tar bloggene knekken på forumet?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Låst
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:
Hansien skrev:Et faktisk problem med bloggene er nettopp den løse tonen som fører til at både spørsmål, og svar, som fint kunne vært egne tråder her på forumet blir bortgjemt i disse.

Årsaken til at dette er et problem er at dette kan gjerne være spørsmål som ofte blir spurt noe unødvendig da dette er ting som hadde vært lettere å funnet ut av selv om dette hadde ligget tilgjengelig i en egen tråd via søkefunksjonen.
Stiller man f.eks. tekniske spørsmål i egen blogg kan man lage egen overskrift om dette på nettopp det innlegget uten at hovedoverskriften / tittelen på bloggen forandres. Bloggtittelen endres i første innlegg og er upåvirket av egen overskrift i andre innlegg i bloggen.
Dette gjelder også andre tråder.
Se AJ_test innlegget over...

Egen overskrift på innlegg i bloggen vil fanges opp av søkeindex funksjonen. Så hvis man her spesifiserer så godt det lar seg gjøre hva f.eks. det tekniske problemet er, så vil altså innlegget dukke opp i søkeoversikten når andre søker på samme type problem.
Det var jeg faktisk ikke klar over. :twothumbs:

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av CB9 »

gjemmer meg bak et nick ? folk er forskjellige og selv om jeg ikke er noen fast kommentør så leser jeg en god del her og jeg synes å huske en eller annen som ikke ville legge ut bilde av seg selv her på forumet. så folk har forskjellige komfortsoner uten at det trenger å bety så mye.


ellers helt off topic men relevant: et problem med nettvenner er mengden mennesker man blir kjent med som kan være uoverkommelig å forholde seg til. det blir nesten som å være kjendis. mange som sleiker deg i rumpa men venner er det langt mellom.



var uansett ikke ett innlegg fra min side som var vondt ment.

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av Hansien »

AJ skrev: Stiller man f.eks. tekniske spørsmål i egen blogg kan man lage egen overskrift om dette på nettopp det innlegget uten at hovedoverskriften / tittelen på bloggen forandres. Bloggtittelen endres i første innlegg og er upåvirket av egen overskrift i andre innlegg i bloggen.
Dette gjelder også andre tråder.
Se AJ_test innlegget over...

Egen overskrift på innlegg i bloggen vil fanges opp av søkeindex funksjonen. Så hvis man her spesifiserer så godt det lar seg gjøre hva f.eks. det tekniske problemet er, så vil altså innlegget dukke opp i søkeoversikten når andre søker på samme type problem.
Denne funksjonen er jeg klar over, men bruker aldri da det ikke vil bidra til at trådens navn endres eller får et tilleggavsnitt som indikerer på at det er flere temaer i diskusjon. Selv mener jeg at om man stiller et spørsmål som gjør det verdt å bruke et alternativ overskrift for innlegget kan man også lage egen tråd. Grunnen til dette er at det er lettere å fange opp et teknisk spørsmål, for eksempel, om man saumfarer en spesifikk kategori eller denne dukker opp på nyeste innlegg med navnet "Duken får ikke bensin" fremfor at det står "Hansiens blogg".
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

PetterT
Innlegg: 91
Registrert: 17 apr 2016, 18:29
Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av PetterT »

CB9 skrev:ser det er mange både her og andre plasser som skriver disse bloggene sine. og da har jeg lurt på om disse bloggene tar litt knekken på forumtråder fordi folk helst skriver sitt i disse bloggene.

har et ikke-forhold til bloggere og noe er det jo som er leselig men logger først og fremst inn på mcsiden for trådene sin del.
dessverre kan det synes som det er fler blogginnlegg enn vanlige tråder og det er jo ikke bra.



ingen kritikk, bare nysgjerrig om fler tenker som meg og med tenker som meg mener jeg "alt var bedre før".
Jeg er enig med deg i at bloggene kan ta knekken på et ellers bra forum. Leste lenge på dett forumet før jeg registrerte meg som bruker, og syntes forumet var bedre da enn nå.
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. :buddies:

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av gsx750_80 »

