Merkelig oppførsel

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Merkelig oppførsel

Legg inn av Blaamand »

Driver å forbereder Norgestur på motarden. Hadde prøvepakking av sykkelen i dag. Når telt, pakksekk og liggeunderlag var stroppet fast kjørte jeg en liten runde frem og tilbake på parkeringsplassen utenfor leiligheten der jeg bor. Da hastigheten kun skulle være gangfart hadde jeg ikke på meg annet enn shorts og t-skjorte, altså ingen hjelm eller liknende.
På hovedveien ser jeg det kommer en motorsykkel med to stykker på. Han som sitter på løfter hånden og jeg antar jo selvsagt at det skal hilses, men neida! Her skal det gis finger! Altså, hva i alle dager er det for en oppførsel? Fikk helt sjokk og ikke gjort annet enn å se dum ut.. Jaja, kan jo hende han har blitt forbikjørt av en KTM en gang og har dårlige minner eller no :scratch
BRAAAAAP! :mc1

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Merkelig oppførsel

Legg inn av supersic »

Blaamand skrev:Driver å forbereder Norgestur på motarden. Hadde prøvepakking av sykkelen i dag. Når telt, pakksekk og liggeunderlag var stroppet fast kjørte jeg en liten runde frem og tilbake på parkeringsplassen utenfor leiligheten der jeg bor. Da hastigheten kun skulle være gangfart hadde jeg ikke på meg annet enn shorts og t-skjorte, altså ingen hjelm eller liknende.
På hovedveien ser jeg det kommer en motorsykkel med to stykker på. Han som sitter på løfter hånden og jeg antar jo selvsagt at det skal hilses, men neida! Her skal det gis finger! Altså, hva i alle dager er det for en oppførsel? Fikk helt sjokk og ikke gjort annet enn å se dum ut.. Jaja, kan jo hende han har blitt forbikjørt av en KTM en gang og har dårlige minner eller no :scratch
Det er typisk norsk å irritere seg over andre, du gjorde jo noe ulovlig!
Ser samme pisset når jeg og dattera mi tar oss en tur på Øyeren med båten, er mye 5 knopsgrenser der og da ligger jeg ofte i sedate 15 knop og da kommer det kjapt en finger når du hilser på andre, er ikke rare hekkbølgen jeg lager men folk har en sykelig trang til å ha noe å irritere seg over.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Merkelig oppførsel

Legg inn av AJ »

Hm... :-k

Her burde vel antakelig motorsyklisten på hovedveien rimelig kjapt se at det du holdt på med ikke var en vanlig kjøretur langs en vei hvor han selv trafikkerte og dermed latt være å drive "opplæring" som han tydeligvis fant grunnlag for - etter eget hode...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: Merkelig oppførsel

Legg inn av Blaamand »

supersic skrev:
Blaamand skrev:Driver å forbereder Norgestur på motarden. Hadde prøvepakking av sykkelen i dag. Når telt, pakksekk og liggeunderlag var stroppet fast kjørte jeg en liten runde frem og tilbake på parkeringsplassen utenfor leiligheten der jeg bor. Da hastigheten kun skulle være gangfart hadde jeg ikke på meg annet enn shorts og t-skjorte, altså ingen hjelm eller liknende.
På hovedveien ser jeg det kommer en motorsykkel med to stykker på. Han som sitter på løfter hånden og jeg antar jo selvsagt at det skal hilses, men neida! Her skal det gis finger! Altså, hva i alle dager er det for en oppførsel? Fikk helt sjokk og ikke gjort annet enn å se dum ut.. Jaja, kan jo hende han har blitt forbikjørt av en KTM en gang og har dårlige minner eller no :scratch
Det er typisk norsk å irritere seg over andre, du gjorde jo noe ulovlig!
Ser samme pisset når jeg og dattera mi tar oss en tur på Øyeren med båten, er mye 5 knopsgrenser der og da ligger jeg ofte i sedate 15 knop og da kommer det kjapt en finger når du hilser på andre, er ikke rare hekkbølgen jeg lager men folk har en sykelig trang til å ha noe å irritere seg over.
Jeg stod til alt overmål stille når de kom kjørende og var i tillegg på privat område. Men er som du sier, folk elsker å ta andre i å gjøre noe galt(litt sånn som at jeg nå reagerer på hans gale oppførsel :crazy: )
BRAAAAAP! :mc1

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: Merkelig oppførsel

Legg inn av Blaamand »

AJ skrev:Hm... :-k

Her burde vel antakelig motorsyklisten på hovedveien rimelig kjapt se at det du holdt på med ikke var en vanlig kjøretur langs en vei hvor han selv trafikkerte og dermed latt være å drive "opplæring" som han tydeligvis fant grunnlag for - etter eget hode...
..og er det noe som alle vet virker opplærende, så er det en langefinger fra en som passerer i 60 km/t :knegg
BRAAAAAP! :mc1

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Merkelig oppførsel

Legg inn av Sprint »

Hei Blaaman,ikke bry deg så mye om denne dusten.Du kommer til å treffe mange hygglige Mc folk når du er ute kjører.Høres fornuftig ut å ta en test før en drar avgårde.Ønsker deg god tur :thumleft
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: Merkelig oppførsel

Legg inn av Blaamand »

Sprint skrev:Hei Blaaman,ikke bry deg så mye om denne dusten.Du kommer til å treffe mange hygglige Mc folk når du er ute kjører.Høres fornuftig ut å ta en test før en drar avgårde.Ønsker deg god tur :thumleft
Words to live by :thumleft
BRAAAAAP! :mc1

Svar