... :redface

Jeg regner med "MC-følelsene" er noe annet enn det estetiske ;-)

Svar