CB9 skrev:skjønner ikke greia jeg. før i tida brukte vi pseudonym helt til en eller annen tomsing fant på å bruke fullt navn og bilde og blande hummer og kanari av venner foreldre sjefer og hva værre er i en og samme bolk. oppskrift på bråk og hvem fan ser det som positivt å logge sin egen vei på nett slik at hvemdetennmåttevære skal kunne lese ti-femten år med privat tekst og informasjon. og ikke nok med det - holde deg ansvarlig for skjitpraten ti år senere.

jeg begriper det bare ikke.
:thumleft
Antar du sikter til facebook. Avskyr svineriet selv, og kuttet ut kontoen for noen år siden. Blir matt og dårlig av å se kjerringene (for det er stort sett kvinnfolk) sitte begravd i sosiale media og jakte likes..
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av gsx750_80 »

Bjerknez skrev:Personlig liker jeg at det er to beiter og forholde seg til og jeg ser egentlig ikke problemet rundt dette heller. Det er her på mcsiden jeg startet min mc kariere og det er gjennom mcsiden jeg har truffet alle jeg kjenner i mc miljøet. MCsiden har til og med hatt stand på MC messen i Lillestrøm for egen regning for ett par år siden. Jeg synes AJ har gjort en veldig god jobb når det gjelder promotering av MCsiden og det meste er gått fra egen lommebok.

Det er ikke mange norske forum som kan måle seg med det. Så kommer man ikke bort fra at det til tider kan bli litt turbulens og at medlemmer fyker frem og tilbake. Slik har det vert over alt i alle forum. Personlig trives jeg godt på flere sider samtidig. Noen ganger er jeg mest aktiv her inne, mens andre ganger er jeg mer aktiv andre steder. Sånn er det bare.

Når det kommer til disse bloggene så må jeg ærlig innrømme at jeg liker dem. Man får litt avbrekk fra "hvilken sykkel skal jeg velge" - "Hjelp jeg har oljelekkasje" og "hvilken sykkel liker du best" trådene. Bloggene er mer personlige og der kan man forøvrig skrive hva man vil så lenge man ikke bryter med det aktuelle forumets regler. Man lærer folkene mer å kjenne og ofte så er disse bloggene fulle av bilder. Jompa er jo den som kanskje har den mest fyldige bloggen her inne med masse bra innhold. Jeg har ikke vert så aktiv i den bloggen selv, men jeg følger jo med fra tid til annen. Mye handler om å skru på sykler og det er nok ikke det emnet som fascinerer meg mest, men det vil jo ikke si at bloggen er dårlig av den grunn.

Ofte så ser jeg dessverre en tendens til at noen føler en trang til å bruke forumet som et verbalt fristed, slik at man kan få utløp for sin frustrasjon. Dette skjer i andre forum også og selv om det kanskje ikke er like vanlig her inne så hender det støtt og stadig at det dukker opp medlemmer som ikke vil involvere seg samt skaffe seg nye MC venner etc. Man lager seg en konto, spør om det man lurer på for så og fordufte. Helt greit det og så absolutt ikke straffbart av noe slag, men mitt håp er uansett at det registrerer seg engasjerende medlemmer som ønsker å treffe andre og som klarer og ha en mer eller mindre oppegående tone.

Jeg tror heller ikke det er Sundt at et forum er fyllt opp med en gjeng MC folk som fremstår som den "indre kjerne". jeg tror dette også kan skade forumet på sikt. Mange testosteron bomber på ett sted på samme tid er ikke ALLTID en suksess tror jeg. Dog har jeg den siste tiden opplevd en oppgang blandt nyregistrerte her inne og uten at jeg sitter på noen konkrete tall så er det vertfall det som er inntrykket mitt. Å det er bra!

Men en ting er helt sikkert. 95% av alle jeg har truffet gjennom dette og andre forum er flotte mennesker. Jeg tror det er viktig at man engasjerer seg litt selv til tider. Bli med på treff, kom deg ut av gutterommet/kjelleren eller hvor du befinner deg og heng deg med på fellesturer. På den måten blir man bedre kjent og tro meg, det blir en langt hyggeligere tone på forumet etterpå. Man respekterer oftere mennesker man har snakket med i virkeligheten.
Hvis AJ stort sett opprettholder forumet med egne midler synes jeg det er beundringsverdig også i lys av at
jeg synes å ha notert meg at det har vært enkelte kritiske røster hva driften angår.
Jeg ser at enkelte utenlandske forum får inn noen kroner til driften ved å gi visse privileger til personer som feks betaler
20 USD i året. Det gir "klubbmerker", rabatter hos enkelte forhandlere, og andre fordeler. Reklame unngås med det
samme.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av supersic »

Det som slår meg mest med disse mcbloggene er alle disse bildene av pent vær etc. For utenforstående er dette like spennende som naboens feriebilder fra Tenerife.

