2016 - et begivenhetsrikt og spesielt år... Også for deg? Fortell!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

2016 - et begivenhetsrikt og spesielt år... Også for deg? Fortell!

Legg inn av AJ »

2016 har på en del områder vært et spesielt år.
Britenes Brexit og islendinger som sparker det britisk fotballandslaget ut av EM, for å nevne et par ting overraskende ting som har skjedd i år.

Andre ting:
Italia med sine verste verste jordskjelv på mange år...
Russiske styresmakter som ikke utelukker militære konfrontasjoner med Norge etter at amerikanske soldater stasjoneres i Trøndelag...

Svalbard som har hatt en uvanlig mild og våt værsituasjon nå i november...

Bob Dylan som tildeles Nobels litteraturpris...

Og i dag da det slått fast at Donald J. Trump er blitt valgt som USA's 45. president.
Nå står ikke verden til påske, vil antakelig mange i sjokkpreget tilstand påstå.

Året 2016 går mot slutten og når det skal oppsummeres vil mange trekke fram nettopp situasjoner og hendelser som nevnt ovenfor. Og ganske sikkert flere som utmerker seg og som jeg ikke har kommet på i farten.

Året er ikke over enda, men likevel: Hva har 2016 så langt bidratt med og betydd for deg? Av positive og negative erfaringer, opplevelser og hendelser, som du selvfølgelig selv suverent velger om du vil dele med andre her inne på MCsiden.no.

Og hva tenker du om framtida? Ikke sånn veldig langt fram i tid, men f.eks. hva du tror vil skje og planer for de neste par årene.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2016 - et begivenhetsrikt og spesielt år... Også for deg? Fortell!

Legg inn av Bjerknez »

På motorsykkelfronten har 2016 vært et flott år for min del. Ikke like ivrig som før merker jeg og interessen har vert noe dalende. Jeg er en impulsiv person som plutselig kan endre beite til noe helt annet så neste år får vise hva som skjer. Mulig MC interessen er stigende når våren nærmer seg :)

Ellers så holder jeg en del på med mitt lille enkeltmansforetak og da spesielt når det gjelder og ruste opp firmasiden slik at den blir inbydende for evt. besøkende. Har annonsert litt på Facebook og Google, men veldig forsiktig så langt. Jeg har tross alt en fast jobb jeg liker godt og som jeg livnærer meg av så dette gjøres litt på hobbybasis i ro og fred :)

Så hva ser jeg for meg skjer de neste årene?
Blir mye synsing, men ut fra tankene som flyr i hodet mitt nå så blir det neppe sykkelbytte med det første, og skulle det bli et snarlig bytte så blir det nok noe i retning cruiser igjen. Vertfall slik tankene er nå. Spesielt så likte jeg de nye Triumph Bobber. Men så langt blir det altså ikke noe sykkelkjøp overhodet.

Ellers så ser jeg for meg at det drypper inn noen kroner på firmaet mitt på sikt.

Sykkelen står i garasjen og det har den vel mer eller mindre gjort siden august. Vet ikke hva som skjedde, men etter en fantastisk sommertur sammens med Cutless så ble det liksom ikke noe mer kjøring på meg. Jeg er vel rett og slett litt mett tror jeg. Men sykkelen står jo der så jeg får tørke støvet av den når lysten kommer sigende :)

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: 2016 - et begivenhetsrikt og spesielt år... Også for deg? Fortell!

Legg inn av ATWindsor »

Har russland virkelig sagt at de ikke utelukker militær konfrontasjon? Har jeg ikke fått med meg, det er ganske sterke ord.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: 2016 - et begivenhetsrikt og spesielt år... Også for deg? Fortell!

Legg inn av AJ »

ATWindsor skrev:Har russland virkelig sagt at de ikke utelukker militær konfrontasjon? Har jeg ikke fått med meg, det er ganske sterke ord.
Det var en russer høyt opp i systemet som sa noerslikt som dette til TV2 nyhetene for ikke lenge siden, ja. Men det er nok en uttalelse som står for hans egen regning og som ikke er offisiell russisk politikk - får vi håpe... :-k

Allikevel aner vi her i Norge og andre russernaboer en tydeligere markering av den russiske bjørns militærmakt...
Men kanskje ting endrer seg nå som Trump blir president. Han og Putin ser ut til å finne tonen, kan det virke som... :scratch
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: 2016 - et begivenhetsrikt og spesielt år... Også for deg? Fortell!

Legg inn av AJ »

For meg har 2016 vært et godt år med passe fordeling av jobb og fritid, med utstrakt vekt på det siste :twothumbs: .
Slik ser det også ut til at 2017 blir. Kanskje enda mer fritid siden jeg har muligheten til å prioritere slik.
Og det betyr mange MC-turer, om helsa holder. Det er ingenting i dag som tyder på at det skal være noe hinder.
Jeg må si jeg gleder meg allerede til våren!
Har ingen planer om å byte sykkel i 2017, men man vet aldri hva som kan skje i løpet av vinteren... For ikke å snakke om når man befinner seg innafor dørene på MC-messa til våren :knegg .

