tar bloggene knekken på forumet?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Låst
Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av gsx750_80 »

PetterT skrev:Vet ikke om det er rett tråd, men vil bare nevne at jeg er skuffet over aktiviteten på dette forumet. Trodde at med så mange medlemmer så skulle det vært litt mere driv over det.
Og så senser jeg at det egentlig er et forum for gamle kjente, nye folk bør ihvertfall ikke ha divergerende meninger. Da blir dem raskt satt på plass.
Nå har jeg lest litt på mc-forumet.no, og det ser ut som en overgang dit kan bli aktuellt.
Gjesp.

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av Baffin »

PetterT skrev:Vet ikke om det er rett tråd, men vil bare nevne at jeg er skuffet over aktiviteten på dette forumet. Trodde at med så mange medlemmer så skulle det vært litt mere driv over det.
Og så senser jeg at det egentlig er et forum for gamle kjente, nye folk bør ihvertfall ikke ha divergerende meninger. Da blir dem raskt satt på plass.
Nå har jeg lest litt på mc-forumet.no, og det ser ut som en overgang dit kan bli aktuellt.
Jeg er også ny på forumet her Petter og kjenner ikke et eneste menneske her,
men føler meg like godt"hjemme her" som alle de som har vært her lenge.

At enkelte kjenner hverandre noe bedre vil du oppleve i alle forum,
men det ordner seg etter hvert som vi treffer folk ute i "marka".

Legg godsida til, bidra med litt stoff du og så vil du se at du får respons og snart er du en "kjentmann",
at enkelte blir satt på plass vil du også oppleve i andre forum.
Et forum uten regler for oppførsel har jeg vært med i og det funker ikke i lengden,
men en viss takhøyde bør det være.

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av Olav K »

Er minst like mye "gamle kjente" på den andre siden.
Det viktigste tror jeg, enten du er her eller der, er å by litt på deg selv og bidra på en positiv måte.
Er kjekt å treffe folk "live" og det kommer etterhvert om du har lyst.
Sist helg var f.eks 12-15 stk fra "den hyggelige siden" samlet på Hardanger PokerRun og hadde en kjempehelg.
Så det er bare å gjøre sitt beste og kose seg :-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

PetterT
Innlegg: 91
Registrert: 17 apr 2016, 18:29
Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av PetterT »

Olav K skrev:Er minst like mye "gamle kjente" på den andre siden.
Det viktigste tror jeg, enten du er her eller der, er å by litt på deg selv og bidra på en positiv måte.
Er kjekt å treffe folk "live" og det kommer etterhvert om du har lyst.
Sist helg var f.eks 12-15 stk fra "den hyggelige siden" samlet på Hardanger PokerRun og hadde en kjempehelg.
Så det er bare å gjøre sitt beste og kose seg :-)
Ja, var og leste litt om Hardanger Poker run på Mc-forumet, det så jo riktig trivelig ut. Har lest litt over der også, masse fine blogger. Men likt som trådstarter i denne tråden, så mener også jeg at et mc-forum ikke er tjent med altfor mange blogger. At mye interessant forsvinner der, for oss som ikke bryr oss om å lese disse. Det er ihvertfall mye aktivitet på det forumet, ser jeg.

Syns også at et par brukere her ble ganske raskt sablet ned av den ene etter andre, bare for at de var litt "frisk" i uttalelsene. Husker ikke helt hva det var, og gidder ikke lete etter det, men tror trådstarter her var involvert ene gangen. Og han som foreslo en "alternativ" løsning til han som var uheldig med et motorsykkelkjøp. :knegg Det så ut som det var greit at enkelte gav han litt pepper for å foreslå å ta saken i sin egen hånd, men at det ikke tåltes noe motsatt vei.

Bare noen tanker som har slått meg
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. :buddies:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg holder med GSX750_80.

Gjesp...

PetterT
Innlegg: 91
Registrert: 17 apr 2016, 18:29
Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av PetterT »

Bjerknez skrev:Jeg holder med GSX750_80.

