ADVARSEL: E16 Tyin "krysset"

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Hal73
Innlegg: 69
Registrert: 09 jun 2016, 22:43
Motorsykkelen din: BMW GSA 1200
Sted: Lillehammer

ADVARSEL: E16 Tyin "krysset"

Legg inn av Hal73 »

Fikk et ublidt møte asfalten, heldigvis i lav hastighet, rett nedefor Tyin-krysset. Det hadde regnet godt i forkant og jeg kom kjørendes fra Fagernes. Rett nedenfor hvor man svinger opp til Tyin pågår det anleggsarbeid. Vegen svinger på et tidspunkt under det nye anlegget og der viste det seg at veibanen var innsausa med jord som nok har sittet fast i de grove dekkene til anleggsmaskinene.

Jeg kom kjørendes oppover og skulle svinge litt unna noen sauer som lå under "brua" i ly for regnet. Farten var lav, men allikevell forsvant sykkelen under føttenen mine. Det var som om veibana akkurt under der var av is eller innsmurt med såpe.

Det gikk bra med meg, bortsett fra at hele høyre side ble ned-gjørma. Men motorbeskyttelsen (plast) på høyre side ødelagt og metallet på motordekselet fikk noen "fine" riper av grusen som lå i gjørma. (Kjører forøvrig en BMW R 1200R, ´07 modell - boxermotor). Sideveska bak og boxermotoren tok i mot støyten så lakken på tanken etc fikk null skader.

Så til dere andre som også kjører der i sommer – pass på og hold veldig lav fart hvis det har regnet/regner.

ps. Resten av turen var super!

Bilde
Yamaha Tenere 700 '23
(Tidligere Ducati Monster 600, BMW R1200R ´07, BMW R1200 GSA '18 og BMW R1200 GS '18)

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: ADVARSEL: E16 Tyin "krysset"

Legg inn av gorbys »

Jepp, er noe kjip den lille beten med vegarbeid der ja, kjørte det når det var tørt og synes det var kjipt nok, hadde eg hatt grus eller adv sykkel hadde eg nok kosa meg gløgg ihjel. Er det en del sauer der så skal du ikkje sjå vekk ifra sauedrit og. Det er såpeglatt

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22750
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: ADVARSEL: E16 Tyin "krysset"

Legg inn av Bjerknez »

gorbys skrev:....så skal du ikkje sjå vekk ifra sauedrit og. Det er såpeglatt
Er vel ikke for ingenting at man pleier og si dritglatt.... :knegg

Svar