Av store personlige begivenheter i 2016 må det nevnes at vår yngste datter og samboer sørget for at kona og jeg ble besteforeldre til ei nusselig lita frøken for første gang i september :D . Stor stas! Samboeren hennes er for øvrig en av hovedmennene bak bandet PSYCHIC ARM, som ga ut en dobbelt-LP i år. Ei delikat skive både musikalsk og rent covermessig og i svært begrenset opplag, som jeg gikk et eks. av. Sånt setter jeg stor pris på!
Stor stas også at den andre dattera vår og samboer endelig fikk tilslaget på en flott leilighet i Oslo etter å ha vært på boligjakt en god stund.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: 2016 - et begivenhetsrikt og spesielt år... Også for deg? Fortell!

Legg inn av Jompa »

Det spesielle med presidentvalgene i USA er at kandidatene stiller til valg nærmest som privatister.
Deet er ikke partiene som nominerer, de kan i beste fall påvirke primærvalgene.
En litt annen form for demokrati enn vi er vant til.

Jeg er litt betenkt over at Putin var den eneste statslederen som jublet over at Trump blir president
Videre lurer jeg på hva som kommer til å skje når "koalisjonen" av USA og Russland har nedkjempet IS i syria og Irak.
Ingen av dem vil vel være den første som trekker seg ut, og at Syria kommer til å bli et fødested for et nytt samarbeid mellom øst og vest er vel en utopisk tanke?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: 2016 - et begivenhetsrikt og spesielt år... Også for deg? Fortell!

Legg inn av Zettexx »

Amerikanske valg har alltid vært styrt av en liten guppe superrike/kriminelle, og derfor har de et system med "valgmenn" som kan velge å overse flertallet i sin stat.

Årets valg var vel preget av kandidater som var bevist kriminell, eller bare har erkjent sin asosiale adferd.

Trump kan tilføre noe nytt, en politiker som ikke har "skyld" i form av favors til alle andre. Han står på egne ben, på godt og vondt.

I praksis er det vel som i Norge, det blir samme omfordeling fra fattig til rik uansett hvem som sitter på tinget. Flertallet er til for å øke mindretallets levestandard og formue. Hvis Trump får kastet ut 2 mill ulovlige innvandrere, blir det 2 mill færre hjemløse....da er det bare 8 mill igjen, og de kan sendes til Afghanistan i puljer.

Russland og USA har vært "partners in crime" bak kulissene siden 60 tallet, intet nytt der...

...............

2016 har ellers, her i huset, vært preget av mc. Valgte å gå fra sporttouring til idiotracer (ZX10R), kræsjet den i en elg, daua nesten...og kjøpte en til.... Leter nå etter bagasjesystem som kan brukes sammen med passasjer, som jeg kjører mye med. Leter også etter "vanntett" skinndress, som kan holde tett frem til neste stasjon der regntøyet kan tas på.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: 2016 - et begivenhetsrikt og spesielt år... Også for deg? Fortell!

Legg inn av Skogstrollet »

Dette var jo året jeg valgte å ta steget inn i MC verden, så må vel si at det har vært et godt år for min del :thumleft
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: 2016 - et begivenhetsrikt og spesielt år... Også for deg? Fortell!

Legg inn av kvase »

Hvor mange hjemløse det er i USA er nokk et meget høyt tall New York ca. 55000 bare blant annet så bor det vel ca. 8 mil folk på Manhattan
Norge Ved siste telling i for fire år siden var det 6259 bostedsløse i landet. men nokk om slike ting
http://bodonu.no/na-skal-de-telle-hjeml ... 9.10-08:53
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: 2016 - et begivenhetsrikt og spesielt år... Også for deg? Fortell!

Legg inn av kvase »

Starta en ny periode i livet etter over 30 år i forfall fra MC salen i Februar i År starta forsiktig med en XT660z Tennere . ;) - Den trivdes jeg ganske så godt i innkjøringa av en avdanka mc kropp Helt frem til juni da hadde denne gapa-trosten fått lyster på noe mer som ikke var så masete å kjøre i min småpendling frem og tilbake rund baut på Østlandet + Sørlandet jøss runda vel opp mot 11000 km med den takk for den. I slutten av Juli ble det en KMT 1050 adv på meg denne er jeg meget fornøyd med har hatt over 10 000 km i salen der foreløpig. :twothumbs:
Bil kjøring tja 8-9000 km pokeren begynner å bli mye farting :crazy: . Har også indoktrinert barne-barnet med at MC er gildt :knegg -Han er bare 4 år og er troskyldig enig i alt enn så lenge.- Kona ma-tata liker å sitte på bak men ikke langturer mest penværsdager og helst ikke lengre en 4 timer. :D - Jeg er heldig jeg som har fått dette til i ÅR jeg er jo optimist for neste år. :newbie
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Svar