overtrekk til mc/presenning - kondens

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

overtrekk til mc/presenning - kondens

Legg inn av CB9 »

hittils har jeg brukt en presenning til åtti kroner som jeg fikk tak i på biltema eller clas ohlsson. og den har fungert utmerket både som telt og dekklaken for fastspent bagasje som skal holdes tørr. har fungert utmerket på alle måter egentlig. anbefales når jeg tenker etter. men så var det det å parkere sykkeln, for den parkeres jo gjerne varm. blir en presenning for tett til å bruke den som overtrekk ..?


tror det er en slik eller tilsvarende presenning jeg bruker..
Bilde

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: overtrekk til mc/presenning - kondens

Legg inn av gorbys »

Er det ikkje noko uhåndterlig å bruke ein slik presenning til MC trekk? Altså MC trekk er jo formsydd og med strikk så dei skal holde seg på plass...

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: overtrekk til mc/presenning - kondens

Legg inn av CB9 »

nei vil ikke si det. presenningen har en brett midt på og når jeg fester to bagasjestrikker på hver side av sykkeln sitter det godt. det er sånne metallforsterka ringer på den.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: overtrekk til mc/presenning - kondens

Legg inn av CB9 »

bump

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: overtrekk til mc/presenning - kondens

Legg inn av gorbys »

Vil ikkje tru det er noko værre enn et slikt sykkeltrekk, dei er tette dei og med mindre en kjøper dei dyre "goretex" variantene eller dei med lufting på.
Har aldri opplevd noko problem med det, einaste er at ein ikkje bør hive det på mens sykkelen er blaut. Da er det bedre å la den stå til regnet har gitt seg og så tørke den først. Viss ikkje vil du nok få problem med kondens og misfarging/oksidering av aluminiumsdeler og en og annen rustflekk på bart metall(bolter og muttere som oftest)

Svar