Gjesp...

Det at du og GSX750 poster som dere gjør nå, bekrefter kanskje det jeg var inne på?

Kunne skrevet mye om din egen fortreffelighet her, men det skal jeg ikke gjøre.
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. :buddies:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av Bjerknez »

PetterT skrev:
Bjerknez skrev:Jeg holder med GSX750_80.

Gjesp...

Det at du og GSX750 poster som dere gjør nå, bekrefter kanskje det jeg var inne på?

Kunne skrevet mye om din egen fortreffelighet her, men det skal jeg ikke gjøre.
Sorry. Det bryr meg svært lite om hva du synes om meg og min fortreffelighet. Du havner bare i boken over folk jeg ikke ønsker videre kontakt med, og den boken er ikke veldig tykk.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av supersic »

Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av Jompa »

PetterT skrev:Vet ikke om det er rett tråd, men vil bare nevne at jeg er skuffet over aktiviteten på dette forumet. Trodde at med så mange medlemmer så skulle det vært litt mere driv over det.
Og så senser jeg at det egentlig er et forum for gamle kjente, nye folk bør ihvertfall ikke ha divergerende meninger. Da blir dem raskt satt på plass.
Nå har jeg lest litt på mc-forumet.no, og det ser ut som en overgang dit kan bli aktuellt.
Akkurat det med gamle kjente kjenner jeg igjen fra jeg selv meldte meg inn for vel 5 år siden.
Tror nesten jeg kalte dem "den indre sirkelen" en gang.
Nå har mange av de "gamle kjente" forsvunnet oppigjennom årene, det kommer nye til og det dannes nye "gjenger" av folk
som enten har felles interesser, bor i nærheten av hverandre, har samme sort sykkel osv.
Sånn er det bare.
Så lenge ikke noen føler seg tilsidesatt eller uglesett kan jeg ikke se noe galt med det.
Men, det kan bli kjedelig til tider å lese enkeltes "private korrespondanse".

Har man divergerende meninger, så får man stå for dem og komme med saklig argumentasjon for sitt syn,
er det en vettig mening kommer det vel støtte etter hvert også....
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av Bjerknez »

Det blir litt som å klage på bensinprisene. Man får hjerteinnfarkt hvis literprisen stiger med 50 øre, før man allikevel fyller tanken og kjører videre til Elkjøp og kjøper den siste mobiltelefonen fordi den gamle er "utdatert".

jeg mener at hvis man ikke trives eller liker hvordan diverse forum blir styrt så finn et annet forum eller evt. Start et selv. Liker jeg ikke å handle på Rema så handler jeg ikke på Rema. Jeg går ikke inn på Rema for å lage kvalme av den grunn. Hvorfor skulle jeg det...

Man kan så klart gjerne diskutere driften av et forum hvis man absolutt på død og liv ønsker det, men for meg er det gjeeeesp. Da kommer man lenger med å sende en velrettet og saklig PM til en av forum moderatorene. Jeg er ganske sikker på at bidrag tas i mot med takk kontra og lage en felles tråd som bare er ødleggende. Så sant det ikke er nettopp ødelegge man vil da så klart...

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av Jarle »

Bjerknez skrev:Det blir litt som å klage på bensinprisene. Man får hjerteinnfarkt hvis literprisen stiger med 50 øre, før man allikevel fyller tanken og kjører videre til Elkjøp og kjøper den siste mobiltelefonen fordi den gamle er "utdatert".

jeg mener at hvis man ikke trives eller liker hvordan diverse forum blir styrt så finn et annet forum eller evt. Start et selv. Liker jeg ikke å handle på Rema så handler jeg ikke på Rema. Jeg går ikke inn på Rema for å lage kvalme av den grunn. Hvorfor skulle jeg det...