Når aktiviteten går ned dør forum en sakte død, medlemmer som poster mye innbiller seg etterhvert at forumeierene skylder dem noe for alt "arbeidet" (postinga) , de vil føles verdsatt osv.

Eiere gir blaffen (som de burde) folk forlater forum eller starter egene, ting blir utvannet og alle taper.
Slik er syklusen i alle nisjeforumer over hele internett

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av AJ »

Det koker vel ned til det faktum at det er rimelig enkelt å styre unna bloggene for de som finner disse uinteressante.
Kan heller ikke se at bloggene "tar knekken" på forumet ved at de f.eks. legger beslag på de fleste av de 8 plassene på "Nyeste emner" oversikten...
I den oversikten er det som regel ganske varierte emner som dukker opp, også spørsmål av teknisk art og andre ting berukerne her inne har spørsmål om...

At bloggene inneholder bilder av finværsbilder kjeder noen, mens andre synes sikkert det er motiverende for egen MC-aktivitet å se slike bilder.
Selv kunne jeg lagt ut bilder fra turen i snøvær jeg hadde fra Jessheim i slutten av april. Og ikke minst kjøring med slitte Metzeler Tournace NEXT på snødekt vei på grusveien hjem her jeg bor.
Har for øvrig lagt ut regnværsbilder så det holder fra tur til Norges-treff i Trøndelag for noen år siden og Sverige og Danmark tur med det verste regnværet jeg har kjørt MC i langs svenskekysten for et par år siden...

Poenget er at MCsiden bloggerne velger selv hva de legger ut.
Men jeg ser at det kan oppfattes som kjedelig å bare f.eks vise go'værsbilder og fortelle om hvor man kjørte.
Bilder og beskrivelser av litt mer utfordrende kjøreforhold kan fort gjøre et blogginnlegg mer interessant å lese.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av supersic »

AJ skrev:Det koker vel ned til det faktum at det er rimelig enkelt å styre unna bloggene for de som finner disse uinteressante.
Kan heller ikke se at bloggene "tar knekken" på forumet ved at de f.eks. legger beslag på de fleste av de 8 plassene på "Nyeste emner" oversikten...
I den oversikten er det som regel ganske varierte emner som dukker opp, også spørsmål av teknisk art og andre ting berukerne her inne har spørsmål om...

At bloggene inneholder bilder av finværsbilder kjeder noen, mens andre synes sikkert det er motiverende for egen MC-aktivitet å se slike bilder.
Selv kunne jeg lagt ut bilder fra turen i snøvær jeg hadde fra Jessheim i slutten av april. Og ikke minst kjøring med slitte Metzeler Tournace NEXT på snødekt vei på grusveien hjem her jeg bor.
Har for øvrig lagt ut regnværsbilder så det holder fra tur til Norges-treff i Trøndelag for noen år siden og Sverige og Danmark tur med det verste regnværet jeg har kjørt MC i langs svenskekysten for et par år siden...

Poenget er at MCsiden bloggerne velger selv hva de legger ut.
Men jeg ser at det kan oppfattes som kjedelig å bare f.eks vise go'værsbilder og fortelle om hvor man kjørte.
Bilder og beskrivelser av litt mer utfordrende kjøreforhold kan fort gjøre et blogginnlegg mer interessant å lese.
At du kommer sidelengs i snøføyka med KTMen DET er ett bloggebilde , softis i sola på Aker Brygge næææ

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av CB9 »

gsx750_80 skrev:
CB9 skrev:skjønner ikke greia jeg. før i tida brukte vi pseudonym helt til en eller annen tomsing fant på å bruke fullt navn og bilde og blande hummer og kanari av venner foreldre sjefer og hva værre er i en og samme bolk. oppskrift på bråk og hvem fan ser det som positivt å logge sin egen vei på nett slik at hvemdetennmåttevære skal kunne lese ti-femten år med privat tekst og informasjon. og ikke nok med det - holde deg ansvarlig for skjitpraten ti år senere.

