Været; Det nærmer seg vår!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Været; Det nærmer seg vår!

Legg inn av cheron »

Vi trenger en "Været" tråd! Hvor vi kan fortelle hverandre hvor fint vær vi har her vi bor, samt at de som bor i omtrent samme fylke kan "møtes" og planlegge å møtes..

Usikker på hvor jeg skal legge denne tråden; men legger den her i Diverse først da det er vinter i det ganske land enda! Kanskje den kan flyttes til MC-generellt på sikt?

Anyway........

Værværsel for Andebu for lørdag 21 februar er;
Yr.no i Andebu, Vestfold

Mildvær i sikte! *Folde hender og slenger opp en bønn om varig mildvær frem til slutten av mars.....*
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Været; Det nærmer seg vår!

Legg inn av AJ »

cheron, tok meg friheten å forandre link på linken...
Ser ut til at vi har problemer med et eller annet når web adressen settes inn direkte i editoren der vi skriver postene... :-k

For å unngå 'kryptiske' tillegg i web adressen er det nok lurt å sette inn webadresser slik det vises når man holder musepekeren over "URL" knappen i verktøylinja.

Skriv gjerne webadresser på denne måten:
Url.jpg
Vi håper å få fikset dette problemet etter hvert...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Pollti

Re: Været; Det nærmer seg vår!

Legg inn av Pollti »

Det er ingen grunn til å håpe for mye Cheron. Det vil holde seg relativt kjølig fremover. Dag temp kan nok komme på pluss siden men nettene vil fremdeles være kalde, og det tror jeg vil vedvare til langt ut i mars. Problemet nå er lite sterke lavtrykk i Atlanteren og svake jet strømmer. Tar jet strømmene seg opp så kan det bli vår og mildvær på nullkommasvisj, men det er ikke noe som tyder på at det kommer til å skje de nærmeste 10 dagene. Vinteren har også festet sitt grep i øst, og det er ikke bra for oss her i Skandinavia. Transporten av varmt sjøvann klarer heller ikke å trenge seg særlig mye forbi Danmark, og det er heller ikke bra.
Jeg var overbevist om at vi ville få en mild vinter i år, litt kaldere og mere snø enn ifjor. Det stemte vel ut desember og etter det har mine værmodeller bommet grovt. :redface Kjører inntil 3 modeller og de er nå ganske samstemte. Jeg håper de er feil :bananas
Et par enkle "værtegn" er fuglene. Jeg kikker på sjøfuglene og setter de til verden mere enn 1 kull med unger kan det tyde på mild vinter. Dyrene er lurere enn oss, de somler ikke bort energi på å sette unger til verden som ikke har sjanse til å overleve vinteren. Ekorn er også glupe dyr. Når de gjemmer mat høy oppe i trærne så kan du forvente snø. Rusler de rundt på bakkenivå eller lavt i trærne så kan det tyde på lite snø eller en snøfattig vinter. Myten om rogna tror jeg ikke på i det hele tatt.
Et dårlig tegn jeg så for ikke så mange ukene siden var en flokk med gjess i plogformasjon på vei sydover. Det er sent å begynne å trekke men det tyder på kulde og derved lite mat. :sorry På den positive siden så er småfuglene veldige aktive og synger og bråker og driver med sitt. Men vårkvitring er det ikke de synger, jeg tror de klager på været jeg ?
Og de flyr i flokk de også og det kan jeg ikke huske å ha sett så sent på vinteren før. De flyr i skikkelig svære flokker og oppfører seg som de gjør når de skal begynne å trekke sydover. Jeg mangler observasjoner om fugler som normalt trekker sydover, om de klorer seg fast enda eller om de er reist så det er rimelig mange hull i infoen men jeg antar at det blir relativt kjølig et par uker til. Minst.
På gærne siden av E 18 har jeg ingen formening om noe men det blir vel omtrent som ved kysten antagelig.

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Været; Det nærmer seg vår!

Legg inn av Desmo »

Når det gjelder værtegn har vi et sikkert et her rundt Mjøsa; Kan du pilke på Mjøsisen Sankthansaften blir det sen vår. :doh
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Været; Det nærmer seg vår!

Legg inn av Jalmar »

Fordelen med alt dette er at vi kan utføre vintersyslene med syklene på sommeren da det er vinter, og kjøre om vinteren da det er sommer. :thumleft
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Pollti

Re: Været; Det nærmer seg vår!

Legg inn av Pollti »

Det slutter å snø rundt midnatt Cheron. Imorgen burde tempen bli over +3 hvis sola dukker opp. Utpå ettermiddagen kommer tåka, og det er er bra tegn. Varm luft over kaldt land = tåke. Og tåke tærer hardt på snøen den og. :banansplit

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Været; Det nærmer seg vår!

Legg inn av cheron »

Så det betyr at vi kan ta en tur på sykkelen i slutten av neste uke?????? :lol
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Re: Været; Det nærmer seg vår!

Legg inn av Ragnhild »

Var da ute i dag

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Været; Det nærmer seg vår!

Legg inn av cheron »

[url=http://www.yr.no/sted/Norge/Vestfold/Andebu/Andebu/[/url]

Hey hey! :prf

Edit: Detta url greiene var dårlige greier....

http://www.yr.no/sted/Norge/Vestfold/Andebu/Andebu/" onclick="window.open(this.href);return false;
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Været; Det nærmer seg vår!

Legg inn av Pollti »

Yr. no ligger litt over mine antagelser på temperaturen, ellers så ser det ganske likt ut ved et fort overblikk. Tror ikke vi er mye over 0 grader de neste 10 dagene. 26,28,1 og 2. blir det snø eller sludd. Nattetemp kan falle ned mot -4. Mine 10 øre.

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Været; Det nærmer seg vår!

Legg inn av cheron »

Om to uker er det meldt ca 20 pluss i Tyskland der min bedre halvdel er fra... Lurer på å flytte dit jeg... Begynner å bli verre og verre disse vinterne her!
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Været; Det nærmer seg vår!

Legg inn av AJ »

cheron skrev:[url=http://www.yr.no/sted/Norge/Vestfold/Andebu/Andebu/[/url]

Hey hey! :prf

Edit: Detta url greiene var dårlige greier....

http://www.yr.no/sted/Norge/Vestfold/Andebu/Andebu/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tja...
Fireman får se på dette "problemet" etter hvert... :-
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Pollti

Re: Været; Det nærmer seg vår!

Legg inn av Pollti »

Snøstopp kl 2008 Cheron.
Når det gjelder Haus Gestapoer så er det vanskeligere å flytte på de enn oss tror jeg ? Jeg er gift med ei fra en avkrok hvor ingen ville bu så da blir jo denne plassen særs livlig i sammenligning. Flaks så langt. \:D/ Vennligst, ingen vitser om hvor dårlig vant hun var siden hun flyttet hit og med meg !

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Været; Det nærmer seg vår!

Legg inn av cheron »

Sjekket ute nå.. Og takk for det!
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Været; Det nærmer seg vår!

Legg inn av Pollti »

Ca 2130: Regn.

Svar