Man kan så klart gjerne diskutere driften av et forum hvis man absolutt på død og liv ønsker det, men for meg er det gjeeeesp. Da kommer man lenger med å sende en velrettet og saklig PM til en av forum moderatorene. Jeg er ganske sikker på at bidrag tas i mot med takk kontra og lage en felles tråd som bare er ødleggende. Så sant det ikke er nettopp ødelegge man vil da så klart...
:thumleft :twothumbs: :hallo
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av CB9 »

over to og et halvt tusen visninger og noen sure bloggere senere står jeg på mitt. det er nok av kategorier å poste i og bloggene deres er bare fancy varianter av diverse og off topic-kategorien :bump:

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av Jompa »

CB9 skrev:over to og et halvt tusen visninger og noen sure bloggere senere står jeg på mitt. det er nok av kategorier å poste i og bloggene deres er bare fancy varianter av diverse og off topic-kategorien :bump:
Ok, 2ogethalvttusen visninger er bevis på at tråden engagerer, og jeg kan være litt enig med deg i det du skrev tidligere om at
enkelte ting som folk kan ha nytte av forsvinner i bloggene.
Jeg har selv postet mye mekking i min egen blogg, noe av det kunne nok vært presentert i egne tråder.

Tror allikevel at "fordelen" med bloggene, utifra ditt synspunkt, må være at du slipper å gå inn i "offtopic" for å sjekke nye innlegg
der det står om folk som meg som har tatt en liten ettermiddagstur til Statoil, har ei bikkje med løpetid, maler verandaen
og tusen andre ting som vi bloggerne skriver om.
Bloggene er forresten ikke helt " off topic " , mc-interressen ligger hele tida i bunnen, og det aller meste handler om mc og mc-kjøring.
som det skal på et mc-forum.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av kvase »

Tanker som streifer Teflonhode her
Ser at det er mange som blogger som ikke bor i de mest sentrale strøkene/byene-Tettstedene -?-
kan det komme av at de som bor tett med mange artsfrender innenfor sine lidenskapelige interesser ikke har det samme behovet for å prøve å få frem noe av sine ting med en Blogg ? ?
Da man allikevel deler sine opplevelser på en anen måte--
Jeg ser det er noen som er ihuga bloggere som deler sine blogger på alle steder de kan -
Fortsatt Nice MC sommer :mc7
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av CB9 »

Jompa skrev:
CB9 skrev:over to og et halvt tusen visninger og noen sure bloggere senere står jeg på mitt. det er nok av kategorier å poste i og bloggene deres er bare fancy varianter av diverse og off topic-kategorien :bump:
Ok, 2ogethalvttusen visninger er bevis på at tråden engagerer, og jeg kan være litt enig med deg i det du skrev tidligere om at
enkelte ting som folk kan ha nytte av forsvinner i bloggene.
Jeg har selv postet mye mekking i min egen blogg, noe av det kunne nok vært presentert i egne tråder.

Tror allikevel at "fordelen" med bloggene, utifra ditt synspunkt, må være at du slipper å gå inn i "offtopic" for å sjekke nye innlegg
der det står om folk som meg som har tatt en liten ettermiddagstur til Statoil, har ei bikkje med løpetid, maler verandaen
og tusen andre ting som vi bloggerne skriver om.
Bloggene er forresten ikke helt " off topic " , mc-interressen ligger hele tida i bunnen, og det aller meste handler om mc og mc-kjøring.
som det skal på et mc-forum.

du jeg ønsker ikke å oppleves som sta og urimelig men jeg klarer ikke se noen fordeler med blogger fra her jeg står. det at jeg karakteriserer bloggene deres som fancy offtopic-poster er mest fordi bloggene her bærer preg av å være helt vanlige tråder som er litt lengre enn vanlig. det er litt sånn keiserns nye klær men det går mest på det estetiske uten kritikk av innholdet. innholdet får ingen kritikk fra meg, mest fordi det ikke er lest.

off topic er forøvrig min yndlingskategori :thumleft

Låst