jeg begriper det bare ikke.
:thumleft
Antar du sikter til facebook. Avskyr svineriet selv, og kuttet ut kontoen for noen år siden. Blir matt og dårlig av å se kjerringene (for det er stort sett kvinnfolk) sitte begravd i sosiale media og jakte likes..
hyggelig med kommentar fra en meningsfelle selv om det er avsporing fra temaet men det er helt greit det. kan rakke ned på facebook i timesvis om jeg legger godvilja til. det skal jeg ikke gjøre nå, men siden du nevnte kjerringer og din opplevelse av dem var dårlig kan jeg fortelle deg at de jeg traff var jævlig ålreite. bare bra damer og jævla kule å prate med. ikke alle men skal ikke nevne sure padder.

eneste som jeg savner fra den facebook-liknende-opplevelsen er de damene man traff, de fleste var grådig flotte. og selv en dust som meg kunne leke don juan med litt betenkningstid og mulighet til rette opp salattråkkende kommentarer med pro-aktiv omskriving :thumleft



yess det var tider det.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg er en av disse disse som du synes er noen jævla folk og som skriver jævlige blogger.

Nå skal du få et godt tips: Hopp over alt som er av blogger. Da slipper du å iritere deg over dette.

For min egen del så pleier jeg å lage en egen tråd hvis jeg skulle ha spørsmål eller lignende, da det virker som flere legger merke til det og man gjerne får flere svar enn på sin egen blogg.
Uten disse bloggerne så hadde man fått et fattig forum tror jeg. Hva med en reiseblogg der folk skriver mens man er ute og reiser? Er det og noe jævlige greier? Hvor går grensen for hva som er greit for deg?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av EasyRider »

@cb9

Gull at det er folk med andre meninger her!!

Men jeg liker bloggene, hyggelig med bilder og referat etter turer osv.
Men klart ser jo poenget med å ha nye tråder og litt liv i et forum. Det klarer du jo å lage :thumleft

Ses på veien!! :mc1
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av CB9 »

JohnnyTh skrev:Jeg er en av disse disse som du synes er noen jævla folk og som skriver jævlige blogger.

Nå skal du få et godt tips: Hopp over alt som er av blogger. Da slipper du å iritere deg over dette.

For min egen del så pleier jeg å lage en egen tråd hvis jeg skulle ha spørsmål eller lignende, da det virker som flere legger merke til det og man gjerne får flere svar enn på sin egen blogg.
Uten disse bloggerne så hadde man fått et fattig forum tror jeg. Hva med en reiseblogg der folk skriver mens man er ute og reiser? Er det og noe jævlige greier? Hvor går grensen for hva som er greit for deg?

synes ikke du har noe å være fornærmet for. for å vise jeg mener det skal jeg poste akkurat samme meldinga på det andre forumet. det med akkurat de samme folka som her. :thumleft

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av kvase »

God bredde og masse takhøyde for alt det folk vil ha frem det mener jeg slik burde det være. å litt slik som alle er ikke som meg la de drive på - Ikke blør du av det ikke dør du av det ja hva er det da som er Gæli
Vi kan ikke stoppe utviklinga -Husker de gamle teletorg tlf oppleggets kom catte boksa ala icq - mss- så kom forum- så kom tryne boka + div andre aktørers kom muligheten til blogger - Ja va kommer neste gang utvikling skal ikke stoppes
God MC pinse
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av JohnnyTh »

CB9 skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg er en av disse disse som du synes er noen jævla folk og som skriver jævlige blogger.

Nå skal du få et godt tips: Hopp over alt som er av blogger. Da slipper du å iritere deg over dette.

For min egen del så pleier jeg å lage en egen tråd hvis jeg skulle ha spørsmål eller lignende, da det virker som flere legger merke til det og man gjerne får flere svar enn på sin egen blogg.
Uten disse bloggerne så hadde man fått et fattig forum tror jeg. Hva med en reiseblogg der folk skriver mens man er ute og reiser? Er det og noe jævlige greier? Hvor går grensen for hva som er greit for deg?

synes ikke du har noe å være fornærmet for. for å vise jeg mener det skal jeg poste akkurat samme meldinga på det andre forumet. det med akkurat de samme folka som her. :thumleft
Er nok ikke så veldig fornærmet. Om du mener jeg tilhører et jævla folk så betyr det veldig lite for meg. Synes heller litt syn på deg for at du driter deg ut på denne måten :)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Låst