Alternative MC-fora i Norge

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Låst
PetterT
Innlegg: 91
Registrert: 17 apr 2016, 18:29
Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next

Alternative MC-fora i Norge

Legg inn av PetterT »

Nå har jeg vært innpå her noen uker, og likt med CB9 og kanskje andre, så syns jeg det er litt lite aktivitet her. Det ser ut som om bloggene er viktigst.
Har kikket litt på MC-forumet, men der også er det vel mye blogger etter min smak.

Så, finnes det noen gode alternativer her i Norge? Utenlandske blir for tungvindt, skriver ikke så godt engelsk.
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. :buddies:

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Alternative MC-fora i Norge

Legg inn av Jompa »

Det blir som å gå inn på en butikk å spørre om de vet om andre butikker med bedre service.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Toven

Re: Alternative MC-fora i Norge

Legg inn av Toven »

Jompa skrev:Det blir som å gå inn på en butikk å spørre om de vet om andre butikker med bedre service.
:thumleft

PetterT
Innlegg: 91
Registrert: 17 apr 2016, 18:29
Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next

Re: Alternative MC-fora i Norge

Legg inn av PetterT »

Jompa skrev:Det blir som å gå inn på en butikk å spørre om de vet om andre butikker med bedre service.
Njaa, jeg har mange ganger vært inne i en butikk på utkikk etter noe. Og hvis de ikke har det jeg akkurat da ser etter, så pleier jeg å spørre om de vet om andre butikker i nærheten som kanskje har. Har aldri fått noen negative kommentarer på det.

Seff spør jeg ikke om de vet om andre med bedre service, det gjør man bare ikke :[-X
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. :buddies:

Toven

Re: Alternative MC-fora i Norge

Legg inn av Toven »

Hva med å faktisk google etter norske mc forum, og se om det er noe aktivitet på de forskjellige?
Strengt tatt ikke vanskelig å bruke google...

Tror da http://ikkebike.norwegianforum.net/ har noe aktivitet, selv om jeg ikke liker forumet.

PetterT
Innlegg: 91
Registrert: 17 apr 2016, 18:29
Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next

Re: Alternative MC-fora i Norge

Legg inn av PetterT »

Takk for tipset. Googlet "norske mc-forum" og dette dukket opp:

http://www.bike.no/forum/5610/aktive-mc-forum-179596

Men det er jo gammelt. Ser ikke ut som det er så veldig aktivt nå.

Skal sjekke den linken du postet, den ser jo litt rar ut da. Ikkebike?
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. :buddies:

Toven

Re: Alternative MC-fora i Norge

Legg inn av Toven »

PetterT skrev:Takk for tipset. Googlet "norske mc-forum" og dette dukket opp:

http://www.bike.no/forum/5610/aktive-mc-forum-179596

Men det er jo gammelt. Ser ikke ut som det er så veldig aktivt nå.

Skal sjekke den linken du postet, den ser jo litt rar ut da. Ikkebike?
Skal høre til med historien at mange av brukerne på det forumet er bannet her fra, und so weiter

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Alternative MC-fora i Norge

Legg inn av FredrikE24 »

Tja, MC-forum.. Det blir ikke bedre enn hva brukerne sammen gjør det til. Jeg synes dette forumet er bra, og gjør vi alle en jobb med å promotere og bruke forumet, så vil det på sett og vis vokse.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Alternative MC-fora i Norge

Legg inn av kjellv »

PetterT skrev:Nå har jeg vært innpå her noen uker, og likt med CB9 og kanskje andre, så syns jeg det er litt lite aktivitet her. Det ser ut som om bloggene er viktigst.
Har kikket litt på MC-forumet, men der også er det vel mye blogger etter min smak.

