snart sesong

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
phantom
Innlegg: 82
Registrert: 13 mai 2011, 10:35
Motorsykkelen din: yamaha xvs 1100a

snart sesong

Legg inn av phantom »

Vær hilset I Norges Motorcykel venner,
Nu kommer snart tiden vi har ventet paa,
Jeg haaper I alle, båd tøser og svenner,
Utallige mile paa vegen vil faa.

Har her givet mig i kast med at etterligne min nå avdøde nabo Petter`s diktning, haaber han tilgiver saadan synd.
Hvorom allting er, jeg tror nok at hadde Herr Petter levede nu i dag hadde han nok forflyttet sig rundt mellem kirkene paa en V-twin drevet motorcykkel med ganske volumiøse cylindre.
Nuvell, pensionist som jeg er blivet har jeg kommet til den erkiendelse at jeg nok er lit gammeldags paa nogle omraader.
Tag nu dette med Motorlubrikasjonsmidler. jeg har alltid hatt klokkertro paa de animalske varianterne, men nu vakler min tro.
Har nemligen studeret diverse tidsskrifter om emnet, og saagar oppsøked dette nye fenomenet Internett, deriblandt MC-siden.no for at finde facta om disse nye olier. For at giøre en lang historie ennu lengre, saa er jeg efterhaanden blivet omvendet til aa prøve en av disse nye Superolier
Sammen med min Hustru besøkte vi Europris her for nogle dage siden. I dette etablissementets sortimente befandt det sig saagar Motorlubrikasjonsmidler fra velrenomerede produsenter. Efter inngaaende studier av produkterne gikk jeg til anskaffelse av ett product med betegnelsen Semi-Syntetisk Motorlubrikasjon av Super kvalitet.
Jeg maa indrømme at jeg allerede har tappet den gamle olie av min cykkelmotor, samt byttet oliefilter, saa nu til helgen vil jeg overraske min kiære V-twin med disse nye edle draaber. Saa kan den faa giøre sig kjent med dette nye blod før vinteren giver helt opp og slipper til vaaren og sommeren, slik at vi igjen kan rulle mange mile sammen paa vaare veie.
Kansie vaare veie krydser hinanden??
Kiør roligt de første dage.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: snart sesong

Legg inn av AJ »

Veldig bra!
Fantastisk, faktisk :lol !!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar