Julen 2016 - julegaver man gjerne får. Hva ble dine beste denne julen?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Julen 2016 - julegaver man gjerne får. Hva ble dine beste denne julen?

Legg inn av AJ »

Fikk overraskende mange julegaver denne julekvelden og den mest spenstige må sies å være CD'en "Bushido. Codex" med det franske death metal bandet SICKBAG fra eldste dattera, mens jeg fikk vinylversjon av DAVID BOWIEs svanesang "Blackstar" fra yngstedatteren.
Et flott album fra en stor artist...:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=RPbuxapYWFc[/video]

Musikkgaver som dette med stor spennvidde settes det alltid stor pris :thumleft !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Julen 2016 - julegaver man gjerne får. Hva ble dine beste denne julen?

Legg inn av kvase »

Max ut telling her 1 twist pose -1parr tøfler-1 Fantastisk fint bilde av yngste barne-barne ja kan forlange noe mer da ---
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Julen 2016 - julegaver man gjerne får. Hva ble dine beste denne julen?

Legg inn av AJ »

Kona og jeg fikk også et aldeles nydelig sort-hvitt bilde av barnebarnet vårt, lille Alette, tatt mens hun lå på magen på en bro av sin mor og fars armer, kun 14 dager inn i sitt sitt nye liv.

Flott innrammet bilde sort syrefri paspatur og hvitmalt treramme.
En gave som satte følelsene i sving...

Fikk også et actionkamera med vanntett kamerahus og alt tilbehør for feste på sykkel, hjelm og kroppen.
Rigtignok ikke GoPro, men det ser og kjennes like bra ut.
Også dette en gave jeg setter stor pris siden Dazzne kameraet jeg har ikke var av så god byggkvalitet som det først ga inntrykk av.
Fikk også flere fine julegaver i år og synes fortsatt det er stas med jula :santa: :sunny:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Julen 2016 - julegaver man gjerne får. Hva ble dine beste denne julen?

Legg inn av Skogstrollet »

Vi er ganske så sparsomme med gaver i familien vår. Det er å treffe og spise og drikke godt sammen som er det vi ser mest fram imot når det gjelder jul.
Med det sagt så er det alltid noen gaver under granen. Fikke bl.a. en flaske rom som jeg ser frem imot å teste, og et set med kule whiskyglas som definitivt vil bli brukt (til) godt :twothumbs:
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Julen 2016 - julegaver man gjerne får. Hva ble dine beste denne julen?

Legg inn av SverreOlsen »

Schubert E1 hunter :twothumbs:
20161224_185346.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
wamporey
Innlegg: 33
Registrert: 08 aug 2013, 12:47
Motorsykkelen din: Suzuki - GSX ES - 750 - 1987
Sted: Hammerfest/Lødingen/Tromsø

Re: Julen 2016 - julegaver man gjerne får. Hva ble dine beste denne julen?

Legg inn av wamporey »

Fikk mye flott, blant annet et nydelig stearinlys formet som en stor hodeskalle, og en flott multitool (jeg har riktignok sikkert 5-6 andre multiverktøy, alle med litt forskjellige fordeler og ulemper, men nå sist fikk jeg en) med ØKS og HAMMER!
♪ Bourne to be Wylde..! ♫

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Julen 2016 - julegaver man gjerne får. Hva ble dine beste denne julen?

Legg inn av Zettexx »

Fikk og gav Lurium. De fleste har vel sett reklamen for TrackR. Tenkte det var litt artig.

Selges fra USA yar flere måneder å få levert.

Rent amerikansk bullshit. Sender i retur med tolldeklarasjon i krONer, men oppgitt som USD.

Da får de i det minste litt pay back.

Det virker ikke. Kunne ikke finne bilen min 5 meter unna.

Det virker ikke.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Julen 2016 - julegaver man gjerne får. Hva ble dine beste denne julen?

Legg inn av Bjerknez »

For meg er det med julegaver en eneste stor irritasjon. Jeg forstår at unger synes dette er gøy og jeg syntes det selv som barn, men som voksen blir dette bare en pinlig greie.

Nå har ikke jeg barn selv, så da stiller vel ting seg annerledes muligens, men jeg synes det er kleint og sitte forran et grønt tre og pakke opp presanger man svært sjelden hadde kjøpt seg selv eller ønsker seg.

Men nok om det... og over til hva jeg kan huske at jeg pakket opp forran treet:

- En nøtteknekker fra et søskenbarn
- Den obligatoriske pakken med AXE shampo/dushsåpe/deodorant fra min Onkel i Nord
- En hekleduk til meg og madammen fra noen bekjente på Løten
- Et gavekort på 200,- på TilBords (mulig jeg kjøper meg en dassrullholder i plast...)
- En skål med godteri fra nok et søskenbarn (Kokos sjokolade..som jeg forøvrig aldri har vert særlig glad i)
- Et sett med kjøkkenglass fra naboen (Har hundreogførtitusen glass fra før av)
- Ett sett med håndkler til badet (jippi liksom...) fra nok et søskenbarn... (ja, har en del søskenbarn)
- En pose med julekaffe og en røkelaks fra en nærmere slekt. (røkelaksen var godt ut på dato!)

Den mest nyttige gaven fikk jeg faktisk av bikkja mi (gjennom madammen). Nemlig en Statoil Kopp (Circle K) for 2017. Denne bruker jeg faktisk og jeg kjøper en hvert år! Så det var en innertier! :)

Av mine foreldre fikk jeg penger (enkelt og greit. Sånn skal det gjøres!!) :twothumbs:

Ellers så kjøper ikke jeg og madammen gaver til hverandre til Jul. I steden bestemte vi oss for å sette av penger slik at vi muligens kan ta en to ukers til New York neste år.

Å gi/få gaver til/fra de helt nærmeste synes jeg er greit, selv som voksen. For min del blir det mine foreldre og madammen. Og motta gaver fra andre blir bare pinlig. Har man ikke bedre fantasi enn å gi en mann i 40 årene en hekleduk så kan man jaggu meg heller la vær og heller bruke pengene/tiden på egne unger.

Å nei... ingen andre enn dem nærmeste fikk gaver fra meg.

Så hva ga jeg til mine foreldre?
Jeg kjøpte noe dem hadde ønsket seg lenge. En ny Microbølgeovn. Madammen fikk en tullegave (for vi hadde jo planlagt og ikke kjøpe noe stort til hverandre) og da ble det en kupong hvor det sto 15 minutter med sengekos med meg. :twothumbs:

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Julen 2016 - julegaver man gjerne får. Hva ble dine beste denne julen?

Legg inn av Stian87 »

Synes selv julen fortsatt er stats, selv om det er mest maten/drikke og selskapet jeg setter pris på ved siden av ansiktsuttrykkene til dattera mi (hun er 2) :knegg

Men.. kan ikke si at jeg ikke liker å få eller gi gaver. Som regel har jeg sikkert det damme problemet som mange, det som passer seg å ønske seg i julegave kan jeg kjøpe selv, og det som jeg virkelig har lyst på er for dyrt å ønske seg :redface men denne gangen greide jeg å finne flere ting (og ja en av tingene var penger :lol ) men fikk en vannkoker til ølbrygging (20l) og så fikk jeg overraskende nok en pastamaskin som jeg har prøvd noen ganger allerede. Kan absolutt anbefale den.

Det jeg satte mest pris på var julegaven dattera mi fikk, nemlig en rød elektrisk motorsykkel (sånn du kan sitte på). Ettersom det første hun spurte om da hun så min nye motorsykkel var "jej jåne den?" så var det en innertier :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Julen 2016 - julegaver man gjerne får. Hva ble dine beste denne julen?

Legg inn av WikingTnT »

Bjerknez skrev:For meg er det med julegaver en eneste stor irritasjon. Jeg forstår at unger synes dette er gøy og jeg syntes det selv som barn, men som voksen blir dette bare en pinlig greie.

Nå har ikke jeg barn selv, så da stiller vel ting seg annerledes muligens, men jeg synes det er kleint og sitte forran et grønt tre og pakke opp presanger man svært sjelden hadde kjøpt seg selv eller ønsker seg.

Men nok om det... og over til hva jeg kan huske at jeg pakket opp forran treet:

- En nøtteknekker fra et søskenbarn
- Den obligatoriske pakken med AXE shampo/dushsåpe/deodorant fra min Onkel i Nord
- En hekleduk til meg og madammen fra noen bekjente på Løten
- Et gavekort på 200,- på TilBords (mulig jeg kjøper meg en dassrullholder i plast...)
- En skål med godteri fra nok et søskenbarn (Kokos sjokolade..som jeg forøvrig aldri har vert særlig glad i)
- Et sett med kjøkkenglass fra naboen (Har hundreogførtitusen glass fra før av)
- Ett sett med håndkler til badet (jippi liksom...) fra nok et søskenbarn... (ja, har en del søskenbarn)
- En pose med julekaffe og en røkelaks fra en nærmere slekt. (røkelaksen var godt ut på dato!)

Den mest nyttige gaven fikk jeg faktisk av bikkja mi (gjennom madammen). Nemlig en Statoil Kopp (Circle K) for 2017. Denne bruker jeg faktisk og jeg kjøper en hvert år! Så det var en innertier! :)

Av mine foreldre fikk jeg penger (enkelt og greit. Sånn skal det gjøres!!) :twothumbs:

Ellers så kjøper ikke jeg og madammen gaver til hverandre til Jul. I steden bestemte vi oss for å sette av penger slik at vi muligens kan ta en to ukers til New York neste år.

Å gi/få gaver til/fra de helt nærmeste synes jeg er greit, selv som voksen. For min del blir det mine foreldre og madammen. Og motta gaver fra andre blir bare pinlig. Har man ikke bedre fantasi enn å gi en mann i 40 årene en hekleduk så kan man jaggu meg heller la vær og heller bruke pengene/tiden på egne unger.

Å nei... ingen andre enn dem nærmeste fikk gaver fra meg.

Så hva ga jeg til mine foreldre?
Jeg kjøpte noe dem hadde ønsket seg lenge. En ny Microbølgeovn. Madammen fikk en tullegave (for vi hadde jo planlagt og ikke kjøpe noe stort til hverandre) og da ble det en kupong hvor det sto 15 minutter med sengekos med meg. :twothumbs:
15 minutter :O , holder hele 2017 da :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Julen 2016 - julegaver man gjerne får. Hva ble dine beste denne julen?

Legg inn av Bjerknez »

WikingTnT skrev:
Bjerknez skrev:For meg er det med julegaver en eneste stor irritasjon. Jeg forstår at unger synes dette er gøy og jeg syntes det selv som barn, men som voksen blir dette bare en pinlig greie.

Nå har ikke jeg barn selv, så da stiller vel ting seg annerledes muligens, men jeg synes det er kleint og sitte forran et grønt tre og pakke opp presanger man svært sjelden hadde kjøpt seg selv eller ønsker seg.

Men nok om det... og over til hva jeg kan huske at jeg pakket opp forran treet:

- En nøtteknekker fra et søskenbarn
- Den obligatoriske pakken med AXE shampo/dushsåpe/deodorant fra min Onkel i Nord
- En hekleduk til meg og madammen fra noen bekjente på Løten
- Et gavekort på 200,- på TilBords (mulig jeg kjøper meg en dassrullholder i plast...)
- En skål med godteri fra nok et søskenbarn (Kokos sjokolade..som jeg forøvrig aldri har vert særlig glad i)
- Et sett med kjøkkenglass fra naboen (Har hundreogførtitusen glass fra før av)
- Ett sett med håndkler til badet (jippi liksom...) fra nok et søskenbarn... (ja, har en del søskenbarn)
- En pose med julekaffe og en røkelaks fra en nærmere slekt. (røkelaksen var godt ut på dato!)

Den mest nyttige gaven fikk jeg faktisk av bikkja mi (gjennom madammen). Nemlig en Statoil Kopp (Circle K) for 2017. Denne bruker jeg faktisk og jeg kjøper en hvert år! Så det var en innertier! :)

Av mine foreldre fikk jeg penger (enkelt og greit. Sånn skal det gjøres!!) :twothumbs:

Ellers så kjøper ikke jeg og madammen gaver til hverandre til Jul. I steden bestemte vi oss for å sette av penger slik at vi muligens kan ta en to ukers til New York neste år.

Å gi/få gaver til/fra de helt nærmeste synes jeg er greit, selv som voksen. For min del blir det mine foreldre og madammen. Og motta gaver fra andre blir bare pinlig. Har man ikke bedre fantasi enn å gi en mann i 40 årene en hekleduk så kan man jaggu meg heller la vær og heller bruke pengene/tiden på egne unger.

Å nei... ingen andre enn dem nærmeste fikk gaver fra meg.

Så hva ga jeg til mine foreldre?
Jeg kjøpte noe dem hadde ønsket seg lenge. En ny Microbølgeovn. Madammen fikk en tullegave (for vi hadde jo planlagt og ikke kjøpe noe stort til hverandre) og da ble det en kupong hvor det sto 15 minutter med sengekos med meg. :twothumbs:
15 minutter :O , holder hele 2017 da :P
Holder lenge med 15 minutter. Bedre å gjøre det flere ganger :twothumbs:

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Julen 2016 - julegaver man gjerne får. Hva ble dine beste denne julen?

Legg inn av WikingTnT »

Var det jeg mente - et minutt intervall holder til en gang i mnd med en innlagt spurt siste kvartal :knegg

Svar