Hva er din drømme-mc?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Hva er din drømme-mc?

Legg inn av Dansekris »

God mørketid alle sammen! :-k

Nå begynner jeg å få en alvorlig lengsel etter sommer og sykkelkjøring, og timene blir lange på Youtube om dagen.
Derfor tenkte jeg det kunne vært gøy å fantasere litt.

Hva er din drømmesykkel og hvorfor? Kanskje du har den i dag? Jeg kan begynne:

Jeg drømmer om å eie en BMW S1000R eller en Triumph Speed Triple (gjerne i rødt og hvitt). Jeg bor midt i Oslo og skal sikkert gjøre det i mange år fremover, så derfor er det naked-sykler som er greia for meg. Disse to syklene representerer det grommeste i klassen etter min mening. BMWen oser kvalitet og presisjon, mens Triumphen er grom og klassisk. Begge to med nok av krefter til å holde meg skjerpet og underholdt i lange baner.

Noen år med fast jobb og effektiv sparing så er ikke dette den vanskeligste drømmen å realisere.

Jeg har også en hemmelig drøm om å kjøre Europa rundt med en 1200GS.

Min realistiske drømmesykkel er en Yamaha MT 09. Forhåpentligvis klarer jeg å skrape sammen nok penger til å kjøpe meg en iløpet av neste sesong.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Hva er din drømme-mc?

Legg inn av JK95 »

Ultimat drøm er nok Ducati 1198S eller Streetfighter 1098S, eller kanskje en MV Agusta Brutale, eller hva med en 1290 Superduke R? :-k Generelt alt av supernaked, samt noen RR av nyere dato :redface

Realistisk blir jeg nok å selge baiken nå innen sesongstart, og kjøpe et eller annet jeg har råd til å beholde selv med "lønn" fra Forsvaret :sk?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva er din drømme-mc?

Legg inn av AJ »

Jeg har langt på vei oppfylt MC-drømmen forløpende siden jeg tok opp igjen MC-interessen for 10 år siden.
Den gangen var faktisk Yamaha TDM 900 drømmesykkelen. Synes den så bra ut og at den samtidig skilte seg ut fra mengden.
Så da ble det ny TDM 900, som jeg hadde i fire år.

Så kom Triumph Tiger 1050 på banen og en ny drøm var under utvikling. I 2010 ble også den drømmen oppfylt.

Samtidig vokste det fram en ungdomsdrøm om en Moto Guzzi. Og jammen ble den drømmen oppfylt også :crazy: !
Hadde aldri noen våre drømmer om KTM, men lot meg friste og må si jeg synes jeg har vært utrolig heldig. 1290'en er en drømmesykkel det også :twothumbs: !
Hva mer kan man drømme om, egentlig?

Jo, kanskje denne?

Bilde
Ikonisk merke og ditto modell, helt klart :yeyeye

Må bare legge til at jeg aldri har hatt Harley-Davidson og BMW GS som drømmesykler. Rart med det, kanskje :-k .
Men ingen av disse har noen gang fristet...

Moto Guzzi 1400 cruisere som Custom, California og ikke minst Audace, derimot :crazy: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er din drømme-mc?

Legg inn av simpson »

Veldig enkelt, Ducati 1299 Superleggera, men dessverre helt uoppnåelig med mindre noen donerer penger, mye penger :sorry
Vet ikke prisen på denne, men forrige modell kosta ca 700.000 kr
Bilde

https://www.youtube.com/watch?v=CvHHAilSZlQ

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Hva er din drømme-mc?

Legg inn av Skogstrollet »

Må innrømme at jeg ikke har funnet svaret der ennå... Ser flere sykler jeg synes er kule, og mange jeg kunne tenke meg kjøre, men foreløpig er har jeg ikke funnet den dere sykkelen som representerer akkurat hva jeg vil ha.
Kanskje fordi jeg er ny på MC, eller fordi jeg driver både med bykjøring og turer på grus... eller fordi jeg begynte med å kjøpe to motorsykler akkurat for disse forskjellige tingene og føler at én ikke er nok... :roll
Liker faktisk syklene mine veldig godt, og kommer nok klare meg fint med de i hvert fall i et par sesonger ;)

Med det sagt så har jeg ikke helt klart å få tanken på en Husqvarna 701 Enduro ur hodet mitt... og kanskje noe som passer bedre til touring i tillegg - akkurat hva har jeg ikke funnet ut av ennå, men er jo ikke noen stress :P
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Hva er din drømme-mc?

Legg inn av Bjarne89 »

Har fått min drømme sykkel:) altid drømt om en Suzuki gsxr siden jeg var liten gutt:) å i høst ble det ønsket oppfylt:) nå gjenstår det bare å få gjort den om til sånn jeg vil ha den:)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6963
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva er din drømme-mc?

Legg inn av Jompa »

Vet ikke, det har vært mange drømmesykler opp igjennom årene.
Felles for dem er at de fleste har stor motor, gjerne med mange cylindre på tvers.
Men jeg har drømt om italienske v-twinner og tyske boksere også.
I det siste har jeg begynt å kikke mer og mer på disse...........
2013-harley-davidson-ultra-classic-electra-glide-boasts-massive-heritage-looks-photo-gallery_12.png
Vet ikke helt hva som tiltaler meg med disse svære jernsyklene, det kan være både størrelsen, kromen, komforten, stilen.
Helt fra jeg prøvekjørte en for mange år siden har Electraen spøkt i bakhodet.
Det er mange av dem til salgs, med lav, oppgitt km-stand.
En stor fordel er at kiloprisen blir ganske lav, enda lavere om jeg får fruen med på tur.
Det siste er vel ikke akkurat det beste argumentet for å overbevise henne :-k
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
JosteinBever
Innlegg: 87
Registrert: 19 jun 2016, 15:36
Motorsykkelen din: INGEN At The Moment

Re: Hva er din drømme-mc?

Legg inn av JosteinBever »

http://s1.cdn.autoevolution.com/images/ ... lery_1.jpg

En stk KTM SuperDuke takk



I wish...

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Hva er din drømme-mc?

Legg inn av bikerdude73 »

Min drømmesykkel de siste årene har vært og for så vidt er fremdeles Ducati Monster S4RS.

Årsmodellen er jeg mer usikker på. Men må være med Øhlins fremme og bak, Termi-potter og diverse karbon-snop :D

Denne sykkelen er jo full oppnåelig for meg og mange andre. De er ikke så ofte til salgs men de dukker av og til opp.

Lakken er ikke så nøye for meg. Må for eks ikke være tri-color'en.

Hestekrefter så ønsker jeg meg maks! :twothumbs: De er ofte oppgitt med 130hk men lurer på om det ikke finnes noen få med så mye som 150 eller mer hk. :-k

Mange mener at dette er den ultimate Monsteren fra Ducati. Har faktisk sett tester hvor de mener den er bedre enn de nyeste Monsterene. :P

Bilde
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Svar