Så, finnes det noen gode alternativer her i Norge? Utenlandske blir for tungvindt, skriver ikke så godt engelsk.
Forumaktiviteten svinger med årstidene, her som i andre forum. Lavest aktivitet er det ved sesongslutt og utover mot januar/februar. Så begynner det å krible i gasshanda til folk mens det nærmer seg sesongstart. Tematråder om turplanlegging og vedlikehold er mest aktive. Så ved sesongstart blir det liv i bloggene igjen når folk legger inn bilder og opplevelser fra sine turer.
Slik svinger det hvert år. Antakelig er det slik i de fleste MC-forum.
Blogg er kanskje et litt belastet begrep. Jeg kaller min for logg. Der skriver jeg mest for min egen del, men også for de som har interesse for å følge meg på mine turer. I vintersesongen finner jeg glede i å bla meg bakover i denne og gjenoppleve mine turer. Selvfølgelig finnes det mange her inne som bryr seg katta i hva jeg gjør og skriver i denne, dem om det. Det er bare å la være å lese den. Men selv leser jeg andres blogger/logger. Særlig når det er folk som er på tur i min geografiske nærhet. Noen ganger faller det seg slik at vi kan arrangere et møte på grunn av disse. Dette er utrolig kjekt. Kanskje et kort møte over en kaffekopp, eller også noen timer på tur sammen med forummedlemmer. Jeg finner slikt veldig verdifullt og inspirerende.

Men det er fritt fram for deg å finne andre forum om du ikke liker deg her. Her i dette forumet er vi mange som legger ut blogg/logg, og det kommer vi selvfølgelig til å fortsette med :thumleft

PetterT
Innlegg: 91
Registrert: 17 apr 2016, 18:29
Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next

Re: Alternative MC-fora i Norge

Legg inn av PetterT »

kjellv skrev:Men det er fritt fram for deg å finne andre forum om du ikke liker deg her. Her i dette forumet er vi mange som legger ut blogg/logg, og det kommer vi selvfølgelig til å fortsette med :thumleft
Har nok ikke lest i loggen din, så for alt jeg vet så er den kjempespennende.

Har heller ikke sagt at jeg ikke liker meg her. Men syns dere er snare å hoppe i skyttergravene i denne tråden. :[-X

Er det kanskje sånn at man ikke kan besøke andre plasser i tillegg, må man være tro mot bare et forum?
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. :buddies:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Alternative MC-fora i Norge

Legg inn av Bjerknez »

Nei du har ikke lov til å besøke andre forum. Så fort du har meldt deg inn her så er det ingen vei tilbake.

AJ har jo ikke noe annet å gjøre så han sitter nede i kjelleren sin og følger surfevanene dine døgnet rundt. Ser han deg på andre forum så vanker det anmeldelse.

Han har så vidt meg bekjent kjenninger i torpedomiljøet også og disse stiller så klart opp hvis noen skulle være utro mot denne siden.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Alternative MC-fora i Norge

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez daaaaaaaaaaa. Hahaha.

Toven

Re: Alternative MC-fora i Norge

Legg inn av Toven »

Husk å poste bilder av torpedogjengen da, så vi vet du er seriøs

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Alternative MC-fora i Norge

Legg inn av Bjerknez »

Bilde

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Alternative MC-fora i Norge

Legg inn av Tommas »

Mest aktivt: https://www.facebook.com/groups/224521104248147/

Men "mest aktivt" betyr ikke alltid "best", om du da ikke kun er ute etter støy :thumleft

mcsiden og mc-forumet er vel de to med best balanse av aktivitet og kvalitet, resten blir mer spesialisert og for lite posting per døgn (etter min mening...). Ikke sikkert kvaliteten på det som postes er mindre av den grunn. Se feks på Bike.no, hvor det kun er 3 av underforumene som er besvart siste 24 timer...

Uansett forum så er man avhengig at folk må "yte for å nyte", så du får velge deg et forum og gjøre en liten innsats for å dytte det i riktig retning. Mulig sutring over blogger er rette veien å gå, men det er ikke sikkert :scratch

Låst